Pyydän kommentteja eri pyöristä, olisin vaihtamassa pyörää ja haussa olisi hyvä kaksin ajettava matkapyörä. alle 1000 kuutioinen. Vaihdossa lähtee suzuki gsx 600f, kiinnostuneille se tiedosi :)
kerro hyvä matkapyörä!!
16
12476
Vastaukset
- aKTTKA
Honda VFR 750/800.
- mahdollinen
Merkeistä ja malleista saa loputtoman kädenväännön. Itse valitsisin noilla kriteereillä 999 kuutioisen pyörän :) oli se sitten mikä tahansa.
Riittävä suorituskyky ei ole koskaan pahasta ja samalla kun kuutioita tulee lisää, niin myös paino hieman kasvaa ja kahden hengen matkatavaroiden kuormalla pyörässä saakin olla massaa.
Itse alle tonnisista ottaisin Hondan Varaderon.- tuommonen
kampe
- GSF
..on nimenomaan matkapyörä ominaisuus, niin siihen valmis edullinen (tehoton) paketti on Hondan Deauville. Jos ikä ei ole rasite, niin Jammun 900 Diversion ja jos raha ei ole este, niin Jammun TDM.
Oisko noi yleisimmät "kevyet" matkapyörät, mutta oikeat matkapyörät ( FJR, GTR, Pannari, varatersio jne. )on sitten ihan oma lukunsa.
Vaihtoehdot ei lopu. Mulla isopändäri ja sillä on kiva ajaa matkaa, mutta se ei o yhtään matkapyörä. Laukkusarja tekee siitä hirveen kamelin näkösen, kakspäällä ajaminen ei o kivaa jne...
Parasta sillä ajella tukeva/sopiva reppu selässä ja yksin. Sitä se munmielestä on matkailu parhaimmillaan.
Mutta makuasioista ei sovi kiistellä....- soveltuu
matkantekoon. Itsestä se on paljon kiinni. Minä arvostan matkapyörässä vakautta ja riittävää painoa. Vakauden tekee painopiste ja akseliväli. Teho ei niinkään ole ratkaisevassa asemassa, sillä jokaisesta pyörästä sitä löytynee riittävästi. Jos ajelet pitkää matkaa kaksi päällä ja tavarat laukuissa, en suosittele hankkimaan alle 750 kuutioista. Jos taas matkasi suuntautuu eurooppaan, kannattaa harkita kardaanivetoista. Siellä tulee helposti pitkiä päivämatkoja ja nopeus on kovempi kuin täällä koto suomaassa. Eikä se ketjujen voitelu ole mitään hauskaa puuhaa. Ja jos joku siellä pyörästä hajoaa, niin todennäköisesti juuri ketjut.
- ajeleevaikkakuuhun
soveltuu kirjoitti:
matkantekoon. Itsestä se on paljon kiinni. Minä arvostan matkapyörässä vakautta ja riittävää painoa. Vakauden tekee painopiste ja akseliväli. Teho ei niinkään ole ratkaisevassa asemassa, sillä jokaisesta pyörästä sitä löytynee riittävästi. Jos ajelet pitkää matkaa kaksi päällä ja tavarat laukuissa, en suosittele hankkimaan alle 750 kuutioista. Jos taas matkasi suuntautuu eurooppaan, kannattaa harkita kardaanivetoista. Siellä tulee helposti pitkiä päivämatkoja ja nopeus on kovempi kuin täällä koto suomaassa. Eikä se ketjujen voitelu ole mitään hauskaa puuhaa. Ja jos joku siellä pyörästä hajoaa, niin todennäköisesti juuri ketjut.
En nyt minäkään väitä että hyppisin ketjuspray pullon kanssa levähdys paikalla lauleskellen hard rock halleluujaa mutta kyllä toi ketjujen rasvaaminen on hyvin pieni homma,aikaa menee varmaan minuutti.
Osta 1100 cbr,varmoja pelejä.
ohitukset sujuu mukavasti ja varmasti kulkee riittävän lujaa,lisäksi cebarit on pirun hienon näkösiä. - sutsuki
ajeleevaikkakuuhun kirjoitti:
En nyt minäkään väitä että hyppisin ketjuspray pullon kanssa levähdys paikalla lauleskellen hard rock halleluujaa mutta kyllä toi ketjujen rasvaaminen on hyvin pieni homma,aikaa menee varmaan minuutti.
Osta 1100 cbr,varmoja pelejä.
ohitukset sujuu mukavasti ja varmasti kulkee riittävän lujaa,lisäksi cebarit on pirun hienon näkösiä.1100 gsx susuki siinä matka pyörä ei lopu puhti oli siinä kaksi kyydissä ja muut tavarat ja menee kuin juna
- just joo
sutsuki kirjoitti:
1100 gsx susuki siinä matka pyörä ei lopu puhti oli siinä kaksi kyydissä ja muut tavarat ja menee kuin juna
ihanko meinasit peräkärrin laittaa perään ja huristella pitkin s..........
on on sutsuki huva mopo.. - sutsuki
just joo kirjoitti:
ihanko meinasit peräkärrin laittaa perään ja huristella pitkin s..........
on on sutsuki huva mopo..niin meinasin laittaa kärryn perään ja pyörällä huristella...
- Sopiva matkapyörä
Itse vaihdoin kaupunkirassini matkapyörään näin syysalennusten aikoihin.
Valitsin vuoden vanhan, vähän ajetun Honda Deauville NT 650:sen. Yllättävän hyvä pelksi ja kete, kun se korkeampi matkapleksi mulla siinä.
Ei mikään huipputehokas ilmoitetuilta arvoiltaan mutta tosi kivasti jaksaa vääntää myös kahdestaan, moottoritieajossa ohitteluun asti.
07-malli onkin jo 700:nen ja tehoa suhteessa koneen kasvuun nähden runsaasti kevyempi pyörä. Siihen varmaan itsekkin tlevaisuudessa vaihdan, vaan oottelen niitä abs-jarruja ko. malliin, kunnes teen vaihdon.
Nyt syksyllä kannattaa vaihtaa pyörä, ehdottomasti. Myyjät polkee mukavasti hintoja nyt, kun vain oikeaan liikeeseen eksyt.- Egon
"Nyt syksyllä kannattaa vaihtaa pyörä, ehdottomasti. Myyjät polkee mukavasti hintoja nyt, kun vain oikeaan liikeeseen eksyt."
Se on totta että myyjät polkee mukavasti hintoja eli ei tarjoa vaihtopyörästä juuri mitään. Lisäksi suoraan myynti on syksyllä aika vaikeaa.
Mutta itse kysymykseen, alle tonnisista Honda Varadero.
- Motonomi
Ehdottomasti matkapyöräksi Bemari tai Moto Guzzi jos pitkäikäistä, luotettavaa ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettua pyörää olet vailla. Molempien kantavuus ja suorituskyky riitää hyvin myös kaksi päällä ajeluun kunhan kuutioita on yli 650:n. Molempia löytyy hyvin myös käytettyinä. Kummallakin on myös hyvät huoltoverkostot Euroopassa matkailua ajatellen.
Minkä pyörän sitten ostatkin kannattaa se koeistua ja mahdollisesti koeajaakin kaksi päällä. Tärkeintä on että kummallakin on riittävästi tilaa. Jos kummallakaan ei ole tilaa pieneen asennon muuttamiseen tai jalat ovat liian koukussa tulee pitkän matkan ajosta kärsimys. Myös kuljettajan vähän pystymmällä ajoasennolla on merkitystä pitkänmatkan ajossa.
Kaksi päällä reissua ajaessa tulet tarvitsemaan sivulaukut, perälaukun ja tankkilaukun. Niiden hankintaan kannattaa varata myös rahaa pyörää vaihtaessa.- tahallasi
Hondan Pannarin. Ikivahva murikka jossa ABS:kin toimii aika vähillä murheilla. Ja koko pyörä vielä paremmin ilman koko ABS:ää. Guzzit ei mielestäni kuulu samalle viivalle Bemun K-sarjan ja Pannarin kanssa. Mutta nämähän ovat loppujen lopuksi puhtaasti makuasioita.
- gtr1400 kawasaki
se on varmaan hyvä peli.
Itse aion vaihtaa sellaiseen! - virpi
Kiitos kaikille viesteistänne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313874- 412599
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422558Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82345- 292148
- 381779
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3011505Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461468- 1411467