Minulla on iskukoukku mutta en tiedä miten käytetään. Eli antaisitteko ohjeet miten käytetään/viritetään, tai miksi sitä ikinä sanotaankin, elikkä selkeät ohjeet. Kiitos.
Esim. 1. 2. 3. 4.
Miten iskukoukkuja käytetään?
13
9647
Vastaukset
- numero yksi
hanki vesialueen omistajanlupa, että saat ryhtyä harjoittelemaan ja kalastamaan iskukoukuilla.
- ???
No kuuleppas, miten se viritetään?
- teikäläisellä
??? kirjoitti:
No kuuleppas, miten se viritetään?
kyseistä värkkiä ole, niin:
1. marssi kauppaan, jossa niitä myydään
2. pyydä myyjältä sellainen esille
3. pyydä myyjää näyttämään miten se toimii - maijahuu
teikäläisellä kirjoitti:
kyseistä värkkiä ole, niin:
1. marssi kauppaan, jossa niitä myydään
2. pyydä myyjältä sellainen esille
3. pyydä myyjää näyttämään miten se toimiituo on käsittääkseni kielletty aikamonissa paikoissa,koska niissä käytetään elävää syöttiä ja kiinni joutunut kalakin kituu turhaan.Muutenhan tuo koukku onkuin hiirenloukun asennus,ei mikään ihmeellinen viritys.
- Grön
muista kuitenkin sitoa tapsi sekä tapsirenkaasen että myös iskukoukun runkoon kiinni.
- njassajarvinen
...väärin.
- NonProkalastaja
Ensin hankit karhunlankaa ja ns. luokin, eli muovisen tai puisen kaksihaaraisen "tikun", johon voit pyörittää sitä karhunlankaa. Sitten tässä järjestyksessä:
1.Sido karhunlangan toiseen päähän halko, joka menee avannon päälle estäen muuta kyhäelmää putoamasta sinne
2. Kieputa sitä karhunlankaa sen luokin ympärille niin, että sitä lankaa jää jäljelle n.1,5-2,5m. Varmista, että lankaa on yhteensä niin paljon että hauki voi päästä pohjaan asti. Naru ei saa purkautua luokilta itsestään, mutta sen täytyy lähteä siitä helposti hauen napattua. Narua täytyy olla riittävästi, koska hauki menee yleensä vain pohjaan jurottamaan jäätyään kiinni. Ja narua siksi vain n.1-5m-2,5m, koska niin lähellä jäätä hauki näkee ympärilleen ja siinä se saalistaa.
3. Tähän jäljelle jääneeseen päähän narua kiinnität sen iskukoukun.
4. Iskukoukkuun elävä kala, mieluiten särki kiinni. Mikäli kalastat paikassa ossa särkiä ei elä, niin ahven on hyvä vaihtoehto. Joku kalalaji kuitenkin mitä siellä yleensäkin elää. Kiinnitä täky selästään lihan ja nahkan välistä kiinni.
5. Katso ettei iskukoukku voi laueta täkykalan rimpuilun vuoksi. Vain hauen napatessa.
6. Toivo parasta ja odottele.
7. Kun olet toivonut parasta ja odotellut aikasi, vaikkapa yön yli, mene tarkistamaan saalis (tai ainakin vaihtamaan täkykala). Mikäli reikä on jäätynyt umpeen, kairaa sen viereen toinen reikä, josta rautalankaisella koukulla ongit narun ylös ja kiskot käsin narusta loput kamat ja mahdollisen saaliin ylös.
8.Mikäli narun löytäminen tuottaa vaikeuksia, saattaa olla niin että iso hauki on vetänyt narun jäätä vasten. Tämä voidaan ehkäistä jos viritysvaiheessa laitetaan halon ja narun väliin rautalankainen välikappale. Tällöin voidaan koukku kokea samasta avannosta mistä se on viritettykin.
9. Jos koukussa on hauki, väsytä se rauhallisesti pitäen naru koko ajan kireällä. Nosta hauki aina nostokoukulla ylös avannosta.
Toivottavasti nuo ohjeet auttoivat.- hauki
iskukoukussa ei käytetä elävää syöttiä
- Anonyymi
hauki kirjoitti:
iskukoukussa ei käytetä elävää syöttiä
Millä perusteella? Kyllä vaan käytetään yhtälailla kuin kuolluttakin, elävä vaan tuntuu toimivan paremmin
- kakkakalastaja
Siis voisiko joku kertoa tai laittaa kuvia että miten iskukoukku viritetään ja miten se lanka pitäs laittaa. kiitos jo etukäteen
- hauki
mitä lupia tarvii iskukokulla kalastaessa
- ahven
mitä lupia tarvii iskukoukulla kalastaessa?
- kala-eemeli
Lue joku kalastuskirja esim. Tapiola sarjasta , siellä neuvotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876