Olen hiljattain alkanut tutkia isäni sukua ja heti alkuun tyssäsi Isovanhempiin, koska he ovat "niin nuoria" että tietoja ei löydy Kirjastosta.. Olen menossa kyllä Kirkkoherranvirastoon kyselemään asiaa, mutta tahtoisin tietää olisiko ketään muita, jotka ehkä mahdollisesti tutkivat Koivumäen/Latva-Krekolan sukua Kauhajoella..
Isän suku kiinnostaa!!
13
3764
Vastaukset
- miä-vaa
...sinne kirkkoherranvirastoon, ei sinne tarvitse paikanpäälle mennä. Osoitteet löytyvät seurakunnan sivulta.
Yksilöi se mitä haet ja liitä mukaan yhteystietosi. Seurakunta velottaa tuntitaksan mukaan tiedoista, mutta ei niitä ilmaiseksi saa paikanpäältäkään.
Hyvää jatkoa tutkimuksellesi!- sukututkailija
Monissa kirkkoherranvirastoissa sukututkijoilla on pääsy kirkonkirjoihin, ja he saavat itse etsiä tarvitsemansa tiedot joko alkuper. kirjoista tai mikrofilmeiltä.
Riippuu usein ko. kanslian tiloista, mahtuuko sinne sukututkija koneen ääreen.
Työ on nim. kanslisteille aivan ylimääräistä, joten he tekevät sukututkimuspyyntöjä vain kun joutavat muilta töiltä. Usein vastauksen saaminen kestää pitkiä aikoja.
Sen vuoksi sukututkijoille on ihan mielihyvällä järjestetty tutkimustiloja, jos mahdollista on. - Enkuli_84
Taidan käyttää hyväksi antamasi neuvon tässä muutaman päivän sisällä.. Odotan nyt miten huomenna käy kun menen paikanpäälle.
- Aviu
sukututkijoita löytyy paljonkin. Kokeilepa Sukuraittia,http://www.sukujutut.fi/haku/default.asp.
Terv. Atp- Enkuli_84
Eipä tullut heti mieleen että voisin käyttää nettiä hyväksi..
- markus hurtig
Tutkin itse Ala-Krekolan sukua, koska kuulun siihen. Nyt olen tutkinut myös Latva-Krekolan sukuhaaraa. Kauhajoen Kainastonkylän Koivumäen (alk. Latva-Krekola) suvun esivanhemmat ovat Nikodeemus Nikodeemuksenpoika Latva-Krekola s. 8.12.1880 Kurikka ja pso Elviira Iisakintytär Latva-Koivula s. 21.5.1885 Kurikka. Heillä useita lapsia. Ottivat käyttöön Koivumäki-nimen.
Jos saat käsiisi Kainaston kyläkirjan (esim. tilaamalla se lainaan vaikkapa Kauhajoen kirjastosta?), niin saat tietoja heidän jälkeläisistään. Latva-Krekolan suvusta saa tietoa myös kirjasta "Köykän suku".
Parhaillaan tutkin Nikodeemuksen ja Elviiran esivanhempia. Terveisin, Markus- Janne Koivumäki
Minä olen Latva-Krekolan sukua, Nikodeemus ja Elviira Koivumäen pojan pojan poika. Olisin kiinnostunut saamaan tietoja sinulta, mikäli tiedät enemmän kuin minä. Asun Kauhajoella.
- SAK
Moi! Olen Ala-Krekolan sukua ja haluaisin jakaa tietoja kanssasi. Mitä kautta voitaisiin olla yhteydessä? :)
- Janne Koivumäki
SAK kirjoitti:
Moi! Olen Ala-Krekolan sukua ja haluaisin jakaa tietoja kanssasi. Mitä kautta voitaisiin olla yhteydessä? :)
Ilman muuta. Facebookissa minulla on nimelläni käyttäjätili, sitä kautta voit lähettää viestin.
- Janne Koivumäki
Janne Koivumäki kirjoitti:
Ilman muuta. Facebookissa minulla on nimelläni käyttäjätili, sitä kautta voit lähettää viestin.
lisäksi käytössä sähköposti: [email protected]
SAK kirjoitti:
Hei! Ala-Krekolan suvun esipolvitaulut 1800-luvun alkupuolelle löytyvät Jaakko Sarvelan kirjoittamsta Köykän suku- kirjasta.
Kuulun itse ko. sukuun. Sukuhan sai alkunsa Kurikan Krekolan suvusta kun yhdelle talon pojista lohkottiin omaksi tilaksi Ala-Krekola 1700-luvulla.- tapsa k62
marhurt kirjoitti:
Hei! Ala-Krekolan suvun esipolvitaulut 1800-luvun alkupuolelle löytyvät Jaakko Sarvelan kirjoittamsta Köykän suku- kirjasta.
Kuulun itse ko. sukuun. Sukuhan sai alkunsa Kurikan Krekolan suvusta kun yhdelle talon pojista lohkottiin omaksi tilaksi Ala-Krekola 1700-luvulla.olen krekolan sukupolvissa 16sukupolvi alkaen vuodesta 1558 lukien eli 1 polvi matts hirfwi edesmennyt isäni oli 15 polvi joten olen 16 polvi ja yli-krekola jaakko jaakonpoika s 28.4.1848 kurikka k 2.3.1927 kurikka-(45)jälkeläiset puolisoineen syntymäpäivät vuonna 2002 10.7 tapio.krekola 40v olen tapio.krekola kurikasta ja tämä on isän puolen sukupolvet joka on alkanut v 1558 lukien olisi kiva tietää miten se päättyy mihin asti on minulla tietoa niin se päättyi jouko krekolaan xv siitä eteenpäin ei ole tietoja voidaan olla ehkä sukua toisillemme
marhurt kirjoitti:
Kuulun itse ko. sukuun. Sukuhan sai alkunsa Kurikan Krekolan suvusta kun yhdelle talon pojista lohkottiin omaksi tilaksi Ala-Krekola 1700-luvulla.Olen saanut viestin sähköpostiini tämän Ala-Krekola-teeman piiristä Suomi24:n kautta, mutta en saanut sitä jostain syystä avattua. Jos siis olet kiinnostunut tästä Ala-Krekola-suvusta, niin voit lähettää postia suoraan sähköpostiini: markus.hurtig(at)suomi24.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759