"kaikkitietävät" skeptikot

havaitsija

UFO-ilmiöistä ja tapauksista puhuttaessa keskusteluun ilmaantuu aina tietty määrä itseään skeptikoiksi kutsuvia henkilöitä.
Terve skepsismi on tieteen kannalta tietenkin positiivinen asia, mutta säälittävän monelta ns. skeptikolta näyttää tieteellinen ja objektiivinen lähestymistapa puuttuvan kokonaan. Heidän "tieteensä" nimittäin perustuu lähes aina subjektiiviseen paradigmaan, näennäiseen maailmankuvaan johon sopimattomat ilmiöt ja asiat hylätään heti absoluuttisen totuuden vastaisena huuhaana.

Ufoilmiötäkin arvelluttavampaa on se, että nämä ns. skeptkot ilmaantuvat usein tyhjästä, ja näyttävät omaavan täydellisen tiedon maailmankaikkeuden toiminnasta, ja tuntuvat olevan eksperttejä niin valokuvauksessa kuin kvanttifysiikassakin.
Muista olemassaolevista luonnontieteistä puhumattakaan.

He näyttävät ilmiömäisesti pystyvän antamaan luonnollisen selityksen jopa sellaisille ilmiöille, joille ammattitutkijat tai tiedemiehetkään eivät ole löytäneet selitystä vuosien saatossa.
"Avaruudessa ei ole elämää. Piste."

He ovat myös äärimmäisen tehokkaita psykologeja, sillä pystyvät diagnosoimaan keskustelijoiden mielenterveyden tilan ilman että olisivat koskaan tavanneet heistä ketään.
"Näit UFOn: olet siis hullu."

Kummallisin "skeptinen" päätelmä UFOja koskien on kuitenkin se kun väitetään, että ihmiskunnan nykyinen kehitys on edennyt pisteeseen, jota ei voi enää ylittää. Esim. "Tiede sanoo niin ja näin, että valonnopeutta ei voi ylittää.. Eli siis ei maapallon ulkopuoliset sivilisaatiot voi millään matkustaa tänne..".

No olihan se maapallokin litteä joskus...

Taitaa vain tuntematon pelottaa.

16

1095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FastSpeedFastFeet

"Kummallisin "skeptinen" päätelmä UFOja koskien on kuitenkin se kun väitetään, että ihmiskunnan nykyinen kehitys on edennyt pisteeseen, jota ei voi enää ylittää. Esim. "Tiede sanoo niin ja näin, että valonnopeutta ei voi ylittää.. Eli siis ei maapallon ulkopuoliset sivilisaatiot voi millään matkustaa tänne..". "

Mitä ihmettä ne skeptikot oikein ajattelee. Luulee tietävänsä tieteestä jotakin mutta ovat tuossakin hakoteillä.

Jossakin Tieteenkuvalehdessä oli juttua tästä nopeus jutusta. Siinä oli tutkijat ylittäny valonnopeuden nopeuden monta kertaa. Muistakaa, aina voi pistää toista nopeammaksi jos osaa. :P

Mutta herttinen sentään, luuleeko ne tietävänsä kaiken paremmin jos ne tuossakin epäonnistuvat. Joku skepo kuitenkin tulee väittämään tänne että minun pitää antaa todisteet siitä. Se jolle Tieteenkuvalehtiä tulee, menkää niille lueskelemaan, itsekkin lueskelen sitä, siinä on mielenkiintoisia juttuja. Jos ei Tieteenkuvalehtikään pysty teille todistamaan sitä että valonnopeus on rikottu monta kertaa, niin menkää niille tutkijoille kylään jokka on rikkonu sen.

• Olisi kyllä syytä antaa todisteita, on väitteesi sen verran mullistava.

• joku muu
        sharyn kirjoitti:

Olisi kyllä syytä antaa todisteita, on väitteesi sen verran mullistava.

Tarkoittaa varmaan tätä juttua.
        Eli laasersäde ohjattiin kuutioon jossa oli
        cesiun kaasua ja kun säde meni sisään
        niin se tuli ulos 310 keraa nopeamin kun olisi
        pitänyt.

http://archives.cnn.com/2000/TECH/space/07/20/speed.of.light.ap/

• joku muu kirjoitti:

Tarkoittaa varmaan tätä juttua.
        Eli laasersäde ohjattiin kuutioon jossa oli
        cesiun kaasua ja kun säde meni sisään
        niin se tuli ulos 310 keraa nopeamin kun olisi
        pitänyt.

http://archives.cnn.com/2000/TECH/space/07/20/speed.of.light.ap/

Toivottavasti löytyisi vanha kähmyltä tai jopa owashilta tyhjentävä vastaus tähän ilmiöön.

Tälläistä ei pitäisi tapahtua, molemmat persoonat kieltävät ylivalonopeuden mahdottomana ?

Vai muistanko asian väärin...Kyllä muutkin asiaa "tutkineet" saavat kommentoida juttua.

Kiitokset jutun esille asettajalle, tälläinen on mennyt minulta aiemmin tyystin ohi silmien.

• AdvocateusDiaboli
        Solarman kirjoitti:

Toivottavasti löytyisi vanha kähmyltä tai jopa owashilta tyhjentävä vastaus tähän ilmiöön.

Tälläistä ei pitäisi tapahtua, molemmat persoonat kieltävät ylivalonopeuden mahdottomana ?

Vai muistanko asian väärin...Kyllä muutkin asiaa "tutkineet" saavat kommentoida juttua.

Kiitokset jutun esille asettajalle, tälläinen on mennyt minulta aiemmin tyystin ohi silmien.

Kiitos vaan valtavasti arvostuksesta.
        Joskus olen kirjoittanut, että tieteen nykykäsityksen mukaan... Olisi vähän liian raskasta liittää se joka lauseeseen.
        "Aephraim Steinberg, a physicist at the University of Toronto, said the light particles coming out of the cesium chamber may not have been the same ones that entered, so he questions whether the speed of light was broken."
        En tietenkään pysty vastaamaan. Fysiikan peruskäsityksetkin muuttuvat. Odotellaan nyt kuitenkin vielä toistoja ja teoriaa, miksi näin tapahtuu. On hyvä kuitenkin pitää mielessä, että fotoni on massaton hiukkanen. Jos ulostuleva fotoni ei ole sama, kuin sisään menevä, voisi olla kysymys näennäisestä ylityksestä. Näyttäisi kuitenkin siltä, että informaatio siirtyy ja se on aika ratkaisevaa.
        Ilmiö ei ole teoreettisesti täysin outo. RF-siirtoteknikassa tunnetaan laskennallisia ylivalonnopeuksia, mutta signaalin ryhmäkulkuaika, joka määritää tiedon siirtymisnopeuden on siirtojohdoissa aina alle valonnopeuden.
        Hämmästyttää, kummastuttaa ja ilahduttaa vanhaa kähmyä. Mitähän sitä saakaan vielä nähdä ennen kierrätykseen siirtymistä.
        Tässä on tieteen vahvuus. Tiede on aina valmis korjaamaan käsityksiään, kun todisteita löytyy.
        Ps. Ethän kai sentään tosissasi odottanut minulta selitystä ilmiölle? Olin aistivinani lievää sarkasmia.

• Tarkkailija_

Tieteen kuvalehti, tuo tieteen Seitsemän päivää-lehti :)

Tuo valonnopeuden ylittäminen..., siinä oli kait kuitekin kyse vain informaation siirtymisestä, ei massan, eikä minkään muunkan partikkelin valonnopeuden ylityksestä. Ilmiötä varmasti tutkitaan ja siihen löytynee varmasti myös selitys, älkää hötkyilkö ja pomppiko.

• Finlander saarinen
        sharyn kirjoitti:

Olisi kyllä syytä antaa todisteita, on väitteesi sen verran mullistava.

Pieni maailma,vai?.

• Eipä lue vai mitä????
        Solarman kirjoitti:

Sinä et tilaa tieteenkuvalehteä. :P

Minä ainakin näin tuon jutun missä valonnopeuttakin nopeampaa pystyy menemään niin tieteenkuvalehdessä. Ei tätä varmaan muissa lehdissä ole esitetty. En tiedä sitten. Minulle ainakin tulee se lehti ja siitä löytyy mielenkiintoisia juttuja, että skepojen kannattaisi lukaista sitä lehteä. Sen taisi saada kaupasta ostettua, no jotkut osat ovat tylsiä mutta suurin osa kiinnostavia yleensä, riippuu ihmisestä kiinnostaako tiede.

Itse tutkin tiedettä ja rajatietoa ja muuta siinä sivussa. Erityisesti kiinnostaa tutkia elämää, eli onko muilla planeetoilla elämää ja miksi. Alkakaa tekin tutkia aihetta miksi avaruudessa on elämää, löydätte monia vastauksia siihen, ainakin minä olen löytänyt vastauksen että muuallakin on älyllistä elämää kuin vain tällä maapallolla.

Kysyisin kuinka monelta tämä asia on mennyt sivulta ohi???

• FastSpeedFastFeet

Tämä juttu on tieteenkuvalehti jaksossa NRO 2/2006.

Laserista vähän.

Attosekuntilaser on maailman nopein laser. Se lähettää vain muutaman triljoonasekunnin pituisia valopulsseja. Nopeimman laserin enäätys on ruotsilla, jossa tutkijat ovat saaneet aikaan 170 attosekunnin pituisen laserpulssin.

Attosekunti:
        Sekunnin triljoonasosa

- Elektroni kiertää vetyatomin ytimen 150 attosekunnissa.
        -------------------------------------------------

Lukeeko täällä oikeastaan kukaan muu tieteenkuvalehteä kuin minä vain???

• Todistettu juttu
        Tarkkailija_ kirjoitti:

Tieteen kuvalehti, tuo tieteen Seitsemän päivää-lehti :)

Tuo valonnopeuden ylittäminen..., siinä oli kait kuitekin kyse vain informaation siirtymisestä, ei massan, eikä minkään muunkan partikkelin valonnopeuden ylityksestä. Ilmiötä varmasti tutkitaan ja siihen löytynee varmasti myös selitys, älkää hötkyilkö ja pomppiko.

Mitä selitystä arvelet???

Kuitenkin valonnopeus on rikottu, joten mahdollista on mennä nopeampaa kuin valonnopeus.

Katso myytinmurtajat keskiviikkona, siinä opetetaan murtamaan eri aiheita todeksi. Että jos se myytti vaikka on murrettu niin sitä ei voi enää kieltää että se ei voisi olla mahdollista. Kannattaa paneutua siihen juttuun että kun vaikkapa tämä valonnopeus juttu. Se valonnopeuden nopeus rikottiin, joten tämä sanoo sen että valonnopeutta nopeampaa on mahdollista mennä myös avaruuden välisissä liikkumisissa. Näin se menee. Ei kannata alkaa väittelemään itsensä kanssa onko se mahdollista kun se on jo todistettu niin se on todistettu.

• Spöktikkö

Huu Buhuu. Tulemme tyhjästä nonsoleeraamaan ja kuvitelmiksi väittämään näkemänne oudot asiat kuten harmaan rodun edustajat ja muut solarmanit, siniset, valkoiset ja punaiset pallot sekä tietenkin lentävät vadit ja sikarit ja nykyään myös suorakaiteet ja kolmiot.

Nyt tärkein viestini: Me skeptikot tiedämme kaiken ja olemme kaiken ufoilunkin takana, mutta emme halua antaa teidän valittujen levittää sanomaa tästä maailmankaikkeudesta, joka murenee omaan fantastiseen mahdottomuuteensa.

Olet oikeassa: Maailmankaikkeus ei perustu tieteeseen ;-) Voima olkoon kanssais!

• Eivät tiedä mitään tieteestä

Skeptikot ei tiedä hevon"Piip" tieteestä mitään. Onneksi meillä on näitä järkeviä tutkijoita jotka tutkii asiaa vieläkin syvemmältä. Juuri näiden järkevien tutkijoiden ansiosta maailma on parempi. Mutta sitten nämä skeptikot yrittävät vallata maailman, eli sillä tavalla että sanovat että mitä he sanovat niin se on laki. Skeptikot todellakin on hakoteillä tästäkin ufo aiheesta todellakin, ja kokonaan rajatiedosta. Tieteestäkin he ovat hakoteillä, he luulevat tietävänsä tieteestäkin kaikki.

Itse kun olen käynyt tällä palstalla niin olen huomannut että monella täältä todellakin puuttuu tieteestä tietoa. Skeptikotkin täällä tappelevat että se tiede on sellainen mitä he sanovat. Todellakaan ei ole sellaista tiede mitä he sanovat, että tiede olisi lyhytkatseista mukamas. Ei todellakaan, tiede on laajakatseisempaa kuin mitä skeptikot sanovat. En tiedä miksi he väittävät teorioita tieteestä vaikka ne eivät yhtään kuvaa muutakuin tyhmiä skepo tutkijoita.

Olen huomannut että skeptikot on myös hakoteillä tästä elämän synnyn aiheesta, että mitä maailmaan voi syntyä. Tutkikaa tiedettä skepot niin tiedätte että maailmaan voi syntyä muukalaisia, he voivat käydä planeetallamme milloin tahansa. Skepot tutkikaa tiedettä älkääkö väittäkö jotain mikä ei ole totta. Tiede on todistanut sen että elämää on olemassa. Tiede on myös todistanut sen että elämää voi syntyä muilla planeetoillakin kuin vain tällä. Tiede on todistanut että elämä voi olla älyllistä muilla planeetoilla koska he ovat tutkineet viruksia ja mikrobeja ja muita pieneliöitä. Tiede on todistanut kaikkea, mutta te skepot ette huomaa mitä tiede on tehnyt, te vain puhutte tieteestä niinkuin se olisi roskiksesta löydetty vanha pahvinpala.

Tutkikaa ja lukekaa tiedettä skepot, suosittelen myös rajatiedon ystäville. Tieteestä löydätte kaiken tiedon, skepoilla sanon myös sen että vaikka te luulette tietävänne tieteestä paljon, te ette todellakaan tiedä, olen lukenut palstaa jonkin verran ja olen huomannut että moni skepokin erehtyy mitä tiede on. Tieteestä löydätte monia pohjia eri asioille, tiedettä ei ole se että kieltää asian, tiede on sitä että sitä alkaa tutkimaan todenteolla.

Ei kannata väittää vastaan enään, te kaikki olette olleet hakoteillä. Minäkin olen joskus ollut hakoteillä, mutta aloin tutkimaan tiedettä niin menin enemmän sille oikealle tielle missä pitääkin olla. Tällä palstalla yleensä moni on hakoteillä asiasta, ja vähän paljonkin hakoteillä moni. Suosittelen kaikkien paneutuvan tieteen saloihin, löydätte sieltä tiedon miksi muukalaisia on ja miksi he ovat käyneet täällä. Skeptikoiden suusta ette löydä sitä, turha niiltä on odottaa tai kysyä mitään. Eivät he tiedä oikeasti mitään tieteestä, luulevat vain tietävänsä koska ovat saaneet 10 matikan kokeesta.

Vaikka saisit kymppejä kokeista niin se ei meinaa että tietäisit muita paremmin. Se pitää kaikkien muistaa. Skeptikkojen varsinkin pitää muistaa se että ikinä ei kannata kieltää asiaa, pitää tutkia aihetta, siinä voi mennä vuosia tai ehkäpä vain viikko, mutta tiede on hidasta, mutta kun on nuita tutkijoita niin he nopeuttavat tiedettäkin. Eli skepoilemalla ei pääse pitkälle, skepo tutkijat menevät hitaasti tieteessä eteenpäin, sitten sanovat järkeville tutkijoille että minä tiesin jo tuon mahdolliseksi, mutta en kerennyt tehdä sitä.

Eli skepot yleensä kun tieto todistetaan, muuttavat yhtäkkiä että he ovat aina tienneet sen. Aikamoista touhua, ihmettelen itsekkin miksi he tekevät rosvomaisesti että he olisivat tienneet sen asian jo. Järkevät tutkijat ei välitä skepoista, he jättävät niiden tutkimukset kauemmas omista tutkimuksistaan, koska skepojen tutkimuksissa lukee ei tämmöistä voi olla olemassakaan tai ei tämmöistä voi edes tehdä, ei se ole mahdollista. Niimpä niin, on skepo tutkijoita ja järkevät tutkijat, muistakaa erottaa ne skepot tieteestä.

• mutta...

Oikeat skeptikothan pyörittävät tiedemaailmaa. Ilman tervettä epäilyä ei ainuttakaan keksintöä tai teoriaa tehdä. Kyllä sinulla ovat nyt puurot ja vellit pahasti sekaisin. Jospa keksisit paremman sanan kuvaamaan kertomiasi tyyppejä kuin skeptikko, nyt ei määritelmä pidä alkuunkaan paikkaansa. Olisiko totaalikieltäjä parempi ilmaus? Toisaalta tämän palstan totaalikieltäjät näyttävät olevan ufouskovaisia. He kieltävät systemaattisesti tieteellisesti, kritiikille avoimesti alttiina hankitun tiedon arvon.

• AdvocateusDiaboli

Tiedemaailma on niin täynnä skepoja, että päät kolkaa yhteen. Itse en ole saanut tieteellistä koulutusta, mutta olen lueskellut tieteen historiaa harastuksenani yli 30 vuotta, sekä tiedekirjallisuutta ja yksinkertaisempia tieteellisiä artikkeleja.
        Lukion pitkällä matikalla, kun ei oikein pitkälle fysiikassa potkita.
        Omassa kirjahyllyssänikin on toista hyllymetriä populatiivista tiedekirjallisuutta: Tähtitiedettä, kosmologiaa, hiukkasfysikkaa, kvanttifysiikkaa, biologiaa, ekologiaa, filosofiaa ja kaikki olen lukenut vähintään kertaalleen. Se on kuitenkin pieni osa kaikesta lukemastani. Tosin vain murto-osa on jäänyt mieleen, koska pääni on kuin pärekori.

Ensin voisit käydä lukemassa vaikka Wikipediasta, mitä skeptikolla tarkoitetaan ja sitten kun olet kahlannut edes puolet siitä kirjallisuudesta, mitä minä skepona olen lukenut, voit tullaa opettamaan minua tavaamaan.
        Kunnioittaen...

• ollaan NIIN pihalla

Voi luoja kuinka pihalla ihminen ylipäätään voi olla.

"Skeptikot ei tiedä hevon"Piip" tieteestä mitään. Onneksi meillä on näitä järkeviä tutkijoita jotka tutkii asiaa vieläkin syvemmältä. Juuri näiden järkevien tutkijoiden ansiosta maailma on parempi. Mutta sitten nämä skeptikot yrittävät vallata maailman, eli sillä tavalla että sanovat että mitä he sanovat niin se on laki."

Useimmat näistä tutkijoista joissa näissä jutuissa puhutaan ovat skeptikoita. Eivät he usko mitään, ELLEI SITÄ TODISTETA ja se todistaminen on se juttu jossa ufohysteerikot aina menevät metsään. Tieteelle ja skeptikoille erittäin tärkeä asia on asioiden hoitaminen tietyllä tavalla. Tieteeseen kuuluu asioiden toistettavuus, eli kun joku väittää tehneensä jotain, sen pitää olla toisten tiedemiesten todistettavissa ja vasta USEIDEN toistojen jälkeen ko. asia voidaan hyväksyä.

Hämmentävästi myös ilmoitit että on olemassa skepotutkijoita ja järkeviä tutkijoita. Voitko vielä selkeyttää, että mikä ero näiden kahden välillä. Tieteeseen KUULUU skepsismi. Terve sellainen. Useimmat vain sekoittavat sen patologiseen kieltämiseen. Enkä usko, että yksikään tutkija voi olla patologinen kieltäjä. Onko "hyvä" tutkija sellainen joka väittää keksineensä jotain mullistavaa ja skepotutkija sellainen joka ei pystykään toistamaan ko. koetta ja näinollen ei usko väitteeseen?

• Sinulle!

Paras kirjoitus tällä palstalla. Olet todellakin skepsismin asiantuntija!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3065
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1294
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1196
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1158
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      989
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe