Kuusipaneeli

Remonttiraili

Mitä hintaluokkaa on kuusipaneeli? Tarkoitus ois uusia saunanpaneelit. Oisko parempi laittaa vaakaan vai pystyyn? Käsittelisin sitten itse jollain saunasuojalla.

3

9195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laadusta

Laatuja ja leveyksiä on useita. Talouslaatu (en suosittele), terveoksainen ja vähäoksainen.

Saunaan käy hyvin esim. terveoksainen 120mm leveä kuusipaneli. Ostopaikasta riippuen noin euron metri. Ja neliölle menee noin kymmenen metriä eli neliöhinnaksi noin kymppi.

Panelia saa myös valmiiksi saunasuojalla käsiteltynä, jopa sävytettynä. Jos saunasuojaa haluat käyttää, niin tuo valmiiksi käsitelty voi olla hyvä valinta. Ei se ilmatteks irtoa saunasuojakaan kaupasta.
      Itse käsittelin puhtaat panelit parafiiniöljyllä kahteen kertaan.

Useimmiten vaaka-asennus. Vaaka-asennus antaa vähän leveämmän vaikutelman. Vastaavasti pystypanelointi 'kaventaa' tilaa.
      Ja vaakapaneloinnissa on se etu, että jos sattuu alimmat laudat kärsimään kosteudesta ja tummumaan, niin ne voit vaihtaa.
      Ja riittävä ilmankiertotila panelien taakse on helpompi jättää vaakapaneloinnissa - kas kun alusjuoksut tulevat tällöin pystyyn, niin ilma pääsee hyvin kiertämään alhaalta ylös asti esteettä (jätä raot myös ylös).
      Jos laitat pystypanelit, niin juoksut on tietysti vaaka-asennossa eikä ilman tuplajuoksuja ilma pääse alhaalta ylös.

• saunojaloylyissa

Itse paneloin saunan kuusipaneelilla, jotain ihan peruskamaa paikalliselta sahalta (ihan siistiä). About 70cnt metri.. Käsitellyt en ole vielä millään niitä kyllä, millähän sutisi? Ja vaakaan laitoin, juuri noista syistä mitä edellinen vastaaja jo toikin julki.

• Remonttiraili

Kiitän vastauksista. Kysyin kuusipaneelin hintaa, 0.95 oli paikallisessa firmassa. Rautiassa vähän kalliimpi.
      Vaakaan ajattelin laittaa, on aika pieni saunatila.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe