ulkonäköpaineet

tyttö17.v.

Mä olen joskus kuullut sellasesta sairaudesta, että pitää itseään rumana. No, minä olen ihan hysteerinen omasta ulkonäöstä. ihan megahysteerinen. Mä masennun ja saan ihmeellisiä raivokohtauksia kun näen oman kuvan, tai itseni peilistä. Onko mahollista että mullois tämä sairaus tai jotahi. Se on pelottava ajatus, nimittäin sehän muodostuu päähän, vai? mua itkettää nythi ku olen niin vitun ruma! mun perhe ja ystävä sanoo mua nätiksi ja näin. mutta paskat, eihän ne voi sanoakaan tosssa asemassa muuta. Mua ei lohduta se, että sanotaan ettei ulkonäkö paljoa merkkaa tai että ei elämä siihen kaadu vaikkei mikään kaunotar oliskaan. mutta vittu MINULLE sillä on merkitystä. se saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta MINULLE sillä on merkitystä. en halua elää jos olen ruma, ja koska OLEN ruma! Jos olis kaunis, se tekis elämästä kiintoisampaa... kuten tiedätte, herättäs mielenkiintoa, olis ehkä suositumpi ja kaikkee tätä. ei haittaa vaikka se ei onnee sinänsä tois, kunhan olisin kaunis...
pyydän auttakaa minua. En enää tiijä mitä tehdä.. vaikka niin, eipä tässä paljoa voi ehkä auttaa... :(

67

11475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neiti psykologian opiskelija

      se on psyykkinen sairus, vika on päässä mutta ei sinne mitään muodostu. Ulkonäkö ihanteitahan on monen laisia. Eri kulttuurit, kasvatukset ja mieltymykset ohjailevat niitä. Toiset myös kaunistuvat vasta aikuisemmalla iällä, mutta oma rumuus on vain oma mielipide, sihen ei voi muut auttaa

      • Chayene

        Kyllä siihen voi muut vaikuttaa! Itseäni on kiusattu koko peruskoulu ja haukuttu, pilkattu, nälvitty ja puhuttu selän takana pahaa. Haukuttu rumaksi, pilkattu vaatteita, nälvitty omaa ulkonäköä ja puhuttu selän takana paskaa, vaikka on olevinaan niin enkeliä, niin enkeliä. Vika ei ole päässä. Mun tapauksessa 9 vuoden kiusaaminen on jättänyt jälkiä mun itsetuntoon ja pahasti, neiti psykologian opiskelija. Nyt, 16-vuotiaana, en ole vielä täysin hyväksynyt itseäni sellaisena kuin olen. Kyllä ympäristötekijät vaikuttaa, pikkukoulu, jossa ei ole kaverin kaverii! Yläasteella kiusaaja samalla luokalla. Nyt olen päässyt eroon jotenkin, mutta se narttu asuu samalla paikkakunnalla!!

        Onko sitten keinoja, miten sitä osais arvostaa itseään? Joitain on, muttei vielä mikään ole kunnolla toiminut. Itsetunto on melkein nollassa. Joten tiedän, mistä puhun. Pidät minua "angstaavana teininä" mutta mulla on ollut sama tunne jo monta vuotta. Ala-asteelta lähtien.


    • vanhapoika85

      En ole tietääkseni sinua nähnyt, mutta veikkaampa, että olisit mielestäni kaunis.

      Itse en kyllä osaa sanoa, että millainen ihminen on kaunis.
      Esimerkiksi kun katsoin Tomb Raideria (uskomattoman huono elokuva) tässä pari päivää sitten. Monet ihmiset(miehet/pojat) pitävät Angelina Jolieta todella hyvän näköisenä ja kauniina naisena. Miksi? Leveiden huulien takia vai?
      Tästä kun lähden kaupunkiin, niin ei siellä tarvitse kauaa olla kun kykenen näkemään mielestäni paremman näköisen tytön/naisen kuin Jolie.

      Minuakin on sanottu komeaksi vaikka sitä itse epäilenkin. Joskus ajattelen, että mitä jos olisin komeampi. Mitäs se loppupeleissä auttaa sama kakka eri purkissa! Ei se tee minusta parempaa, viisaampaa ja kiintoisampaa ihmistä vaikka olisin komea.

      • minä 89 m

        On aivan totta että kauneus on katsojan silmässä. Aina missä meenkin, useinkin saa ihmetellä että miten vitussa jotkut suosii noin rumia naisia, oma naismaku ihan erilainen! :D

        Muuten: minustakaan Jolie ei ole kaunis.


    • ei johdu

      siitä että jos se on "kaunis"
      toisten mielestä tuo tyttö on kaunis tai tuo ja jos katsoo niin ne on ihan tavallisii
      eikä se kauneus siitä johdu että on kaunis vaan siitä että joidenkin mielestä tietyt ihmiset on heidän mielestään kauniita se on ihan ihmisen mielipide

      eikä oo sellaista

      "rumaa" mikä ei olis joidenkin mielestä kaunis

      • vanhapoika85

        Sitä yritin itsekkin sanoa.

        Koulu aikoina muistan, kun joku poika puhui aina jostain tytöstä, että se on kaunis, joka mielestäni ei poikennut muista tytöistä mitenkään ihmeemmin.
        Sama toisin päin, eli joku ei pitänyt jotain tyttöä minään, kun taas mielestäni se tyttö näytti todella kauniilta.

        Sitten taas, jos on järkyttävän ylipainoinen tai alipainoinen ja puuttuu silmiä tai korvia tai niitä on liikaa, voi sen ihmisen, joka pitää kauniina, löytäminen olla hankalaa.
        Mutta jos on lähellä normaalia niin se on aina helpompaa.

        Sekavaksi menee...


      • rebna89

        Ainakin minua miellyttää eniten ihmisten ilmeet ja olemus. Ei se, että vaikka olisi kuin muotilehdestä leikattu, niin se voi olla kaunis, muttei sellainen ihminen herätä yhtään mielenkiintoa. Tiedän omasta koulusta yhden tosi hyvännäköisen pojan... mutta yllätys, yllätys, sitä ei tytöt jahtaa, vaikka se myös pukeutuukin juuri muodin mukaisesti. Siinä tarvitaan muutakin kuin ulkonäkö.

        Ja on miljoonia ihmisiä, jotka eivät ole mitään niin upean näköisiä ja silti niitä pidetään tosi suosittuina. Ei se ulkonäkö sitä tuo. Jos on tosi hyvän näköinen, voi toki saada katseita tytöiltä ja pojilta, muttei niillä loppujenlopuksi ole niin väliä. Eihän ne tavallaan ole kuin sen pelkän ulkonäkökuoren ansiota. Tuskin se ihan hirveän kauan jaksaa itsetuntoa hivellä.. eihän siinä ihailla sitä ihmistä, vain ulkonäköä. Tai toisinpäin, jos on ulkonöltään "ruma" siinä katsotaan vain ulkonäköä. Eikä se todellakaan tarkoita, että ihminen olisi sama kuin ulkonäkö... jos ymmärrätte. Ulkonäköä ja omaaitseä ei kannattaisi paljoa sotkea keskenään... koska ne ei oikeasti kuulu samaan pakettiin.

        Tietenkin koulussa varsinkin yläasteella pojat katselee hirveästi ulkonäköä ja rankkaa ehkä tyttöjä jotenkin sen mukaan. Niin, ketä on ihanin katsella. Mutta mitäpä siitä saa, jos koulun käytävillä jotkut pojat himoiten tuijottaa. Jaa, että on pukeutunut paljastavasti tai muuten näyttää siltä.. ehkä olisi helpponakki.. tai jotain.

        Ei minua ainakaan yhtään saa onnelliseksi, jos joku poika tuijottaa. Haluaisin, että minusta välitetään juuri itseni takia. Että minä olen jonkun mielestä mukava ja jonka seurassa viihtyy, enkä todellakaan siksi, että näytän hyvältä. Eihän se ole edes oikein välittämistä... vaan joku poika vaan miettii itseään siinä. En minäkään etsi poikaa, joka olisi hyvännäköinen ja jota katselee mielellään, vaan sellaista, josta oikeasti luonteesta pidän ja jonka seurassa viihtyisin.

        Tuskin minä koskaan tuntisin samaa, jos seurustelisin jonkun pojan kanssa ulkonäön tähden. Se pitäisi kauneudestani ja minä sen komeudesta. Ja kummatkin miettisivät itseään, miten ihana olla noin upean näköisen seurassa. Tuskin se kestäisi pitkään.

        Mutta miten ihana olisi olla pojan kanssa, joka pitäisi luonteestani ja minä sen luonteesta. Sellaisen, jonka seurassa tuntisi itsensä mukavaksi ja jonka seurassa viihtyisi. Ja se tuntisi samoin. Ja me voitaisiin tehdä vaikka mitä ja ei tarvisi miettiä mitään ulkonäköä tai muuta. Molemmat onnellisen tyytyväisiä. Olisi vain yksinkertaisen mukavaa.


      • NIMETÖN....
        vanhapoika85 kirjoitti:

        Sitä yritin itsekkin sanoa.

        Koulu aikoina muistan, kun joku poika puhui aina jostain tytöstä, että se on kaunis, joka mielestäni ei poikennut muista tytöistä mitenkään ihmeemmin.
        Sama toisin päin, eli joku ei pitänyt jotain tyttöä minään, kun taas mielestäni se tyttö näytti todella kauniilta.

        Sitten taas, jos on järkyttävän ylipainoinen tai alipainoinen ja puuttuu silmiä tai korvia tai niitä on liikaa, voi sen ihmisen, joka pitää kauniina, löytäminen olla hankalaa.
        Mutta jos on lähellä normaalia niin se on aina helpompaa.

        Sekavaksi menee...

        KUKAAN EI OO KAUNIIMPI KUIN ANGELINA JOLIE. SITÄ SEKSIKYYTTÄ EI VOI SAAVUTTAA. SE ON LUONTEELTAAKIN SEKSIKÄS JA SALAPERÄINEN!ELI ET VARMASTI NÄÄ KAUNIIMPII KUIN ANGELINA JOLIE. OLETKO KENTIES SOKEA?


      • vanhapoika85
        NIMETÖN.... kirjoitti:

        KUKAAN EI OO KAUNIIMPI KUIN ANGELINA JOLIE. SITÄ SEKSIKYYTTÄ EI VOI SAAVUTTAA. SE ON LUONTEELTAAKIN SEKSIKÄS JA SALAPERÄINEN!ELI ET VARMASTI NÄÄ KAUNIIMPII KUIN ANGELINA JOLIE. OLETKO KENTIES SOKEA?

        Muovisen näköinen sanon minä!
        Mistä sinä sen luonteen tiedät?
        Jos leveät huulet tekee ihmisestä seksikkään, niin sittehän elämä on helppoa.
        Helppoahan se on kauniimpia nähdä, kun en Jolien tyttöä mitenkään erityisen kauniina pidä.

        Siinäs näette, että kauneus ja seksikkyys on makuasia. Ei siis ole vain yhtä ja oikeaa.


      • AuttamatonTapaus
        rebna89 kirjoitti:

        Ainakin minua miellyttää eniten ihmisten ilmeet ja olemus. Ei se, että vaikka olisi kuin muotilehdestä leikattu, niin se voi olla kaunis, muttei sellainen ihminen herätä yhtään mielenkiintoa. Tiedän omasta koulusta yhden tosi hyvännäköisen pojan... mutta yllätys, yllätys, sitä ei tytöt jahtaa, vaikka se myös pukeutuukin juuri muodin mukaisesti. Siinä tarvitaan muutakin kuin ulkonäkö.

        Ja on miljoonia ihmisiä, jotka eivät ole mitään niin upean näköisiä ja silti niitä pidetään tosi suosittuina. Ei se ulkonäkö sitä tuo. Jos on tosi hyvän näköinen, voi toki saada katseita tytöiltä ja pojilta, muttei niillä loppujenlopuksi ole niin väliä. Eihän ne tavallaan ole kuin sen pelkän ulkonäkökuoren ansiota. Tuskin se ihan hirveän kauan jaksaa itsetuntoa hivellä.. eihän siinä ihailla sitä ihmistä, vain ulkonäköä. Tai toisinpäin, jos on ulkonöltään "ruma" siinä katsotaan vain ulkonäköä. Eikä se todellakaan tarkoita, että ihminen olisi sama kuin ulkonäkö... jos ymmärrätte. Ulkonäköä ja omaaitseä ei kannattaisi paljoa sotkea keskenään... koska ne ei oikeasti kuulu samaan pakettiin.

        Tietenkin koulussa varsinkin yläasteella pojat katselee hirveästi ulkonäköä ja rankkaa ehkä tyttöjä jotenkin sen mukaan. Niin, ketä on ihanin katsella. Mutta mitäpä siitä saa, jos koulun käytävillä jotkut pojat himoiten tuijottaa. Jaa, että on pukeutunut paljastavasti tai muuten näyttää siltä.. ehkä olisi helpponakki.. tai jotain.

        Ei minua ainakaan yhtään saa onnelliseksi, jos joku poika tuijottaa. Haluaisin, että minusta välitetään juuri itseni takia. Että minä olen jonkun mielestä mukava ja jonka seurassa viihtyy, enkä todellakaan siksi, että näytän hyvältä. Eihän se ole edes oikein välittämistä... vaan joku poika vaan miettii itseään siinä. En minäkään etsi poikaa, joka olisi hyvännäköinen ja jota katselee mielellään, vaan sellaista, josta oikeasti luonteesta pidän ja jonka seurassa viihtyisin.

        Tuskin minä koskaan tuntisin samaa, jos seurustelisin jonkun pojan kanssa ulkonäön tähden. Se pitäisi kauneudestani ja minä sen komeudesta. Ja kummatkin miettisivät itseään, miten ihana olla noin upean näköisen seurassa. Tuskin se kestäisi pitkään.

        Mutta miten ihana olisi olla pojan kanssa, joka pitäisi luonteestani ja minä sen luonteesta. Sellaisen, jonka seurassa tuntisi itsensä mukavaksi ja jonka seurassa viihtyisi. Ja se tuntisi samoin. Ja me voitaisiin tehdä vaikka mitä ja ei tarvisi miettiä mitään ulkonäköä tai muuta. Molemmat onnellisen tyytyväisiä. Olisi vain yksinkertaisen mukavaa.

        Kirjoituksesi sai avaamaan silmiäni enemmän. En ole itsekään saanut mitään hyvän olon tunnetta, kun joku tuijottaa, se pikemminkin ahdistaa, sillä eihän sitä tiedä, millä tuijottaja ajattelee.

        Mielestäni eräs ystäväni ei ole niinkään kaunis, mutta näen hänessä kauneutta. Hänellä pörrää ihmiset ympärillä LUONTEENSA ja OMAN OLEMUKSENSA takia, ei ulkonäkönsä.

        Toivottavasti kukaan ei ala murehtimaan omaa sisintään ulkonäön sijasta...


      • senny17
        AuttamatonTapaus kirjoitti:

        Kirjoituksesi sai avaamaan silmiäni enemmän. En ole itsekään saanut mitään hyvän olon tunnetta, kun joku tuijottaa, se pikemminkin ahdistaa, sillä eihän sitä tiedä, millä tuijottaja ajattelee.

        Mielestäni eräs ystäväni ei ole niinkään kaunis, mutta näen hänessä kauneutta. Hänellä pörrää ihmiset ympärillä LUONTEENSA ja OMAN OLEMUKSENSA takia, ei ulkonäkönsä.

        Toivottavasti kukaan ei ala murehtimaan omaa sisintään ulkonäön sijasta...

        Ennen olin niin huolissani ulkonäöstä. Lisäksi olin vielä ujo. Ahdistuin muutenkin ihmisten katseista... ja silti yritin olla mahdollisimman katsottavan näköinen.. hivenen ristiriitaista. Minun elämäni oli sitä, että miltä vain näytän. Elin tavallaan elämää muille. Eikä siitä kukaan tullut tyytyväiseksi. Ja itseä ahdisti oma ulkonäkö. Enkä edes ollut mitenkään ruman näköinen.

        Nyt oikein nautin siitä, ettei minun tarvitse olla mikään katsottava. En pukeudu mitenkään hirveästi, mutta en niin, että saisin hirveästi katseita. Tuntuu vapaalta olla, kun voi kävellä, eikä tarvi miettiä ollenkaan, että katsooko pojat vai ei. Ihan tavallisen näköisenä. Ei mitään paljastavia vaateita ym. Tai sellaisia, jotka saisivat minut näyttämään jotenkin paljon paremmalta. Saa olla niin vapauttavan tavallinen, eikä tarvi miettiä turhia ja murehtia koko ajan miltä muiden silmiin näyttää:) Olisi ihana lahjoittaa tämä vapaus muillekkin, joilla on vielä ulkonäkö elämänä.

        Miltä tuntuu, kun ei tarvitsekkaan murehtia omaa ulkonäköä, miltä tuntuu kun ei tarvi ollenkaan miettiä ihmisten seurassa, ketkä kaikki sua katsoo? Ihanalta:) En enää edes yritä näyttää miltään hyvältä.


      • Satakieli^
        rebna89 kirjoitti:

        Ainakin minua miellyttää eniten ihmisten ilmeet ja olemus. Ei se, että vaikka olisi kuin muotilehdestä leikattu, niin se voi olla kaunis, muttei sellainen ihminen herätä yhtään mielenkiintoa. Tiedän omasta koulusta yhden tosi hyvännäköisen pojan... mutta yllätys, yllätys, sitä ei tytöt jahtaa, vaikka se myös pukeutuukin juuri muodin mukaisesti. Siinä tarvitaan muutakin kuin ulkonäkö.

        Ja on miljoonia ihmisiä, jotka eivät ole mitään niin upean näköisiä ja silti niitä pidetään tosi suosittuina. Ei se ulkonäkö sitä tuo. Jos on tosi hyvän näköinen, voi toki saada katseita tytöiltä ja pojilta, muttei niillä loppujenlopuksi ole niin väliä. Eihän ne tavallaan ole kuin sen pelkän ulkonäkökuoren ansiota. Tuskin se ihan hirveän kauan jaksaa itsetuntoa hivellä.. eihän siinä ihailla sitä ihmistä, vain ulkonäköä. Tai toisinpäin, jos on ulkonöltään "ruma" siinä katsotaan vain ulkonäköä. Eikä se todellakaan tarkoita, että ihminen olisi sama kuin ulkonäkö... jos ymmärrätte. Ulkonäköä ja omaaitseä ei kannattaisi paljoa sotkea keskenään... koska ne ei oikeasti kuulu samaan pakettiin.

        Tietenkin koulussa varsinkin yläasteella pojat katselee hirveästi ulkonäköä ja rankkaa ehkä tyttöjä jotenkin sen mukaan. Niin, ketä on ihanin katsella. Mutta mitäpä siitä saa, jos koulun käytävillä jotkut pojat himoiten tuijottaa. Jaa, että on pukeutunut paljastavasti tai muuten näyttää siltä.. ehkä olisi helpponakki.. tai jotain.

        Ei minua ainakaan yhtään saa onnelliseksi, jos joku poika tuijottaa. Haluaisin, että minusta välitetään juuri itseni takia. Että minä olen jonkun mielestä mukava ja jonka seurassa viihtyy, enkä todellakaan siksi, että näytän hyvältä. Eihän se ole edes oikein välittämistä... vaan joku poika vaan miettii itseään siinä. En minäkään etsi poikaa, joka olisi hyvännäköinen ja jota katselee mielellään, vaan sellaista, josta oikeasti luonteesta pidän ja jonka seurassa viihtyisin.

        Tuskin minä koskaan tuntisin samaa, jos seurustelisin jonkun pojan kanssa ulkonäön tähden. Se pitäisi kauneudestani ja minä sen komeudesta. Ja kummatkin miettisivät itseään, miten ihana olla noin upean näköisen seurassa. Tuskin se kestäisi pitkään.

        Mutta miten ihana olisi olla pojan kanssa, joka pitäisi luonteestani ja minä sen luonteesta. Sellaisen, jonka seurassa tuntisi itsensä mukavaksi ja jonka seurassa viihtyisi. Ja se tuntisi samoin. Ja me voitaisiin tehdä vaikka mitä ja ei tarvisi miettiä mitään ulkonäköä tai muuta. Molemmat onnellisen tyytyväisiä. Olisi vain yksinkertaisen mukavaa.

        Pidin tuosta viestistä,

        kiitos


      • hjjj
        NIMETÖN.... kirjoitti:

        KUKAAN EI OO KAUNIIMPI KUIN ANGELINA JOLIE. SITÄ SEKSIKYYTTÄ EI VOI SAAVUTTAA. SE ON LUONTEELTAAKIN SEKSIKÄS JA SALAPERÄINEN!ELI ET VARMASTI NÄÄ KAUNIIMPII KUIN ANGELINA JOLIE. OLETKO KENTIES SOKEA?

        Minäkin pidän itseäni rumana ja en usko,että kenenkään mielestä olen kaunis,vaikka niin minulle on sanottu,en tiedä mitä tekisin, on vaikeaa katsoa peilistä itseään,kun vaikka mitä tekisi tuntuu,että näytän järkyttävältä.
        Voimia sulle aiheen aloittaja ja pitäisi kehittää jotenkin itsetuntoa,mutta tietäis vaa miten.


    • on on

      minulla on samanlainen sairaus, mutta lieventynyt vuosi sitten olleesta... ja olen POIKA! kuinkakohan yleistä tämä on sitten pojilla? kyl sun kantsis olla tyytyväinen tytöthän sitä kauniimpaa sukupuolta ovat! lisäksi minulla on vaikeuksia valita tyyliäni yms... epävarma olo koko ajan...

      • rumalollero

        Olen myös poika!15 vuotta täyttänyt. Minulla on tyttö ystävä, joka on erittäin kaunis. jostain syystä hän pitää minua komeana ja kehuu minua, mutta minä itse inhoan itseäni ja joka piirrettäni, en käsitä miten kyseinen kaunokainen voi yleensä ottaenkaan tykätä minusta. Masennun suunnattomasti jos näen oman heijastukseni, valokuvan tai videon jossa minä itse olen. peiliin katsottaessa säälin itseäni! VIHAAN ulkonäköäni! tarkalleen ottaen en löydä isestäni muuta kuin virheitä... päivän jälkeen masennun kun katson peiliin, vaikka päivällä minulla oli elämäni parhaita hetkiä tyttöni kanssa... ilon aineet ovat hetkellisiä. masennus ei koskaan taukoa, joskus tuntuu oikiealta ratkaisulta vain kuolla pois... en olevarma kuinka epätoivoisiin tekoihin päädyn jos tyttöystäväni jättää minut, saattaa olla, ettei minua sen jälkeen tästä maailmasta enää tavoita. Kyseinen ajatus on mielessä koko ajan. kyynelehdin usein, toivoen että aika parantaa nämä haavat...


    • tyttö18.v

      minulla sama juttu. joinain päivinä kuvotukseni itseäni kohtaan on tosi paha, ja toisina menee vähän paremmin.. itken kuitenkin melkein joka päivä. :/ olen vähän masentunutkin. liian useasti tuntuu ettei jaksa.. minullekin ulkonäöllä on paljon merkitystä, varmasti elämäni olisi mukavampaa ja mielenkiintoisempaa jos olisin kaunis ja hyvä kroppainen.. mutta enpä tälle mitään voi.

      • toffee89

        Ryhdy fruittariksi se auttaa vaikka sitä ulkonäköö ei oo niin tytöt tykkää


      • asdasdfafvsza<EFGVAAZDFC...
        toffee89 kirjoitti:

        Ryhdy fruittariksi se auttaa vaikka sitä ulkonäköö ei oo niin tytöt tykkää

        Fruittariksiko? tytöt tykkää ;P harha luulo... loppujen lopuksi mitä teet ulkonäöllä, vaikka olisit ruma sisussa on aina jotain kaunista se voi olla luonteesi tai silmäsi tai muuten vain olemuksesi :) saatat tuoda monelle ihmiselle niin paljon iloa elämään !


      • asdddd

        Kropasta tuli mieleeni. olen poika, uimari minulla on hyvä kroppa sixarit ja kaikki hartiatki ku milläki gorillalla ja sillee. sitten taas uinilla on se sivu vaikutus että on HELVETIN ISO PERSE! silkkaa lihasta mihinkään ei lähde :D häpeän sitä muttei asialle mitään voi :p


    • Marlapää

      Mikseivät ihmiset nyt ymmärrä, että tässä ei ole kyse siitä mikä on kaunista ja mikä rumaa ja mikä on nykyinen kauneuskäsitys!

      Sinä olet sairas ja onneton, ja ulkonäköösi kohdistuva sairaalloinen kritiikki on todennäköisesti kanava, johon mielenterveysongelmasi heijastuu. Normaali ihminen voi olla vitun ruma ja pystyä silti elämään normaalisti ja olemaan ajattelematta asiaa.

      En tiedä tästä rumuussairaudesta, onko sitä olemassa, mutta jokin ongelma sinulla on aivan varmasti. Olet 17, jolloin pahimman ulkonäkömassahysterian pitäisi jo laantua, ja jos mielesi jauhaa aina vain rumuuttasi, et ole kunnossa. Mieesii osaa muuttaa peilikuvaasi- mm. anoreksiassa käy näin.

      Joten nyt neuvonkin sinua- hakeudu lääkäriin jolta saat lähetteen mielen ammattilaiselle, tai mene koulusi kuraattorille tai tervedenhoitajalle jos koulullasi sellainen on. Jos tuntuu, että puhuminen on vaikeaa, printtaa tuo viesitis, jolla aloitit keskustelun, ojenna se lääkärille ja sano, että tämä on ongelma ja että tämän olet kirjoittanut eräälle keskustelupalstalle. Suomen mielenterveyshoito on aika paskassa jamassa mutta se kuitenkin ON, ja sitä ei ole häpeä käyttää.

      • ei oo normaalia

        Liikaa katot kuitenki jotain amerikkalaisii sarjoja ja ne on AIVOPESSYT sinut etkä enää osaa arvostaa itseäsi


    • Minähän..

      Kaikki ovat omalla tavallaan kauniita. Myös sinä, tyttö17.v. Älä huoli liikaa, kyllä se helpottuu! Jatka elämää, äläkä ajattele liikaa ulkonäköäsi. Kun muistat sen, itsetuntosi alkaa kohota ja on helpompi katsoa peiliin.
      Mutta ihan oikeassa oli edellisessä viestissä neuvova, mene lääkäriin!

    • kuka ruma?

      Siinähän se just on se ongelma, et sulla on joku tietty oma mielikuva joka sun mielestä on se kaunis, mut jonkun toisen mielestä se sun mielikuvakaunis taas ei ookkaan kaunis hänen kriteereittensä mukaan, vaan ihan jonkun muun näkönen on kaunis, joka taas kolmannen mielestä ei o kaunis jne. ja niin löytyy monia joidenka mielestä esim just sinä olet kaunis. Joku tykkää pyöreistä kasvoista joku nykerönenästä joku sinisistä silmistä joku mustista hiuksista. Usein kasvoissa on joku tuttu lämmin pieni vivahde tai ilme tai hymynkare joka just kemiallisesti vetoaa johonkin ihan tiettyyn ihmiseen ja pitää just sitä sinä kauneutena ja toinen ei taas sitä noteeraa mitenkään. Esim minusta Paris Hilton on äklö sillä on ruma nenäkin ja ihan vinot kasvot, mallikoulun tytöt on suhteellisen rumia kaikki paitsi Sanni. Et milllllääään voi miellyttää kauniina maailman miljardeja ihmisiä, mut sä oot kaunis tiettyjen silmään, eli paljon kauniimpi kuin joku muu... me kaikki ollaan samassa veneessä

    • jsii

      Uskon et todellisuudessa olet kaunis tyttö, mut sul on toi sairaus. uskotko jos joku ulkopuolinen, täysin tuntematon ihminen sanoo rehellisen kommenttinsa sun ulkonäöstä.
      mä olisin sellainen, jos vain saisin sun kuvasi.

      • 17tytttö

        mulla on ollu vähä sama juttu, se alko kaks vuotta sitten, ja paheni eli sairastuin anoreksiaa ja bulimiaan, mun perhe vei mut psykiatrille väkisin, ku en ois halunnu millään mennä, sit mä uskottelin itelle et kaikki on kunnossa, mut sit taas se tuli ja jouduin sairaalaan ja jouduin olee siell 2kuukautta, mut nyt mä oon normaaleissa mitoissa, ja elän hyvää elämää oman kullan kanssa, mutta ei tää sairaus koskaa parane. mut ´sulle mä toivoin kaikkee hyvää, ja mee rohkeasti puhuu, se kannattaa, ja mä tiiän mistä mä kirjotan, mut pärjäile..


    • lohduttaja89

      hei sinä ruma ihminen. älä huolehdi et ole ainoa ulkoisesti ruma tässä maailmassa,mutta yleinsä mitä rumempi on ulkopuolelta sen kauniinmpi on sisältä. jos haluat lohdutusta katso Hal ja iso rakkaus sekä lue Demin:n palstoja. Nuo molemmat ovat hyviä lohtuja sinun itsetuntosi kohottamiseen. uskon että kun saat itsetuntosi kohoaan huomaatkin olevasi todella kaunis, kuten zen cafén laulussa sanotaan :) toivottavasti minusta oli jtn apua.

    • bdder

      "Mä olen joskus kuullut sellasesta sairaudesta, että pitää itseään rumana."

      Tuo vähän viittaisi sairauteen nimeltä dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö, BDD. Kysymyksessä on tällöin melko vakava psyyken häiriö. Lisätietoa sairaudesta sivulla BDD.INFO, http://bddinfo.blogspot.com/

    • corazone

      Mulla on nykyään ihan sama ongelma.. en tiedä et mitä tää oikeen on, koska mä oon aina ennen ollu sujut ulkonäköni kanssa. Oon aina ennen kelannu et joo ihan sama ulkonäkö on vaa pinnallista loppujen lopuks, vaikka oonki aina pitäny huolta ulkonäöstäni. Ennen sain hirveesti kehuja ja halusin näyttää erikoisemmalta ja vielä kauniimmalta. Se johti siihen et ulkonäöstä tuli mulle pakkomielle. Jos mä en näytä ihan täydelliseltä (mikä on mahdotonta) niin mä en suostu lähteä minnekkään kotoa. Mä saatan olla TUNTEJA testaamassa vaatteita ja öisin mä murehdin ulkonäköäni aamutunneille saakka.. ihan vitun perseestä.. Ja tää saa mut voimaan NIIN pahoin. Haluan elää vittu vapaasti ja pitää hauskaa, en jaksa koko ajan ajatella niin pinnallisesti enää.. ihan perseestä.. en sit tiiä et onks tää yhtää sama juttu tai ees sinnepäinkää, mut kelasin nyt kummiski kirjottaa tähän.

      Ja mä tiiän et ei auta ku jengi sanoo " hei sä oot kaunis " ja " ulkonäkö ei oo kaikki kaikessa " ku se ei ainakaa mun osalta oo auttanu mitää.. se on päässä ja se ei varmaa siit lähe ennen ku ymmärtää mikä täs elämäs on tärkeetä.. Me ollaan niin nuorii viel, meil on elämä edessä. On ihmisii joil on oikeesti vitusti ongelmia, tuntuu aika naurettavalta. Mut minkä sille mahtaa.. voimii sulle..

      • ellllaruma

        Mua on koko ajan kiusattu naamani takia, jopa kaverini ovat aina päästelleet sammakoita tyylin "Sähän oot suomen Susan Boyle... siis tarkoitan, että sä tykkäät tuommisista ballaadeista kuten Susan". Vaikka oikeesti he tarkoittavat varmasti ulkonäköä :(
        Mutta kun naamavärkki on Vesa-Matti Loirin ja Ari Koivusen risteymä, niin ei sitä kovin kauniiksi voi kehua :(((((((


    • miss.perfect

      Minua ei kukaan ole oikeastaan ikinä sanonut kauniiksi. Ehkä joskus vanhempani, mutta joskus tuntuu, että se sanoisivat niin joka tilanteessa.
      Olen normaalipainoinen, mutta silti minua kiusataan kokoni takia. Onneksi se on jo helpottunut, enää ei ole niin vaikeaa. En ole ikinä ollut mikään barbienukke, jota näkee mainoksissa ym. Olen ollut ehkä hieman pullea, mutta en ylipainoinen.
      Eniten paineita kohdalleni tuovat pojat. Ajattelen, ettei kukaan poika tällaisesta ihrakasasta pidä. Koulu-uinti ahdistaakin minua, usein ja jättäydynkin sieltä yleensä pois.
      Ulkonäkö tuntuu tulevan aina ensin. Jos näet kadulla tosi hyvän näköisen mimmin, tietysti hän saa enemmän huomota, kuin se toinen "rumempi", joka seisoo vieressä. Mielestäni kukaan ei voi väittää, ettei ulkonäöllä ole väliä. Sillä on aina JOTENKIN väliä. Ottaisitko sinä vierellesi "ruman" pojan/tytön? Oma vastauksni on suoraan sanottuna ei, vaikka tiedän miltä ulkonäön perusteella tuomitseminen satuttaa. Minä(kin) voisin aloittaa asenteen muuttamisella, mutta se ei ole niin helppoa-.Jos tykkäätkin siitä epäsuositusta, aletaanko sinuakin kiusata?

      Ehkä joskus me ihmiset oppisimme katsomaan maailmaa toisin, mutta se vie paljon aikaa.

      • pekka.

        Mulla ulkonäköpaineita tulee kun vertaan ittteäni johonki toiseen. meijän luokal on yks tosi nätti tyttö (oon sit ite tyttö) ja tuntuu ku se kaunistuis päivä päivältä:D okei nyt tä alkaa kuulostaaa joltain rakkaus kirjeelt! (: Mut siis suoraan sanottuIna oon sille pikkasen kateellinen:( ITSENSÄ PITÄIS VAAN HYVÄKSYÄ, mutta ei se niin helppoa ole... Se mun luokkakaveri on kyl kauhee pissis ja meikkaa kauheest ja käyttää semmosii lissu-vaatteit (joskus se näyttää huoralta!) :F mä en ite paljoon meikkaa, käytän ehkä meikkivoidet ja puuterii ja tietty jtn huulikiiltoo! Mut jossain bileis mä käytän enemmin meikkii...=)

        Mä oon nyt 13, ja tuntuu et kaunistun ku vanhenen :) tai siis ku oon kattonu jtn 11v.kuvii, nii sit ku katon itteeni nyt, niin oon omastameilestäni paljon nätimpi:P xD Mua aina jännittää milt mä näytän vanhempana:) mutta se selviää sitten.... ;) Toivottavasti oon sit kaunis =D JOKAISESSA ON JOTAIN HYVÄÄ


      • syö

        minä olen aina pitäny itteeni rumana ja asiaa pahentaa se et mun paras kaveri joka kulkee mun vierellä usein on sosiaalinen, kaunis, suosittu ilopilleri. Se on ärsyttävää, ja saa mut hirveän onnettomaksi kun kukaan ei kiinnitä minuun koskaan huomiota.

        Kerran, kun ekaa kertaa laittauduin itsenäisyyspäiväntansseja varten, pysähtyi muutama luokkalaiseni tyttö eteeni ja totesi, että oletpa sinä kaunis. Kukaan poika ei sitte kuiten tullu minua hakemaan tanssiin.. Eikä seuraavanakaan vuonna, mutta ysillä tuli yks joku tuntematon ja toinen pyys vissiinki säälistä ko ei suostunu yks kiva tyyppi viimeseen valssiin mun kaa :'(

        Kukaan ei oo ikinä sanonu tykkäävänsä minusta.. Olen jo 17..

        Asiaa vielä pahentaa se, että olen aivan älyttömän ujo.


      • girlllll
        pekka. kirjoitti:

        Mulla ulkonäköpaineita tulee kun vertaan ittteäni johonki toiseen. meijän luokal on yks tosi nätti tyttö (oon sit ite tyttö) ja tuntuu ku se kaunistuis päivä päivältä:D okei nyt tä alkaa kuulostaaa joltain rakkaus kirjeelt! (: Mut siis suoraan sanottuIna oon sille pikkasen kateellinen:( ITSENSÄ PITÄIS VAAN HYVÄKSYÄ, mutta ei se niin helppoa ole... Se mun luokkakaveri on kyl kauhee pissis ja meikkaa kauheest ja käyttää semmosii lissu-vaatteit (joskus se näyttää huoralta!) :F mä en ite paljoon meikkaa, käytän ehkä meikkivoidet ja puuterii ja tietty jtn huulikiiltoo! Mut jossain bileis mä käytän enemmin meikkii...=)

        Mä oon nyt 13, ja tuntuu et kaunistun ku vanhenen :) tai siis ku oon kattonu jtn 11v.kuvii, nii sit ku katon itteeni nyt, niin oon omastameilestäni paljon nätimpi:P xD Mua aina jännittää milt mä näytän vanhempana:) mutta se selviää sitten.... ;) Toivottavasti oon sit kaunis =D JOKAISESSA ON JOTAIN HYVÄÄ

        hah no nyt mäki teen tälläsen et mistä en tykkää itestäni ja mistä tykkäänn okeii noh

        -tyhmät varpaa xd
        -iso nenä (vihaan sitä) vaik ei se siis mikää sellai kunnon ISO nenä oo mut iso se o
        - leveet hartiat tai jotenki sellaset miehekkäät
        - urpot hampaat tai yks vinos sillee vähä mut sen takii varmaa koht kaikki (haluisin raudat,
        hahaa mut neki on rumat )
        - En tykkää mun korvistakaa oikeestaa


        - kivat silmät
        - muotoja löytyy
        - kivat kädet
        - sopivat jalat ne ei oo liian ohuet eikä liia paksut
        -suhtkoht kiva hymy
        -kivat hiukset


      • rummmaaa
        pekka. kirjoitti:

        Mulla ulkonäköpaineita tulee kun vertaan ittteäni johonki toiseen. meijän luokal on yks tosi nätti tyttö (oon sit ite tyttö) ja tuntuu ku se kaunistuis päivä päivältä:D okei nyt tä alkaa kuulostaaa joltain rakkaus kirjeelt! (: Mut siis suoraan sanottuIna oon sille pikkasen kateellinen:( ITSENSÄ PITÄIS VAAN HYVÄKSYÄ, mutta ei se niin helppoa ole... Se mun luokkakaveri on kyl kauhee pissis ja meikkaa kauheest ja käyttää semmosii lissu-vaatteit (joskus se näyttää huoralta!) :F mä en ite paljoon meikkaa, käytän ehkä meikkivoidet ja puuterii ja tietty jtn huulikiiltoo! Mut jossain bileis mä käytän enemmin meikkii...=)

        Mä oon nyt 13, ja tuntuu et kaunistun ku vanhenen :) tai siis ku oon kattonu jtn 11v.kuvii, nii sit ku katon itteeni nyt, niin oon omastameilestäni paljon nätimpi:P xD Mua aina jännittää milt mä näytän vanhempana:) mutta se selviää sitten.... ;) Toivottavasti oon sit kaunis =D JOKAISESSA ON JOTAIN HYVÄÄ

        huonot puolet:

        pallonaama
        paksut ja lyhyet jalat
        lyhyt
        kapea suu
        hampaat
        hymy
        pömppömaha

        hyvät puolet:

        ei ole:(


      • NORMAALI.

        just toi on erittäin syvältä. tietää että on normaalipainoinen mutta kaverit siinä on kymmenen kiloo alipainosii niin minkäs teet? tuntuu joskus et ihan nättihän mä oon, mutta kun koulun ovesta astuu sisään nii mieli muuttuu aika nopsaan.


      • Boom boom boom!
        pekka. kirjoitti:

        Mulla ulkonäköpaineita tulee kun vertaan ittteäni johonki toiseen. meijän luokal on yks tosi nätti tyttö (oon sit ite tyttö) ja tuntuu ku se kaunistuis päivä päivältä:D okei nyt tä alkaa kuulostaaa joltain rakkaus kirjeelt! (: Mut siis suoraan sanottuIna oon sille pikkasen kateellinen:( ITSENSÄ PITÄIS VAAN HYVÄKSYÄ, mutta ei se niin helppoa ole... Se mun luokkakaveri on kyl kauhee pissis ja meikkaa kauheest ja käyttää semmosii lissu-vaatteit (joskus se näyttää huoralta!) :F mä en ite paljoon meikkaa, käytän ehkä meikkivoidet ja puuterii ja tietty jtn huulikiiltoo! Mut jossain bileis mä käytän enemmin meikkii...=)

        Mä oon nyt 13, ja tuntuu et kaunistun ku vanhenen :) tai siis ku oon kattonu jtn 11v.kuvii, nii sit ku katon itteeni nyt, niin oon omastameilestäni paljon nätimpi:P xD Mua aina jännittää milt mä näytän vanhempana:) mutta se selviää sitten.... ;) Toivottavasti oon sit kaunis =D JOKAISESSA ON JOTAIN HYVÄÄ

        Huonot puolet:
        -rasvainen iho (finnejä ja epäpuhtauksia, varsinkin otsalla)
        -paksut kulmakarvat (en osaa nyppiä niitä, enkä näyttäisi itseltäni jos nyppisin)
        -leveät hartiat (ei oo kaunista tytöllä)

        Hyvät:
        -siniharmaat silmät (edes jotenkin sinistä?)
        -silmälasit (saa näyttämään fiksummalta)
        -hymy (kuulemma nätti...?)
        -laiha (en liian laiha)
        -en oo lauta (muttei 75A oo iso, mut onhan se jotain?)
        -pienikokoinen (alle 160 cm)


      • :3
        syö kirjoitti:

        minä olen aina pitäny itteeni rumana ja asiaa pahentaa se et mun paras kaveri joka kulkee mun vierellä usein on sosiaalinen, kaunis, suosittu ilopilleri. Se on ärsyttävää, ja saa mut hirveän onnettomaksi kun kukaan ei kiinnitä minuun koskaan huomiota.

        Kerran, kun ekaa kertaa laittauduin itsenäisyyspäiväntansseja varten, pysähtyi muutama luokkalaiseni tyttö eteeni ja totesi, että oletpa sinä kaunis. Kukaan poika ei sitte kuiten tullu minua hakemaan tanssiin.. Eikä seuraavanakaan vuonna, mutta ysillä tuli yks joku tuntematon ja toinen pyys vissiinki säälistä ko ei suostunu yks kiva tyyppi viimeseen valssiin mun kaa :'(

        Kukaan ei oo ikinä sanonu tykkäävänsä minusta.. Olen jo 17..

        Asiaa vielä pahentaa se, että olen aivan älyttömän ujo.

        Ujo


      • Jeremy12315
        syö kirjoitti:

        minä olen aina pitäny itteeni rumana ja asiaa pahentaa se et mun paras kaveri joka kulkee mun vierellä usein on sosiaalinen, kaunis, suosittu ilopilleri. Se on ärsyttävää, ja saa mut hirveän onnettomaksi kun kukaan ei kiinnitä minuun koskaan huomiota.

        Kerran, kun ekaa kertaa laittauduin itsenäisyyspäiväntansseja varten, pysähtyi muutama luokkalaiseni tyttö eteeni ja totesi, että oletpa sinä kaunis. Kukaan poika ei sitte kuiten tullu minua hakemaan tanssiin.. Eikä seuraavanakaan vuonna, mutta ysillä tuli yks joku tuntematon ja toinen pyys vissiinki säälistä ko ei suostunu yks kiva tyyppi viimeseen valssiin mun kaa :'(

        Kukaan ei oo ikinä sanonu tykkäävänsä minusta.. Olen jo 17..

        Asiaa vielä pahentaa se, että olen aivan älyttömän ujo.

        Musta tuntuu ihan samalta, ja oon poika. Kukaan ei tuu koskaan puhumaan mulle tai kiinnitä muhun huomiota, yleensä se on aina se kaveri siin vieres. Sit jos joku tulee puhuun mulle, nii oon sit vaa nii ujo etten osaa keskustella oikee mitään..

        Mut hei, ei se mitään, silti oon onnistunu löytään ystäviä ja sellasia ihmisiä jotka oikeesti välittää musta. Vaikka mulla on taipumusta masennukseen ja oon epävärma ja ujo... nii.. silti sellasia ihmisiä löytyy, jotka oikeesti välittää susta just sellasena ku sä oot, ja ne ei ees tiiä mitä ne tekis ilman sua.

        ainii ja btw, mä arvostan just sunlaisia ihmisiä, jos oisin jonku tytön kans, nii se ois joku sun tyyppine ihmine, ujo, normaali. Ja hei, ehkä ne jokka piti susta oli liian ujoja ;D ite en uskaltais hakee ketään tanssiin... ku en osaa tanssiakkaan. Mun mielestä sellaset mukavat, normaalit ihmiset on kaikkein kauneimpia. En voi sietää niitä.. mukamas niin kauniita ja itserakkaita ihmisiä, mä en kestä mite ne suhtautuu toisiin ihmisiin, ajattelee et ne on jotaki paljon parempaa, ne voi nauraa kelle tahansa, ne voi tuomita kenet tahansa.. vain siksi et ne kokee olevansa parempia? Mut oikeesti älykkäät ihmiset on just sellasia kuin sä. Oon varma et löydät jonku, jonkun sellasen joka pitää susta huolta ja rakastaa sua ihan oikeesti, oon varma et löydät jonku jota ne muut ei tuu koskaan löytään. Sussa on jotain muuta kuin vain sun ulkonäkö, vaik sekin on todennäköisesti ihan normaali :)

        Ite oon ollu suhteessa 6 kk, ja rakastan sitä tyyppiä koko sydämestäni, tekisin mitä tahansa sen puolesta, ja hei.. ei sekää oo mikää maailman kaunein ihmine ;D niinku en mäkää. Siit sit päästäänki mun toiseen ongelmaan, sellaseen mistä mut aina tuomitaan, ja jota joudun aina salaamaan. Oon homo, ja jostain syystä nykyään on pahaa et kaks ihmistä rakastaa toisiaan. Mut hei, sellane mä ny vaan oon.

        Oo oma ittes, sillo uskallat elää vapaammin, ja ku oot oma ittes, nii lopulta sä löydät jonku joka rakastaa sua just sellasena, koska et oo koskaan teeskennelly mitään muuta.


    • enkövoiollakaunis?

      Pidän itseäni,... suoraan sanottuna... ihan vitun rumana ihmisenä. Minussa ei ole mitään viehättävää. En koskaan edes halua näytää kiinnostusta vastakkaista sukupuolta kohtaan, sillä pidän itseäni niin epämiellyttävänä ja rumana. Naama on perseestä ja vartalo läski, ruma, lauta, persjalka, itseasiassa täys paska...

      Voi tätä itsesääliä...

      • suunnitelma

        Yritä rikastua ja sitten rupea ramppaamaan leikkauksissa.


    • dfgdfg

      Ei oo olemassa rumia tai kauniita ihmisiä. Koko homma on itestään kiinni ja siitä miten haluu asiaa ajatella.

      • ehkjeri

        ihminen pitää luonnostaan kasvoista jotka noudattelevat kultaistaleikkausta, kaikki eivät kuitenkaan.
        sitten on olemassa käsitys kasvonpiirteiden kauneudesta, ja se on hyvin yksilöllinen.
        ja ihminen pitää luonnostaan kropasta, joka on lähinnä normaalipainoa, on ollut eri aikakausina eri käsityksiä siitä millainen on hyvä kroppa, mutta hyvänä kroppana ei ikinä ole pidetty todella lihavaa tai laihaa, tai ylipäätää ääripäitä.


    • Queenie Q.

      olen ihan ruma ja mua kiusataan mulla on rumat silmät ):

      • kai ne ajat muuttuu

        Mulla itsetunto on ihan hyvä kotona ja pidän itsestäni ihan terveelisellä tavalla. Mutta heti ku astun kouluun sisälle tulee se suuri ongelma. Vetäydyn heti sisälle ja jos joku katsoo mua pelkään että hän pitää minua rumana tai muuta.

        Mua on kiusattu aina pukeutumisesta ihan pienestä lähtien. Vaikka muut sanoo että pukeudun nykyään paremmin, pelkään että he valehtelevat vain että oisin onnellisempi. Mua on käytetty yläaste aikoina hyväksi. Käsketty tehdä asioita joita en halua ja poikaystävä todellisuudessa ei ees rakastanu, vaan halus pitää vain hauskaa... Kohta pääsen yläasteeltä pois kun muutan muualle ja toivon että saisin edes yhden OIKEAN ystävän.


      • "sopusuhtainen"

        siis minä olen 13v tyttö.
        Pukeudun isoon huppariin ja pilliksiin vaan koska tykkään niiistä...
        toinen syy hupparissa on että olen niin epätoivoinen kun olla ja voi siis en halua että läskit näkyyy...
        sekin on tosi rasittavaa kun kaikki koulussani ovat langan laihoja muutamaa lukuun ottamatta minä.
        Kaikilla on oma kaveripiiri ja he meikkaavat ja spreijaavat hiuksensa (lakkaaavat kunnolla)
        paitsi minä minä olen ainoa joka en meikkaa kaikki "parhaat" kaverini sanovat että olen nätti mutten ole ja tiedän sen koska parhaat kaverini puhuvat minun ulkonäöstä minun seläntakana paskaa ja olen kuullut poikienkin kiusaavan....
        eipä siis ole kivaa kun vihdoin uskaltaa avata suunsa terkan käynnillä jaa ensin terkka katsoo ihmettelevästi ja sanoo olet sopusuhtainen tyttö...
        HALOOO!!!! olenko tässä maailmassa ainut joka ei käytä mitään meikkiii tai tiukkoi/paljastavia puseroita...
        olen on yksin täässä kamppailevassa kehässä...
        diettejä olen kokeillut ja olen niin epätoivoinen että olisin valmis anoreksikoksi tai olematta ollenkaan mitään....
        Minuakin siis kiusataan ja on paha olla itkettää yms. ja olen lihava...
        kaikki neuvovat aina liiku enemmän ja syö terveellisemmin mutta tosi asiassa tarvitsemme niihin apua sekä jonkun jota emme tunne joka sanoo oikeat ajatuksensa....
        pojatkin vaan arvostaa nykyään muotoja tai paljasttelua....


      • Boom boom boom!
        "sopusuhtainen" kirjoitti:

        siis minä olen 13v tyttö.
        Pukeudun isoon huppariin ja pilliksiin vaan koska tykkään niiistä...
        toinen syy hupparissa on että olen niin epätoivoinen kun olla ja voi siis en halua että läskit näkyyy...
        sekin on tosi rasittavaa kun kaikki koulussani ovat langan laihoja muutamaa lukuun ottamatta minä.
        Kaikilla on oma kaveripiiri ja he meikkaavat ja spreijaavat hiuksensa (lakkaaavat kunnolla)
        paitsi minä minä olen ainoa joka en meikkaa kaikki "parhaat" kaverini sanovat että olen nätti mutten ole ja tiedän sen koska parhaat kaverini puhuvat minun ulkonäöstä minun seläntakana paskaa ja olen kuullut poikienkin kiusaavan....
        eipä siis ole kivaa kun vihdoin uskaltaa avata suunsa terkan käynnillä jaa ensin terkka katsoo ihmettelevästi ja sanoo olet sopusuhtainen tyttö...
        HALOOO!!!! olenko tässä maailmassa ainut joka ei käytä mitään meikkiii tai tiukkoi/paljastavia puseroita...
        olen on yksin täässä kamppailevassa kehässä...
        diettejä olen kokeillut ja olen niin epätoivoinen että olisin valmis anoreksikoksi tai olematta ollenkaan mitään....
        Minuakin siis kiusataan ja on paha olla itkettää yms. ja olen lihava...
        kaikki neuvovat aina liiku enemmän ja syö terveellisemmin mutta tosi asiassa tarvitsemme niihin apua sekä jonkun jota emme tunne joka sanoo oikeat ajatuksensa....
        pojatkin vaan arvostaa nykyään muotoja tai paljasttelua....

        Et ole ainoa tässä maailmassa joka ei meikkaa tai tiukkoja/paljastavia paitoja jne... Meikkii en käytä, koska tulee liian laitettu olo. *puistatus* Itselläänikin niitä ulkonäköpaineita on ollut ties kuinka ja kauan. Eikä se helpota. Ei ei ei ei ei. Kaikki pojat ei arvosta mitään paljastelua, osa vihaa sitä.

        Tiedän mistä puhun, koulukiusattu itsekin. Nyt ei kukaan kiusaa, koska ollaan jo amispuolella. :)

        TSEMPPIÄ PALJON!!


    • !

      Mäki olin omasta mielestä tosi ruma ja hyi vittu en voinu kattoo peilii ja jotkut vanhemmat pojatki aina sano ohikävellessää hyi helvetti.
      Sillon mulla oli ttodella siis todella huono itsetunto ja en kestäny pienintäkää kritiikkiä mistää.
      Mut nyt ku mulla on itsetunto kohonnu nii muittenki mielestä oon kauniimman näkönen ja ne pojatki on muuttanu mielensä.
      Ja kaikki on uniikkeja! Mä ainaki oon ylpee siitä millanen oon koska ei oo toista samallaista ku mä.
      Sun kannattais kohottaa itsetuntoo ja alkaa uskoa et oot oikeesti kaunis vaik et mikää huippumalli oliskaa.
      Ja kyl muutki huomaa miten huono itsetunto sul on ja jotku tyhmimmätki voi käyttää sitä hyväks ja se ei oo kovin mukavaa.
      Toivottavasti tajusit mun pointin

      • pojkkarna 16vee

        Juuh, ja omaan suhtautumiseen vaikuttaa mielialaki. Joskus sitä vaan kattoo peiliin ja miettii mikä kaikki voisi olla "paremmin". Toisinaan taas (hyvinä päivinä) peilistä kurkistaa ihan komea ukkeli (en pahemmin tykkää kehua itseäni, sanon vaan mitä ajattelen sillon). Niin että parempi mieliala = omasta mielestä parempi ulkonäkö = parempi päivä :) näin ainakin mulla täällä.


      • TheRoadNotTaken
        pojkkarna 16vee kirjoitti:

        Juuh, ja omaan suhtautumiseen vaikuttaa mielialaki. Joskus sitä vaan kattoo peiliin ja miettii mikä kaikki voisi olla "paremmin". Toisinaan taas (hyvinä päivinä) peilistä kurkistaa ihan komea ukkeli (en pahemmin tykkää kehua itseäni, sanon vaan mitä ajattelen sillon). Niin että parempi mieliala = omasta mielestä parempi ulkonäkö = parempi päivä :) näin ainakin mulla täällä.

        Itteäniki ärsyttää, oon nyt 8lk ja kaikki mein luokkalaiset tytöt meikkaa ja kaikki on niin luonnonkauniita että, ite oon ihan hirveen näkönen (en käytä meikkiä) joskus ku oon kahen kamun kans kaupoilla ja vilkasen itteeni peilistä ni tuntuu et oon joku harmaavarpune. >:
        Mut ulkonäöl ei oikeesti pitäis olla nii suurta merkitystä tai vaatteilla, mut kaikki on vaan niin pinnallisia.. Pitää kulkee massan mukana, pitää värjätä hiukset just noin jne.
        Joskus ärsyttää olla miu kamujen kans (ne on samalt luokalt) koska ne on niin massoja, samat kengät, sama paita/takki, samat housut, sama neule (erivärii vaa), samallai hiukset, sama laukku, sama Svea-pipo.. Sit ite en haluu käyttää samaa ku muut. Joten tuntuu et ne on vähä "parempia" ystäviä. ): On joskus ulkopuoline olo. Varsinki ku oon vähä tämmöne ujohko, hyvä koulussa (ne ei oo niin.. anteeks itsekehu) jne.
        Sit on yks kamu toiselt luokalt se on oikeest iha erilaine ku ne kaks. :) Ei oo yhtään massaa vaa pukeutuu niiku ite haluu. Harmi et nähää harvemmi.
        Joskus aattelen "haluisin olla joku muu..." mut. Loppujenlopuks. Kattokaa pintaa syvemmälle.


    • (pitäisipä joku...)

      Minäkin tunnen itseni hyvin rumaksi. Se on hyvin tuskallinen tunne ja sitä on jatkunut kauan enkä tiedä, miten siitä pääsisi eroon. Kuin sairaus, tosiaan.

      En kestä katsoa itseäni peilistä, se sattuu, tulee niin paha olo. Jo vuosia sitten revin kaikki koulukuvani enkä enää mennyt sellaisiin. Olen vihannut ja hävittänyt valokuvia, joissa olen.

      Tunne että on ruma sattuu aivan hirvittävästi!!! En tiedä, olisinko ihan petolinnunperseruma objektiivisesti katsottuna. Mutta TUNNEN olevani ja se tuntuu todelta ja se sattuu.

      Tätä on jatkunut jo kauan enkä ole päässyt kivustani eroon. En tiedä, mikä auttaisi. Että olisi edes yksi ihminen joka pitäisi minusta?

      • "sopusuhtainentyttö"

        Okei ekaks, tiedän että ajettelette viestitstäni ja paskat! mulle ei käy noin! mutta tiedätte varmaan että monesti sanotaan että jos laihtuu pitää itseänsä kauniina eikö? no itselleni nyt on käynyt tällä tavalla että tuon viestin jälkeen jonka kirjoitin minulle ei TODELLAKAAAN tullut paljon parempi olo enkä ruvennut heti laihduttamaan vaan ajattelin taas samalla tavalla minä laihdun ehkä joskus vielä jonain vuonna...tai seuraavassa elämässä sekä tulen kauniiksi mutta kun tuli kesäloma ja läksyt ja koulun käynti siis loppuij niin heittäydyin sohvalle muttei kesällä tule ohjelmia tv:stä joten rupesin huomaamattani liikkumaan ja nyt E I ole mikään teko syy jättää pois liikkuminen kuumina kesäpäivinä menin umaan yms. niin ja huom en kehdannut siltikään katsoa peiliin.. sitten värjäsin hiukseni tumman ruskeiksi eihän kukaan näkisi välttämättä minua lomalla... ja masennuksen ja itkun jälkeen alkoikin jo koulu ja olin niin maassa...
        yllätyksekseni kaverini sanoivat minun laihtuneen ja että minulle sopi nämä hiukset (itse rakaspaskiainen en ole sanon vaan mitä he sanoivat) anyway en ole muuten muuttunut mutta olen iloisempi ja liikun enemmän kavereitteni kanssa enkä enää istu peilin vieressä miettimässä kuka ***u peilistä katsoo enk käytä kiristäviä toppeja tai liiku muutenkaan nyt ilman hupparia eikä jätkiä vielkään kiinnosta mutt mieti jos jätkiä nyt rupeisi kiinnostamaan minua ei ei sen takia että minusta olisi tullut jotenkin ylempi vaan etteivät he ennen olleet sillei! eli jos jätkiä kiinnostaa VAAAn ulkonäkö suhde ei tule olemaan pitkä!
        ps. POIS KONEEN JA PEILIN VIERESTÄ NYYYYT
        ps 2. jos ette ole lukeneet lukekaa se ennen tätä


      • "sopusuhtainen tyttö
        "sopusuhtainentyttö" kirjoitti:

        Okei ekaks, tiedän että ajettelette viestitstäni ja paskat! mulle ei käy noin! mutta tiedätte varmaan että monesti sanotaan että jos laihtuu pitää itseänsä kauniina eikö? no itselleni nyt on käynyt tällä tavalla että tuon viestin jälkeen jonka kirjoitin minulle ei TODELLAKAAAN tullut paljon parempi olo enkä ruvennut heti laihduttamaan vaan ajattelin taas samalla tavalla minä laihdun ehkä joskus vielä jonain vuonna...tai seuraavassa elämässä sekä tulen kauniiksi mutta kun tuli kesäloma ja läksyt ja koulun käynti siis loppuij niin heittäydyin sohvalle muttei kesällä tule ohjelmia tv:stä joten rupesin huomaamattani liikkumaan ja nyt E I ole mikään teko syy jättää pois liikkuminen kuumina kesäpäivinä menin umaan yms. niin ja huom en kehdannut siltikään katsoa peiliin.. sitten värjäsin hiukseni tumman ruskeiksi eihän kukaan näkisi välttämättä minua lomalla... ja masennuksen ja itkun jälkeen alkoikin jo koulu ja olin niin maassa...
        yllätyksekseni kaverini sanoivat minun laihtuneen ja että minulle sopi nämä hiukset (itse rakaspaskiainen en ole sanon vaan mitä he sanoivat) anyway en ole muuten muuttunut mutta olen iloisempi ja liikun enemmän kavereitteni kanssa enkä enää istu peilin vieressä miettimässä kuka ***u peilistä katsoo enk käytä kiristäviä toppeja tai liiku muutenkaan nyt ilman hupparia eikä jätkiä vielkään kiinnosta mutt mieti jos jätkiä nyt rupeisi kiinnostamaan minua ei ei sen takia että minusta olisi tullut jotenkin ylempi vaan etteivät he ennen olleet sillei! eli jos jätkiä kiinnostaa VAAAn ulkonäkö suhde ei tule olemaan pitkä!
        ps. POIS KONEEN JA PEILIN VIERESTÄ NYYYYT
        ps 2. jos ette ole lukeneet lukekaa se ennen tätä

        ps 2. jos ette ole lukeneet minun edellistä kirjottamaani viestiä lukekaa se eennen tätä
        teksti on epäselvä mutt toivottavasti siitä on edes apua niille jotka siitä saa selväää XDDDDD


      • itkusitkus
        "sopusuhtainen tyttö kirjoitti:

        ps 2. jos ette ole lukeneet minun edellistä kirjottamaani viestiä lukekaa se eennen tätä
        teksti on epäselvä mutt toivottavasti siitä on edes apua niille jotka siitä saa selväää XDDDDD

        joops vissii mullekki kävi aika samall tavall mutt sitte menin ttaaas penkin alle iha täysin mull on BDD tauti varmaanki mutt v**ku haluun laihtuu mä vaan haluun siis hei ei muo kiinnosta toi tauti oon valmis kuolemaa 30 vuotiaana tai vaikka 21 jos saisin vaa kerranki siis yhe kerranki ollla laiha ja finnitön!!!! eli kaunis ja nyt kukaa ei vastaa tähä kauneus on katsojan silmissä koska se ois mun silmissä kauneutta o-k?! kommmatkaa tähän muutenku äskeisellä mainitulla tavalla haluun laihaks vaikka anoreksikon kautta ei haittaa vaik must tulis hullu mutt haluisin ollla kaunis ees yhe äivän iha sama vaik kuolema päivän mutt antakaa neuvoi!


    • ulu00

      ... eräs tyttö koulustani. Hän on varsin pitkä ja roteva ja hän pukeutuu aina huppariin ja huppu on aina päässä ja silmillä asti. Hänestä näkee kilometrin päähän että hän pitää itseään todella rumana. Ei hän kyllä mikään kaunotar ole. Mutta voisihan hän ehkä olla ihan tavallinen? Selkä suoraan, ei kulkisi kumarassa, harrastaisi liikuntaa, painoa pois, normaaliksi. Huppu pois silmiltä? Katsoisi ihmisiä kohti ja silmiin? Uskaltaisi?

      Kaunistaisiko se jos ei pidä itse itseään rumana? Vaikeaa.

      • ärsyttäääää

        Olen miellestäni ihan OK nätti tyttö, olen 15.v. Mutta silti pojat pyörivät paremman näköisten ympärillä, joihin kuuluu mm. pissikset.

        Olen siis 9 luokalla. Olen huomannut, että meidän peruskoulun ylä-asteelaiset pojat katsoo vain tyttöjä, jotka ovat
        A: Laihoja
        B: Meikkkaavia pissiksiä joilla muotivaatteet


      • nw
        ärsyttäääää kirjoitti:

        Olen miellestäni ihan OK nätti tyttö, olen 15.v. Mutta silti pojat pyörivät paremman näköisten ympärillä, joihin kuuluu mm. pissikset.

        Olen siis 9 luokalla. Olen huomannut, että meidän peruskoulun ylä-asteelaiset pojat katsoo vain tyttöjä, jotka ovat
        A: Laihoja
        B: Meikkkaavia pissiksiä joilla muotivaatteet

        Odotteleppa vaan rauhassa että kasvat, niin sitten kypsemmät ja vanhemmat pojat alkavat kiinnostua sinusta. Tiedäthän, että 15 vuotiaat eivät ole vielä kovin aikuismaisia ja kypsiä...


    • -heij-

      Todellinen kauneus on sitä mikä kumpuaa sisältä ulos. Mun mielestä mukavat ja ihanat ihmiset näyttävät kauniimmilta,kun ne ilkeät ja inhottavat. "Kauneus on katsojan silmissä"-sitaatti on aika oikea,sillä monet näkevät eri ihmiset eri tavalla.
      Just mun kaveri sanos aika hyvin yhtenä päivänä :"Että ootko huomannu,että oikeasti kauniit ihmiset haukkuu itseään ja ne ketkä ei oo läheskään nii kauniita ne inhottavat ja ylimieliset ihmiset kehuvat itseään,ne onkin paljon rumempia ne "
      Sun itsetunto on alhaalla,mua on haukuttu rumaksi ja läskiksi joskus ala-asteella ja se on ottanu koville ja omankin ulkonäön hyväksymisessä on tosi paljon tekemistä.
      Uskon kuitenkin,että ulkonäkö paineet liittyvät tähän ikään ja helposti tulee verrattua itseään muihin ihmisiin.
      Kuitenkin kannattaa miettiä,että kaikki ne kehon ja kasvojen "kauneusvirheet" ja kauneudet on juuri sinua,ne tekee juuri sinut. Jos sinulla olisi erilaiset kasvot,sinä et olisi enää sinä.
      Kannattaa miettiä asiaa siltä kannalta,että nuo kasvot tekee juuri sinusta, juuri täydellisen oman itsesi,eikä kukaan, EI KUKAAN maailmassa ,ei edes ne "täydelliset ihmiset " olisi parempia olemaan juuri sinunlainen yksilö !

    • Cora_93

      ...ollut monta vuotta. Kuten joku jo ehdotti, kirjoitapas tänne listä huonoista JA HYVISTÄ puolista. Väännä vaikka väkisinkin ne huonot puolet! :) JOKAISESSA ON JOTAKIN HYVÄÄ!! Usko pois vain, totta se on. (Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ongelmasi kanssa yksin etkä ole ainoa.) Ja itse olen 16.

      Onko sinulla...
      -kauniit silmät?
      -silmälasit?
      -ns. epämuodikkaat/muodikkaat vaatteet?
      -nätit hiukset?
      -jne...

      Oletko sinä...
      -laiha/pullea/lihava?
      -pitkä/lyhyt?
      -massaa/erottuva?

      Ei haittaa, vaikka olisi ns. epämuodikkaat vaatteet, etpähän ainakaan ole massaa. :) Mitä siitä, jos joku on pullea? Ei kaikkien tarvitse olla laihoja ihan kuin mallit!! Mitä sitten, jos joku ei meikkaa? Täytyykö olla joku meikkipossu? Haittaako, vaikkei olekaan mikään "posliini-ihoinen viirukulma"??

      "Ole oma itsesi!", loppuun kulutettu fraasi mutta niin totta! Toivon, että pääset eroon ulkonäköpaineista.

      • MorningStar12

        minulla itsetunto vaihtelee jatkuvasti, tosin koskaan se ei ole hyvä... Minua on kiusattu niin kauan kuin jaksan muistaa. Kouluun meno pelottaa. Jopa tänne kirjoittaminenkin pelottaa. Olen kamalan ujo, ja tekisi mieli rikkoa kaikki vastaantulevat peilit. Yritän rohkaista itseäni vähän väliä, mutta ei se auta. Pää painuu vieläkin jos ihmisiä kävelee ohi.
        Huonot puolet:
        aikas epämuodostunut nenä
        rumat silmät
        hampaat (ei haittaa, koska opettelin 3.lk hymyilemään pelkästään suu kiinni. )
        ujo >: )

        Hyvät puolet:
        jostain syystä en silti voi olla hymyilemättä. Ihan totta. (onko se hyvä puoli..?)

        itsetunto ei parane sormia napsauttamalla ja sanomalla "kaikki ovat kauniita"
        Ja niin kauan kuin kiusaaminen jatkuu, ei se voi parantuakaan.
        mietinpä tässä haluaisiko joku jolla samoja kokemuksia ja tunteita ryhtyä mesekaveriksi? (joo ei kuulunut mitenkään asiaan mutta silti :'D)


      • iwanttobepretty
        MorningStar12 kirjoitti:

        minulla itsetunto vaihtelee jatkuvasti, tosin koskaan se ei ole hyvä... Minua on kiusattu niin kauan kuin jaksan muistaa. Kouluun meno pelottaa. Jopa tänne kirjoittaminenkin pelottaa. Olen kamalan ujo, ja tekisi mieli rikkoa kaikki vastaantulevat peilit. Yritän rohkaista itseäni vähän väliä, mutta ei se auta. Pää painuu vieläkin jos ihmisiä kävelee ohi.
        Huonot puolet:
        aikas epämuodostunut nenä
        rumat silmät
        hampaat (ei haittaa, koska opettelin 3.lk hymyilemään pelkästään suu kiinni. )
        ujo >: )

        Hyvät puolet:
        jostain syystä en silti voi olla hymyilemättä. Ihan totta. (onko se hyvä puoli..?)

        itsetunto ei parane sormia napsauttamalla ja sanomalla "kaikki ovat kauniita"
        Ja niin kauan kuin kiusaaminen jatkuu, ei se voi parantuakaan.
        mietinpä tässä haluaisiko joku jolla samoja kokemuksia ja tunteita ryhtyä mesekaveriksi? (joo ei kuulunut mitenkään asiaan mutta silti :'D)

        Mulla on sama ongelma, vihaan itteäni. Eikä asiaa auta se, että on syrjitty . Kyllä, huono itsetunto, ujous...kaikki tämä P***a ulkönäön vuoksi, on kehuttu kauniiksikin, mutta vaikea uskoa kun kattoo peiliin tai kuulee haukkuja. Oon ite vielä teini-iässä, että en tiedä pahentaako asiaa. Näytän välistä peilistä ihan ok:lta, mutta seuraavana hirviöltä, etten voi lähteä esimerkiksi kouluun. Maailma on vaan niin pinnallinen, ett'ä oksettaa. Jos täällä olis joku ei ulkonäkö keskeinen poika, tai sellanen jolla sama ongelma, niin olis kiva jos vaikka antais mesensä tai jotai...


    • 5+1

      Mun elämäni menee koko ajan vaan enemmän päin helvettiä, ulkonäöllisestikin, koska mut on tuomittu pitämään rillejä koko loppuelämäni ajan... Vuosi sitten mä sain piilarit ja voi vittu sitä iloa kun mä kerrankin sain tuntea itteni ns. normaaliksi, mä aloin kiinnittää enemmäbn huomiota mun ulkonäköön koska ilman rillejä mä pystyin näyttämään just sellaselta kun halusin, ja ensimmäistä kertaa mä aloin saada huomiota jätkiltä, ne ei siis olleet huomanneet mua ollenkaan silloin kun olin ollu rillipää... Ja ensimmäistä kertaa mun ulkonäköäni kehuttiin ihan oikeasti, se tosiaankin nosti mun itsetuntoa ja musta tuntui että mä olen ihan eri ihminen kuin ennen. Mä olen ihan hirveän ujo ja uusiin ihmisiin tutustuminen on mulle tosi vaikeeta, mutta ulkonäöstä oli apua siinäkin suhteessa että ihmiset huomasi mut vaikka mä en ollutkaan mitenkään esillä. Nyt mä olen kuitenkin takas siinä samassa lähtöpisteessä, eli oon huomaamaton rillipääpaska, koska lääkäri sanoi mulle etten voi enää ikinä käyttää piilareita koska mun silmät on niille allergiset. Mä oon yrittäny käyttää niitä siitäkin huolimatta mut silmät alkaa heti punoittaa ja tuntumaan ihan kauheille... se lääkäri sanoi että ainut vaihtoehto mulle on menn'ä sinne laserleikkaukseen, mut ei mulla oo todellakaan siihen varaa eikä kukaan muukaan suostu sitä maksamaan... rillien pitäminen todellakin alentaa mun itseluottamusta, enkä' mä voi sietää mun pärstäni näkemistä. mä inhoan itseäni koska mä näytän vitun tyhmältä enkä voi enää käyttää sellasia vaatteita mitä haluaisin koska ne ei sovi rillien kanssa. mä inhoon sitä että talvella pakkasella kun menee sisälle niin rillit on ihan huuryussa ja näyttää paskalle, mä inhoon sitä kun kesällä ei voi käyttää aurinkolaseja koska niillä ei näe mitään, ja sitten tulee rilleistä vitun paskat rusketusrajat naamaan, mä inhoon sitä kun rillit näyttää valokuvissa ihan paskalle... en voi silel mitään kun oon näin pinnallinen paska joka ajattelee vaan ulkonäköä, mutta tosiasia on se että mä en koskaan teininä tuntenut itteäni kauniiksi, koska mä olin läski ja rillipää ja nörtti joka vaan luki kirjoja kotona, mutta sitten kun mä laihduin ja kasvoin ja älysin hankkia piilarit ja leikata hiukset eri tavalla, niin se avasi mun elämässäni ihan uusia ulottuvuuksia mistä mä en olisi ikinä osannut haaveillakaan. mutta nyt mä olen taas rillipää ainoana mun kavereistani, ja oon huomannut ihan selkeästi ettei kukaan enää huomaa mua, koska rumat ja ennenkaikkea hiljaiset rillipäät ei vaan voi saada huomiota, mun tekis mieli olla vaan kotona missä kukaan ei näe mua, se on kauheeta liikkua paremman näköisten kavereiden kanssa ja katsoa vierestä kun ne saa huomiota mutta ite on ku ilmaa, se on todella musertavaa koska mä oon kärsinyt siitä niin monta kertaa aikaisemminkin kun olin nuorempi, ja nyt mä taas joudun kokemaan sen. ehkä mä en enää joskus 30-vuotiaana välitä että onko mulla rillit vai ei, mutta nyttten tässä iässä kun käydään baareissa ja se ulkonäön merkitys oikein korostuu, niin mua inhottaa kun mun on pakko olla se porukan nörtin näköinen typerys. en mä sitä kylläkään väitä että kaikki rillipäiset on ihan helvetin paskan näköisiä ja kukaan ei ole kiinnostunut niistä, mutta mä en vaan voi sietää itseäni sen takia, koska mulla on muutenkin niin paska itsetunto.

    • 16.vvv

      Olen ite 16-vuotias enkä vaan voi tajuta näitä angstisia pellelilyjä! Miettikää nyt vit*tu ihmiset hiukan! Jos sua vit**taa sun ulkonäkö ni voivoi, elämä on. Ja miks täytyy olla tollane pelleilijä et "hei en mä oo nätti oon vit*n ruma!" ko jos kaikki sanoo et oot nätti. Luota ihmisii äläkä kehittele mitää ihmee säälinkerjäysseuraa! Äläkä lue mitää netin pask*ja et tulee joku sairaus, ne sairaudet tulee justii siitä ku ihmiset alkaa liikaa miettii! Jokane ihmine on pärjänny täs elämässä oli sitte millane tahansa, turha siitä on valittaa. :DD Tää vastaus vaikuttaa varmaa aika vit*uilevalt mut tarkotan vaa sitä et iha oikeest sinä siellä, ÄLÄ KESKITY ULKONÄKÖÖN! sä murrat ittes ihan kokonaa tolla tavalla. TSEMPPIÄ!!:)))

    • Juliawwer

      Mua on koulukiusattu 5vuotta mun ulkonäön takia, siks vaihoin kouluakin sillon.
      Mulla alko ns. ulkonäköpaineet jo neljännellä luokalla. Mulla tuli pien pömppis ja katoin sitä joka päivä ja ilta peilistä. Mä näin itseni kotona peilistä laihana ja normaalina, kun ite kuitenkin ilman peilii katoin nii tuntu et en ees nähny jalkoja. Se sit kuitenki kasvo aika kovaa vauhtia, enkä tietenkää tykänny siitä. Koulun peileissä näin sen mahan aina kuitenki isona ku mikä. Mä itken usein vieläkin kun katon tätä mun vatsaa ja vartaloa ylipäätään, enkä oikeen osaa puhuu siitä kellekään. En mitenkää meinaa et tää pömppis ois mun ainoo ulkonäköpaine mut siitä se alko. Mä käytän jotain vöitä nykyään et se näyttäis pienemmältä, mikä on ehkä säälittävää mut en oo mikään liikunnan ihminen joten ei oikeen kiinnosta laihduttaa. Koulussa vieläkin katon muiden vatsaa, ja huomaan ettei niillä ees sellasta oo, mut sit ku ite katon taas omaa nii kyllä alkaa hävettää. Mä oletin et tääl ois tietenki ollu jotai "keinoja" tai jotain. mut huomaan et useimmat kertoo vaan kokemuksistaan. Mä en kyl suosittele mitään noista mun jutuista, mä vaan halusin ilmasta mistä ne mulla alko kun täällä niistä voi puhua.

    • beatybessacdc

      kauneus on katsojan silmissä
      ja tosiaan esim.koulukiusaaminen saattaa vaikuttaa siihen miten ulkonäköönsä suhtautuu.mulla on tosta kokemusta.
      olen ny t siis yläasteella mutta joskus sain kuulla sanoja "oot iha ##### ruma"
      "sä et kelpaa kellekkää""ei sua kukaa haluu" ja noi kyl vaikutti mun itsetuntoon.
      vieläkin tunnen olevani ruma,mutt aolen alkanu kuunteleen enemän positiivista palautetta ulkonäöstä.
      eli ala kuunteleen niitä jotka sanoo sua kauniiksi ja jätä ns.idiootit huuteleen mitä ne haluu.

    • Tyttö12v

      Mulla on ihan sama tilanne. :(

    • 4tuntia

      Mul on sama juttu!

    • Anonyymi

      Ite oon 14 ja mulla on sama tilanne. Ite en itke useasti, mutta raivostun. Koulun käyntikin on vaikeutunut sillä en haluaisi kenenkään näkevän mua. Asiat mitä pyörii päässä päivittäin ovat: Mitäköhän muut ajattelevat musta? Olen liian ruma puhuakseni kellekkään, miltä näytän tällä hetkellä? ei kai kukaan vaan katso mua? Hyi vittu olen ruma. Ja niin edelleen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe