On aivan mahtavan hyvä kirja, olen upputunut siihen täysin.
Onko muita vastaavanlaisia kirjoja?
Corinne Hofmann: Vakoinen Masai
5
1200
Vastaukset
- vilpuriina
Itsekin tykkäsin Valkoisesta Masaista todella paljon. Nythän siitä on tehty myös elokuva.
Tässä jotain kirjoja, joista ehkä voisit tykätä:
Phoolan Devi: Minä, Phoolan Devi
Kertoo intialaisesta naisesta, järjestelmästä ja sitä vastaan kapinoinnista. Hyvää kuvausta intialaisesta arjesta.
Waris Dirie: Aavikon kukka
Afrikkalaisen (Somalia?) tytön matka köyhistä oloista kansainväliseksi malliksi.
Alicia Appleman-Jurman: Alicia - juutalaistyttö
Kertomus juutalaistytön selviytymisestä sodan kauhuissa. Todella koskettava, hyvä kirja.
Mende Nazer / Damien Lewis: Orja
Nykypäivän orjatarina. Kuinka pieni käyhä lapsi joutuu rikkaaseen perheeseen orjaksi. Järkyttävä tositarina.
Siinä jotain tositarinoita, joista olen itse tykännyt. Lisää löytyy, jos mikään noista ei miellytä.- kirja-ahmatti
Tuon orjan oon lukenut, ja vitsi oli muuten tosi hyvä sekin. Mutta taa Masai on vieny mut mennessään.
Ootko sä lukenut Defonseca Misha :Susilapsi. Sitä voin sulle suositella jos et ole. Tuo on kanssa tosi hyvä.
Laita vaan lisää kirjavinkkejä jos on, kirjoitan ylös ne ;) - vilpuriina
kirja-ahmatti kirjoitti:
Tuon orjan oon lukenut, ja vitsi oli muuten tosi hyvä sekin. Mutta taa Masai on vieny mut mennessään.
Ootko sä lukenut Defonseca Misha :Susilapsi. Sitä voin sulle suositella jos et ole. Tuo on kanssa tosi hyvä.
Laita vaan lisää kirjavinkkejä jos on, kirjoitan ylös ne ;)Tuon Susilapsen olen lukenut. Tykkäsin siitä kyllä, mutta mm Alicia- juutalaistyttö oli mielestäni parempi.
Jos ihmiskunnan hirveydet kiinnostaa, niin paras (ja kauhistuttavin) kirja keskitysleireistä on mielestäni Fania Fenelonin kirjoittama Auschwitzin tyttöorkesteri.
Todella karua tekstiä, tunteet kuvattu vaikuttavasti.
Sitten voisin suositella kirjaa Aavekettu, kirjoittanut James Houston. Ei ole elämänkerrallinen tositarina, mutta perustuu tositapahtumiin. Kirjailija on tietysti ottanut paljon vapauksia, tapahtumat nimittäin sijoittuvat intiaanielämään. Valkoinen tyttö joutuu intiaanien vangiksi. Hyvää kerrontaa, parhaita kirjoja mitä olen lukenut.
Jos vielä natsivainot kiinnostaa, niin myös Roma Ligockan / Iris von Finckensteinin kirja Punatakkinen tyttö on hyvää luettavaa.
Hieman erilainen on suomalaisen naisen kertomus islamilaisesta maailmasta. Miriam Khan kirjoitti tarinsansa kirjaan Pitkä paahteinen polku. Kun nainen joutuu syytetyksi siveettömyydestä ja mitä siitä sitten seuraa. - kirja-ahmatti
vilpuriina kirjoitti:
Tuon Susilapsen olen lukenut. Tykkäsin siitä kyllä, mutta mm Alicia- juutalaistyttö oli mielestäni parempi.
Jos ihmiskunnan hirveydet kiinnostaa, niin paras (ja kauhistuttavin) kirja keskitysleireistä on mielestäni Fania Fenelonin kirjoittama Auschwitzin tyttöorkesteri.
Todella karua tekstiä, tunteet kuvattu vaikuttavasti.
Sitten voisin suositella kirjaa Aavekettu, kirjoittanut James Houston. Ei ole elämänkerrallinen tositarina, mutta perustuu tositapahtumiin. Kirjailija on tietysti ottanut paljon vapauksia, tapahtumat nimittäin sijoittuvat intiaanielämään. Valkoinen tyttö joutuu intiaanien vangiksi. Hyvää kerrontaa, parhaita kirjoja mitä olen lukenut.
Jos vielä natsivainot kiinnostaa, niin myös Roma Ligockan / Iris von Finckensteinin kirja Punatakkinen tyttö on hyvää luettavaa.
Hieman erilainen on suomalaisen naisen kertomus islamilaisesta maailmasta. Miriam Khan kirjoitti tarinsansa kirjaan Pitkä paahteinen polku. Kun nainen joutuu syytetyksi siveettömyydestä ja mitä siitä sitten seuraa.Tuo aavekettu kuulostaa tosi hyvälle, sen taidan seuraavaksi lukea!
Suur kiitos sulle näistä, kirjaan kaikki muistiin ylös! - Jännäjuttu
Haa, Valpuriinan lista on kuin suoraan hyllystäni :)
Mullakin lisää samaa etnokirjallisuutta, jos niin voi sanoa:
Xinran: Vaiennetut äänet, kiinalaisia naiskohtaloita
Namu Mathieu: Namu, tyttö äitien maasta (Kiina)
Asha Miro: Gangesin tytär (adoptiotarina intialaisesta tytöstä)
Zana Muhsen: Lupaus vapaudesta (jatkoa Jemeniin kaaputuista tytöistä)
Latifa: Kätketyt kasvot (Afganistan)
Khaled Hosseini: Leijapoika (Afganistan)
Elizabeth Kim: Kymmenentuhatta surua (Korea)
Ja monta monta muuta, jotka olen vienyt siskolleni tai divariin tai kirjaston omia.
Orja oli järkyttävä, kun taas Valkoinen masai varakkaan turistinaisen mahdollisuus heittäytyä 'afrikkalaiseksi'. Kiinnostava silti ja haluaisin nähdä sen leffana myös.
Lisää vaan kirjannimiä elosta ja olosta muissa maissa. :)Varsinkin muslimimaista, joiden salattu maailma on todella kiehtovaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475895
- 495371
- 523753
- 143695
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1013478- 313146
- 592894
- 592776
- 562430
- 461881