Niin aattelin että voiko ristiäiset pitää ihan minä vaan päivänä vai pitääkö se olla just sunnuntai.. kun jostain olen kuullut että niitä voidaan pitää vaan sunnuntaisin olenko saanut väärää tietoa?
ristiäispäivästä.
2
1002
Vastaukset
- mannanna
saanut väärää tietoa.
sunnuntai ja lauantai ovat yleisimmät kastepäivät, mutta kaste voidaan järjestää minäviikonpäivänä hyvänsä, joka vanhemmille, kasteen todistajille ja papille sopii.
toki, jos haluat vauvan tulevan kastetuksi jumalanpalveluksen yhteydessä, rajoittaa se tietysti päivän sunnuntaiksi. ja taas vastaavasti kesälauantait ovat kirkkojen ja pappien suhteen hyvin varattuja, mutta mitään varsinaisia rajoituksia viikonpäivän suhteen ei ole.
jos et minua usko, niin käy kurkkaamassa:
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/7F35E3CED966F27DC225702200409875?OpenDocument&lang=FI - äitee +4
useimmissa seurakunnissa käytännössä sunnuntait ovat paras päivä asialle sillä sunnuntaina ei ole kuin kirkonmenot jolloin papilla on parhaiten aika avarsinkin kun tilaus tulee yleensä aika lyhyellä varoitusajalla. Lauantait kun on yleensä buukattu aika täyteen ja koska kasteessa menee aikaa aina jonkin verran niin aikataulutus voi olla ongelmallista vainajien ja morsiusparien välissä..
Viikolla en ole kuullut koskaan kenenkään kastetta toimittaneen, mutta onhan se ihan mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3193752Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322058- 1001713
Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451684Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101430- 1451225
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041176- 821133
Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104974Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74904