varmaan tyhmä kysymys mutta mitä eroa on noilla 9X19 ja 9mm..
onko sama asia vai eri asia?
9X19 / 9mm
9
1369
Vastaukset
- tyhmä vastaus
9X19 tarkoittaa nimenomaan tiettyä patruunaa, 9mm Parabellum tai sama patruuna amerikkalaisittain ilmaistuna 9mm Luger.
9mm ilmoittaa vain piipureiän halkaisijan, eikä kerro mitään muuta patruunasta eikä aseesta. - spol
no samaa noit kylnä tarkoittaa ysimillinen on myös 19 x 9 .
- on kala
mutta kala ei välttämättä ole hauki
- täsmennystä
9 x 19, 9 mm Pb, 9 mm Luger, nämä kyllä viittaavat samaan patruunaan, mutta jälkimmäiset eivät ole virallisia merkintöjä.
- njiinn
Koskapa on muitakin 9mm pistooleja kuin tuo 9x19. esimerkiksi 9x17 Makarov ainakin, en tiedä onko muita? Noita kumpaakin silti kutsutaan ja voidaankin sanoa pelkistetysti "ysimilliseksi", vaikka niihin käy täysin eri patruunat.
- oikein halusit sanoa
Edellissä viesteissähän oli jo kerrottu, että 9 mm:n patruunoita on montaa lajia. On aika monta enemmänkin kuin surkeassa viestissäsi osaat mainita. .357 Magnumiinkin käy samat luodit kuin Parabellumiin. Käy, vaikka mitta ei ole ihan täsmälleen sama.
- njiinn
oikein halusit sanoa kirjoitti:
Edellissä viesteissähän oli jo kerrottu, että 9 mm:n patruunoita on montaa lajia. On aika monta enemmänkin kuin surkeassa viestissäsi osaat mainita. .357 Magnumiinkin käy samat luodit kuin Parabellumiin. Käy, vaikka mitta ei ole ihan täsmälleen sama.
se vasta surkea onkin jos ruvetaan saivartelemaan. ".357 Magnumiinkin käy samat luodit kuin Parabellumiin", JOOPAJOO.
njiinn kirjoitti:
se vasta surkea onkin jos ruvetaan saivartelemaan. ".357 Magnumiinkin käy samat luodit kuin Parabellumiin", JOOPAJOO.
Kyllä ne saa 9*19 hylsyyn kiinni ja piipustakin läpi menevät. Tosin painoa on yleensä aavistuksen liikaa 9*19 tehoille.
- lllrrr
k0rh0nen kirjoitti:
Kyllä ne saa 9*19 hylsyyn kiinni ja piipustakin läpi menevät. Tosin painoa on yleensä aavistuksen liikaa 9*19 tehoille.
mutta Käsittääkseni tuo kirjoittaja tarttui kuitenkin tuohon parabellumiin? Yhtäkaikki, saivartelijoita ovat molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937808
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241190
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28993Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740