Mulla on tässä nyt 6 kk aikaa saada kauppatieteiden gradu valmiiksi. Kauanko olette itse tehneet gradujanne?
kauanko kestää
7
1942
Vastaukset
- huoh...
Suunnittelutyö lähti käyntiin kolmisen vuotta sitten. Mutta tunnustan kyllä, että hitaasti on tullut tehtyä. Riippuu kyllä ihan aiheesta ja menetelmistä (sekä omasta ajasta) missä ajassa suoriutuu. Kai puoli vuottakin ihan mahdollinen aika on.
- jokaisesta itsestään
Toissapäivänä tuli kuluneeksi vuosi siitä kun lyötiin aihe lukkoon yhteistyötahon kanssa. Gradu alkaa olla "kasassa", mutta sitä siistimistä ja viilausta on yhä edessä. Jouluun mennessä aion saada arvosteltavaksi. Gradussani oli teoriaosa, joka käsitteli itselleni aivan uudesta näkökulmasta aihepiirin asioita, joten siihen perehtyminen vei aikaa. Lisäksi tein taustahaastattelut ja niiden sekä aiempien tutkimsten ja teorioiden pohjalta kyselylomkkeen, vastauksia kertyi yli 200 ja niisä oli aika takominen SPSS:ään... Menihän tuossa aikaa, red bullia ja hermotkin pariin otteeseen :)
Se kauanko kestää riippuu aiheesta, aineesta, sinusta itsestäsi, menetelmistä, perehtyneisyydestäsi, ohjauksesta... Ei voi sanoa mitään ns. oikeaa aikaa jonka kuluessa olisi oltava valmis.
Ja teetkö gradua päätoimisesti, vai työn ja muiden opintojen ohessa? Sekin vaikuttaa. Intensiiviset monen päivän jaksot ovat tehokkaampia ainakin itselleni kuin se, että yrittäisin nyhertää päivittäin tunnin tai pari.
Muta siis kukin tyylillään, keskimäärin menee ehkä n. 9kk-vuosi. Luulisin. Puoli vuotta riittänee jos olet jo jyvällä aiheestasi ja mitään laajoja kyselyitä tms. ei ole tulossa ohjelmaan. - r & r
Jokaisella on varmasti oma tyylinsä. Mitä olen ihmisten kanssa keskustellut, niin toiset tekevät työn esim. hiljalleen vuoden aikana ja kirjoittavat tekstin sitten muutamassa päivässä. Jotkut puurtavan päivittäin vuoden ja siihen päälle vielä iltatöitä ja viikonloppuja.
Omalla kohdallani aloitin hitaasti aiheeseen tutustumisen alkukesästä ja kirjoittamisen elokuun alkupuolella. Nyt rupeaa olemaan aihepiiri hanskassa ja varmaan jouluksi tulee valmis, jos ei jo aiemminkin. Työn ohessa olen tehnyt yhden tentin ja käynyt yksillä luennoilla.
Mistä tuo aikataulu tuli? Jos teet "tilaustyötä", niin tuskin he haluavat gradua vaan tilatun työn tehdyksi. Gradun työstä voi hioa jälkeenpäinkin. - rosem
Minulla gradun teko on kestänyt noin vuoden. Miinus kesätyöt heinä-elokuussa. Kohta pitäisi olla valmista.
- weels
Riippuu tietenkin itestä, mutta mulla meni vähän yli vuosi. Keväällä olin tosin pari kuukautta ollenkaan tekemättä kun olin töissä.
- KTM-06
..puoli vuotta ja kyseessä siis myös kauppatieteen gradu :) Tein sitä lähinnä päätyönä mutta ei ollut mikään kamala kiire missään vaiheessa. Eli mielestäni aivan realistinen tavoite tuo 6 kk, jos vaan olet valmis siihen myös panostamaan. Sain muuten hyvän arvosanankin, eli ei se laatukaan välttämättä kärsi, vaikkei pakerrakaan vuotta yhden asian kanssa :) Tsemppiä!
- o.t.
Jos on täysipäiväisesti aikaa tehdä gradua, niin toi 6kk riittää aivan mainiosti. Jos sen sijaan on jotain muuta aktiviteettia (töitä, useampi kurssi tms.), voi käydä aika raskaaksi...
Itse aloittelin kauppatieteiden gradunteon "visioinnilla" loppukeväällä 2006 ja kirjoittelin teoriantynkää alkukesän (n.25 sivua). Kesätyöt pistivät gradunteon jäihin, mutta kouluun palatessa rykäisin kokoon teorian syyskuussa, empiriamatskun keräämiseen lokakuussa ja empirian kirjoittamisen marraskuussa. Joulukuu meni vikoja kursseja suorittaessa.
Jos en olisi haudutellut aihetta päässäni jo aiemmin, niin tuskin tää tahti olisi onnistunut.. Nyt viedään viimeisiä viilauksia - ensi viikolla kansiin :)
Eli 6kk on mahdollista jos pystyy keskittymään hommaan täysin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087