Miten ruoskiminen liittyy wiccaan?

eriikka

Tai siis kuulin jostain että se nää liittyy jotenkin toisiinsa, eli miten?

7

1588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :DDDD

Kaikki uudet jäsenet ruoskitaan ja kuohitaan, etkö tiennyt? O.o

• Tuulentuntija

Voi hitto mä repesin tälle :D

• Varpuslapsi

Tämän jälkeen rousikittu ja kuohittu ruoskii ja kuohii ruoskian ja kuohian kolmeen kertaan.

• Goddess Worshipper

Kysymyksesi liittyy lähinnä trad. wiccan puolelle.
      Ruoskimisellahan ei tarkoiteta varsinaisesti ruoskalla lyömistä.
      Se on enemmänkin rituaalimainen toimenpide jota käytetään mm. initaatioitten eri vaiheissa.

Aleksandrialaisen BOSin julkisen osuuden löydät vaikkapa täältä:
      http://www.tryskelion.com/alexbos.htm

• luminara

Käsittääkseni se on coveneissa (erityisesti Tradujen kannattajissa)eräämlainen puhdistautumisen tapa jota käytetään initiaatioissa tai ainakin niissa malleissa joita olen itse lukenut. Coveniin tai edes traduun kuulumattomana eklektikkona en osaa kertoa asiasta sen paremmin...

• tutkiva mieli

Ruoskinta on eräs asioista jotka on karsiutunut pois kun wicca on muuttunut eklektisemmäksi. Monet kun näkevät sen perversiona kuin välineenä päästä transsiin ja puhdistusta varten.

Gerald B. Gardner itse käytti paljon ruoskintaa ja sidontaa koska hän ei voinut muita keinoja käyttää transsin saavuttamiseksi (vr. 8 tapaa tehdä magiaa)koska kärsi pahasta astmasta. Monet ovat tämän jälkeen panetelleet ja syyttäneet Geraldia vanhaksi pervoksi (btw miksi sitten harjoittavat uskontoa joka on tämän "pervertikon" muokkaama ;) ).

Traditioissa (gardnerialainen ja alexadrialainen) käyttävät edelleen ruoskintaa, puhdistamiseen, näkyjen näkemiseen (transsi), initaatioissa ja kurinpidossa (tosin tämäkin enemmän symbolinen puhdistaminen).

Suosittelen Janet ja Steward Farrar "Witches Bible" luettavaksi. Selittää varsin hyvin asioita.
        Myös netistä löytyy gardnerialainen book of shadows (kolmekin versiota), joista kuvataan rituaaleja.

• luminara
        tutkiva mieli kirjoitti:

Ruoskinta on eräs asioista jotka on karsiutunut pois kun wicca on muuttunut eklektisemmäksi. Monet kun näkevät sen perversiona kuin välineenä päästä transsiin ja puhdistusta varten.

Gerald B. Gardner itse käytti paljon ruoskintaa ja sidontaa koska hän ei voinut muita keinoja käyttää transsin saavuttamiseksi (vr. 8 tapaa tehdä magiaa)koska kärsi pahasta astmasta. Monet ovat tämän jälkeen panetelleet ja syyttäneet Geraldia vanhaksi pervoksi (btw miksi sitten harjoittavat uskontoa joka on tämän "pervertikon" muokkaama ;) ).

Traditioissa (gardnerialainen ja alexadrialainen) käyttävät edelleen ruoskintaa, puhdistamiseen, näkyjen näkemiseen (transsi), initaatioissa ja kurinpidossa (tosin tämäkin enemmän symbolinen puhdistaminen).

Suosittelen Janet ja Steward Farrar "Witches Bible" luettavaksi. Selittää varsin hyvin asioita.
        Myös netistä löytyy gardnerialainen book of shadows (kolmekin versiota), joista kuvataan rituaaleja.

minulta muuten löytyy tuo mainitsemasi englanninkielinen kirja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe