kylmät

jalat?

mitä keinoja saada pidettyä jalat lämpiminä pakkasella?? Kaikki kengät kokeiltu eikä mikään auta? Myös lasten jalat!

10

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla on ainakin..

      turha sinne kenkään on tunkea paksuja sukkia ne kastuu pian sitten ne jäätyy kokeile ensin laittaa ohuempi sukka niin jalka pääsee hengittämään paremmin voihan kengässä olla pieni vuorikin.
      sisällä.. voihan tietysti olla huono veren kiertokin. kyseessä pistä talvella paksumpi pohjaiset kenkät. niin alkaa pysyy läpimänä
      vaikka mumbootsit.. ja paksut hanskat myös.johan on kuuma..

    • Villa-ulla

      Mä pidän jalat lämpiminä pelkillä villasukilla. Eli ei siis puuvillasukkia, joissa kuminauhat puristavat nilkoista veret seisauttavalla tavalla. Löysävartiset villasukat paljaisiin jalkoihin on hyvä konsti. Toimii hyvin nahkakenkien kanssa.Ei tietenkään ole kovin juhlava konsti:-)

      Käytän pelkkiä villasukkia myös kumisaappaissa, esim. kesällä suolla marjassa ollessa jalat eivät tunnu hikisiltä ja kosteilta kun ilmastointi pelaa eikä villa tunnu kostealta paljaaseen ihoon. Kokeilkaa:-)

    • lämpöisinä

      kun käärii ne folioon.

    • minua auttanut

      Kokeilepa B-vitamiinia. Se auttaa ääreisverenkiertoon. Minua ainakin auttanut.

    • Pöly-Esteri

      Aloita ihmeessä avantouinti, kaikki vaivat pysyy loitolla ja jalat aivan kuumana.

    • harva ja valittu

      oletko kuullut vanhaa sanontaa: "vilun liika kintaassa, lämpimän liika sukassa". -tarkoittaa että kenkä ei saa puristaa.
      -toisaalta, joskus NESTEVAJAUS aiheuttaa jalkojen kylmenemistä, joten kannattaa ottaa välillä mehua, teetä tai vaikkapa kahvia niin heti jalat lämpenee.

    • näitä kenkiä....

      mulla auttoi uvexin kengät, ei kylmä enää...

      kärsin 25 vuotta kylmistä jaloista..

      • mummo neuvoi

        Mummoni neuvoi aikanaan, että varpaita pitää liikutella kengissä. Älä siis käytä liian pieniä kenkiä, joissa varpaat ei mahdu liikkumaan. Siis kipristele, heiluttele ja nouse välillä varpaille seisomaan, niin johon alkaa veri kiertää.

        Ja muista välttää keinokuituisia sukkia. Villasukat on parhaat! Lyhytvartiset, juuri nilkan peittävä, eivät näy nilkkureistakaan.


    • Varmasti

      Villa on paras konsti: Villasukat, villapohjalliset ja huopatöppöset kyllä pitävät kylmää loitolla. Kun on kunnon villasukat tai vaikka kahdetkin ja töppöset jalassa, niin tarkenee vaikka 30 asteen pakkasilla! Oli kengät mitkä tahansa, pitää niissä olla tarpeeksi tilavat, että sinne mahtuu sitä lisäsukkaa ja pohjallista ja jää vielä vähän ilmaakin, joka eristää.

      Muutenkin pitää pukeutua riittävästi. Koko kehon lämpö vaikuttaa myös jalkoihin.

      Joskus kylmät jalat ovat seurausta huonosta ääreisverenkierrosta. Avantouinti on hyvä konsti silloin. Verenkiertoa saa vilkstettua myös mausteisilla ruuilla. Kokeilepa teetä, johon on laitettu ripaus chiliä, inkivääriä ja hunajaa.

    • Ekkis

      Osta lämpösuoja ja leikkaa kengän pohjallisen alle, nii ei lämpö karkaa. Ja toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3470
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2810
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2698
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1981
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1837
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1743
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1632
    Aihe