Hei!

Sporttibabe

Miten bokseri sopii ensimmäiseksi koiraksi? Nyt olisi mahdollista hankkia pitkän odotuksen jälkeen oma koira. Kokemusta koirista on monen vuoden takaa. Koiruli tulisi hyvään ja harrastavaan kotiin.

16

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin

      omasta mielestäni!
      oma boksu on kohta 11v ja oli meidän perheen eka koira. pennusta lähtien ollut erittäin ihana ja eloisa koira. luonteeltaan ollut leppoisa ja vieläkin jaksaa olla iloinen, leikkisä ja innolla mukana kaikessa. vaikka toisinaan onkin alkanut nyt vanhemmiten tulla vaateliaaksi lenkityksen suhteen, mutta ei koskaan leikin suhteen... sitä jaksaa aina tehdä. meidän lapset rakastavat koiraa yli kaiken ja haluavat uuden kun nykyisestä aika jättää (toivottavasti ei pitkään aikaan vielä)

      pentuna boksumme ei juurikaan tehnyt tuhoja yksin ollessaa, muutaman kirjan ja kukan repi sekä hampaiden vaihtuessa yritti helpottaa kutinaa sängyn jalkaan, mikä tosin loppui kun sivelin pippuriöljyä sängynjalkoihin. koskaan boksumme ei ole hajottanut/tuhonnut huonekaluja, tavaroita, vaatteita. sen voin luvata että koira vaatii mutta myös rakastaa tekemistä, mikään sohvaperuna koira ei koskaan tule olemaan joten toivon että mietit miten paljon olet valmis olemaan/harrastamaan koirasi kanssa. toiset sanovat että urokset ovat vaikeampia koulutettavia, mutta itse olen toista mieltä. uros on mielestäni helpompi sillä kun se jonkun oppii niin se muistaa sen aina eli tottelevaisuus on huipussaan. tietenkin sitä pitää muistaa ylläpitää mutta jos jokin näyttäisi olevan unohduksissa niin muistutus miten homma piti hoitaa niin se taas on muistissa. toisin kuin nartuilla, joilla mielestäni (toinen meillä on narttu) tuo hormoonitoiminta lisää hieman ailahtelevaisuutta mutta ei suuressa määrin.
      mutta suosittelen lämmöllä boksua ensimmäiseksi koiraksi

    • liinu22

      Olen myös etsimässä bokserinpentua, niitä tuntuu vain olevan kovin hankala saada! Varsinkin, jos on vähänkin jotain toiveita sukupuolesta tai väristä..tuntuu olevan pienet piirit tämän rodun harrastajilla..

      • piirit

        vain takaavat sen ettei bokseri ole mikään suosikkikoirarotu ja näin ollen sen kasvattajat eivät ole ns. pentutehtailijoita. näin vältytään monelta vahingolta mitä monille koiraroduille on lopulta tullut liian jalostamisen sekä liian läheisten sukulaisten käyttämisestä pennutuksessa. kun kysyntää olisi paljon niin silloin rahanahneet haluavat vastata kysyntäään mahdollisimman alhaisilla kustanuksilla mutta saaden käärittyä mahdollisimman suuret voitot, mikä vääristää monenkin kasvattajan etiikan.


      • Sporttibabe
        piirit kirjoitti:

        vain takaavat sen ettei bokseri ole mikään suosikkikoirarotu ja näin ollen sen kasvattajat eivät ole ns. pentutehtailijoita. näin vältytään monelta vahingolta mitä monille koiraroduille on lopulta tullut liian jalostamisen sekä liian läheisten sukulaisten käyttämisestä pennutuksessa. kun kysyntää olisi paljon niin silloin rahanahneet haluavat vastata kysyntäään mahdollisimman alhaisilla kustanuksilla mutta saaden käärittyä mahdollisimman suuret voitot, mikä vääristää monenkin kasvattajan etiikan.

        Miten bokserit tulevat toimeen kissojen kanssa? Minulla on joulukuussa 2v täyttävä kissa joka kyllä on tottunut koiriin, mutta kuitenkin hieman asia mietityttää.
        Asumme avomieheni kanssa rivitalossa, jossa on iso piha jossa koira saa juoksennella ja tietenkin tykkään käydä pitkillä lenkeillä koiran kanssa. Olen kiinnostunut agilitystä ja näyttelyistä. Lisäksi olen kiinnostunut TOKO:sta. Miten hyvin bokseri soveltuu tälläiseen?
        Mitä aktiviteetteja olette järjestäneet koirallenne, kun joutuu olemaan yksin kotona?


      • Liinu22
        piirit kirjoitti:

        vain takaavat sen ettei bokseri ole mikään suosikkikoirarotu ja näin ollen sen kasvattajat eivät ole ns. pentutehtailijoita. näin vältytään monelta vahingolta mitä monille koiraroduille on lopulta tullut liian jalostamisen sekä liian läheisten sukulaisten käyttämisestä pennutuksessa. kun kysyntää olisi paljon niin silloin rahanahneet haluavat vastata kysyntäään mahdollisimman alhaisilla kustanuksilla mutta saaden käärittyä mahdollisimman suuret voitot, mikä vääristää monenkin kasvattajan etiikan.

        Mutta kun kuulun ihmisiin, jotka eivät haluakkaan mitään "suosikkikoirarotua", niin kyllä bokseria ainakin on hemmetin vaikeaa saada! Se nyt ei liity tähän asiaan mitenkään, etteivät bokserinkasvattajat ole pentutehtailijoita..kai he silti voisivat myydä koiranpennun jollekkin muulle, kuin "sille ketä kuuluu siihen ja siihen alaosastoon, kenellä on jo ennestään 3 bokseria, kenen koira on minun pentueeni emän isän veli.." Tällä tarkoitin pieniä piirejä.


      • kirsi ilmola
        Sporttibabe kirjoitti:

        Miten bokserit tulevat toimeen kissojen kanssa? Minulla on joulukuussa 2v täyttävä kissa joka kyllä on tottunut koiriin, mutta kuitenkin hieman asia mietityttää.
        Asumme avomieheni kanssa rivitalossa, jossa on iso piha jossa koira saa juoksennella ja tietenkin tykkään käydä pitkillä lenkeillä koiran kanssa. Olen kiinnostunut agilitystä ja näyttelyistä. Lisäksi olen kiinnostunut TOKO:sta. Miten hyvin bokseri soveltuu tälläiseen?
        Mitä aktiviteetteja olette järjestäneet koirallenne, kun joutuu olemaan yksin kotona?

        mitenkäs ne oikein on ne kasvattajat jos juottaa
        niille saarenmaa vodkaa pullon ja sitten yrittää
        ostaa pentua ni voikos sen saaaha.
        aaahh uuuh kasvattajaaah uuuh


      • ilmolan poika
        piirit kirjoitti:

        vain takaavat sen ettei bokseri ole mikään suosikkikoirarotu ja näin ollen sen kasvattajat eivät ole ns. pentutehtailijoita. näin vältytään monelta vahingolta mitä monille koiraroduille on lopulta tullut liian jalostamisen sekä liian läheisten sukulaisten käyttämisestä pennutuksessa. kun kysyntää olisi paljon niin silloin rahanahneet haluavat vastata kysyntäään mahdollisimman alhaisilla kustanuksilla mutta saaden käärittyä mahdollisimman suuret voitot, mikä vääristää monenkin kasvattajan etiikan.

        niin ei sille pokserille mitään aktivi teettiä tarvii järjestää yksin ollessaan koska jos
        sen opettaa rytmiin:aamukusi noin 5 min,
        työpäivän mitta kotona noin 9 h,sitten isin kanssa
        semmoiselle isin oma keksimälle ylämäkijuoksulle noi20 min ni se jo väsyy ja on onnessaan.ps
        mää pahoittelen tuota toista viestiäni mutta kun
        otin pari siideriä ja naureskelin ja kirjoittelin tässä niin oli pakko provoilla.hih


      • Sporttibabe
        ilmolan poika kirjoitti:

        niin ei sille pokserille mitään aktivi teettiä tarvii järjestää yksin ollessaan koska jos
        sen opettaa rytmiin:aamukusi noin 5 min,
        työpäivän mitta kotona noin 9 h,sitten isin kanssa
        semmoiselle isin oma keksimälle ylämäkijuoksulle noi20 min ni se jo väsyy ja on onnessaan.ps
        mää pahoittelen tuota toista viestiäni mutta kun
        otin pari siideriä ja naureskelin ja kirjoittelin tässä niin oli pakko provoilla.hih

        Oli tosi hauska viesti, piristi päivääni kummasti! ;)


      • pennusta
        Sporttibabe kirjoitti:

        Miten bokserit tulevat toimeen kissojen kanssa? Minulla on joulukuussa 2v täyttävä kissa joka kyllä on tottunut koiriin, mutta kuitenkin hieman asia mietityttää.
        Asumme avomieheni kanssa rivitalossa, jossa on iso piha jossa koira saa juoksennella ja tietenkin tykkään käydä pitkillä lenkeillä koiran kanssa. Olen kiinnostunut agilitystä ja näyttelyistä. Lisäksi olen kiinnostunut TOKO:sta. Miten hyvin bokseri soveltuu tälläiseen?
        Mitä aktiviteetteja olette järjestäneet koirallenne, kun joutuu olemaan yksin kotona?

        asti tottuu kissaan niin hyvin käyvät jutut yksiin ainakin koiran osalta, mutta onko kissa ellänyt koko ajan koiran rinnalla vai onko ollut satunnaisesti koirien kanssa tekemisissä? jos näin niin se voi olla enemmän kissan sopeutuminen koiraan kuin koiran kissaan. tietenkään mitään ei voi yleistää sillä kaikki ovat yksilöitä.

        boksuilla on kova halu ja tarve touhuta kaikenlaista ja siten sopivat hyvin niin tokoon kuin agilityynkin, mutta kannattaa muistaa että tilastollisesti boksujen lonkat ovat viime vuosina olleet c jopa d luokitusta eli agilityssä rasittuvat lonkat myös boksujen oman vimmaamisen lisäksi. eli varmista lonkkien luokitus ennen kuin alat harrastaa agilityä.

        meillä boksu on aina viihtynyt hyvin yksinään kun on opetettu pennusta lähtien siihen ja seurana on ollut koiran leluja ja puruleluja. ei ole todellakaan tehnyt tuhoja.


      • Sporttibabe
        pennusta kirjoitti:

        asti tottuu kissaan niin hyvin käyvät jutut yksiin ainakin koiran osalta, mutta onko kissa ellänyt koko ajan koiran rinnalla vai onko ollut satunnaisesti koirien kanssa tekemisissä? jos näin niin se voi olla enemmän kissan sopeutuminen koiraan kuin koiran kissaan. tietenkään mitään ei voi yleistää sillä kaikki ovat yksilöitä.

        boksuilla on kova halu ja tarve touhuta kaikenlaista ja siten sopivat hyvin niin tokoon kuin agilityynkin, mutta kannattaa muistaa että tilastollisesti boksujen lonkat ovat viime vuosina olleet c jopa d luokitusta eli agilityssä rasittuvat lonkat myös boksujen oman vimmaamisen lisäksi. eli varmista lonkkien luokitus ennen kuin alat harrastaa agilityä.

        meillä boksu on aina viihtynyt hyvin yksinään kun on opetettu pennusta lähtien siihen ja seurana on ollut koiran leluja ja puruleluja. ei ole todellakaan tehnyt tuhoja.

        Minun avomieheni perheellä on schäferin ja belgin sekoitus, hyvin tulevat juttuun vaikka eivät aina usein näekään toisiaan.
        Olen huomannut, ettei kisuni tykkää pienistä koirista, johtuu siitä et pääsevät kisun perässä esim. sängyn alle ja tämä aiheuttaa entistä enemmän stressiä.
        Uskon kyllä, että kisuni ja tuleva koirani sopeutuvat ajan myötä toisiinsa.

        Olen asiaa pitkään miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että boksun laitan. Nyt vain alkaa pennun etsintä. =)


      • etsintään!
        Sporttibabe kirjoitti:

        Minun avomieheni perheellä on schäferin ja belgin sekoitus, hyvin tulevat juttuun vaikka eivät aina usein näekään toisiaan.
        Olen huomannut, ettei kisuni tykkää pienistä koirista, johtuu siitä et pääsevät kisun perässä esim. sängyn alle ja tämä aiheuttaa entistä enemmän stressiä.
        Uskon kyllä, että kisuni ja tuleva koirani sopeutuvat ajan myötä toisiinsa.

        Olen asiaa pitkään miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että boksun laitan. Nyt vain alkaa pennun etsintä. =)

        ja toivotaan että löydät ihanan ruttunaaman mahdollisimman pian ilostuttamaan elämääsi!
        boksut vievät koko sydämen!


      • Murrr
        pennusta kirjoitti:

        asti tottuu kissaan niin hyvin käyvät jutut yksiin ainakin koiran osalta, mutta onko kissa ellänyt koko ajan koiran rinnalla vai onko ollut satunnaisesti koirien kanssa tekemisissä? jos näin niin se voi olla enemmän kissan sopeutuminen koiraan kuin koiran kissaan. tietenkään mitään ei voi yleistää sillä kaikki ovat yksilöitä.

        boksuilla on kova halu ja tarve touhuta kaikenlaista ja siten sopivat hyvin niin tokoon kuin agilityynkin, mutta kannattaa muistaa että tilastollisesti boksujen lonkat ovat viime vuosina olleet c jopa d luokitusta eli agilityssä rasittuvat lonkat myös boksujen oman vimmaamisen lisäksi. eli varmista lonkkien luokitus ennen kuin alat harrastaa agilityä.

        meillä boksu on aina viihtynyt hyvin yksinään kun on opetettu pennusta lähtien siihen ja seurana on ollut koiran leluja ja puruleluja. ei ole todellakaan tehnyt tuhoja.

        Mihin tilastoihin perustuu tuo lonkkatieto? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, koska minun silmiini ei ole tuollainen tilasto eksynyt. Oma näkemykseni on että boksereiden lonkat ovat ihan ok luokkaa toisin kuin selät joiden spondyloositilanne on aika huolestuttava.

        Bokseri on palveluskoira, joten sieltä puolelta ne parhaiten sopivat lajit löytyvät. Toki bokserin kanssa voi harrastaa ihan mitä vain. Pelkäksi sohva ja lenkkikoiraksi se ei sovellu.

        Pienistä piireistä: Joka rodulla on varmaan ne fanaattiset kasvattajat, ei kai bokseripiirit mitenkään pahimmasta päästä ole. Hyvä on jos laatuun panostetaan enemmän kuin määrään. Ja hyvää kannattaa odottaa.


      • tietoa
        Murrr kirjoitti:

        Mihin tilastoihin perustuu tuo lonkkatieto? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, koska minun silmiini ei ole tuollainen tilasto eksynyt. Oma näkemykseni on että boksereiden lonkat ovat ihan ok luokkaa toisin kuin selät joiden spondyloositilanne on aika huolestuttava.

        Bokseri on palveluskoira, joten sieltä puolelta ne parhaiten sopivat lajit löytyvät. Toki bokserin kanssa voi harrastaa ihan mitä vain. Pelkäksi sohva ja lenkkikoiraksi se ei sovellu.

        Pienistä piireistä: Joka rodulla on varmaan ne fanaattiset kasvattajat, ei kai bokseripiirit mitenkään pahimmasta päästä ole. Hyvä on jos laatuun panostetaan enemmän kuin määrään. Ja hyvää kannattaa odottaa.

        löytyy aina koiramme lehden sivuilla eri koirarotujen asioista kuten mm.lonkkakuvista, kannatta kysellä/kattella niitä lehtiä


      • Murrr
        tietoa kirjoitti:

        löytyy aina koiramme lehden sivuilla eri koirarotujen asioista kuten mm.lonkkakuvista, kannatta kysellä/kattella niitä lehtiä

        Kyllä olen seurannut tilastoja, siksi kysyinkin mistä moiset tiedot ovat peräisin.

        Viimeisen kymmenen vuoden aikana kaikista boksereista on kuvattu noin kolmasosa. Näistä saadun tiedon perusteella täysin tervelonkkaisia (A) oli 21%, lieviä vielä jalostuskäyttöön hyväksyttäviä muutoksia (B ja C) oli 67% kuvatuista koirista, selkeästi sairaslonkkaisia (D) oli 12% ja E-lonkkia ei ollut lainkaan.

        Mielestäni tämä ei ole vielä mikään huono tilanne, jos vertaa vaikkapa bullmastiffeihin, joilla vastaavat luvut ovat A:10%, BjaC:49%, D:40% ja E:1%.

        Ainahan tilanne voisi olla parempikin, mutta en silti sanoisi että bokseri olisi jotenkin sairaslonkkainen rotu. Pahimmat ongelmat bokserin kohdalla löytyy ihan muualta.

        Ja nämä tilastotiedot ovat kaikkien saatavilla KoiraNetin jalostustietokannassa.


      • jenkkii juu
        piirit kirjoitti:

        vain takaavat sen ettei bokseri ole mikään suosikkikoirarotu ja näin ollen sen kasvattajat eivät ole ns. pentutehtailijoita. näin vältytään monelta vahingolta mitä monille koiraroduille on lopulta tullut liian jalostamisen sekä liian läheisten sukulaisten käyttämisestä pennutuksessa. kun kysyntää olisi paljon niin silloin rahanahneet haluavat vastata kysyntäään mahdollisimman alhaisilla kustanuksilla mutta saaden käärittyä mahdollisimman suuret voitot, mikä vääristää monenkin kasvattajan etiikan.

        Miksi sitten Bokseri on ehkä sairain koirarotu Euroopassa. Ameriikassa bokserit ovat kuulemma terveempiä.


      • Boksupoika77
        jenkkii juu kirjoitti:

        Miksi sitten Bokseri on ehkä sairain koirarotu Euroopassa. Ameriikassa bokserit ovat kuulemma terveempiä.

        ovat ihan ihmeissään sydänvian kanssa ! jostain syystä jenkkien bokserit kuolee nuorena sydänvikaan!
        tutkivat syytä paraikaa! toivottavasti selviää syy pian


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      247
      2429
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      180
      1557
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1396
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1113
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1109
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      977
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    Aihe