Voi sanonko mikä

Tyhmä kun luin näitä

Nyt tuli paha mieli, kun ihmiset ovat taas niin umpipäitä. Ihan oikeasti, jos haluatte tietoa Steiner-koulun toiminnasta, ette sitä kolmannen käden kautta saa. Itse kävin aikoinaan Snellman-korkeakoulua vuoden, jouduin lopettamaan perhesyistä, mutta vuoden perusteella voin sanoa, ettei siellä mitään kulttia ole, antroposofia on vain yksi tapa katsella asioita. Se EI ole uskonto, okkultismi, hörhöryhmä, hippien salajuoni tai Steinerin palvomista. Se on vain kasa ajatuksia, jotka voi lukea ja miettiä sitten asioita omalta näkökantiltaan. Miksi täällä ei kukaan siteeraa Steineria silloin, kun hän kehottaa ajattelemaan omilla aivoillaan. Hei pöntöt, ei sivistyneen ihmisen tarvitse ottaa kenenkään ajatuksia kirjaimellisesti, ei edes minun.
Toisekseen, teillä joilla on "kokemusta" Steiner-kouluista, muistakaa että se on vain teidän kokemuksenne teidän vinkkelistänne. Opettaja on voinut yrittää parhaansa, mutta koska hän käyttää asioista mahdollisesti hieman eri termejä kuin mihin olette turvallisessa tylsyydessänne tottunut, juoksette tänne puhumaan salauskonnoista. Jokainen Steiner-koulu on hieman erilainen ja jokainen opettaja samoin, AIVAN KUIN PERUSKOULUSSA! Erona on, että Steiner-koulun opettaja ottaa mielellään kritiikkiä vastaan ja keskustelee avoimesti asiasta, kun taas moni peruskoulun ope suuttuu liiallisesta kyseenalaistamisesta, koska se uhkaa heidän auktoriteettiaan.
Ai ja niin, ei se eurytmia loppujen lopuksi ole sen kummempaa kuin moderni tanssi. Jos siihen haluaa saada lisää merkityksiä sitä harrastaessaan, se on mahdollista, mutta lapsilla se on vain liikettä.
Mutta menkää siis itse ja ottakaa selvää. Jos teitä oikeasti kiinnostaa Steiner-koulujen toiminta, sinne voi mennä tutustumaan. Jos siis uskallatte. Asioista voi kysyä asiallisesti.
Ja unohtakaa nyt kaikki tämä ja alkakaa ajatella omilla aivoillanne.
Kiitos kun sain keuhkota :)

4

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten on

      kun kuulemma joka puolella ympärillämme on hyviä / pahoja henkiä yms. yliluonnollista.

      • ???

        Maailmankaikkeudesta suurin osa on tieteilijöiden mukaan ns. pimeää energiaa. Mitään todisteita siitä ei ole vielä löytynyt.


      • Juu niin

        ...sen kun tietäisi ;) Ei kun ihan oikeasti, ei kukaan ole varmasti sanonut että olkapäälläsi istuu henkiä. Tämähän on tosin ihan yhtä suuri mahdollisuus, kuin se ettei näin ole.


    • ärsyttää

      Vihdoinkin joku puhuu järkeä... Ärsyttää niiden ihmisten tyhmyys, jotka osaavat katsoa asioita vain yhdeltä kannalta. Jos todellakin olette kiinnostuneita steinerista, haluatte kritisoida tai kehua steineria ta ihan mitä vain, menkää ja tutustukaa steineriin kunnolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe