Tuossa alempana kysyin samaa mutta laitan varmuuden vuoksi tähänkin sen et näette kysymyksen.
Otin siis estrogeliä alkukierrosta ja puolessa välissä aloitin lugesteronen ja kerkesin käyttää sitä pari päivää niin alkoi muutaman päivän tiputtelu. Sitten tänä aamuna ryöpsähti housut lahkeisiin saakka koulussa.Kouluterkkari ja opiskelijaterv. hoito on lomalla. Tähän aikaan en saa ketään kiinni ja pitäisi tietää otanko tänän iltana sen lugesteronen vai vaan estrogeenin. Pakkauksessa ei ole neuvoa tällaista tilannetta varten.
Kierto oli siin 20 pv.
Otanko vai enkö? Missä muuten vika kun näin käy?
Otin siis estrogeliä alkukierrosta ja puolessa välissä aloitin lugesteronen ja kerkesin käyttää sitä pari päivää niin alkoi muutaman päivän tiputtelu. Sitten tänä aamuna ryöpsähti housut lahkeisiin saakka koulussa.Kouluterkkari ja opiskelijaterv. hoito on lomalla. Tähän aikaan en saa ketään kiinni ja pitäisi tietää otanko tänän iltana sen lugesteronen vai vaan estrogeenin. Pakkauksessa ei ole neuvoa tällaista tilannetta varten.
Kierto oli siin 20 pv.
Otanko vai enkö? Missä muuten vika kun näin käy?
Vastaukset 11
Vanhimmat
sinuna soittelisin tuonne päivystyspuhelimeen terkkarille 10023, antavat varmasti neuvon. Musta tuntuu et sulla on toi kohdun limakalvo paksuuntunut jostain syystä liikaa, ei taida tuo lugestr. olla paras mahdollinen. Kannattaa varmaa vaihtaa se johonkin tujumpaan keltarauhasvalmisteeseen. Soittele ihmeessä tonne, mulla on kans käyny ton vuodon kanssa vähän samal viisii, vuoto oli niin hirveetä että luulivat keskenmenoksi, kunnes todettiin et onkin tuo paksuuntunut kalvo ja mulla tuli luultavasti luontaistuotteesta nimeltä menolistica jossa on paljon kasviestrogeenia. Hei koita pärjäillä
muuten varmaan täsmää mut epäilen tuota paksuuntumista kun viime kierto tuli normaalisti kolmen kuukauden tauon jälkeen. vuoto kesti viikon ja sen kierron aikana aloitin tän hoidon. FSH oli sen verran korkea.
Onko sulla kokemusta onko synteettisen keltarauhashormoonit rajumpia sivuoireiltaan?
Voisinhan tietysti vähentää tota Estrogelin määrää jospa se sit passaisi tohon Lugesteroneen. Otin vaan 200 kun 300 on suositus korvaushoidoissa.
yhtenä iltana otin vaan 100 kun tuli niin paska olo tostakin. Anteeksi vaan mutta karmea lääke toi keltarauhanen. Tekis miel leikkautaa kohtu pois ettei tarttis moista myrkkyä käyttää!
Eikö siis uskalla syödä luonnontuotteitakaan,puna-apilaa ja soijaa,yms.- siis niissäkin riski, että paksuunnuttavat kohdun limakalvoa?Kuinka tavallista on, että limakalvo paksunee jos vuoto on seis..?Ja ilmankin ,että söisi mitään luonnontuotteitakaan?
Se on yksilöllistä. On olemassa kahta hormonia joiden suhde toisiinsa aiheuttaa erilaisia oireita, riippuen tietysti siitä kumpaa on vähemmän kumpaa enemmän.
Ei ominpäin kannata syödä luontaistuotteita, ennen kuin on lääkäriltä varmistanut mitä hormonia tarvitsee. Ne vaikuttavat lääkkeen tavoin.
Itse olen ollut kaksi kertaa kaavinnassa kohdun limakalvon paksuuntumisesta, siis runsaista vuodoista. Nyt keltarauhashormoni pelkästään, kun muuta oiretta ei ole. Vasta sitten kun tulee ne hikijutut ja unettomuudet, menen taas lääkäriltä kysymään, tuleeko estrogeni lisäksi, vai lopetetaanko keltarauhashormonikin. En todellakaan aio omin nokkineni popsia mitään yrttejä.
Miten voi tietää onko estrogeenia edelleen- eli paksuunnuttaa limakalvoa - mutta puuttuu keltarauhashormonia, kun ei tule vuotoa? Voiko olla, että syy yhtähyvin on estrogeenin väheneminen? Oli parin kuukauden jakso kun hikoilin mielettömästi, sitten se vain meni täysin ohitse, eikä ole vaivannut nyt kuukauteen.
Mensuja ei tule, poissa taas kolme kuukautta.Menen kyllä pian tutkimuksiin, mutta pelottaa..kun alavatsa jotenkin siis arka..
Nuo ovat lääkärin ja vieläpä gynegologiaan erikoistuneen lääkärin ammattitietoutta. He opiskelevat vuosikausia päätoimekseen jotta osaavat sitten hoitaa oikein.
Tavallinen yksinkertainen nainen ei sitä tietoutta voi omaksua lukemalla naistenlehtiä, tutkimalla lääkärikirjoja ja vertailemalla oireitaan nettipalstoilla toisten naisten kanssa. Vaikka jotkut niin täällä luulevatkin.
Kyllä täytyy kysyä lääkäriltä ja ymmärtää, että hän on asiantuntija ja tietää miten toimitaan.
Sitten pelko menee pois kun lääkäri on tutkinut ja antanut hoito-ohjeet. Ja ne jotka luulevat, ettei lääkäri tiedä mitään, ovat masennuksesta johtuvissa harhoissa
Koko terveydenhoito on kriisissä ja tuputus sen kun jatkuu. Viime ajat ovat paljastaneet, että niin sanottu ammattitietouskin on uskallettava nähdä ihmistietoutena. Toki siihen saa luottaa, mutta kenen luulisit kantavan vastuun luottamuksesta? Meneekö pelko pois lääkärin nähdessä vai vasta alkaako se siitä, on yksilöllistä ja entisten kokemusten siivittämää.
Tavallinen yksinkertainen naisihminen yltää pitkälle, kun malttaa vertailla kokemuksiaan toisten yksinkertaisten kanssa. Tältä pohjalta lääkäri joko hyväksytään tai hyljätään. Kokemus on kaiken A ja O.
Eivät potilaat ole lääkäreitä teilaamassa. Päinvastoin auttamassa. Apua on osattava vastaanottaa puolin ja toisin. Nöyryys auttaa jaksamaan ja ajan myötä ehkä tietämäänkin.
Täällä ihan lääkäriä vain autetetaan.
..........................
Sinä se vaan osaat ilman lääkärin tutkintoa toisille jakaa hoito-ohjeta ja varmaan myös koko maailma niistä sinun ohjeistasi hyötyy.
Kieltäydyin minulle ehdotetusta keltarauhashormonista ja päätin kokeilla muita konsteja. Lääkäri meni täysin kipsiin, eikä suostunut edes hyvästelemään. Tunsin syyllisyyttä, vaikken tiedä miksi. Olisin halunnut auttaa häntä, mutta hän ei suostunut kuuntelemaan.