Ollaan talvella lähdössä Agadiriin ja olisinkin nyt kysynyt ihan käytännön kokemusta rokotuksista tai muusta lääkityksestä. Tarvitseeko huomioida jotain erityistä? Kun ei olla muuta kuin Euroopassa ennen matkusteltu. Kiitos!
Marokon rokotukset tms.
2
1300
Vastaukset
- Tuula
Vaadittavia rokotuksia ei ole. Suotavaa voimassa olla jäykkäkouristus rokotus.Joissakin maita koskevissa tiedostoissa suositellaan b-hepatiitti rokotusta.Itse vuosikausia Agadirissa käynneennä en sitä ole ottanut.Itse käytän hampaidenpesussa pullovettä vaikka tänäpäivänä raanavettä voi juoda.Toki samaa vettä käytetään ravintolassa jäiden tekoon,eikä vatsatauti paholainen ole koskaan iskenyt.
Kuten Tuula kirjoitti niin mitään vaadittavia rokotuksia ei ole. Itse olen kuitenkin pitänyt jäykkäkouristusrokotuksen lisäksi myös poliorokotuksen voimassa eli perusrokotukset. Olen käynyt myös Marokossa useita kertoja eikä mitään ongelmia ole rokotusten suhteen ollut. Korostan sitä, että kun huolehtii käsihygeniasta ja käyttää maalaisjärkeä niin niillä kyllä pärjää. Aikoinaan otin gammaglobuliinirokotuksenkin, mutta nyt sitä en ole enää ottanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä392955- 632334
- 1742294
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331988- 171352
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411346Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221343- 101224
- 221201
- 111194