Stansted -> Gatwick, kuinka löydän?!

Tytöntyllerö.

Hei! Olen tässä matkaa varaamassa Gatwickin lentokentältä etelän lämpöön, mutta ennen varaamista tahtoisin varmistua, että myös löydän sinne Stanstedin lentokentältä, johon lentoni suomesta saapuu. :> Olen siis hieman untuvikko matkailuasioissa, ja todellakin kaipaisin apua. Voiko olettaa, että löydän turvallisesti perille, vaikka olisi yöaikakin? Voin toki varata päivälennonkin, mutta se rajoittaa mahdollisuuksia...

Kuinka pitkä välimatka kentillä on, ja millä pääsen liikkumaan; onko taksi hirmuisen kallis, entäpä metro tai bussi jne, ja kuinka läheltä kenttää ne löytää? Lähinnä huolettaa se, löydänkö mihinkään. :D Englannintaito on tosin ihan ok, ja neuvoja osaan kysyä, mutta huolettaa silti.

Kiitos kaikille, jotka auttavat neitoa pulassa! :)

4

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsee

      Lontoon eri kenttien välillä on bussiyhteydet. Yöaikaankin varmaan noin kerran tunnissa. Ja aikaakin matkaan kuluu, koska gatwick taitaa olla melkein vastakkaisella puolella lontoota kuin stansted. Aikataulut löytyy kyllä netistä.

      • Tytöntyllerö.

        Voikohan bussimatkan ostaa vasta kentältä/bussista, ja luottaa siihen, että paikkoja on vapaana? En nimittäin millään tajua, miten tuo paikkojen varaaminen ja maksaminen muuten tapahtuu. :/ Ja jos se luottokortilla pitää maksaa, niin käykö Visa Electron ja miten se oikein maksetaan? :o Tyhmä tässä kyselee.


      • Lontoolainen
        Tytöntyllerö. kirjoitti:

        Voikohan bussimatkan ostaa vasta kentältä/bussista, ja luottaa siihen, että paikkoja on vapaana? En nimittäin millään tajua, miten tuo paikkojen varaaminen ja maksaminen muuten tapahtuu. :/ Ja jos se luottokortilla pitää maksaa, niin käykö Visa Electron ja miten se oikein maksetaan? :o Tyhmä tässä kyselee.

        Kentalta saa viela paikkoja, ja ne maksetaan kateisella busseissa. Junalla jos menee, voi maksaa automaatissa, mutta tuskin Visa Electronilla, sen kanssa monilla on ollut ongelmia.

        Linkki liian pitka, joten katso www.baa.com ja valitse London Stansted, sitten "To and from our Airport", sitten "Travel between Airports". Sielta loytyy sitten linkit juniin & dosiin.

        By Coach

        Gatwick – Stansted
        National Express runs a coach every hour between Gatwick and Stansted, with a journey time of approxiamately 2 hours 45 minutes. The last service of the day departs Stansted at 21:00, and Gatwick at 22:00. Return fares start from £30.

        To book tickets and for further timetable information, please call 08705 808 080 (UK only) or visit www.nationalexpress.com.

        By Train

        Gatwick – Stansted
        The Gatwick Express departs every 15 minutes from London Victoria station and takes just 30 minutes to Gatwick South Terminal. Passengers requiring the North Terminal should take the free transit between terminals, which is just upstairs from the train platforms. Gatwick Express trains, from the airport to Victoria station, also depart at 15 minute intervals and have a journey time of 30 minutes. Stansted Express trains depart every 15 or 30 minutes with an average journey time of 45 minutes. They run between London Liverpool Street station and Stansted Airport. Passengers can travel between Victoria and Liverpool Street stations by bus, tube or taxi.


    • Kuttu

      Standsted ja Gatwick ovat aivan eri ilmansuunnissa (välimatkaa yli 80km - http://www.distance-calculator.co.uk/distance-from-stansted-to-gatwick_airport.htm). Yhteydet kyllä pelaavat, mutta öiseen aikaan eivät niin usein, jolloin on vaara, että seuraava yhteys menee ohi suun. Itse suosittelisin päivälentoa.

      Tässä tietoa junayhteyksistä: http://ojp1.nationalrail.co.uk/en/pj/jd2.

      Tulee vain päivästä turhan pitkä, jos yrittää kaikki siihen mahduttaa. Toivottavasti kuitenkin matkastasi tulee mukava!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe