samsung/volvo se 130 lc-2

markus

onko kokemusta kyseisestä koneesta? katselemani kone on vm.99 ja ajettu 5000h. konetta itse hieman testanneena tuntui sopivan hyvin käteen ja nopealta, vai olisiko joku muu merkki parempi? hintaluokka olisi 30-40 th

35

12468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Catmies

      Kannattaa unohtaa nuo Samsung nimellä tehdyt vehkeet. Ei ole kovin hyviä arvosanoja niiden käyttäjät antaneet. Ruotsalaiset meinasi että koreanpojalla saa teetettyä hyvän ja halvan koneen mutta toisin kävi. Huomasivat sitten että ei homma toiminut ja noita "kokeilukoneita" pyörii nyt markkinoilla ylihintaan kun myyjät kuvittelee että ne on sitä vanhaa kunnon laatua.

      • jenuman

        Kyllä nuo koneet on hyviä ,itsellä kokemusta usealta vuodelta.Tietenkin voi eri mieltä olla en sitä sano.


      • voitko

        kertoa tarkemmin,mikä noissa koneissa on vikana,ettei tule ostettua sutta ja osaa ainakin katsella vikapaikat.


      • Catmies
        voitko kirjoitti:

        kertoa tarkemmin,mikä noissa koneissa on vikana,ettei tule ostettua sutta ja osaa ainakin katsella vikapaikat.

        Tarvinneeko tuota alkaa sen tarkemmin selvittelemään. Mietippä vaikka miksi kyseisten Samsung koneiden valmistus ja markkinointi loppui niin lyhyeen.


      • sitä mies
        Catmies kirjoitti:

        Tarvinneeko tuota alkaa sen tarkemmin selvittelemään. Mietippä vaikka miksi kyseisten Samsung koneiden valmistus ja markkinointi loppui niin lyhyeen.

        aina huutoonsa vastaa.Jos olet joskus konetta ajanut,niin varmaan voit valaista minua tyhmää (kuskina 24 vuotta) noiden koneiden heikkouksista.


      • Samsunki

        tehny kuule koneita jo aikasemmin ennenkuin volvo tuli mukaan.


      • niin,että
        voitko kirjoitti:

        kertoa tarkemmin,mikä noissa koneissa on vikana,ettei tule ostettua sutta ja osaa ainakin katsella vikapaikat.

        pojalla meni niinsanotusti "pupu" pöksyihin,eli jauhot suuhun.


      • Catmies
        sitä mies kirjoitti:

        aina huutoonsa vastaa.Jos olet joskus konetta ajanut,niin varmaan voit valaista minua tyhmää (kuskina 24 vuotta) noiden koneiden heikkouksista.

        No milläs koneella tai koneilla tuo 24 vuotta on tullut ajeltua? Jos olet Volvolla kaivellut niin silloin tiedät suunnilleen noiden Samsungien heikkoudet.

        Itse olen 28 vuotta pääasiassa Caterpillareilla kaivanut. Åkerman ja Volvo miehiltä olen tuosta Samsungin lyhyestä historiasta kuullut.


      • sano vaan
        Catmies kirjoitti:

        No milläs koneella tai koneilla tuo 24 vuotta on tullut ajeltua? Jos olet Volvolla kaivellut niin silloin tiedät suunnilleen noiden Samsungien heikkoudet.

        Itse olen 28 vuotta pääasiassa Caterpillareilla kaivanut. Åkerman ja Volvo miehiltä olen tuosta Samsungin lyhyestä historiasta kuullut.

        sinä,kun varmaan tarkkaan tiedät,vai levitteletkö yleensäkin vaan huhuja.


      • laatua ?

        Mitähän laatua ajat takaa ?


      • eikäkö ...
        sano vaan kirjoitti:

        sinä,kun varmaan tarkkaan tiedät,vai levitteletkö yleensäkin vaan huhuja.

        Etkö ole muuta siellä koneen kopissa 24 vuoden aikana oppinut kuin jankkaamaan samaa asiaa.

        Kerroppa nyt itse ne Samsungin vahvat puolet kun tunnut olevan niin kova asiantuntija. Vai jatkuuko se vaan edelleen eikäkö, eikäkö linjalla.


      • ole kehunut
        eikäkö ... kirjoitti:

        Etkö ole muuta siellä koneen kopissa 24 vuoden aikana oppinut kuin jankkaamaan samaa asiaa.

        Kerroppa nyt itse ne Samsungin vahvat puolet kun tunnut olevan niin kova asiantuntija. Vai jatkuuko se vaan edelleen eikäkö, eikäkö linjalla.

        konetta jos en haukkunutkaan,mutta kyllä minulla aina perustelut on jos arvostelen jotain konetta,mutta se johtuukin siitä,että ajan maarakennus koneita työkseni.Tuollaiset huhujutut kuuluu akoille,toisaalta kyllä ymmärrän nuo tarinat,ainahan koulupojilla on ollut omat kolineensa.Mutta vieläkin minua vaan kiinnostaa nuo erikoiset väitteet.Ja noista konemääristä senverran,että eiköhän sami tehny koneita päivässä sen mitä volvo kuukaudessa.


      • eikäkö ..
        ole kehunut kirjoitti:

        konetta jos en haukkunutkaan,mutta kyllä minulla aina perustelut on jos arvostelen jotain konetta,mutta se johtuukin siitä,että ajan maarakennus koneita työkseni.Tuollaiset huhujutut kuuluu akoille,toisaalta kyllä ymmärrän nuo tarinat,ainahan koulupojilla on ollut omat kolineensa.Mutta vieläkin minua vaan kiinnostaa nuo erikoiset väitteet.Ja noista konemääristä senverran,että eiköhän sami tehny koneita päivässä sen mitä volvo kuukaudessa.

        Kerro nyt vaan kun kerran ajat niitä koneita työksesi. Kerro nyt ensin vaikka mitä koneita ajat, niitten hyvät ja huonot puolet.

        Tiijäkkö muuten että sellaisiakin Sameja löytyy missä lukee Volvo kupeessa. Mitä veikkaat missä ne on tehty? Eikä kyllä Sami tehny kun muutaman koneen ja sitten pyyhe kehään. Volvo jatko siitä sitten taas. Nyt ne muutamat Samin tekemät pyörii enempi tuolla konemyyjien pihoilla kuin työmailla.

        Pistäppä nyt jotain faktaa koneasioista seuraavaksi eläkä noita ympäripyöreitä ajokehuja!


      • markus v
        eikäkö .. kirjoitti:

        Kerro nyt vaan kun kerran ajat niitä koneita työksesi. Kerro nyt ensin vaikka mitä koneita ajat, niitten hyvät ja huonot puolet.

        Tiijäkkö muuten että sellaisiakin Sameja löytyy missä lukee Volvo kupeessa. Mitä veikkaat missä ne on tehty? Eikä kyllä Sami tehny kun muutaman koneen ja sitten pyyhe kehään. Volvo jatko siitä sitten taas. Nyt ne muutamat Samin tekemät pyörii enempi tuolla konemyyjien pihoilla kuin työmailla.

        Pistäppä nyt jotain faktaa koneasioista seuraavaksi eläkä noita ympäripyöreitä ajokehuja!

        en ole asiantuntija, mutta sen verran mitä samsungin historiaa tunnen, niin volvohan osti samsungin tuossa vuostuhannen vaihteessa eräänä perusteena juuri samsungin tarkka ja nopea hydrauliikka. näin ollen samsungin taru ei tosiasiassa vieläkään ole ohi vaan jatkaa kulkuaan uusissa kuorissa ja merkissä, tosin puolta kalliimpana. omasta mielestä todella hyviä koneita, ainoana haittapuolena etuikkunoiden herkka huurustuminen jollei ole ilmastointia ja varaosien hinnat, sillä jos haluaa samsungin ns. alkuperäisiä osia niin täytyy asioida rolacin kautta ja maksaa ylimääräistä volvon merkistä osassa. vaikka kyllä se rolaccikin välillä yllättää, 130 lc-2:n johtopyörä reilusti halvempi kuin muualla


      • korea sami
        eikäkö .. kirjoitti:

        Kerro nyt vaan kun kerran ajat niitä koneita työksesi. Kerro nyt ensin vaikka mitä koneita ajat, niitten hyvät ja huonot puolet.

        Tiijäkkö muuten että sellaisiakin Sameja löytyy missä lukee Volvo kupeessa. Mitä veikkaat missä ne on tehty? Eikä kyllä Sami tehny kun muutaman koneen ja sitten pyyhe kehään. Volvo jatko siitä sitten taas. Nyt ne muutamat Samin tekemät pyörii enempi tuolla konemyyjien pihoilla kuin työmailla.

        Pistäppä nyt jotain faktaa koneasioista seuraavaksi eläkä noita ympäripyöreitä ajokehuja!

        Kuulkaas pojat,kyllä samungin tehtaaat tosi isot!
        Tekee murskia,maansiirto-autoja,Betonipumppuja
        ,nostureita,rautatiekalustoa,laivoja.ilmailu-
        teollisuutta.,pankki/financi toimintaa.
        Volvo osti vaan samungin kaivukonetehtaat.Tekee 5000 konetta vuodessa!.Åkeri hädin tuskin
        hyvänä aikana 1200kpl.Kyllä sami oli hyvä ostos
        volvolle,eikä koneena mikään huono.
        Pillarista,pienet pillarit on suoraan mitsubishin nimeä vailla.Cat osti aikoinaan
        lisenssin mitsubishi heavy consruction kaivukoneisiin.
        kopiota,


      • tuleepi
        eikäkö .. kirjoitti:

        Kerro nyt vaan kun kerran ajat niitä koneita työksesi. Kerro nyt ensin vaikka mitä koneita ajat, niitten hyvät ja huonot puolet.

        Tiijäkkö muuten että sellaisiakin Sameja löytyy missä lukee Volvo kupeessa. Mitä veikkaat missä ne on tehty? Eikä kyllä Sami tehny kun muutaman koneen ja sitten pyyhe kehään. Volvo jatko siitä sitten taas. Nyt ne muutamat Samin tekemät pyörii enempi tuolla konemyyjien pihoilla kuin työmailla.

        Pistäppä nyt jotain faktaa koneasioista seuraavaksi eläkä noita ympäripyöreitä ajokehuja!

        ajeltua,no nyt sinun vuoro.Volvon heikkoudet:


      • eikäkö..
        tuleepi kirjoitti:

        ajeltua,no nyt sinun vuoro.Volvon heikkoudet:

        En minä voi kertoa kun en ajele maanrakennuskoneita.

        Kerro nyt jostain koneesta jotain millä olet ajellut. Vahvuuksia tai heikkouksia.


      • jotenkii
        eikäkö.. kirjoitti:

        En minä voi kertoa kun en ajele maanrakennuskoneita.

        Kerro nyt jostain koneesta jotain millä olet ajellut. Vahvuuksia tai heikkouksia.

        arvasinkin,hehheh...


      • aika

        Heikkoja koneita on,kaverin 130 sampsu vetelee viimeisiään vasta 21000 h mittarissa,moottori savuttaa ja tehoja uupuu vm-93.Kannonnosto on kova laji.


      • eikäkö ..
        jotenkii kirjoitti:

        arvasinkin,hehheh...

        samaa minäkin, eli et ole tainnut paljoa maanrakennusvehkeitten pukilla istua ... eheh heheee


      • onko kyseessä
        Catmies kirjoitti:

        Tarvinneeko tuota alkaa sen tarkemmin selvittelemään. Mietippä vaikka miksi kyseisten Samsung koneiden valmistus ja markkinointi loppui niin lyhyeen.

        sellainen keltainen kaivinkone?

        Käydessäni aikanaan valloissa, näin niitä todella paljon.
        Ihmeellisintä niissä koneissa oli, että kuski oli aina musta väriltään.
        Siis onko koneet suunniteltu alunperin mustien käyttöön?


    • ja nopeita koneita

      Itsellänikin useamman vuoden kokemus tälläisestä koneesta. Mielestäni parasta on kaivuhydrauliikka. Mainitsemallasi hinnalla tosin saa jo LC-3 sarjan koneenkin, joka on vielä parannettu versio aiemmasta. Pikasurffauksella löytyi ainakin tälläinen kone:
      http://www.konetori.com/index.php?page=hae&ilmoitus_id=17134

      • markus

        olin tänään kokeilemassa kyseistä konetta kymmenen tuntia vesijohtotyömaalla ja täytyy myöntää et kyllä se aikas mukavalta koneelta tuntuu. taitaa etsintä olla loppu, tosin tuo sun mainitsema kone näyttää paperilla aika hyvältä, tosin ulkonäkö on vähän karu ja vaikka työkone onkin niin kyllä sitä mieluummin töitä siistillä koneella tekee. mitäköhän konkreettista uudistusta tossa kolmossarjalaisessa on kakkoseen


      • ja hyviä

        98 mallia oleva kone ja ajettu vain 2600h. Hälytyskellot pitäisi jo ostajalla alkaa soimaan! Kannattaa pysyä kaukana noista vehkeistä. Tuskin kukaan viittii tuonikäistä konetta näytillä pitää. Eli kun ei koneella tee mitään niin ei siihen tule tuntejakaan. Eroonkaan ei ole sitä millään päästy.


      • on hytti
        markus kirjoitti:

        olin tänään kokeilemassa kyseistä konetta kymmenen tuntia vesijohtotyömaalla ja täytyy myöntää et kyllä se aikas mukavalta koneelta tuntuu. taitaa etsintä olla loppu, tosin tuo sun mainitsema kone näyttää paperilla aika hyvältä, tosin ulkonäkö on vähän karu ja vaikka työkone onkin niin kyllä sitä mieluummin töitä siistillä koneella tekee. mitäköhän konkreettista uudistusta tossa kolmossarjalaisessa on kakkoseen

        muuten erot käytännön työssä vähäiset.


      • -3000h?
        ja hyviä kirjoitti:

        98 mallia oleva kone ja ajettu vain 2600h. Hälytyskellot pitäisi jo ostajalla alkaa soimaan! Kannattaa pysyä kaukana noista vehkeistä. Tuskin kukaan viittii tuonikäistä konetta näytillä pitää. Eli kun ei koneella tee mitään niin ei siihen tule tuntejakaan. Eroonkaan ei ole sitä millään päästy.

        Onkohan noihin ajotuntilukemiin aina luottamista? Meinaan, että eihän niistä autojen kilometreistäkään ole varmuutta...


    • korealaiset koneet

      ovat hyviä valintoja, erityisesti Hyundai ja Samsung. Kestäviä, hankintahinta on suht edullinen, ei liikaa vikaantumiselle herkkää elektroniikkaa. Varaosia saa myös tarvittaessa nopeasti ja edullisesti. Kokonaistaloudellisesti hyödyllisiä koneita.

    • koneita

      Mutta 312 pillariin älä puutu,jos et halua konetta jossa remonttia piisaa.

    • Daewoo 130

      Daewoossa ainoana tuossa kokoluokassa 6-kone... Nelipyttysillä polttoaineen kulutus on kovempi kun niitä joutuu vinguttamaan.

      • Appuu

        2010 130 solar missä lie vika kun ei pelaa jänis ajossa mutta kun nostaa ylös toisen telan ja kääntää vipua niin pyöriminen nopeutuu. Eli ei siis polkimista ota automaatillakaan kierrosta kuten ennen


    • kokemusta

      10000 h ilman remonttia,samaa ei voi sanoa monesta muusta merkistä.Tai pitihän mun startti kunnostaa makso 1600 mk.

      • jälkeen

        Mites tuon 10000h jälkeen, ainakin alakerta ollut jo ihan mätä noilla tunneilla.


      • vetokehät
        jälkeen kirjoitti:

        Mites tuon 10000h jälkeen, ainakin alakerta ollut jo ihan mätä noilla tunneilla.

        pari rullaa vaihettu.Kun ei ole ennustajan lahjoja,niin tulevasta ei osaa sanoa.


      • on kokeillut sami 130:ntä
        vetokehät kirjoitti:

        pari rullaa vaihettu.Kun ei ole ennustajan lahjoja,niin tulevasta ei osaa sanoa.

        hytrauliikka tosi nopee ja tarkka, keski alueella. nopeimmalla alueelle moottori hyyty.vikaa säädöissä. pallo hytti on tosi äänekäs -kuulosuojaimet käyttöön, ja muutenkin hytti huono.cumminssi tykkää löpöstä. kaiken kaikkiaan uskoisin että kyllä parempi ostaa sami kuin komatsu tai catti. rolakki ei ole varmaan halvin paikka, mutta hädässä kyllä auttaa vaikka mullakin uitettu kone ja muutenkin vähän tarvinnut olla niiden asiakas. ja siellä on osaavat miehet joka sektorilla.


    • KasKaskummaa

      Kymmenen vuotta saattaa olla jo liikaa osien saatavuuteen . Vaikkakin koneethan kasataan samojen valmistajien komponenteista , paksurauta vain on omaa ja suojapellit .Pillarmiehet ovat naimisissa logon kaa heille kaivurien hitain passaa hanskaan . Noo tuohan ei ole miinus .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe