Rauha tietoisuudesta

Upadisha

Maailma on kuin kukka, jossa jokainen kansakunta on yksi sen terälehdistä. Sellaisia ominaisuuksia kuten rakkaus, sympatia ja anteliaisuus, ei ole tarkoitettu ainoastaan yksilöille - niistä pitäisi tulla osa yhteiskunnan sisäistä rakennetta ja jokaisen kansakunnan tunnusmerkki. On mahdollista oivaltaa ihmiskunnan perimmäinen ykseys, vaikka kuuluisimmekin eri uskontoihin, rotuihin, kulttuureihin ja kansoihin - itseasiassa juuri niin on tarkoitettu tapahtuvan. Rakkaus on elämän perusta, kauneuden lähde ja täyttymys. Missä tietoisuus tästä rakkaudesta on läsnä, vallitsee yksinomaan rauha.

Vain ne, jotka kokevat todellista rauhaa sisällänsä, voivat välittää rauhaa muille. Ennen kuin olemme poistaneet itsestämme kaiken vihamielisyyden, tulevat yrityksemme saavuttaa ikuinen rauha väistämättä epäonnistumaan. Avain maailmanrauhaan on jokaisen tällä planeetalla asuvan yksilön sisimmässä.

Tänä päivänä voimme ilmastoida asuntomme, mutta emme ole oppineet ilmastoimaan omaa mieltämme. Meidän tulisi puhdistaa oma sisäinen tilamme. Pysyvä ja rakentava muutos yhteiskunnassa saadaan aikaan vain korjaamalla ihmismieli.

1

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neiti.A.Karmanen

että olisimme lähellä 10 000 vuoden kulta-aikaa, jonka pitäisi olla rauhallista, kali-yugan muuten riitaisassa ilmapiirissä.

Niinhän se on, tee se itsellesi ensin, mitä haluat muille. Ja tee itsesi sellaiseksi, kuin haluaisit muiden olevan.

Itsensä muuttaminen on paljon helpompaa kuin koko maailman muuttaminen. Jos kaikki tekevät sen, nothing is impossible...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      213
      4000
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      64
      2548
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2336
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2263
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1541
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1305
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1281
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1267
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1233
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1156
    Aihe