Miten ruoskiminen liittyy wiccaan?

eriikka

Tai siis kuulin jostain että se nää liittyy jotenkin toisiinsa, eli miten?

7

1537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :DDDD

      Kaikki uudet jäsenet ruoskitaan ja kuohitaan, etkö tiennyt? O.o

      • Tuulentuntija

        Voi hitto mä repesin tälle :D


      • Varpuslapsi

        Tämän jälkeen rousikittu ja kuohittu ruoskii ja kuohii ruoskian ja kuohian kolmeen kertaan.


    • Goddess Worshipper

      Kysymyksesi liittyy lähinnä trad. wiccan puolelle.
      Ruoskimisellahan ei tarkoiteta varsinaisesti ruoskalla lyömistä.
      Se on enemmänkin rituaalimainen toimenpide jota käytetään mm. initaatioitten eri vaiheissa.

      Aleksandrialaisen BOSin julkisen osuuden löydät vaikkapa täältä:
      http://www.tryskelion.com/alexbos.htm

    • luminara

      Käsittääkseni se on coveneissa (erityisesti Tradujen kannattajissa)eräämlainen puhdistautumisen tapa jota käytetään initiaatioissa tai ainakin niissa malleissa joita olen itse lukenut. Coveniin tai edes traduun kuulumattomana eklektikkona en osaa kertoa asiasta sen paremmin...

      • tutkiva mieli

        Ruoskinta on eräs asioista jotka on karsiutunut pois kun wicca on muuttunut eklektisemmäksi. Monet kun näkevät sen perversiona kuin välineenä päästä transsiin ja puhdistusta varten.

        Gerald B. Gardner itse käytti paljon ruoskintaa ja sidontaa koska hän ei voinut muita keinoja käyttää transsin saavuttamiseksi (vr. 8 tapaa tehdä magiaa)koska kärsi pahasta astmasta. Monet ovat tämän jälkeen panetelleet ja syyttäneet Geraldia vanhaksi pervoksi (btw miksi sitten harjoittavat uskontoa joka on tämän "pervertikon" muokkaama ;) ).

        Traditioissa (gardnerialainen ja alexadrialainen) käyttävät edelleen ruoskintaa, puhdistamiseen, näkyjen näkemiseen (transsi), initaatioissa ja kurinpidossa (tosin tämäkin enemmän symbolinen puhdistaminen).

        Suosittelen Janet ja Steward Farrar "Witches Bible" luettavaksi. Selittää varsin hyvin asioita.
        Myös netistä löytyy gardnerialainen book of shadows (kolmekin versiota), joista kuvataan rituaaleja.


      • luminara
        tutkiva mieli kirjoitti:

        Ruoskinta on eräs asioista jotka on karsiutunut pois kun wicca on muuttunut eklektisemmäksi. Monet kun näkevät sen perversiona kuin välineenä päästä transsiin ja puhdistusta varten.

        Gerald B. Gardner itse käytti paljon ruoskintaa ja sidontaa koska hän ei voinut muita keinoja käyttää transsin saavuttamiseksi (vr. 8 tapaa tehdä magiaa)koska kärsi pahasta astmasta. Monet ovat tämän jälkeen panetelleet ja syyttäneet Geraldia vanhaksi pervoksi (btw miksi sitten harjoittavat uskontoa joka on tämän "pervertikon" muokkaama ;) ).

        Traditioissa (gardnerialainen ja alexadrialainen) käyttävät edelleen ruoskintaa, puhdistamiseen, näkyjen näkemiseen (transsi), initaatioissa ja kurinpidossa (tosin tämäkin enemmän symbolinen puhdistaminen).

        Suosittelen Janet ja Steward Farrar "Witches Bible" luettavaksi. Selittää varsin hyvin asioita.
        Myös netistä löytyy gardnerialainen book of shadows (kolmekin versiota), joista kuvataan rituaaleja.

        minulta muuten löytyy tuo mainitsemasi englanninkielinen kirja...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe