Mikähän olisi vikana kuskin penkinlämmittimessä kun ei toimi? Onko niissä yleensä jotain tyyppivikaa...mistä alkaa vikaa siis etsimään? Siitä ei kai sulake ole mennyt kun siihen nappiin tulee kuitenkin valo, mutta penkki ei vain lämpiä(tosin en ole tarkistanut) :)
Ford
10
1391
Vastaukset
- M.a
Multa on 2 kertaa se korjattu autoverhoilijalla. Muistaakseni vuosi sitten oli se sulake palanut penkin sisältä( vaatii siis verhoilujen avaamista, on penkin alla pinnassa). Juuri korjautin uudelleen saman. Oli johto irronnut samasta kohtaa, kun ilmeisesti olen polvillani seissyt penkillä esim. imuroidessa. Eka kerta maksoi 80e, nyt 30e kun oli reilu mies. Merkkiliikkeessä maksaa varmaan hunajaa. On täällä jossain ohjeita omatoimiseenkin korjaukseen, mutta katsoin ettei minun taitoni siihen riitä. Tyyppivika on...
- penkin alla
Kannattaa tarkastaa, että liittimien kontaktit ovat kunnossa penkin alla. Niissä on ollut vikoja.
- focus -99
kiitos vinkeistä. Pitänee alkaa tutkimaan...aika kalliilta kuulostaa, joten voi olla että tykitetään talvi takamus jäässä :)
Katsotaan nyt mihin omat taidot riittää!!
- kolmas focus
Kyseessä lienee vanhemmissa Fokkereissa yleinen vika, joka on tietääkseni tosi kallis korjata.Itselläni ilmeni ekassa vm.2000 focuksessa. En korjannut, vaan annoin vaihdossa pois, joten varmaan joku tietää paremmin mitä maksaa. Epäilykseni on, että ainakin 200 eur luokkaa, ellei takuuseen korjata?
- focus -99
Soittelin tuossa varsin paikalliseen verhoomoon...meinasivat että jos irrotan penkin valmiiksi ja vien sen sinne niin hintaa tulisi noin 40 - 100€...jos sen lämmitinelementin sitten pystyisi korjaamaan itse. Heti kalliimpi jos pitää alkaa uutta osaa ostamaan. Saattaa se olla, että se minullakin jää korjaamatta..onhan sitä ennenkin vanhemmissa autoissa pärjätty ilman ahterinkäristintä!!!
- puupäät
Heti ollaan korjaamolle viemässä kun jotain pientä on vialla. Ensiksikin kyllä jokainen osaa tarkastaa liittimet ja johdot. Ja jos osaa käyttää yleismittaria, niin näkee tuleeko penkkiin virtaa ja onko vastukset poikki penkistä jne. Siis vähän järkeä ja uskallusta käteen ja itse yrittämään korjausta. Vikojahan noissa penkinlämmittimissä on joka automerkissä, joten voisi kai sanoa että on autojen tyyppivika =)
- Ford -99
Niin totta kai ensin itse tutkitaan ja sitten vasta viedään korjaamolle jos ei osata korjata.Ajattelin vain kysäistä täältä, josko jollain olisi ollut vastaavanlaisia vikoja, ettei turhaa työtä tule tehtyä ja saisi hyviä vinkkejä.....nuo mainitsemasi liittimet ja yleismittari tarkistukset on toki tehty ja kyllä ne lämmitinelementin sisällä menevät vastukset ovat poikki...
- tietää
Ford -99 kirjoitti:
Niin totta kai ensin itse tutkitaan ja sitten vasta viedään korjaamolle jos ei osata korjata.Ajattelin vain kysäistä täältä, josko jollain olisi ollut vastaavanlaisia vikoja, ettei turhaa työtä tule tehtyä ja saisi hyviä vinkkejä.....nuo mainitsemasi liittimet ja yleismittari tarkistukset on toki tehty ja kyllä ne lämmitinelementin sisällä menevät vastukset ovat poikki...
Täällä kato nää näsäviisaat tietää, ettei sun autossas mitään vikaa ole.
Koska Heidän rakkaassa fordissa nyt ei ole mitään vikaa. Se heillä suurimpana murheena...
- Focus -99
kiitos kiitos...nyt tuli sellaiset kommentit kuin pitikin..kuvat olivat selkeät ja selostus vielä päälle...kyllä noilla jo yhen lämppärin korjaa :)
tänks!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5142585Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu882491Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211571Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771522Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101460- 691384
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔411347- 271278
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2881200Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun891144