Ollan lähdössä eka kertaa Rodokselle ens toukokussa,kaks vika viikkoo..
Falirakiin..
Onko siellä siihen aikaan millaiset kelit,tarkeneeko bikinit päällä?
Muutenkin otetaan vastaan kommentteja paikasta sekä hotelli Epsilonista..
Kiitos etukäteen!!
Rodos/toukokuussa
13
13826
Vastaukset
- tarjettiin
Tänä vuonna 11 päivän reissulla touko-kesäkuussa Rodoksen kaupungissa.
Tosi hienot ilmat, Ellirannalla oli liian kuumaa ja me oleskelimme hotellimme Rivieran edustalla tuulisella rannalla. Viimeisenä päivänä kävimme skootterilla (400cc) Lindoksella ja ajoasuna oli kypärän lisäksi t-paita ja shortsit. - vierailija
Hyvän hotelliin olette menossa. Oltiin siellä viime kesäkuussa ja ensi kesäkuussa mennään samaan paikkaan uudelleen. Eli tämä varmasti kertoo paljon. Kannattaa laittaa toi Epsilon hakusanaksi,tässä ja muissa keskustelupalstalla, niin löydät PALJON tietoa hotellista.
Toukokuun lämmöstä en osaa sanoa, kun oltiin tosiaan kesäkuussä, jolloin oli iltamyöhään vielä 30 astetta. - ei sitten millään
Falirakissa on enemmän sikailevia saksalaisia kuin Berliinissä ja bubit täyttyvät iltaisin juopottelevista briteistä. En suosittele, ellei sellaista tunnelmaa ole hakemassa. Miehet kulkevat päivisin "kauppakatua" ilman paitaa kaljamahat löllyen...
- ei kauppakadulla
Päivisin siellä on niin kuuma, että tulee vietettyä aikaa Epsilonin suurella allasalueella tai rannalla. Joten, niitä kaljamahoja ei kyllä nähty kertaakaan. Iltaisin käytiin vain pari kertaa Falirakin keskustassa. Mentiin mielummin Rodoksen keskustaan bussilla. Kun ei jaksettu Rodokselle lähteä, käytiin syömässä joko Falirakin keskustassa, jotka olivat siistejä paikkoja tai ilioksessa, joka on lähellä hotellia (alle kilsa). Ne örmyyjät olivat varmaankin siellä "baarikadulla" ja sehän on erikseen niistä ruokapaikoista. Joten, eipä nähty niitäkään. Minä kyllä suosittelen paikkaa, mikäli haluaa mukavan hotellin, kunnon altaan ja hyvät kulkuyhteydet Rodoksen keskustaan.
- Falirakissa
Viime vuonna olin Rodoksella viikon verran juuri toukokuun puolivälissä. Ilma oli hyvin lämmin ja Falirakissa tuli Ixiasta käsin käydyksi skootterilla monta kertaa. Lähinnä hyvän hiekkarannan takia, rantahiekka tuli iltapäivisin niin kuumaksi, ettei sillä voinut oikein avojaloin kävellä ;-)
Aivan upea pikkukiviranta löytyy muuten sitten Lindoksen tienoilta, etelämmästä.
Lomakohteena Faliraki ei muutoin mielestäni ole mistään kotoisin. Vain rannan takia siellä käväisin ja onhan siinä vieressä iso vesipuisto. Minkään valtakunnan kreikkalaista tunnelmaa tuolta nuorison biletyspaikasta ei löydy. - tsatsiki
Faliraki on uuden ja trendikkään oloinen paikka, värikäs, siisti ja aurinkoinen.
(Rodoksen kaupunki oli täynnä vanhoja hotelleja ja kulkukissoja. ja tuulinen ja toukukuussa viileä.) - rhodoksen kävijä
moikka!
tulin falirakista pari viikkoa sitten ja majailin 10pv hotelli epsilonissa. hotelli oli aivan mahtava ja todella rauhallisella ja erinomaisella paikalla. hotellin edessä oli bussipysäkki sekä falirakiin että rhodokseen päin. hotelli on noin 2 km falirakista ja noin 12 km rhodoksen kaupungista. bussimatka rhodoksen kaupunkiin maksoi 1,70 eur.
hotellialueen ranta on siisti ja aurinkovarjot maksuttomat. jos haluat parhaan mahdollisen tai yleensä meren ääreltä hyvän auringonottopaikan niin käy varaamassa paikka pyyhkeillä ja laita kiviä auringonottotuolin päälle jo heti aamusta! meressä ei ollut meduusoja eikä merisiilejä ja allasalue on myöskin iso ja todella kaunis. rannalla sai olla rauhassa eli alueella ei pyörinyt ns. 'jorgoksia'. kaikin puolin ihana paikka rauhalliseen lomanviettoon että lapsiperheille.
hotelliin kannattaa ottaa mukaan tiskiharja, tiskirätti ja tiskiainetta sillä niitä ei varustukseen kuulu. omassa huoneessani oli keittolevyt, uuni, vedenkeitin ja voileipägrilli ja tietenkin astiat. eli tosi hyvä varustus.
muista aina laittaa sähköinen ovikortti huoneeseen tullessasi siihen tarkoitettuun paikkaan niin sähköt toimivat mutta... 'valokatkaisijat' huoneessa pitää olla oikeassa asennossa että sähkö tulee pistorasioihin!! joten jos pistorasiaan ei tule sähköä niin kokeile seinässä olevaa valokatkaisijaa toiseen asentoon :)
hotellin sisäpihalla on useita kauppoja. hotellin sisällä oleva oma kauppa on huomattavasti kalliimpi kuin sisäpihan supermarket. esim. aamusämpylät olivat puolet kalliimpia. hotellikauppa aukesi noin klo 7.15 kun taas supermarket noin klo 8. pikku vinkkinä: hotellin sisäpihan kaupoissa aidot nahkavyöt maksoivat 3 eur/kpl kun vastaavat maksoivat rhodoksen vanhassa kaupungissa 6-9 eur.
ruokapaikkoina oman hotellin rantataverna oli ainakin perjantaisin kreikkalaisen illallisen merkeissä ihan ok. seisova pöytä jossa oli tarjolla kaikki mahdolliset kreikan herkut. hinta oli muistaakseni 14 eur ilman juomia mutta kokemuksesta voin kertoa että kyllä kannatti. salaatit kyseisessä paikassa olivat mielestäni aika kalliita määrään nähden joten laittelin itse huoneessa kaupassa ostamista antimista erittäin ihanat ja maittavat salaatit ja todella halvalla.
ja lopuksi aivan erinomainen vinkki: olen ns. omien polkujen kulkija joten aamulenkkiä haeskellessani löysin aivan ihanan lenkin!! hotellista rhodoksen kaupunkiin päin ensimmäinen vasemmalle lähtevä ns. oikea tie. älä pelästy vaikka risteyksessä on porttivahti. juttele ja morjesta. lähde nousemaan vasemmalta kohti vuorta. ylhäällä on aivan ihana pieni kirkko tai kappeli. jatka siitä samaa tietä vuoren rinnettä alas.. ja matkalla näet mm. tiikereitä. tie johtaa samaan paikkaan porttivahdille mistä lähdit ylös. selvitin hotellin respasta että kyseessä on hotelliketjun omistama yksityisalue ja tämä kyseinen johtaja on kerännyt kaikenmoisia eläimiä itselleen.. joten kannattaa olla rohkea ja ehkä 'mainostamatta tätä reittiä' niin saat nähdä kaikkea yllätyksellistä!! eikä maksa mitään muuta kuin oman kunnon verran!!
seuraavan kerran rhodokselle matkustaessani menen ehdottomasti samaan hotelliin. paikallisesta yöelämästä ja sen viihteestä en valitettavasti voi kerta koska en sitä halunnut enkä siis kokenut!!- paikasta
Hotelli Epsilon on hyvä, ei sitä todellakaan turhaan kehuta täällä. Toivottavasti ei nyt käy niin, että paikka buukataan täyteen, ennenkuin itse ehdin varata ensi kesän matkan... ;) Onneksi kaikki ei tykkää turistirysistä!
- hvyä
Hotelli Epsilon on hyvä, ei sitä todellakaan turhaan kehuta täällä. Toivottavasti ei nyt käy niin, että paikka buukataan täyteen, ennenkuin itse ehdin varata ensi kesän matkan... ;) Onneksi kaikki ei tykkää turistirysistä!
- matkan
paikasta kirjoitti:
Myytiin loppuun taas tänäkin vuonna tosi nopeesti muutamat viikot kesäkuulle. Toivottavasti saít tilattua ajoissa.
- haaveilija
Onko tämä Faliraki siis Rodoksen kaupungissa vai itä- vai länsirannikolla?
Itse olen katsellut Tjäreborgin sivuilta lomaa Rodoksen kaupungissa, erityisesti Kipriotis-hotelli vaikuttaa hienolta. Olemme nuori pariskunta (22v) ja mahdollisesti samalle reissulle lähtisi pari muutakin nuorta pariskuntaa. Haaveena olisi kohde, jossa olisi ihana hiekkaranta, hyvät shoppailumahdollisuudet, vauhdikas yöelämä sekä ripaus kulttuuriakin. Ainakin Tjäreborgin mukaan Rodoksen kaupunki voisi olla etsimämme kohde.
Minkä hintaisia suunnilleen ovat yhden viikon matkat Rodokselle? Tjäreborg ei kerro sivuillaan hintoja. Tarkoituksena ei ole lähteä ihan heti, vaan alkaa säästää rahaa ja ehkä vasta vuonna 2008 lähteä matkalle.- on hyvä valinta !
Keskustan hotellit ovat parhaat, sillä siellä on kaikki lähellä. Hyviä ruokapaikkoja, rannat, ostokset jne. Vanhankaupunki ja Mandrakin satama
ovat mukavia paikkoja myös. Kaikki kävelymatkan päässä. Iltaelämä ei ehkä ole niin vauhdikas kun aikoinaan, mutta paikkoja kuitenkin löytyy ja pubeja. Sitten voi tehdä vaikka päivän shoppailumatkan Marmarikseen. - rodos ok
Rodos on paras paikka mielestäni aloittaa Kreikkaan tutustumisen.Éllin rannan läheisyys ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375076- 823606
- 302983
- 612975
- 92886
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411828
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351629