oon lukenu, että unduille voi laittaa valjaat. voiko niitä ostaa ihan tavallisista eläin kaupoista? vaikka en niitä ole nähnyt.. voiko niillä valjailla mennä ulos undun kanssa, ettei tarvitse pelätä että se karkaa?! entä pystyvätkö he lentämään valjaissa?
valjaat... :))
4
449
Vastaukset
- Marlapää
Käsittääkseni undulaateille valjaat täytyy tehdä itse, eikä lintu oikeastaan voi lenää niissä. Jotkut tekevät valjaat esim. näyttelyyn tms. tapahtumiin, jolloin ne ovat vain varalta, jottei lintu esim. säikähäessään karkaisi. Undulaatti pysyy siis kädellä, eikä ns. "lennä valjaissa" kuten koira juoksee hihnassa. Linnut eivät käsittääkseni myöskään erityisemmin nauti valjaista.
En kehottaisi undulaattin ulkoilutusta hihnassa- mukavampaa undulaateille on viedä lämpimänä kesäpäivänä linnut häkkineen ulos. - nimim.
Minä taas olen lukenut, että unduille ei saa laittaa valjaita, enkä itse tekisi niin.
- !!!!!!!!!!!
Antaisit vain undulaattisi nauttia vapaana sisällä. Kohta on muuten taas yksi undulaatti paleltumassa ulkona.
Miksi ihmeessä edes undun valjaisiin haluaisit? - juu tota..
!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Antaisit vain undulaattisi nauttia vapaana sisällä. Kohta on muuten taas yksi undulaatti paleltumassa ulkona.
Miksi ihmeessä edes undun valjaisiin haluaisit?siis mä halusin vain tarkistaa asian. annankin niiden vain lennellä huoneessa ja koko talossa kunhan ne ensin uskaltaisivat tulla häkistä pois.. ne eivät ole vielä käsikesyjä. joo.. kaikki muuallakin sanovat että se ei ole se valjaiden käyttö niin kannattavaa.. lintujen parasta tietenkin ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1275725
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962539- 1342457
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv52053- 121213
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍81022- 571016
- 51892
- 76815
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101795