Ford

Focus -99

Mikähän olisi vikana kuskin penkinlämmittimessä kun ei toimi? Onko niissä yleensä jotain tyyppivikaa...mistä alkaa vikaa siis etsimään? Siitä ei kai sulake ole mennyt kun siihen nappiin tulee kuitenkin valo, mutta penkki ei vain lämpiä(tosin en ole tarkistanut) :)

10

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.a

      Multa on 2 kertaa se korjattu autoverhoilijalla. Muistaakseni vuosi sitten oli se sulake palanut penkin sisältä( vaatii siis verhoilujen avaamista, on penkin alla pinnassa). Juuri korjautin uudelleen saman. Oli johto irronnut samasta kohtaa, kun ilmeisesti olen polvillani seissyt penkillä esim. imuroidessa. Eka kerta maksoi 80e, nyt 30e kun oli reilu mies. Merkkiliikkeessä maksaa varmaan hunajaa. On täällä jossain ohjeita omatoimiseenkin korjaukseen, mutta katsoin ettei minun taitoni siihen riitä. Tyyppivika on...

    • penkin alla

      Kannattaa tarkastaa, että liittimien kontaktit ovat kunnossa penkin alla. Niissä on ollut vikoja.

      • focus -99

        kiitos vinkeistä. Pitänee alkaa tutkimaan...aika kalliilta kuulostaa, joten voi olla että tykitetään talvi takamus jäässä :)
        Katsotaan nyt mihin omat taidot riittää!!


    • kolmas focus

      Kyseessä lienee vanhemmissa Fokkereissa yleinen vika, joka on tietääkseni tosi kallis korjata.Itselläni ilmeni ekassa vm.2000 focuksessa. En korjannut, vaan annoin vaihdossa pois, joten varmaan joku tietää paremmin mitä maksaa. Epäilykseni on, että ainakin 200 eur luokkaa, ellei takuuseen korjata?

      • focus -99

        Soittelin tuossa varsin paikalliseen verhoomoon...meinasivat että jos irrotan penkin valmiiksi ja vien sen sinne niin hintaa tulisi noin 40 - 100€...jos sen lämmitinelementin sitten pystyisi korjaamaan itse. Heti kalliimpi jos pitää alkaa uutta osaa ostamaan. Saattaa se olla, että se minullakin jää korjaamatta..onhan sitä ennenkin vanhemmissa autoissa pärjätty ilman ahterinkäristintä!!!


    • puupäät

      Heti ollaan korjaamolle viemässä kun jotain pientä on vialla. Ensiksikin kyllä jokainen osaa tarkastaa liittimet ja johdot. Ja jos osaa käyttää yleismittaria, niin näkee tuleeko penkkiin virtaa ja onko vastukset poikki penkistä jne. Siis vähän järkeä ja uskallusta käteen ja itse yrittämään korjausta. Vikojahan noissa penkinlämmittimissä on joka automerkissä, joten voisi kai sanoa että on autojen tyyppivika =)

      • Ford -99

        Niin totta kai ensin itse tutkitaan ja sitten vasta viedään korjaamolle jos ei osata korjata.Ajattelin vain kysäistä täältä, josko jollain olisi ollut vastaavanlaisia vikoja, ettei turhaa työtä tule tehtyä ja saisi hyviä vinkkejä.....nuo mainitsemasi liittimet ja yleismittari tarkistukset on toki tehty ja kyllä ne lämmitinelementin sisällä menevät vastukset ovat poikki...


      • tietää
        Ford -99 kirjoitti:

        Niin totta kai ensin itse tutkitaan ja sitten vasta viedään korjaamolle jos ei osata korjata.Ajattelin vain kysäistä täältä, josko jollain olisi ollut vastaavanlaisia vikoja, ettei turhaa työtä tule tehtyä ja saisi hyviä vinkkejä.....nuo mainitsemasi liittimet ja yleismittari tarkistukset on toki tehty ja kyllä ne lämmitinelementin sisällä menevät vastukset ovat poikki...

        Täällä kato nää näsäviisaat tietää, ettei sun autossas mitään vikaa ole.

        Koska Heidän rakkaassa fordissa nyt ei ole mitään vikaa. Se heillä suurimpana murheena...


      • Focus -99

        kiitos kiitos...nyt tuli sellaiset kommentit kuin pitikin..kuvat olivat selkeät ja selostus vielä päälle...kyllä noilla jo yhen lämppärin korjaa :)
        tänks!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe