Missä autoissa pulttijako 4*100

VW..

Missä muissa automalleissa, kuin VW Passat, Golf, Jetta ... on sama pulttijako? Ja minkä ikäisissä? Esim. Vectra?

14

17596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opelia

      Opel Vectra Farmari vm-97 pulttijako 4x100. Uudet mallit on 5x100

    • Opel, miltei kaikki vanhemmat.
      Toyota, kaikki nelipulttijaolla olevat.
      BMW, nelipulttijaolla olevat (pelkästään vanhemmat 300sarjan edustajat 90luvulla?)
      VW, kaikki nelipulttijaolla olevat.
      Honda, vanhemmat Jazz, ja Civic ainakin uudemmista en muista
      Mazda, 323 -90 ja uudemmat, 121 malleissa on myös, mutta minävuonna muuttui en muista.

      enemmänkin varmaan on, mutta muita ei nyt tule mieleen.

      • jpn4eva

        Lisäks Nissan micra ja sunny ainakin ja mitsubishi lancer. googleta pulttijako niin löydät. tai mee autowikiin tai vannetukku.fi:n sivuilta katsomaan.


    • reikäkeskellä

      pulttijako voi olla sama mutta keskireikä ratkaisee käykö vanne vai ei, myös off set / ET-mitta jne

    • födlgkdföl
      • VW..

        Kiitos tästä listasta.
        Lukiessa heräsi lisäkysymys, että uskaltaako isomman keskireiän omaavan vanteen laittaa oikean sijaan? Esim. Vw 57mm ja Renault 60mm ET onkin lähes sama.

        Sen toki tiedän, ettei pienempi reikäinen vanne mene passattiin.


      • er6gw46fw54
        VW.. kirjoitti:

        Kiitos tästä listasta.
        Lukiessa heräsi lisäkysymys, että uskaltaako isomman keskireiän omaavan vanteen laittaa oikean sijaan? Esim. Vw 57mm ja Renault 60mm ET onkin lähes sama.

        Sen toki tiedän, ettei pienempi reikäinen vanne mene passattiin.

        Yli 5v mennyt eikä kukaan ole tiennyt tähän vastausta... ei auta kuin kokeilla.


      • tieto maksaa
        er6gw46fw54 kirjoitti:

        Yli 5v mennyt eikä kukaan ole tiennyt tähän vastausta... ei auta kuin kokeilla.

        Kyllähän monikin tietää, mutta aika harva jaksaa vastailla itsestäänselviin kysymyksiin.

        Mutta tuo isompi keskireikä ei haittaa, jos vanne keskittyy pulteilla, kuten esimerkiksi VW:ssä. Samasta syystä tasapainotus on tehtävä pultinreijistä eikä keskireijästä.


      • Käytännössähän
        tieto maksaa kirjoitti:

        Kyllähän monikin tietää, mutta aika harva jaksaa vastailla itsestäänselviin kysymyksiin.

        Mutta tuo isompi keskireikä ei haittaa, jos vanne keskittyy pulteilla, kuten esimerkiksi VW:ssä. Samasta syystä tasapainotus on tehtävä pultinreijistä eikä keskireijästä.

        kaikki vanteet keskittyvät keskireiästä eli sen olisi oltava oikean kokoinen. Jotkut autot ovat herkkiä vanteen asennuksen suhteen, esimerkiksi oma vanha takaveto-Volvo tarvikealuvanteineen.


      • pulttikartio
        Käytännössähän kirjoitti:

        kaikki vanteet keskittyvät keskireiästä eli sen olisi oltava oikean kokoinen. Jotkut autot ovat herkkiä vanteen asennuksen suhteen, esimerkiksi oma vanha takaveto-Volvo tarvikealuvanteineen.

        pulttikartio sen keskittää ja pitää kiiinni käytännössa


      • Ei muuten näytä
        pulttikartio kirjoitti:

        pulttikartio sen keskittää ja pitää kiiinni käytännössa

        keskittävän sillä vanteet ovat heitottomat mutta pientä tärinää ei tarvikevanteista saa pois vaikka keskireikäkin on kohdallaan. Talvirenkaissa omat alkuperäiset valut eikä täristä yhtään. Jotkut autot näyttävät olevan aika herkkiä tässäkin suhteessa.


    • Rengasavain

      Muistelisin että mun vanhassa Honda Accordissa vm -88 oli 4 x 100.

    • Lullu -merkkinen

      Minkä auton rattaat peräkärryyn?
      15", 4x100, keskireikä 60mm,
      lattiasta mitattuna, rengas lappeeltaan, keskireikä on 11-12 cm lattiasta.
      14" käy myös.

    • sdf432

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe