Raahen lähistöltä katosi 7,5 vuotta sitten suomenajokoira. Kadotessaan koira oli 2,5 vuotias. Eräässä autiotalossa oli joku pariskunta tutkinut ympäristöä, ja olivat kurkanneet kellariin. Heidän ihmetyksekseen sieltä oli näkynyt eläimen silmät. Ensin heillä oli tullut mieleen susi, mutta kun olivat tarkemmin tutkineet, silmät olivatkin kuuluneet hyvin huonossa kunnossa olevalle suomenajokoiralle. Koira oli toimitettu Vihannin koiratarhalle. Siitä oli juttua Raahessa ilmestyvässä Raahen Seudussa. Miten koira oli joutunut vanhan, autiona olleen talon kellariin on mysteeri. Tämä alla oleva juttu oli seuraavassa Raahen Seudun numerossa:
"Kamu pääsi kotiin
Kellarista pelastettu suomenajokoira on löytänyt omistajansa.
– Aamukahvia juodessani huomasin Raahen Seudun etusivulta tutun näköisen koiran. Uskomattomalta se tuntui, sillä koira katosi meiltä seitsemän ja puoli vuotta sitten, raahelainen Visa Rautio kertoo.
Asia varmistui, kun Rautio riensi katsomaan koiraa Vihannin Koiratarhalle.
– Kutsuin koiraa nimeltä ja se reagoi heti. Näin pitkän ajan jälkeen! Kamu on sen nimi. Myös pari yksityiskohtaa täsmäsi, jotka ovat tälle koiralle tunnusomaiset.
– Täytyy sanoa, etä olo on kevyt ja helpottunut kuin lottovoittajalla. Koiran kohtalo on vaivannut mieltä kaikki nämä vuodet. Nyt vain täytyy saada koira kuntoon, se raukka tarvitsee pitkän löhö- ja kuntoutusloman, Rautio suunnittelee.
Kamulla on toinenkin omistaja, Helsingissä asuva velipoika Tero Rautio.
– Tuntuu hyvältä, että koira on vihdoin löytynyt. Koira oli katoamishetkellä tarhassa Pattijoen Ylipäässä, melko lähellä sitä kellaria, Helsingistä todetaan.
Molemmat omistajat kiittelevät Kamua maanmainioksi metsästyskoiraksi.
– Se oli kadotessaan 2,5-vuotias ja jo niin nuorena se oli verraton jäniskoira.
– Arvoitukseksi jäänee, missä Kamu oli kaikki nämä vuodet, veljekset ihmettelevät."
Kamu-ajokoira pääsi kotiin!
Ihme!!
1
607
Vastaukset
- ollut
jollakin henkilöllä (koira ollut tällä henkilöllä 4 viikkoa kadoksissa, eikä ole aikaisemmin kysellyt), joka kanssa oli tiedustellut koiraa tarhalta ja kaikenlisäksi koiran oikealla alkuperäisellä nimellä, onneksi tämä henkilö oli myöhässä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391