Menin ostamaan Kastellitalon, oliko hyvä ostos? Päädyin muokattavuuden ja mahdollisti suuremmat ikkunat. Hinnaltaan oli Jukka ja Puutalon kanssa yksissä. Mutta, mitä kokemuksia muilla on Kastellin pystytyksestä, aikataulusta ja yms. palvelusta.
Kastellitalo
12
12257
Vastaukset
- jukka-talo
sait samalla hinnalla hemmetin paljon enemmän itse tehtävää duunia. Jukka-talolta tai Omatalolta olisit saanut samaan hintaan valmiit seinäelementit. Nyt saat esim. nauttia villoituksen riemuista ihan henkilökohtaisesti. Sitäpaitsi pystytysvaiheessa taloparkasi on säiden armoilla.
- stade
kun on tavarat housussa. Kastellin hyvyydestä tai huonoudesta en tiedä, mutta sen tiedän, että kun kaupat on tehty niin silloin ei kannata enää vertailla tuotteita. On nimittäin itekkin joskus tullu ostettua esim. tietokone ensimmäisestä vastaantulevasta kaupasta ja katsos. Vastaava masina onkin seuraavan päivän hesarissa 100€ halvempi! Syö miestä rotan lailla!
- raksainssi-87
Jukkatalomiehelle sanoisin, että Jukkataloissa epävarmoja rakenteellisia juttuja /Titaniittipalkit ja joitain puurakenteita kantavissa väliseinissä betonilaatan alapuolella.
Kasteliitaloilla ei ole ns tehdasta, vaan puutavara tulee mitellistettuna lähimmästä puutavaraliikkeestä ja kattoristikot ristikkotehtaalta. Ei isoja tehdasinvestointeja.
Ihan nopeasti ne Kastellitkin nousevat ja elementtisaumoja ei ole olemassa. - Mika
Olen itse Kastellirakentaja ja muuttopäivä on toivottavasti vappuna. Kokemukseni Kastellista on luokkaa hyvä, mutta parantamisen varaakin on.
Minullakin oli Jukka sekä Puutalo mukana kilpailussa josta Jukka putosi nimenomaa ikkunoiden takia pois (ei saanut sellaisia ikkunoita elementteihin kuin olisi halunnut) sekä Puutalo sekavuuden sekä elementtikokojen takia. Oikeastaan kumpikin kilpailija ei pystynyt tarjoamaan sellaista taloa kuin olisimme halunneet. Malli oli itseasiassa Kastellin. '
Hinnassa ei ollut suuria eroja. Kastelli oli hiukan kalliimpi. Materiaalien määrä on tarpeiiin nähden suuri joten varaudu siihen että mitä teet ylimääräisllä tavaroilla. Minulle tuli autotallin piirustukset kaupanpäälle mutta ei materiaaleja joten ylimääräisellä tavaralla rakentaa jo melkein koko tallin. Tarttee vain perustuksen, kattotuolit sekä -tiilet. Puutavarat kannattaa ottaa kastellilta. Esin saunapanelit yms on halpaoja.
Meille tuli runkopysytytys Kastellilta. Kirvesmiehet oli päteviä ja laatu hyvää, MUTTA kuten koko rakennusprojektin tärkeimpiä asioita on valvonta. Valvo kaikkia ulkopuolisia työntekijöitä myös mestariasi.
Palvelu on ollut kohtalaista. Jos nyt alkaisin rakentamaan niin rakentaisin pitkästä tavarasta. Sillä hinta palveluun nähden on ollut huono. Positiivista on se että mikään tavara ei lopu kesken ja jos loppuu niin sitä saa Kastellin piikkin hakea lisää. - u-mies
Mikä on Kastellin U-arvo seinissä, ikkunoissa, ovissa, yläpohjassa?
Täyttääkö tulevat lämmöneristysmääräykset?
Millainen ulkoseinärakenne?- tiedä häntä
Eikö riitä että täyttää ja ylittää nykyiset?
- VRi
Löytyiskö Kastellin sivulta, mutta kaikilla yleisesti on nykyään villan paksuus 200mm. Kastellin rakennehan on: ulkovuoraus (tiili tai lauta), tuulensuojalevy, pystyrunko villa 150mm, muovi, vaakakoolaus villa 50mm, kipsilevy. Tällä rakenteella myöhemmin taulujaa ripustaessa et riko muovia. Myös sähköasennuksia tehtäessä ei rikota muovia eli talo pysyy tiiviinä.
- jarppa
Kolme vuotta tulee pian täyteen Kastellitalossa ja hyvin on viihdytty. Palvelu oli alkuvaiheessa hyvää ja muistaakseni pystytysmiehillekin annettiin hyvät arvosanat.Aikataulussakin pysyttiin hyvin. Tavaraa riittää, niinkuin tuolla muuallakin sanotaan, siitä saa autotalliinkin mukavasti. Mitä enemmän pystyksen jälkeen teet ite, sitä halvemmaksi tulee. Jos vaan mielenterveys kestää :o). Valvontapuoli tärkeää ja ammattitaitoiset työmiehet (sähkö ja lvi-ainakin). Pakettia alettiin pystyttää syyskuun alussa ja hiihtolomalla muutettiin valmiiseen kämppään. Ja väliin mahtuu reilu kuukausi joulun molemmin puolin, kun työmaalla ei tapahtunut juuri mitään sairastelujen yms takia. Autotalli rakennettiin ite , samoinkuin kaikki talon ulkopuoliset viemäröinnit ja pohjatyöt. Hintaa per/neliö tuli alle 1000 euroa. Osuuspankin sivuilta löytyy kustannusarviolaskin, jolla jälkikäteen saimme lähes arvion ,joka vastasi oikeita kustannuksia. Kannattaa tutustua. Ainoa, jota olen kaipaillut, on tuulikaappi. Karelia-mallissa ei sellaista ole.
- Kotikartano harkinnassa
Otitteko sateelta suojaan, vesikatto vai minkälaisen asennuksen? Sitä lähinnä pähkäillään, että kuinka paljon viitsii tai jaksaa tehdä itse. Ahnehtia ei varmaankaan kannata. Kuuluuko Kastellin pakettiin väiseinät? Oliko teillä muuten Suosikki-paketti? Jos, niin onko millainen? Meillä on kyllä aika edustajalle, mutta kysynpähän jo etukäteen.
- jarppa
Kotikartano harkinnassa kirjoitti:
Otitteko sateelta suojaan, vesikatto vai minkälaisen asennuksen? Sitä lähinnä pähkäillään, että kuinka paljon viitsii tai jaksaa tehdä itse. Ahnehtia ei varmaankaan kannata. Kuuluuko Kastellin pakettiin väiseinät? Oliko teillä muuten Suosikki-paketti? Jos, niin onko millainen? Meillä on kyllä aika edustajalle, mutta kysynpähän jo etukäteen.
Sateeltasuojaanpystytys pientä lisää (tuulensuojalevyt,pystyvilla, yläpohjan villat,
koolaukset, höyrynsulku jne.).Kaikki rungot, myös väliseinien kuuluivat muistaakseni pakettiin, joka oli Suosikkipaketti 9 eli Karelia 98. Jos ehtii/jaksaa/osaa tehdä rakennushommia, niin tuntipalkkaisilla työmiehillä teetettynä kaikki mitä itte teet on teoriassa ainakin kotiinpäin. Itse oikeastaan hoidin vain laskut ja tavaroiden hankinnan. Toisaalta kaveri rakensi kolme vuotta iltaisin töiden jälkeen ja muutti puolivalmiiseen kämppään. Meillä runko alkoi nousta syyskuussa ja hiihtolomalla muutettiin. Välissä oli kuukausi, kun sairastelujen tms. syiden takia ei tapahtunut raksalla juuri mitään. Avaimet käteen-systeemilläkin saa Kastellilta, ainakin pystytysmiesten mukaan. Kokonaiskustannuksia onneksi laski autotallin rakentaminen alusta loppuun omin voimin, neliöhinta jäi kohtuulliseksi. - HaLe
Kotikartano harkinnassa kirjoitti:
Itse tein talokaupat edellissyksynä. Loppusuoralla oli talopoimittajista Kastelli ja Honkatalot, joiden Karelia 123 (Kastelli) ja Aurinkolinna (Honkatalot) ovat lähes identtiset. Aurinkolinnan tyyppinimi taitaa olla nykyisin jonkin mausteen niminen. Myös toimitussisältö oli käytännössä katsoen aivan sama. Tämä teki kilpailuttamisen hyvin helpoksi. Valitsin lopuksi Honkatalot toimittajaksi, koska heillä oli huomattavasti uskottavampi matalaenergiavaihtoehto. Talossa teen tällä hetkellä sisustustöitä (maalausta, tapetointia jne.) ja olen ollut tähän asti talotoimittajaan ihan tyytyväinen (ja oikeastaan heidän osuutensa onkin jo loppu).
- hemppa
HaLe kirjoitti:
Itse tein talokaupat edellissyksynä. Loppusuoralla oli talopoimittajista Kastelli ja Honkatalot, joiden Karelia 123 (Kastelli) ja Aurinkolinna (Honkatalot) ovat lähes identtiset. Aurinkolinnan tyyppinimi taitaa olla nykyisin jonkin mausteen niminen. Myös toimitussisältö oli käytännössä katsoen aivan sama. Tämä teki kilpailuttamisen hyvin helpoksi. Valitsin lopuksi Honkatalot toimittajaksi, koska heillä oli huomattavasti uskottavampi matalaenergiavaihtoehto. Talossa teen tällä hetkellä sisustustöitä (maalausta, tapetointia jne.) ja olen ollut tähän asti talotoimittajaan ihan tyytyväinen (ja oikeastaan heidän osuutensa onkin jo loppu).
toimitukseen, sen helpompi ja todennäköisempää on että "asiakas" on tyytyväinen - ei muutaman lautanipun toimittamisessa voi/kehtaa epäonnistua montaa kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197