Olisiko Salma nätti nimi? Minkälaisia mielleyhtymiä siitä tulee vai tuleeko mitään? Almakin olisi mielestäni kiva, mutta saattaa olla vähän liian mummomainen. Kuten esimerkiksi Aune mielestäni ehdottomasti on.
Myös vastaavanlaisia nimiehdotuksia kuulisin mielelläni ja tietysti toiset ja kolmannet nimet mukaan ehdotuksiin.
Salma
14
3426
Vastaukset
- ihan sama
tai vaikka Salmonella
- Liisa- Mari
Se ei taida olla suomalainen nimi ollenkaan. Saima on vanha suomalainen naisennimi. Salma voi olla vaikka jokin arabinimi. Minulle Salma ei tietenkään tuo mieleen mitään, kun äsken vasta sen kuulin ensimmäistä kertaa.
Alma ja Aune olivat meillä Suomessa muotinimiä 1800-luvun loppupuolella ja 1800-ja 1900-lukujen vaihteessa. - tuulitarja
on arabinimi, jonka voisi kääntää suomeksi vaikka Rauha.
Nimi on ihan OK, mutta miten olisi Selma?
Alma on mielestäni erittäin kaunis nimi. Tulee latinasta ja tarkoittaa; sielu.
Tässä muutama ehdotus ja nimien yleisyys tähän mennessä kuluvana vuotena Suomessa:
"Mummomainen" Aune on annettu 11 kertaa
Alma 88
Selma 36
Salma 4
Laila 5
Leila 10
Eila 14
Aila 8
Maila 2
Irja 8
Taina 2
Erja 1
Tuija 1
Minusta juuri nuo "mummonimet" ovat kivoja, sillä ne eivät ole juuri nyt hittejä, jota esim. Almakin alkaa olla. Jos haluatte erikoisen nimen lapsellenne niin ajatelkaa äitienne, tätienne jne nimiä.- Liisa-Mari
Onkohan jossain nimikirjassa ollut nimen merkitys väärin, koska täällä jo toisen kerran on tämä väärä tieto? Sielu on latinaksi anima. Alma on latinan kielessä adjektiivin almus feminiinimuoto. Sillä on latinassa merkitykset hellä, ravintoa antava, viljava ja suloinen.
- tuulitarja
Liisa-Mari kirjoitti:
Onkohan jossain nimikirjassa ollut nimen merkitys väärin, koska täällä jo toisen kerran on tämä väärä tieto? Sielu on latinaksi anima. Alma on latinan kielessä adjektiivin almus feminiinimuoto. Sillä on latinassa merkitykset hellä, ravintoa antava, viljava ja suloinen.
olet, anima se on, mutta kirjoitukseni oli huolimaton, sillä latinasta juontuva nimi,Alma, tarkoittaa todellakin sielua esim. espanjaksi ja portugaliksi!!!
- Liisa-Mari
tuulitarja kirjoitti:
olet, anima se on, mutta kirjoitukseni oli huolimaton, sillä latinasta juontuva nimi,Alma, tarkoittaa todellakin sielua esim. espanjaksi ja portugaliksi!!!
Ihmettelinkin, mistä moinen tieto on tullut. Itse osaan vain latinaa, en muita romaanisia kieliä.
- Gil
tulee mieleen. Upea näyttelijätär. :)
Ongelmallista nimen käytössä Suomessa on kielemme samanalkuiset sanat, joiden merkitys on toinen: salmi, salmiakki, etunimi Salme...
Mua nimi ei kauheasti em. syistä ihastuta. Alaman mummomaisuus on aivan näkemyksstä kiinni. Mulle siitä ei mummovibojatule.
Kokeillaampa hakea niitä saman tyylilajin nimiä:
Welma, Jelma, T(h)elma, Salina, Samira, Nelma, Nabila. ;)- Gil
Oikein vilisi kirjoitusvirheitä edellinen. Sorisori. Niin niitä toisia nimiä vielä ehdotuksiin? No Salmalle:
Salma Ebba Alina
Salma Siina Saskia/Sofia
Salma Rhea Silvia
Muille:
Welma Titi Taisia
Jelma Jatta Marjaana
Thelma Veea Viveka
Salina Sirla Sipriina
Samira Meea Maria
Nelma Tara Karelia
Nabila Bea Esther
Entäpä nimet Fri(e)da ja Rosita? Tykkäisitkö?
Osuivako ylläolevat "nimihermoosi"? :) - Onneli
Gil kirjoitti:
Oikein vilisi kirjoitusvirheitä edellinen. Sorisori. Niin niitä toisia nimiä vielä ehdotuksiin? No Salmalle:
Salma Ebba Alina
Salma Siina Saskia/Sofia
Salma Rhea Silvia
Muille:
Welma Titi Taisia
Jelma Jatta Marjaana
Thelma Veea Viveka
Salina Sirla Sipriina
Samira Meea Maria
Nelma Tara Karelia
Nabila Bea Esther
Entäpä nimet Fri(e)da ja Rosita? Tykkäisitkö?
Osuivako ylläolevat "nimihermoosi"? :)Telma ja jossain määrin Velmakin voisivat olla mukavia vaihtoehtoja.
Toisista nimistä ainoastaan Ebba oli mieleeni. - Gil
Onneli kirjoitti:
Telma ja jossain määrin Velmakin voisivat olla mukavia vaihtoehtoja.
Toisista nimistä ainoastaan Ebba oli mieleeni.Kokeillaampa uusia noilla tiedoin:
Salma Ebba Lyydia
Salma Ebba Vilhelmiina
Salma Ebba Anelma
Telma Hedda Hillevi
Telma Maula Mimosa
Telma Hilde Heloisa
Velma Auli Katriina
Velma Vaula Vanamo
Velma Iida Elisa
- Salma Hayek ja
...salmonella, KÄÄK!
- Anonyymi
Mun nimi on Salma
- Anonyymi
Wow salma on niin kaunis nimi mä ite oon Alisa11v
- Anonyymi
Kotkassa ja muuallakin Suomessa on paljon ihmisiä joiden sukunimi on Salma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206