kaason lahja?

kaaso...

onko kaason lahja pelkästään morsiamelle vai kummalleki? entä voiko sen antaa kaaso ja bestman yhesä?!

11

3484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Betty

Siis nimenomaan morsian ja sulhanen antaa yleensä kaasolle ja bestmanille lahjan muistoksi ja kiitokseksi vaivannäöstä. Ei toisinpäin.

Kaaso voi antaa tai osallistua hääparin häälahjaan, mutta se taas on ihan makuasia. Joskus kaaso ei anna lainkaan häälahjaa, vaan vaivannäkö on "lahja" hääparille.

• Lady82

Kaason lahja on tarkoitettu kaasolle, ei morsiammelle. Yleensä siis morsian antaa lahjan kaasolleen ja sulhanen bestmanilleen, kiitokseksi kaikesta avusta ja aherruksesta, suunittelusta, polttareista, ym.

• Kevään morsian

Omat hääni tulevat sen verran kalliiksi, että kyllä taitaa kaasojen lahjat jäädä ostamatta. Olen minäkin ollut siinä luulossa, että kaasot ostavat lahjan morsiamelle, ei toisin päin. Minähän ne juhlat ja muut kustannan!

• 2007
        Kevään morsian kirjoitti:

Omat hääni tulevat sen verran kalliiksi, että kyllä taitaa kaasojen lahjat jäädä ostamatta. Olen minäkin ollut siinä luulossa, että kaasot ostavat lahjan morsiamelle, ei toisin päin. Minähän ne juhlat ja muut kustannan!

siis me taas aiomme ilman muuta muistaa kaasoja sekä bestmania siitä, että auttavat meitä häiden järjestelyissä ja ovat tukena. Heidän omaa aikaa kuluu kuitenkin meidän asioiden hoitoon, ja jollain lahjalla aiomme heitä muistaa ja kiittää. Vaikka tosiaan häihin tulee menemään rahaa todella paljon niin ilman muuta haluamme muistaa tärkeitä ystäviä!!!

• joo...
        Kevään morsian kirjoitti:

Itserakkautta ilmassa... Kestoo paljon kun kerroit et häät tulee kalliiksi, joten varmasti tarvitset kaasojen apua ja paljon.. Toivottavasti osaat sanoa edes kiitoksen sanan tytöille. Maksatko itse hääsi vai vanhempasi?????

• Kaaso-05

Itse sain kaasona ollessani, kuten bestmanikin, lahjat kiitoksena avusta ja tuesta. Olen kuullut, että kaasot ovat saaneet hopeisen kaulakorun, jalkahoitolahjakortin, leffaliput. Meidän tapauksessamme minä sain pienen kultaisen kaulariipuksen, bestmani perinteisen kaiverretun taskumatin. Olin todella otettu!

Juuri sellainen asenne, että minunpa ovat hääni, muut palvekoot, aiheuttaa juuri jopa elinikäisiä ystävyyksien ristiriitoja. Itse olen omia häitäni järjestämässä ja kaasoilut kokeneena, aion hemmotella kaasoani parhaani mukaan. Ei niiden muistamisien tarvitse olla kalliita, ajatus on se tärkein. Nätit hopeiset korvakorut saa 5 eurolla, mutta ovat silti ihanat saada vaikka nätisti paketoiden. Ja ennenkaikkea kiitoksen kera.

• odottelua

Vaikka kaasonlahja ei ole mikään yleinen niin silti jäi harmittamaan syksyn häät jossa olin kaasona. Koko kesä tehtiin koristeita ja monet viikonloput JOUDUIN viettämään hääparin kanssa. Morsian ei edes kysynyt aina onko muuta menoa vaan oletti että tietenkin perun muut menot ym ym..

Nyt sitten kun häistä on kulunut kuukausi niin ja edelleen odottelen koska saan kaasonlahjani. En edes odottaisi sitä mutta kun morsian sitä hehkutti monta kertaa että tietää tasan tarkkaan mitä antaa lahjaksi ja kuinka sopiva se lahja on minulle. EI TARVITSISI PUHUA KOKO ASIASTA JOS JÄTTÄÄ ASIAT PUOLITIEHEN! Eipä ole morsiammesta edes kuulunut kun yhden puhelinsoiton verran häitten jälkeen...

• syöjätär2

Odotatteko kaasot lahjaa myös silloin, jos teidän ei ole tarvinnut pistää omaa aikaa tai rahaa häihin? Itse en teetä kaasoillani mitään. Polttarit järjestävät, mutta nekin on lähinnä illanvietto ystävien kanssa, ja olen ilmoittanut osallistuvani kustannuksiin.

• Illu75

Mitä varten sinulla sitten on kaaso, jos kaaso ei tee mitään? Kaason tärkein tehtävä on mielestäni olla henkinen tuki, ja se on yllättävän rankka homma, josta pieni muistaminen olisi paikallaan.

Kiukuttaa tuollaiset itsekkäät ihmiset, jotka ajattelevat häissään ainoastaan itseään. Kuten joku tuossa aikaisemmin mainitsi, sen lahjan ei tarvitse olla arvokas. Sen on tarkoitus olla muisto teidän päivästänne ja kiitoksena ystävälle. Mikä siinä on niin vaikeaa? Periaate?

• syöjätär2
        Illu75 kirjoitti:

Mitä varten sinulla sitten on kaaso, jos kaaso ei tee mitään? Kaason tärkein tehtävä on mielestäni olla henkinen tuki, ja se on yllättävän rankka homma, josta pieni muistaminen olisi paikallaan.

Kiukuttaa tuollaiset itsekkäät ihmiset, jotka ajattelevat häissään ainoastaan itseään. Kuten joku tuossa aikaisemmin mainitsi, sen lahjan ei tarvitse olla arvokas. Sen on tarkoitus olla muisto teidän päivästänne ja kiitoksena ystävälle. Mikä siinä on niin vaikeaa? Periaate?

Kaasoni itse ilmoittivat, että ovat kaasojani. He ovat myös ainoat ystäväni häissä. En minä tarvitse henkistä tukea häihini. Luulisin, että he tietävät arvonsa (ja tietävätkin) jo siitä, etten tahdo muita ystäviä juhlistamaan tärkeää päivääni.

• vanha perinne

on että kaason lahja on sitä suurempi mitä useampana kertana kaaso on joutunut kieltäytymään järjestelyistä omien menojensa takia. Laske vaikka tunitpalkan mukaan paljonko ko. asian hoitaminen olisi maksanut ammattihenkilöllä niin sen verran rahaa lahjaan on hyvä tapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2715
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1121
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      215
      1119
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1035
    5. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1001
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      951
    7. 36
      926
    8. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      904
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      873
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      837
    Aihe