Sähköä ilmassa...

Yksipuolista?

Tiedätte tunteen, kun on sähköä ilmassa kahden ihmisen välillä... onko se yksipuolista ihastumista, eli itse olet ihastunut ja se tunne tulee siitä, vai onko se todella sitä "sähköä"...

10

2251

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä niin

Hei
      Ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella väittäisin seuraavaa... Itse kyllä tietää milloin on ihastunut... mutta sitä sähköä kahden ihmisen välillä... sen oikeastaan aistii vain silloin kun jotain molemminpuolista tunnetta on ilmassa... eli sieltä toiselta puolelta tulee "jotakin" morsetusta takaisin.
      Olen pohtinut samaa asiaa aiemmin itsekin. Ja jos tunne on "yksipuolista" niin eihän siinä silloin ole ns. sähköä, vaan se on vaan toisen osapuolen "tuijottelua" tai ihailua, joka monta kertaa saattaa jopa vaivata tai ärsyttää sen kohteeksi joutunutta... mutta jos jotain tunnetta on molemmin puolin olemassa niin se synnyttää jännitettä joka on selvästi aistittavissa ja aiheuttaa ihanaa "kihelmöintiä". Olisikohan se jotain energiavirtojen kohtaamisia tai jotai muuta yliluonnollista....Tätä mieltä minä olen.

• neiti etsivä

Mun kokemus on, että yksipuolinen ihastuminen menee aika nopeasti ohi, jos vastapuolelta ei lähetetä minkäänlaisia positiivisia signaaleja. Vastakaiku nimenomaan ruokkii sitä sähkön tunteen syntymistä. Viestintä kahden välillä kun on niin pienenpientä, esimerksiksi muka huolimattomia mutta silti intensiivisiä katseita, tiedostamattomia eleitä, luokse hakeutumista. Tuo mainitsemasi "sähkö" on varmasti jotakin sellaista viestiliikennettä kahden ihmisen välillä, jota ei voi tieteellisin keinoin selittää. Sillä on varmasti tekemistä ihmisen alkuperäisviettien ja -rituaalien kanssa. Onhan väitetty, että ihminen ihastuu toisessa ihmisessä tämän ominaishajuun, jota ei voi oikeasti "haistaa" aistinvaraisesti minkäänlaisena tuoksuna, vaan aivot rekisteröivät täysin ihmisen itse sitä havaitsematta. Ja seuraavaksi tunnemmekin jo olon selittämättömällä tavalla mukavaksi ja virittyneeksi toisen ihmisen seurassa...

• oma kokemus

Mulla on sellainen tilanne että aina kun satun törmäämään erääseen tuttuun niin on vaan sähköä ilmassa VAIKKA tämä tyttö ei ole musta enää kiinnostunut eikä enää halua tapailla. Eli sähköä voi olla vaikka olisi yksipuolinen ihastus.
        Me jonkun aikaa joskus nähtiin ja oli todella ns. suuri vetovoima välillämme, ihan taikaa. Sitten yhtäkkiä toinen ei halua nähdäkään. Mun tunteet ei ole hävinneet mihinkään ja toinen ei anna vastakaikua,ei halua nähdä mutta silti olen jalat vetelinä kun olen tämän tytön kanssa vastakkain. Epäreilua!

• luotokirvinen

on. Energiaa, poweria! Ei häviä koskaan, muuttaa muotoaan ajassa. Tilanteestamme riippuen kutsumme sitä milloin mitenkin, haluamme itse värittää ja sävyttää tuon aistimuksemme.

Liitämme kokemukseemme jokaisella ihmisellä olevista perustarpeista nousevia henkilökohtaisia toiveitamme, halujamme, ajatuksiamme, luulojamme.

Itsekseen, yksin ollessamme selitämme kokemamme elämänvoiman tunteena tai sen palaamisena, akkujen latautumisena stressaavina aikoina. Elämä vain kulkee, kaikki sujuu. Tarvitsemme sellaista kokemusta, osaamme kaivata sitä.
      Luonnon ilmiöiden äärellä puhumme aisiperäisistä kokemuksistamme kauneutena, yhteyden kokemisena luontoon, kunnioituksena pelottavien kokemusten edessä tai muuten joutuessamme havainnolliseksi mittatikuksi.
      Sosiaalisissa tilanteissa ajatuksemme rattaat jauhavat ihmisyhteydestä, kuulumisesta joukkoon. Jonkun erityiseltä tuntuvan yksilön läheisyydessä tunnemme hänen selittävän omaa arvoitustamme, välillämme vallitseva ymmärrys tuntuu ainakin hetken, silloin aivan käsinkosketeltavalta. Hänen avaimensa tuntuu kuin naksahtavan lukkoomme ja räjäyttävän salvatut ovemme meille käydä. Hän on silmiemme edessä kuin vastapyyhitty liitutaulu, jossa mallikäsialalla kirjoitettuna näemme simppelit vastaukset meitä elämäniän askarruttaneisiin, mikä tärkeintä, omaa itseämme koskeviin, ja myös yleisiin kysymyksiin. "Tämän ihmisen täytyy olla hän!", hätkähdämme ja olemme valmiit pitämään hänet ulottuvissamme for ever elämämme ohjekirjana. Mielellään selitämme tällöin rakkaudesta, ystävyydestä alkuhämmästyksestä toivuttuamme.

Mikä on kestävää? Tunne, että jotain on?
      Se, mitä kysymme, se, mille annamme nimiä, se, jonka alkulähteille haluamme päästä.
      Löytyykö se sittenkin meistä itsestämme, sisältämme. Selittämättä, pitämättä mitään ajatuksin värittämäämme kiintymisenarvoisena vastauksena.
      Sopisiko se avaimena tyytyväisyyslukkoomme?

• ihastusta

Oon huomannut että toisen ihmisen kiinnostus saattaa ruokkia tai jopa herättää kiinnostuksen siinä toisessakin osapuolessa. Aina näin ei kuitenkaan valitettavasti tapahdu :) Olen kuitenkin useammin kuin kerran alkanut katselemaan tyttöä, jonka olen tulkinnut kiinnostuneen minusta, vaikken olisi hänestä aikaisemmin kummempaa ajatellutkaan. Ehkä jo pelkkä toisen (miellyttävän) ihmisen osoittama ihailu aiheuttaa sen, että omatkin fiilikset alkaa lämmetä. Narsistista kenties? Tai vain luonnon tapa saattaa kaksi ihmistä yhteen? who knows.

• Kokenut sen tunteen

Paskat sanon minä. Ei ne tunteet muutu teoiksi, mikäli toinen ei uskalla myöntää itselleen saati sitten ihastukselleen et on ihastunut - naiseen. Ei helvetti; enhän mä ole ihastunut naiseen. Kaikkee tuo toinen kuvitteleekin.

• .naan.

Täytyypä sanoa, että olen osittain samaa mieltä kanssasi. Jos huomaa toisen katselevan pitempään, koskettelvan ohimennen yms. itsekkin alkaa helposti kiinnittää erityistä huomiota tähän toiseen.

Onhan ihana huomata olevansa itse ihalinun kohteena. Ehkä kuulostaa monien mielstä narsistiselta (niin minustakin) mutta ihmiset ovat välillä aika narsistisia. Emmehän me tunne muiden puolesta, vain omat tunteet tunnemme. Jos koemme olevamme ihailtuja, tunnemme se vain subjektiivisesti. Emme tunne sitä jos joku toinen on ihailtu..

• Anonyymi

Olen tavannut tuhansia naisia elämässäni, mutta pari tapaamista on jäänyt erityisesti mieleeni, koska ne olivat noin poikkeavia. Pari kertaa on sattunut, että olen sen "sähkön aistinut" - eikä kyse ole ollut kummallakaan kerralla yksipuolista.

Ensimmäisellä kerralla nainen molemminpuolisen ja kouriintuntuvan "sähkön" vuoksi pyysi minua ulos deittailemaan, mutta olin sen verran nuori (olin 30v) etten tarttunut tarjoukseen - ehkä peräännyin hämmennykseltäni. Hän oli varattu ja ehkä sen vuoksi peräännyin. Tiesin, että asiat voisivat johtaa muuhunkin enkä halunut sekoittaa hänen elämäänsä.

Myöhemmin toinen kerta (olin 60v)oli vielä selvempi. Törmäsin häneen useita kertoja ja tiesin hänen olevan varattu.

Siitä huolimatta, joka kerta sattumalta, vaikkapa ollessamme 3-10 metrin läheisyydellä toisistamme ja hän selkä minuun päin, hän vaikutti jotenkin alitajuisesti tuntevan olevani lähellä ja aina kääntyi. Alitajuista hiusten kohentelua, katseita, kääntymistä ympäri ja molemminpuolista intensiivistä katselua hetken verran.

Vastaus siihen onko sähköä - kyllä on. Kyse ei ole ihastumisesta, vaan jostain käsittämättömästä vetovoimasta kuten magneetti - kumpikaan osapuoli ei käsitä, mistä asia johtuu, mutta se tapahtuu. Miksi - en osaa selittää. Alitajunnassa on jotain merkillistä sen suhteen.

Mies 64 vuotta

En os

• Anonyymi

Sähkö voi olla nolemminpuolista tai yksipuolista.

• Anonyymi

Olen kokenut ns. sähkön kerran elämässäni ja se oli silloin molemminpuolista. Oli voimakas kokemus, enkä usko, että tulen enää kokemaan mitään vastaavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      477
      4095
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3116
    3. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1470
    4. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1294
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      20
      1236
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1192
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      942
    8. Olet mun herkkä kohta

Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      59
      918
    9. Kaipaan ja ikävöin sua

Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      884
    10. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      70
      863
    Aihe