Suomi-Kosovo Pariskunta! =)

Zemrushi

Heips! Löysin tuolta joiltain sivuilta ja palstoilta juttua muistakin kenellä on Kosovolainen mies. =) Haluisin vaihdella osotteita heidän kanssaan. Itse olen tutustunut ystäväni kautta netissä ihan luotettavaan Kosovolaiseen poikaan, jonka kaverini tuntee ja on nähnyt ja näin niinku perin puolin ihan hyvin. Tosin ME ei olla vielä nähty ja ollaan jo tosi rakastuttu. Toiset sanoo, että on tyhmää tää tälläinen ja toiset on toista mieltä. Juuri tämän kyseisen kaverini sisko oli yhdessä alkuun hänen miehensä kanssa 3 vuotta netin kautta, jonka jälkeen tapasivat ja sitten treffaili ja menivät kihloihin sekä naimisiin ja nyt lapsi heillä ja Suomessa asuvat ja niin molemmat ovat Kosovolaisia juuri Kosovon Albaaneja siis. =) Niin tää mun mies mä olen hänet ensimmäisen kerran nähnyt mesellä kesällä 2005, jonka jälkeen juteltiin hieman ja joulukuussa se alkoi niinku. =) Nyt olen menossa häntä tapaamaan uudeksi vuodeksi Kosovoon ja olemme puhuneet jo kaikesta. Osahan luulee, että joo tämä mies tulee papereista Suomeen, mutta enköhän mä päätä mennäänkö naimisiin ja näin ja tunnen hänet sen verran jo hyvin 1½ vuoden kokemuksella ja 10kk yhdessä olon jälkeen, koska olemme käyneet niin monet keskustelut. Yhteinen kielemme on muuten Kosovon oma kieli, jota tosin en täydellisesti osaa, mutta me ymmärrämmä toisiamme ja onhan mulla aina kaverini apuna, koska tunnen tosi paljon jo ennalta Suomesta Kosovolaisia. Mä olen vielä aamu pöhnässä, mutta toivottavasti saatte edes jotain selkoa tästä ja voitte vastailla mulle. =) Mitä tarvitsen mukaani, jos haluisin mennä nyt uutena vuotena Kosovossa naimisiin? Tietäisköhän joku niinku et mitkä on pakko olla mukana. =) Etten sit unohda mitään. Mitenköhän kauan kestää saada viisumi?Entä oleskelulupa? Eihän se kauan kestä, kun olen Suomen kansalainen vai? =) Kiitos... Palaillaan! =)

14

2455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provo?

      Ainakin toivottavasti, niinku.

      • luulen

        et silleen niinku varmaan ei ole kovinkaan tiätsä vaikeeta saada sitä oleskelupaa ku kato sähän olet niinku suomen kansalainen ja tää mies niinku hakisi sitä oleskelulupaa tiätsä avioliiton takia.vai hakisitsä niinku sitä lupaa sinne vai kui?ja oottehan te siis niinku olleet yhdessäkin jo kymmenen ja plus joten kyllä niinku olis aikakin jo tiätsä mennä naimisiin.onnea vaan! ;)))))

        Nimim.itsekin niinku ulkomaalaisen kanssa naimisissa oleva muttei kuit kosovosta.


      • ...
        luulen kirjoitti:

        et silleen niinku varmaan ei ole kovinkaan tiätsä vaikeeta saada sitä oleskelupaa ku kato sähän olet niinku suomen kansalainen ja tää mies niinku hakisi sitä oleskelulupaa tiätsä avioliiton takia.vai hakisitsä niinku sitä lupaa sinne vai kui?ja oottehan te siis niinku olleet yhdessäkin jo kymmenen ja plus joten kyllä niinku olis aikakin jo tiätsä mennä naimisiin.onnea vaan! ;)))))

        Nimim.itsekin niinku ulkomaalaisen kanssa naimisissa oleva muttei kuit kosovosta.

        kyl mäkin uskon et se viisumi ja oleskelulupa tulee hänel helposti, koska mä olen itse suomenkansalainen ja yleensä se on toiminut helposti just, jos toinen on suomen kansalainen... =) minkä maalainen mies sulla on, jos ei kossu? =) oletteks te naimisis ja jos niin menittekö aviopuolisosi maassa naimisiin? tiedäksä noista papereista, et mitäköhän mä tarviin mukaan kosovoon? :o


      • Zemrushi
        ... kirjoitti:

        kyl mäkin uskon et se viisumi ja oleskelulupa tulee hänel helposti, koska mä olen itse suomenkansalainen ja yleensä se on toiminut helposti just, jos toinen on suomen kansalainen... =) minkä maalainen mies sulla on, jos ei kossu? =) oletteks te naimisis ja jos niin menittekö aviopuolisosi maassa naimisiin? tiedäksä noista papereista, et mitäköhän mä tarviin mukaan kosovoon? :o

        Mä ton äskeisen viestin lähetin, mut unohdin taas nimimerkin laittaa nii oli pakko tulla selventää! =)


      • hmm..
        Zemrushi kirjoitti:

        Mä ton äskeisen viestin lähetin, mut unohdin taas nimimerkin laittaa nii oli pakko tulla selventää! =)

        Itse olen seurustellut kosovon albaanin kanssa kohta kuusi vuotta. Kaksi lasta on, mutta naimisiin ei olla menty. Avoliitossa elellään.
        Kuulostat tosi nuorelta, vai kuvittelenko vaan?! Mietihän vielä sitä kosovoon menemistä.. kaikki kosovolaiset eivät ole "kilttejä" vaikka osaavat sellaista esittääkkin. Jos et ole tätä miestä vielä nähnyt livenä, en sinuna lähtisi häntä sinne asti tapaamaan, ja varsinkaan suunnittelisi naimisiin menoa!!! Herranenaika sentään! Mikset sinä hakisi hänelle viisumia täältä suomestä käsin, ja hän tulisi käymään täällä? Varo ettet tule huijatuksi.


      • Suomessa
        hmm.. kirjoitti:

        Itse olen seurustellut kosovon albaanin kanssa kohta kuusi vuotta. Kaksi lasta on, mutta naimisiin ei olla menty. Avoliitossa elellään.
        Kuulostat tosi nuorelta, vai kuvittelenko vaan?! Mietihän vielä sitä kosovoon menemistä.. kaikki kosovolaiset eivät ole "kilttejä" vaikka osaavat sellaista esittääkkin. Jos et ole tätä miestä vielä nähnyt livenä, en sinuna lähtisi häntä sinne asti tapaamaan, ja varsinkaan suunnittelisi naimisiin menoa!!! Herranenaika sentään! Mikset sinä hakisi hänelle viisumia täältä suomestä käsin, ja hän tulisi käymään täällä? Varo ettet tule huijatuksi.

        Minun mielestäni olisi myös viisaampaa tutustua mieheen täällä. Kauhukuvia hiukan esittääkseeni ihmiskauppa ei ole poissuljettu mahdollisuus kyseisessä maan kolkassa. Jopa omalta mieheltäni, joka on sieltä päin kotoisin, on kyselty pystyisikö hän "toimittamaan" tyttöjä.

        Lisäksi kutsumalla hänet tänne selviää onko hänellä rikollista taustaa. Jos on, niin viisumia ei irtoa.

        En nyt väitä että miesystävääsi koskisi nämä jutut, mutta aina kannattaa pelata varman päälle ja pitää omasta turvallisuudestaan huolta. Olen asunut vuosia Balkanin alueella ja tiedän että siellä on mukavia ja rehellisiä ihmisiä mutta myös todella kieroutuneita ja häijyjä löytyy myös.


      • Ei onnistu helpolla
        ... kirjoitti:

        kyl mäkin uskon et se viisumi ja oleskelulupa tulee hänel helposti, koska mä olen itse suomenkansalainen ja yleensä se on toiminut helposti just, jos toinen on suomen kansalainen... =) minkä maalainen mies sulla on, jos ei kossu? =) oletteks te naimisis ja jos niin menittekö aviopuolisosi maassa naimisiin? tiedäksä noista papereista, et mitäköhän mä tarviin mukaan kosovoon? :o

        Kuule, ei tule helpolla onnistumaan että saisit hemmon tänne, jos lainkaan.Edes sellaiset parit, jotka pystyvät todistamaan heillä olevan todellisen suhteen, elikkä ovat naimisissa tai heillä on lapsi, eivät vältämättä saa edes oleskelulupaa suomeen, saati kansalaisuutta.

        Näissä asiat ovat tiukentuneet paljon.Nettisuhdetta ei todellakaan oteta millään lailla huomioon, elikkä provoksikin äärettömän tyhmä ja lapsellinen juttu.


      • siiis
        Suomessa kirjoitti:

        Minun mielestäni olisi myös viisaampaa tutustua mieheen täällä. Kauhukuvia hiukan esittääkseeni ihmiskauppa ei ole poissuljettu mahdollisuus kyseisessä maan kolkassa. Jopa omalta mieheltäni, joka on sieltä päin kotoisin, on kyselty pystyisikö hän "toimittamaan" tyttöjä.

        Lisäksi kutsumalla hänet tänne selviää onko hänellä rikollista taustaa. Jos on, niin viisumia ei irtoa.

        En nyt väitä että miesystävääsi koskisi nämä jutut, mutta aina kannattaa pelata varman päälle ja pitää omasta turvallisuudestaan huolta. Olen asunut vuosia Balkanin alueella ja tiedän että siellä on mukavia ja rehellisiä ihmisiä mutta myös todella kieroutuneita ja häijyjä löytyy myös.

        "Kauhukuvia hiukan esittääkseeni ihmiskauppa ei ole poissuljettu mahdollisuus kyseisessä maan kolkassa. Jopa omalta mieheltäni, joka on sieltä päin kotoisin, on kyselty pystyisikö hän "toimittamaan" tyttöjä."

        Tarkoittanee varmaan EU-tyttöjä, jotka menisivät rahasta naimisiin. Sekä prostituoituja hommiin köyhistä maista. Eli niillä on siellä lumeavioliittoja ainakin albaanien kesken. Tunnen yhden Euroopassa asuvien albaanityttöjen välittäjän Kosovosta.


      • Kilpailukyvytön
        luulen kirjoitti:

        et silleen niinku varmaan ei ole kovinkaan tiätsä vaikeeta saada sitä oleskelupaa ku kato sähän olet niinku suomen kansalainen ja tää mies niinku hakisi sitä oleskelulupaa tiätsä avioliiton takia.vai hakisitsä niinku sitä lupaa sinne vai kui?ja oottehan te siis niinku olleet yhdessäkin jo kymmenen ja plus joten kyllä niinku olis aikakin jo tiätsä mennä naimisiin.onnea vaan! ;)))))

        Nimim.itsekin niinku ulkomaalaisen kanssa naimisissa oleva muttei kuit kosovosta.

        Niin, belgialaisen tai hollantilaisen kanssa naimisiin menevä saa saman tien kansalaisoikeudet, joten voisikohan olla mitenkään mahdollista, että Suomi ei olekaan maailman paras maa, virallisista valheista huolimatta?


    • kerrotko mulle??

      Voitko antaa sähköposti osoitteesi, niin voisin jutskailla kanssasi, mulle mies Kosovosta!!
      Ja toisekseen, itse tiedät mikä on oikein ja teet sen mukaan. Olen itse vieraillut Kosovossa, ja mitään pahaa ei ole sattunut. Mutta todella kiinnostaa sun asiasi.

      • Nimetön

        Voin kertoa sulle, olin jo 80-luvulla käymässä Jugoissa! suomestakin tuttavuuksia.


    • just joo

      No mitä vittua te täällä kosovolaisia haukutte. Kaikki ei todellakaan oo samanlaisia. Kyllä Suomessaki löytyy niitä kieroja ja kilttejä ihmisiä ei pelkästään Kosovossa. Ja aika monella suomelaisella on kosovolainen mies. Jos te tunnette yhen kieron kosovolaisen nii et se nyt vittu sitä tarkota et kaikki kosovolaiset olisi samanlaisia. Tunnen kyl aika montaa kosovolaiset ja ne on tosi mukavia.

    • kosovo

      milloin kosovo saa viisumivapauden?? Tietääkö kukaan??

      • K:lainen

        Ei ainakaan toistaiseksi, valitettavasti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe