Perhetyöntekijäksi?!?

sosionomi

sellaista tässä kyselemään, että millaisia kokemuksia teiltä löytyy perhetyöntekijänä olemisesta? millaiset on työajat? tuli kutsu haastatteluun em. hommaan, joten kokemuksia kaivataan! tänks.

14

5523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaisi

varmaan ottaa selvää paikasta johon hakee (esim puhelimella suoraan työpaikkaan) tai selvittää muuten toimenkuvaa, kun tämänpalstan kautta!!!!! Ei helvetti!! Just tälläisiä ovat nykyajan sosionomit !!!(ei saa yleistää!!!) Uusavuttomia ja ilmeisesti opiskelleet ammattiin mistä eivät tiedä mitään! En ainakaan palkkaisi tuollaista työntekijää...

• sosionomi

niin painu äpärä opettelemaan. Kysymys oli kokemuksista perhetyössä, siitä millaiseksi perhetyöntekijät ovat työnsä kokeneet. kyllähän minä nyt perkele ammatti-ihmisenä toimenkuvan tiedän. tsiisus mitä urpoja.

• esimerkki..

Kotipalvelun perhetyöntekijä/kodinhoitaja. Kaverini on sosionomi ja tekee just tuollaista hommaa. On ongelmaperheessä parista tunnista koko päiväänkin ja on tukena ja apuna perheen äidille. Eli esimerkkinä hoitaa lapsia, jos äiti haluaa mennä asioille, tekee ruokaa ja auttaa muissa kotihommis ja antaa näin hengähdystaukoa äidille ja miksei isällekin..

• ylikoulutettu

Homma sopii paremmin lähihoitajalle- sosionomi ennemmin koulutuksensa puolesta perhetyöntekijöiden ohjaajaksi mielestäni. Lähihoitajiltahan sujuu esim. vastasyntyneiden hoitaminen. Eihän siitä työstä, vaikka tärkeää onkin, edes makseta juuri mitään.

• tienaa..

muutenkin keskimäärin vähemmän kuin esim perus- tai lähihoitajat

• sosionomi
        tienaa.. kirjoitti:

muutenkin keskimäärin vähemmän kuin esim perus- tai lähihoitajat

vähän sekaisin. sosionomi tienaa keskimäärin 1800-2000 e/kk, ja nämä ovat tienestejä ihan ilman vuorolisiä yms. Itse olen tienannut tämän verran mukavassa päivätyössä, ei tarvi tehdä ilta-, yö- tai viikonlopputöitä. on se mukavaa kun sen osaa :)

• myös sosionomi
        sosionomi kirjoitti:

vähän sekaisin. sosionomi tienaa keskimäärin 1800-2000 e/kk, ja nämä ovat tienestejä ihan ilman vuorolisiä yms. Itse olen tienannut tämän verran mukavassa päivätyössä, ei tarvi tehdä ilta-, yö- tai viikonlopputöitä. on se mukavaa kun sen osaa :)

joo mulla lähihoitajan palkka 1870e/kk lisät eli kuukaudessa aina yli 2000e. aamu- ja iltavuoroa, kerran kuussa vknloppu. tienaa paremmin kuin sosionomina, joten vaikka sekin koulutus löytyy, olen tehnyt lähärin hommia. pomona sosionomi, tekee pelkkää päivävuoroo niin mun lisien jälkeen hän saa pienempää palkkaa kuin minä. tällä hetkellä ainakin haluan tehdä näin, vaikkakin olen ylikoulutettu. minä itse pidän iltavuoroista. saa päivällä hoidettua asioita jotka päivätyössä jäisivät, kun on aina sen ajan töissä.

riippuu kunnasta, joissakin ne maksaa 1600 sosionomille, kun on noita työpaikkailmoituksia joskus kattellut.hesan seudulla n. 1700 ja siitä ylöspäin mut siellä vuokrat paljon kalliimpia eli vähämmän jää käytännössä käteen.

• pieni lisäys..
        myös sosionomi kirjoitti:

joo mulla lähihoitajan palkka 1870e/kk lisät eli kuukaudessa aina yli 2000e. aamu- ja iltavuoroa, kerran kuussa vknloppu. tienaa paremmin kuin sosionomina, joten vaikka sekin koulutus löytyy, olen tehnyt lähärin hommia. pomona sosionomi, tekee pelkkää päivävuoroo niin mun lisien jälkeen hän saa pienempää palkkaa kuin minä. tällä hetkellä ainakin haluan tehdä näin, vaikkakin olen ylikoulutettu. minä itse pidän iltavuoroista. saa päivällä hoidettua asioita jotka päivätyössä jäisivät, kun on aina sen ajan töissä.

riippuu kunnasta, joissakin ne maksaa 1600 sosionomille, kun on noita työpaikkailmoituksia joskus kattellut.hesan seudulla n. 1700 ja siitä ylöspäin mut siellä vuokrat paljon kalliimpia eli vähämmän jää käytännössä käteen.

Ja täytyy vielä muistaa, että aika moni sosionomeista tekee vielä hommaa, johon ei edes tarvita kyseistä koulutusta, esim. henk.koht. avustaja, perhetyöntekijä/kodinhoitaja ym ja palkkaushan on sitten sen mukaan..Ei lähellekään lähihoitajan palkkaa.

• tehnyt
        sosionomi kirjoitti:

Kyllä sosionomin peruspalkka on parempi kuin lähihoitajan. Itseni ei tarvitse yötyötä tai viikonloppu työtä tehdä ja voin määritellä työni ja työtahtini itse. Palkkaa jää puhtaana käteen n.1600 euroa/kk.
        Työ ei ole fyysisesti rasittavaa ja muutenkin työni on mielekästä ja monipuolista. Kyllä itse annan arvoa viikonloppu- ja iltavapaille ja sille että voi elää normaalia elämää normaalissa rytmissä. Ken haluaa vuorotyötä tehdä niin tehköön, itse en siihen enää haluaisi...ja palkkauksessa on aina mahdollisuus neuvotella. Työnantaja ei kyllä tarjoa suurta palkkaa jos et sitä itse ilkeä pyytää, minipalkalla saa aina töitä tehdä jos ei pidä puoliaan. Kyllä osaamisesta työnantajat ovat valmiita nykypäivänä maksamaan.

• jos
        tehnyt kirjoitti:

Kyllä sosionomin peruspalkka on parempi kuin lähihoitajan. Itseni ei tarvitse yötyötä tai viikonloppu työtä tehdä ja voin määritellä työni ja työtahtini itse. Palkkaa jää puhtaana käteen n.1600 euroa/kk.
        Työ ei ole fyysisesti rasittavaa ja muutenkin työni on mielekästä ja monipuolista. Kyllä itse annan arvoa viikonloppu- ja iltavapaille ja sille että voi elää normaalia elämää normaalissa rytmissä. Ken haluaa vuorotyötä tehdä niin tehköön, itse en siihen enää haluaisi...ja palkkauksessa on aina mahdollisuus neuvotella. Työnantaja ei kyllä tarjoa suurta palkkaa jos et sitä itse ilkeä pyytää, minipalkalla saa aina töitä tehdä jos ei pidä puoliaan. Kyllä osaamisesta työnantajat ovat valmiita nykypäivänä maksamaan.

työnantajasi on yksityinen! Kunnallisella tai kuntayhtymillä palkat ovat "kiinteitä": alkupalkka sisältää koulutuksen (oli se sitten mikätahansa alaan sopiva) ja lisiä saa vain ns. "ikälisistä" eli työkokemuksesta. Samoin on säätiöllä: alkupalkka on työtehtävästä riippuen n.1600-1700 e riippumatta oletko lähihoitaja vai korkeammin koulutettu. Lisät tulevat muistaakseni 5v, 8v ja 11v kokemuksilla. Koulutuksista ei saa yhtään mitään korotuksia, tiedän kun olen kysynyt...

• sellasta
        jos kirjoitti:

työnantajasi on yksityinen! Kunnallisella tai kuntayhtymillä palkat ovat "kiinteitä": alkupalkka sisältää koulutuksen (oli se sitten mikätahansa alaan sopiva) ja lisiä saa vain ns. "ikälisistä" eli työkokemuksesta. Samoin on säätiöllä: alkupalkka on työtehtävästä riippuen n.1600-1700 e riippumatta oletko lähihoitaja vai korkeammin koulutettu. Lisät tulevat muistaakseni 5v, 8v ja 11v kokemuksilla. Koulutuksista ei saa yhtään mitään korotuksia, tiedän kun olen kysynyt...

Kyllä kunnallisella puolellakin kunnon palkkaa voi saada, henkilökohtaisetlisät ovat sitä varten ja esimies niitä voi kehityskeskustelujen kautta esittää...osaamisesta ja lisäkoulutuksesta niitä maksetaan, mutta osaaminen ja koulutus pitää olla sellaisia, että ne hyödyttävät juuri sitä tekemääsi työtä eli esimerkiksi erikoistumisopinnot, tai sitten vastuullisempi työ kuin muilla samassa yksikössä työskentelevillä. Henkilökohtaisetlisät ovat määräaikaisia ja niitä tarkistetaan aika ajoin.
        Pidä vain puolesi kyllä kunnallisellakin puolella työntekijälle maksetaan, pois turha nöyryys. Työehtosopimuksenpalkat ovat minimipalkkoja, ja johan työhaastattelussakin usein kysytään palkkatoivetta...

• monenlaista

Minä teen lapsi- ja perhetyötä ohjaajana srk.lla. Pidän lapsi- ja perhekerhoja. Koulutukseni on psyk.sair.hoit. Teen osa-aikaista sairasloman sijaisuutta. Ansiosidonnainen soviteltuna loppuajalta. Palkka yht. käteen n.tuhat euroa. Kiva siisti helppo mukava itsenäinen työ. Työskentelytapa on parityö. Perhetyöksi kutsutaan monenlaisia töitä monenlaisissa eri työpaikoissa.

• sosionomi

vihdoin asiallinen vastaus :) joo niin minäkin olen ymmärtänyt, että perhetyötä tehdään monissa eri muodoissa ja toimintaympäristöissä. itselläni on kyllä kiinnostusta työskennellä perheiden kanssa, ja hieman esimakua tämäkaltaisesta työstä olen saanut työskennellessäni erään organisaation perhekuntoutusryhmässä. huomenna sitten vaan haastatteluun ottamaan asioista selvää ja pistämään parastaan ;)

• hyvin valittu ala
        sosionomi kirjoitti:

vihdoin asiallinen vastaus :) joo niin minäkin olen ymmärtänyt, että perhetyötä tehdään monissa eri muodoissa ja toimintaympäristöissä. itselläni on kyllä kiinnostusta työskennellä perheiden kanssa, ja hieman esimakua tämäkaltaisesta työstä olen saanut työskennellessäni erään organisaation perhekuntoutusryhmässä. huomenna sitten vaan haastatteluun ottamaan asioista selvää ja pistämään parastaan ;)

Kiitos itsellesi. Olet valinnut hienon alan. Lasten asiat ovat suomessa rempallaan ja lasten hyödyksi tekemä työ antaa mukavia onnistumisen tunteita.

Hienosti valittu ala, tätä työtä pystyy tekemään vielä yli 50v ja selästään kremppainen hoitsu. Ja työn tuottavuutta ei mitata rahassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe