Olen noin viikon verran kärsinyt kuvottavsta olosta 24/7. Välillä nousee oikein kylmänhiki pintaan kun yritän nieleskellen pidättää oksennusta. Aamulla syön väkisin banaanin tai muuta helppoa syötävää, jotta voisin edes harkita lähteväni ulos ja töihin. Ongelma onkin siinä, että olen ammatiltani hoitaja, ja joudun aamuisin töihin seitsemäksi. Lisäksi työyksikköni on nopeatahtinen ja suoraan sanottun kakka-ja pissahuuruissa oleminen lisää pahaa oloani entisestään.
Onko muilla mitään vastaavanlaista ongelmaa ja mitä olette keksineet avuksi? Kun en nyt ihan viitsisi sairaslomaakaan ottaa moisen takia, kun eihän raskaus ole mikään sairaus...
kuvotus
6
497
Vastaukset
- kokeilla
Saisitko saikkua pahoinvoinnin takia.Kai se riippuu vähän lääkäristä, kuinka hyvin ymmärtää tilanteesi, että kirjottaako sen vuoksi lomaa vai sanooko vain että yritä nyt vain olla töissä jne...Itse en ole hakenut saikkua pah.voinnin vuoksi, mutta väsymyksen vuoksi olen saanut joskus raskauden aikana lomaa.Mulla kans oksettavaa oloa (työskentelen kokkina)ja tällä hetkllä kaikki ruoan hajut yököttää, yrittänyt vaan sitkeesti olla töissä!
- rvko 6+5
Ei varmasti kokkinakaan helppoa ole... Voin vain kuvitella... Mulla on huomenna yksityiseltä eka ultra. Voinhan sille lekurille tietty puhua oireista, että mitä se on mieltä. Toisaalta kun eihän sitä edes tiedä miten kauan tällainen paha olo jatkuu. Tiedä vaikka kestäis synnytykseen saakka. Ei saisi valittaa, mutta kun ei tähän oloon oikein osaa tottuakaan.
- sama
rvko 6+5 kirjoitti:
Ei varmasti kokkinakaan helppoa ole... Voin vain kuvitella... Mulla on huomenna yksityiseltä eka ultra. Voinhan sille lekurille tietty puhua oireista, että mitä se on mieltä. Toisaalta kun eihän sitä edes tiedä miten kauan tällainen paha olo jatkuu. Tiedä vaikka kestäis synnytykseen saakka. Ei saisi valittaa, mutta kun ei tähän oloon oikein osaa tottuakaan.
Ekan raskauden aikana, puolesta välistä raskautta
selkäsärkyä, enkä pystynyt olemaan töissä.Kävin työpaikkalääkärillä(joka oli nuori nainen,äiti)hän ymmärsi huoleni hyvin ja kirjoitti reippaasti pitkän sairasloman.Särkylääkkeitä en viitsinyt edes pyytää.Helpompi oli huilata kipeän selän kanssa kotona ja tehdä sitä mitä pystyy ja jaksaa, jo suhtkoht ison masun kanssa!
- me hoitajat
Itse tein positiivisen testin eilen. Ja olen uumoillut jo pari päivää, että olisi vatsatauti tulossa, kun kuvottaa. Vatsatautia epäilen vieläkin, koska ei näin alussa voi olla vielä paha olo! Menkat siis myöhässä nyt 2 päivää!
Mutta asiaan. Olen itsekin hoitoalalla ja kertomasi työ kuulostaa juuri minun työltäni. Työkaverini, joka ensi kuussa synnyttää, oli alkuraskaudessa pahoinvoinnin takia sairaslomalla rv 8-9. Lääkäri sanoi, että hoitajille tuo on tuttu sairasloma, koska kuulemma rv 9 on pahin viikko pahoinvoinnissa. Ja varsinkin kun tekee liikkuvaa ja "haisevaa" työtä, niin pahoinvointi vain lisääntyy.
Ajattele itseäsi ja vauvaasi. Jos olet saikun tarpeessa, niin sitten sen myös otat. Työtä ehtii tehdä sitten loppuelämän. Ja nythän on hoitajapula, annetaan sijaisillekin töitä!- ***
Pahoinvointi voi alkaa jo nuin aikaisin. Itselläni pahoinvointi ja pöntön haliminen aamutuimaan tai illalla on alkanut kaikissa kolmessa raskaudessani viikkoa ennen kuukautisten poisjääntiä!
Mutta lohdutukseksi sinulle minulla pahoinvointi on hellittänyt rv 10. Mutta saihan siitä kärsiä 7 viikkoa.
Ota vaan saikkua,jos tuntuu siltä. Mä voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, kun itse olen koulussa töissä ja pahinpien pahoinvointien aikana jo pelkkä koirankakan näkeminen tien vieressä rupesi kuvottamaan ja paljon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424420
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1484165- 643786
- 1233762
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans413600Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe763429- 953002
- 542865
- 252676
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142394