kaason lahja?

kaaso...

onko kaason lahja pelkästään morsiamelle vai kummalleki? entä voiko sen antaa kaaso ja bestman yhesä?!

11

3380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Betty

      Siis nimenomaan morsian ja sulhanen antaa yleensä kaasolle ja bestmanille lahjan muistoksi ja kiitokseksi vaivannäöstä. Ei toisinpäin.

      Kaaso voi antaa tai osallistua hääparin häälahjaan, mutta se taas on ihan makuasia. Joskus kaaso ei anna lainkaan häälahjaa, vaan vaivannäkö on "lahja" hääparille.

    • Lady82

      Kaason lahja on tarkoitettu kaasolle, ei morsiammelle. Yleensä siis morsian antaa lahjan kaasolleen ja sulhanen bestmanilleen, kiitokseksi kaikesta avusta ja aherruksesta, suunittelusta, polttareista, ym.

      • Kevään morsian

        Omat hääni tulevat sen verran kalliiksi, että kyllä taitaa kaasojen lahjat jäädä ostamatta. Olen minäkin ollut siinä luulossa, että kaasot ostavat lahjan morsiamelle, ei toisin päin. Minähän ne juhlat ja muut kustannan!


      • 2007
        Kevään morsian kirjoitti:

        Omat hääni tulevat sen verran kalliiksi, että kyllä taitaa kaasojen lahjat jäädä ostamatta. Olen minäkin ollut siinä luulossa, että kaasot ostavat lahjan morsiamelle, ei toisin päin. Minähän ne juhlat ja muut kustannan!

        siis me taas aiomme ilman muuta muistaa kaasoja sekä bestmania siitä, että auttavat meitä häiden järjestelyissä ja ovat tukena. Heidän omaa aikaa kuluu kuitenkin meidän asioiden hoitoon, ja jollain lahjalla aiomme heitä muistaa ja kiittää. Vaikka tosiaan häihin tulee menemään rahaa todella paljon niin ilman muuta haluamme muistaa tärkeitä ystäviä!!!


      • joo...
        Kevään morsian kirjoitti:

        Omat hääni tulevat sen verran kalliiksi, että kyllä taitaa kaasojen lahjat jäädä ostamatta. Olen minäkin ollut siinä luulossa, että kaasot ostavat lahjan morsiamelle, ei toisin päin. Minähän ne juhlat ja muut kustannan!

        Itserakkautta ilmassa... Kestoo paljon kun kerroit et häät tulee kalliiksi, joten varmasti tarvitset kaasojen apua ja paljon.. Toivottavasti osaat sanoa edes kiitoksen sanan tytöille. Maksatko itse hääsi vai vanhempasi?????


    • Kaaso-05

      Itse sain kaasona ollessani, kuten bestmanikin, lahjat kiitoksena avusta ja tuesta. Olen kuullut, että kaasot ovat saaneet hopeisen kaulakorun, jalkahoitolahjakortin, leffaliput. Meidän tapauksessamme minä sain pienen kultaisen kaulariipuksen, bestmani perinteisen kaiverretun taskumatin. Olin todella otettu!

      Juuri sellainen asenne, että minunpa ovat hääni, muut palvekoot, aiheuttaa juuri jopa elinikäisiä ystävyyksien ristiriitoja. Itse olen omia häitäni järjestämässä ja kaasoilut kokeneena, aion hemmotella kaasoani parhaani mukaan. Ei niiden muistamisien tarvitse olla kalliita, ajatus on se tärkein. Nätit hopeiset korvakorut saa 5 eurolla, mutta ovat silti ihanat saada vaikka nätisti paketoiden. Ja ennenkaikkea kiitoksen kera.

    • odottelua

      Vaikka kaasonlahja ei ole mikään yleinen niin silti jäi harmittamaan syksyn häät jossa olin kaasona. Koko kesä tehtiin koristeita ja monet viikonloput JOUDUIN viettämään hääparin kanssa. Morsian ei edes kysynyt aina onko muuta menoa vaan oletti että tietenkin perun muut menot ym ym..

      Nyt sitten kun häistä on kulunut kuukausi niin ja edelleen odottelen koska saan kaasonlahjani. En edes odottaisi sitä mutta kun morsian sitä hehkutti monta kertaa että tietää tasan tarkkaan mitä antaa lahjaksi ja kuinka sopiva se lahja on minulle. EI TARVITSISI PUHUA KOKO ASIASTA JOS JÄTTÄÄ ASIAT PUOLITIEHEN! Eipä ole morsiammesta edes kuulunut kun yhden puhelinsoiton verran häitten jälkeen...

    • syöjätär2

      Odotatteko kaasot lahjaa myös silloin, jos teidän ei ole tarvinnut pistää omaa aikaa tai rahaa häihin? Itse en teetä kaasoillani mitään. Polttarit järjestävät, mutta nekin on lähinnä illanvietto ystävien kanssa, ja olen ilmoittanut osallistuvani kustannuksiin.

      • Illu75

        Mitä varten sinulla sitten on kaaso, jos kaaso ei tee mitään? Kaason tärkein tehtävä on mielestäni olla henkinen tuki, ja se on yllättävän rankka homma, josta pieni muistaminen olisi paikallaan.

        Kiukuttaa tuollaiset itsekkäät ihmiset, jotka ajattelevat häissään ainoastaan itseään. Kuten joku tuossa aikaisemmin mainitsi, sen lahjan ei tarvitse olla arvokas. Sen on tarkoitus olla muisto teidän päivästänne ja kiitoksena ystävälle. Mikä siinä on niin vaikeaa? Periaate?


      • syöjätär2
        Illu75 kirjoitti:

        Mitä varten sinulla sitten on kaaso, jos kaaso ei tee mitään? Kaason tärkein tehtävä on mielestäni olla henkinen tuki, ja se on yllättävän rankka homma, josta pieni muistaminen olisi paikallaan.

        Kiukuttaa tuollaiset itsekkäät ihmiset, jotka ajattelevat häissään ainoastaan itseään. Kuten joku tuossa aikaisemmin mainitsi, sen lahjan ei tarvitse olla arvokas. Sen on tarkoitus olla muisto teidän päivästänne ja kiitoksena ystävälle. Mikä siinä on niin vaikeaa? Periaate?

        Kaasoni itse ilmoittivat, että ovat kaasojani. He ovat myös ainoat ystäväni häissä. En minä tarvitse henkistä tukea häihini. Luulisin, että he tietävät arvonsa (ja tietävätkin) jo siitä, etten tahdo muita ystäviä juhlistamaan tärkeää päivääni.


    • vanha perinne

      on että kaason lahja on sitä suurempi mitä useampana kertana kaaso on joutunut kieltäytymään järjestelyistä omien menojensa takia. Laske vaikka tunitpalkan mukaan paljonko ko. asian hoitaminen olisi maksanut ammattihenkilöllä niin sen verran rahaa lahjaan on hyvä tapa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2644
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1952
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1423
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1295
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 19
      1031
    Aihe