Mexico asuinmaana?

White pepper

Millainen on Mexicon arki asuinmaana > ihmiset, mentaliteetti, hyvän asumisen kustannukset vuokra / omistusasunto, sosiaaliturva ja terveydenhoito, byrokratia ym.

Jenkkien rajan tuntuma idässä kuten lännessäkin lienee suhteellisen riskialtista seutua, Tijuana, Giudad Juarez, Monterrey? Onko muita tärkeitä kansainvälisiä lentokenttiä kuin pääkaupunki Mexico?

Kaikki info tervetullutta.

12

4986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meksikossa

      ei tijuana nyt niin erityisen riskialtista seutua ole. Suurin ongelma miä tijuanassa on, on se että siellä on paljon huumeita ja diilereitä, väkivalta ja tapot sun muut tapahtuu lähinnä näiden diilereiden ym. välienselvittelyissä. eli ellet tollasiin hommiin ole sekaantunut ihan hyvin pärjäät :) toki maalaisjärkeä saa käyttää, ja välttää pimeitä/"pahamaineisiaa kujia yöllä jne. vuokrat pohjois-meksikossa halvat, kokonaisen (perus)talon saat 500-700 pesolla. luulisin että etelä- ja keski-meksikossa vuokrat ovat vielä tuostakin halvempia, en tiedä.

      itse en menisi heti meksikolaisiin terveyskeskuksiin vaan suuntaisin yksityisille. oon kuullut sen verran jännittäviä ja pelottaviakn juttuja perusoperaatioista mitä niissä tehdään että...

      ihmiset maan paras anti omasta mielestäni

      • White pepper

        Siellä missä on paljon huumeita ja diilereitä on myös paljon käyttäjiä ja kaiken tason rikollisuutta & lieveilmiötä, kuten varkauksia, ryöstöjä, asuntomurtoja jne. jostainhan myös käyttäjätkin rahaa aineisiin hankkivat. Se vaikuttaa koko väestön turvallisuuteen, elinoloihin ja ilmapiiriin.

        Onko mahdollista tehdä lyhyt läpileikkaus Mexicon eri osista turvallisuustekijötä ja erilaisten palveluiden saatavuutta ajatellen.

        Mikali,niin itselläni olisi yhtenä kriteerinä kansainvälisen lentokentän läheisyys. Mikäli Jenkkien tuntumassa Mexicon puolella haluaisi asua, niin ensiksi tulisi mieleen joko itä tai länsi, olisi hiemanvettäkin lähettyvillä, eli Tijuana tai Monterrey.

        Minkä ikäinen ja tasoinen on mainitsemasi perustalo, kaupunkitalo vai lähiösellainen tontteineen? Jos oikein laskin, niin 700 pesoa vastaa ~52€uroa.

        Terveydenhoidosta, minkä tasoisia ovat paikalliset yksityiset klinikat ja sairaalat, osaako yksityinen kirurgi riittävän hyvin hommansa? Tarvitseeko ylimääräisen vakuutuksen, ajatellen vaikkapa "tuuria" joka vatii sairaalahoitoa, hyvän vakuutuksen kustannukset?

        Paikallisista asukkaista olen saanut myönteisen kuvan eri yhteyksissä.


      • CHAPARRITA
        White pepper kirjoitti:

        Siellä missä on paljon huumeita ja diilereitä on myös paljon käyttäjiä ja kaiken tason rikollisuutta & lieveilmiötä, kuten varkauksia, ryöstöjä, asuntomurtoja jne. jostainhan myös käyttäjätkin rahaa aineisiin hankkivat. Se vaikuttaa koko väestön turvallisuuteen, elinoloihin ja ilmapiiriin.

        Onko mahdollista tehdä lyhyt läpileikkaus Mexicon eri osista turvallisuustekijötä ja erilaisten palveluiden saatavuutta ajatellen.

        Mikali,niin itselläni olisi yhtenä kriteerinä kansainvälisen lentokentän läheisyys. Mikäli Jenkkien tuntumassa Mexicon puolella haluaisi asua, niin ensiksi tulisi mieleen joko itä tai länsi, olisi hiemanvettäkin lähettyvillä, eli Tijuana tai Monterrey.

        Minkä ikäinen ja tasoinen on mainitsemasi perustalo, kaupunkitalo vai lähiösellainen tontteineen? Jos oikein laskin, niin 700 pesoa vastaa ~52€uroa.

        Terveydenhoidosta, minkä tasoisia ovat paikalliset yksityiset klinikat ja sairaalat, osaako yksityinen kirurgi riittävän hyvin hommansa? Tarvitseeko ylimääräisen vakuutuksen, ajatellen vaikkapa "tuuria" joka vatii sairaalahoitoa, hyvän vakuutuksen kustannukset?

        Paikallisista asukkaista olen saanut myönteisen kuvan eri yhteyksissä.

        Minä tahtoisin tietää että mistä päin Meksikoa saa 500 pesolla vuokrattua asunnon?????????? Haloo...halvin vuokrani pienen pienessä asunnossa on ollut 1200pesoa ja sekin monta vuotta sitten. Kyllä kaupungeissa vuokrat liikkuvat 2000-5000 paikoilla jos halvalla saa. Ihan sellaisen pienen peruskämpän ilman mitään lisukkeita.
        Kansainvälisiä lentokenttiä löytyy mm. Guadalajarasta, Meridasta, Campechesta, Pueblasta, Veracruzista ym...kyllähän noita löytyy.
        Sosiaaliturva on olematon mutta kyllä sieltä nuhalääkkeet voi käydä hakemassa.


      • White pepper
        CHAPARRITA kirjoitti:

        Minä tahtoisin tietää että mistä päin Meksikoa saa 500 pesolla vuokrattua asunnon?????????? Haloo...halvin vuokrani pienen pienessä asunnossa on ollut 1200pesoa ja sekin monta vuotta sitten. Kyllä kaupungeissa vuokrat liikkuvat 2000-5000 paikoilla jos halvalla saa. Ihan sellaisen pienen peruskämpän ilman mitään lisukkeita.
        Kansainvälisiä lentokenttiä löytyy mm. Guadalajarasta, Meridasta, Campechesta, Pueblasta, Veracruzista ym...kyllähän noita löytyy.
        Sosiaaliturva on olematon mutta kyllä sieltä nuhalääkkeet voi käydä hakemassa.

        Avauksen tavoitteena oli saada hieman asiallista ja jos suinkin mahdollista, paikkansa pitävää infoa.

        Toistaiseksi selkeät kysymykset ovat ilman selkeitä vastauksia ;-)


      • virhe
        CHAPARRITA kirjoitti:

        Minä tahtoisin tietää että mistä päin Meksikoa saa 500 pesolla vuokrattua asunnon?????????? Haloo...halvin vuokrani pienen pienessä asunnossa on ollut 1200pesoa ja sekin monta vuotta sitten. Kyllä kaupungeissa vuokrat liikkuvat 2000-5000 paikoilla jos halvalla saa. Ihan sellaisen pienen peruskämpän ilman mitään lisukkeita.
        Kansainvälisiä lentokenttiä löytyy mm. Guadalajarasta, Meridasta, Campechesta, Pueblasta, Veracruzista ym...kyllähän noita löytyy.
        Sosiaaliturva on olematon mutta kyllä sieltä nuhalääkkeet voi käydä hakemassa.

        juu, siis tarkoitin tietysti dollareina niitä asuntojen hintoja. ja sillä määrällä tosiaan saa jo ihan normaalin kokoisen omakotitalon.

        yksityisessä sairaalassa kyllä kirurgit sun muut osaa asiansa. itse otin ylimääräisen vakuutuksen siltikin.

        Ja edelleen painotan ettei Tijuana ole maineensa veroinen. Paljon sattuu ja tapahtuu mutta suurin osa näistä "tapahtumista" on pimennossa normaaleille ihmisille. eli jos et nyt ihan slummialueelle muuta, olet turvassa.


      • White pepper
        virhe kirjoitti:

        juu, siis tarkoitin tietysti dollareina niitä asuntojen hintoja. ja sillä määrällä tosiaan saa jo ihan normaalin kokoisen omakotitalon.

        yksityisessä sairaalassa kyllä kirurgit sun muut osaa asiansa. itse otin ylimääräisen vakuutuksen siltikin.

        Ja edelleen painotan ettei Tijuana ole maineensa veroinen. Paljon sattuu ja tapahtuu mutta suurin osa näistä "tapahtumista" on pimennossa normaaleille ihmisille. eli jos et nyt ihan slummialueelle muuta, olet turvassa.

        Olinkin melko yllättynyt "kovin edullisesta hintatasosta".

        Edelleenkin kiinnostaa että minkätasoinen talo tuolla hinnalla on kyseessä ja millaisella alueella.

        Samoin kaiken kattavan hyvätasoisen vakuutuksen hinta kiinnostaa, ajatellen kaikkia mahdollisia terveydenhoidon kuluja laadukkaimmissa yksityisissä paikoissa. Ajatuksena omata noin eurooppalaista / suomalaista vastaava turva (?).

        Ps. Minkä suuruinen on paikallisten keskipalkka, mikäli sen voi määritellä?


      • minä taas
        White pepper kirjoitti:

        Olinkin melko yllättynyt "kovin edullisesta hintatasosta".

        Edelleenkin kiinnostaa että minkätasoinen talo tuolla hinnalla on kyseessä ja millaisella alueella.

        Samoin kaiken kattavan hyvätasoisen vakuutuksen hinta kiinnostaa, ajatellen kaikkia mahdollisia terveydenhoidon kuluja laadukkaimmissa yksityisissä paikoissa. Ajatuksena omata noin eurooppalaista / suomalaista vastaava turva (?).

        Ps. Minkä suuruinen on paikallisten keskipalkka, mikäli sen voi määritellä?

        minkälainen talo...hmm...no 3-5 huonetta keittiö ja monissa on myös 2 vessaa ja suihkua erikseen.
        ja monissa taloissa kokolattiamatot huoneissa, myös olohuoneessa. omasta mielestäni hyvätasoisia noi ton hintaset on, mutta tosin erilaisia kuin suomessa. pihat on yleensä kovin pieniä tai niitä ei oloe ollenkaan (no, etpä joudu nurmikkoa ajelemaan).
        ja hyvällä alueella, ihan normaalilla. siis vastaavasti samantyylisellä alueella kuin missä normaali suomalainen perhe asuu suomessa.

        noista vakuutuksista en kyllä uskalla mennä sanomaan, koska itse olen täällä suomalaisesta yliopistosta vaihdossa "vain" vuoden. sen verran voisin ARVATA ettei meksikolaisista sairaaloista mitkään vastaa suomen tasoa. VOIN OLLA TOSIN VÄÄRÄSSÄKIN.
        Älä silti turhaan pelkää, huono säkähän sitä täytyy olla jos jotain sattuu mutta kyllä ne tääläkin hommansa osaa :)

        keskipalkka taitaa pohjois-meksikossa liikkua 2000 dollarin paikkeilla(esim. opettajat)
        toosin tässäkn voi olla eroja, esim. monterrey on erittäin kallis meksikon muihin suurkaupunkeihin verrattuna joten luulisin palkkojenkin olevan paremmat.


      • White pepper
        minä taas kirjoitti:

        minkälainen talo...hmm...no 3-5 huonetta keittiö ja monissa on myös 2 vessaa ja suihkua erikseen.
        ja monissa taloissa kokolattiamatot huoneissa, myös olohuoneessa. omasta mielestäni hyvätasoisia noi ton hintaset on, mutta tosin erilaisia kuin suomessa. pihat on yleensä kovin pieniä tai niitä ei oloe ollenkaan (no, etpä joudu nurmikkoa ajelemaan).
        ja hyvällä alueella, ihan normaalilla. siis vastaavasti samantyylisellä alueella kuin missä normaali suomalainen perhe asuu suomessa.

        noista vakuutuksista en kyllä uskalla mennä sanomaan, koska itse olen täällä suomalaisesta yliopistosta vaihdossa "vain" vuoden. sen verran voisin ARVATA ettei meksikolaisista sairaaloista mitkään vastaa suomen tasoa. VOIN OLLA TOSIN VÄÄRÄSSÄKIN.
        Älä silti turhaan pelkää, huono säkähän sitä täytyy olla jos jotain sattuu mutta kyllä ne tääläkin hommansa osaa :)

        keskipalkka taitaa pohjois-meksikossa liikkua 2000 dollarin paikkeilla(esim. opettajat)
        toosin tässäkn voi olla eroja, esim. monterrey on erittäin kallis meksikon muihin suurkaupunkeihin verrattuna joten luulisin palkkojenkin olevan paremmat.

        Yep, asumisen suhteen tarkennuksia halusin tiedustella sillä esimerkiksi jenkkien talot ovat kevyesti rakennetua kulutustavaraa suomalaisiin vastaaviin verrattuna. "The Talon" ja mobilehomen välimaastosta.

        Terveydenhoitoon liittyen on jonkin verran omaa kokemusta siitä, miten erityisen vakavan vahingon sattuessa ei ole hyvä olla missä maassa tahansa. Niin kauan kuin se ei osu omalle kohdalle, siihen ei yleensä tule kiinnitettyä kovin paljoa huomiota. Haaverithan sattuvat "aina vain toisille", inhimillinen ajatus ;-)

        Joissakin maissa joissa julkinen puoli on hyvin heikkotasoinen, voi saada yksityisissä sairaaloissa länsimaisen / eurooppalaisen tasoista hoitoa sillä edellytyksellä että on vara maksaa siitä. Näiden huippumodernien sairaaloiden kirurgit toimivat länsimaissa hankkimalla koulutuksella ja kokemuksella. Sen vuoksi kattavien lisävakutuksien saatavuus ja sen vaatima "budjetti" kiinnostaa.

        Ilmeisesti Meksikossa on helppo saada hyvin toimiva internetyhteys, paljonko se siellä maksaa,

        Hintatasoa tuntematta vaikuttaa melko / yllättävän hyvältä tuo opettajien palkkataso.

        Mukavaa jatkoa sinne "Me'hikoon".


      • Ope Meksikosta
        minä taas kirjoitti:

        minkälainen talo...hmm...no 3-5 huonetta keittiö ja monissa on myös 2 vessaa ja suihkua erikseen.
        ja monissa taloissa kokolattiamatot huoneissa, myös olohuoneessa. omasta mielestäni hyvätasoisia noi ton hintaset on, mutta tosin erilaisia kuin suomessa. pihat on yleensä kovin pieniä tai niitä ei oloe ollenkaan (no, etpä joudu nurmikkoa ajelemaan).
        ja hyvällä alueella, ihan normaalilla. siis vastaavasti samantyylisellä alueella kuin missä normaali suomalainen perhe asuu suomessa.

        noista vakuutuksista en kyllä uskalla mennä sanomaan, koska itse olen täällä suomalaisesta yliopistosta vaihdossa "vain" vuoden. sen verran voisin ARVATA ettei meksikolaisista sairaaloista mitkään vastaa suomen tasoa. VOIN OLLA TOSIN VÄÄRÄSSÄKIN.
        Älä silti turhaan pelkää, huono säkähän sitä täytyy olla jos jotain sattuu mutta kyllä ne tääläkin hommansa osaa :)

        keskipalkka taitaa pohjois-meksikossa liikkua 2000 dollarin paikkeilla(esim. opettajat)
        toosin tässäkn voi olla eroja, esim. monterrey on erittäin kallis meksikon muihin suurkaupunkeihin verrattuna joten luulisin palkkojenkin olevan paremmat.

        Ohhoh...Kokolattiamattoja en kyllä yhdessäkään talossa ole nähnyt 6 v:n aikana Meksikossa. Riippuu varmaan kaupungista...ja tuo opettajien palkka on kyllä hivenen liioteltu, puhut varmaan jostain yliopiston proffien palkoista. Normaali opettajan palkka on n.1/3 osa mainitsemastasi summasta.

        Yksityisellä klinikalla Meksikossa saa samanveroista ellei parempaakin palvelua kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        CHAPARRITA kirjoitti:

        Minä tahtoisin tietää että mistä päin Meksikoa saa 500 pesolla vuokrattua asunnon?????????? Haloo...halvin vuokrani pienen pienessä asunnossa on ollut 1200pesoa ja sekin monta vuotta sitten. Kyllä kaupungeissa vuokrat liikkuvat 2000-5000 paikoilla jos halvalla saa. Ihan sellaisen pienen peruskämpän ilman mitään lisukkeita.
        Kansainvälisiä lentokenttiä löytyy mm. Guadalajarasta, Meridasta, Campechesta, Pueblasta, Veracruzista ym...kyllähän noita löytyy.
        Sosiaaliturva on olematon mutta kyllä sieltä nuhalääkkeet voi käydä hakemassa.

        No jos sun vuokra on ollu 1200 pesoa, on se vieläkin naurettavan pieni verrattuna mihin tahansa Suomen asunnon vuokraan!


    • Anonyymi

      Tijuanassa ja monterreyssa ois kiva käydä

    • Anonyymi

      Meksiko vaikuttaa psykopaattien ihannemaalta asua ja elää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe