Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kokemuksia?

vapaaehtoiseksi

onko teillä kokemuksia esim. SPR:n ystävätoiminnasta tai muista töistä SPR:llä? tai jossain muussa paikassa?

7

2708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      kiva kun muutkin on kiinnostuneet spr vapaehtois töistä :D itse en ole paljoa ollut, mutta tsunamin aikaan olin kaupungilla spr:än vaatteet päällä ja lipas kädessä 3 tuntia hankkimassa rahaa, ja ihan mukavasti siinä tuli :D mukavia vanhoja ihmisiä tuli juttelemaan ja näin. suosittelen :D mene vaikka läheiseen spr paikkaan paikkakunnallas:)

      • cida

        mitään. Tsunamin sijoitusten jälkeen minulta ei enään tipu rahaa.
        Ainoa avustus kohde on Pelastusarmejan joulupata.


      • myös yksi
        cida kirjoitti:

        mitään. Tsunamin sijoitusten jälkeen minulta ei enään tipu rahaa.
        Ainoa avustus kohde on Pelastusarmejan joulupata.

        Olen nyt ollut jonkin aikaa mukana SPR.n ystävätoiminnassa.Käyn vanhusten luona,ja olemme jutelleet ja ulkoilleet.Kyllä se piristää kovasti heidän päiväänsä,kun joku käy.Koen myös saavani itsellenikin tuosta jotain,vaikka rahaa en saakaan.Mukaan vaan!Kaikki käsiparit ovat tarpeen!


      • mukaan vaan
        myös yksi kirjoitti:

        Olen nyt ollut jonkin aikaa mukana SPR.n ystävätoiminnassa.Käyn vanhusten luona,ja olemme jutelleet ja ulkoilleet.Kyllä se piristää kovasti heidän päiväänsä,kun joku käy.Koen myös saavani itsellenikin tuosta jotain,vaikka rahaa en saakaan.Mukaan vaan!Kaikki käsiparit ovat tarpeen!

        niin annetaan kapitalisteille lisää syitä maximoida mm. Terveyskeskuksissa tms. kohteissa työteho. Näin saadaan koulutettu henkilökunta pysymään vain itse asiassa eli pesut,- syöttöapu aamuisin (päivisinhän ystäväpalvelu hoitaisi tuon),- lääkkeet,- puhtaus ja informointi hoidosta ja jatkohoidosta.

        Kyllä meitä koulutetaan siihenkin että voisimme ulkoiluttaa jne. mutta kapitalisti ja kuntapäättäjät nykyään laskevat että kun "pakotetaan" henkilökunta kiireeseen niin niiltä jää täällä aiheena olevakin seurustelu pois.

        Silloin tulee "pyhimyksille" tarvetta. "Ystäväpalvelu" nimenäkin jo kamala. Kohta vois olla kanssa kiireisesä Suomessa tarve "Isäpalvelu",- "Äitipalvelu",- "Naapuripalvelu" jne.

        Kyllä se niin on että työttömyyttä vastaan on tälläkin saralla taisteltava. Kun ihmiset tekee palkatonta työtä niin edellämainitut valtatahot katsovat että eihän tuosta tarvitse mitään maksaa kun sen tekevät jo muutkin ja ILMAISEKSI!

        Menkää kuluttamaan aikaanne poliittisesti merkittäviin kansalaisjärjestöihin niin saatte jotain järkevääkin aikaan. Saatte mm. tunteen että NYT minä tein jotain jolla on painoarvoa. Yhteiskuntaa liikutetaan poliittisin järjestöin...OIKEASTI ja merkittävästi.

        Mutta...näin lyhytjänteisesti asiaa kun tarkastelee niin kyllä...on se hienoa kun voi antaa aikaansa vanhukselle ja ajetellen että se on joku joka ei ole edes omainen. Mielestäni vanhuksen oikea auttava käsipari tulisi olla omat lapset,- sisarukset ja muu lähiperheeseen kuuluvat. Silloin voitaisiin antaa vielä vanhukselle mahdollisuus tunteeseen että HÄN ON vielä joku jota rakastetaan.

        Oikeasti...ei "Ystäväpalvelu" korvaa tuota tunnetta. Sillä on merkitystä vain ihmisille joilla on itsessään joku puutos. Terapiaksi voisin sitä sanoa.

        Kulkaa...jos teillä on oma isä/äiti tai isovanhempi tai heidän sisko/veli niin hoitakaa häntä/heitä. Rakennatte perhe/sukuidylliä. Sillä on suurempi merkitys ja voi olla että jotkin suhteita rasittavat asiat saa vihdoin , jollei kokonaan korjattua niin osaksi selvitettyä!

        Ugh...olen puhunut.


      • vapaaehtoiseksi
        mukaan vaan kirjoitti:

        niin annetaan kapitalisteille lisää syitä maximoida mm. Terveyskeskuksissa tms. kohteissa työteho. Näin saadaan koulutettu henkilökunta pysymään vain itse asiassa eli pesut,- syöttöapu aamuisin (päivisinhän ystäväpalvelu hoitaisi tuon),- lääkkeet,- puhtaus ja informointi hoidosta ja jatkohoidosta.

        Kyllä meitä koulutetaan siihenkin että voisimme ulkoiluttaa jne. mutta kapitalisti ja kuntapäättäjät nykyään laskevat että kun "pakotetaan" henkilökunta kiireeseen niin niiltä jää täällä aiheena olevakin seurustelu pois.

        Silloin tulee "pyhimyksille" tarvetta. "Ystäväpalvelu" nimenäkin jo kamala. Kohta vois olla kanssa kiireisesä Suomessa tarve "Isäpalvelu",- "Äitipalvelu",- "Naapuripalvelu" jne.

        Kyllä se niin on että työttömyyttä vastaan on tälläkin saralla taisteltava. Kun ihmiset tekee palkatonta työtä niin edellämainitut valtatahot katsovat että eihän tuosta tarvitse mitään maksaa kun sen tekevät jo muutkin ja ILMAISEKSI!

        Menkää kuluttamaan aikaanne poliittisesti merkittäviin kansalaisjärjestöihin niin saatte jotain järkevääkin aikaan. Saatte mm. tunteen että NYT minä tein jotain jolla on painoarvoa. Yhteiskuntaa liikutetaan poliittisin järjestöin...OIKEASTI ja merkittävästi.

        Mutta...näin lyhytjänteisesti asiaa kun tarkastelee niin kyllä...on se hienoa kun voi antaa aikaansa vanhukselle ja ajetellen että se on joku joka ei ole edes omainen. Mielestäni vanhuksen oikea auttava käsipari tulisi olla omat lapset,- sisarukset ja muu lähiperheeseen kuuluvat. Silloin voitaisiin antaa vielä vanhukselle mahdollisuus tunteeseen että HÄN ON vielä joku jota rakastetaan.

        Oikeasti...ei "Ystäväpalvelu" korvaa tuota tunnetta. Sillä on merkitystä vain ihmisille joilla on itsessään joku puutos. Terapiaksi voisin sitä sanoa.

        Kulkaa...jos teillä on oma isä/äiti tai isovanhempi tai heidän sisko/veli niin hoitakaa häntä/heitä. Rakennatte perhe/sukuidylliä. Sillä on suurempi merkitys ja voi olla että jotkin suhteita rasittavat asiat saa vihdoin , jollei kokonaan korjattua niin osaksi selvitettyä!

        Ugh...olen puhunut.

        Enpä voi muuta kuin yhtyä Sinun puheeseen. Sillä itse sorruin vapaaehtoistyöntekijäksi erääseen suureen "korserniin" tein työtä vuorotta. Kuluja tuli ja kun esitin matkalaskua niin sanottiin, ettei vapaaehtoistyö ole vapaaehtoistyötä ellei siitä synny tekijälle kustannuksia. Kelläpäs muilla on innostusta ja aikaa kuin pienellä eläkkeellä olevalla tai työttömällä. Paremmalla eläkkeellä olevat matkustelevat ja on varaa mökkeihin jms. joten tässä yritettiin "kyniä" se viimeinenkin höyhen.
        Mutta ei tässä kaikki. Kun sain työpaikan,määräaikaisen kylläkin, niin silloin tuolta suunnalta alettiin haukkumaan ja moittimaan minua siitä kun jätin heidän työn, enkä jatkanut vapaaehtoisena. Siis vapaaehtoistyötä olisi pitänyt jatkaa työn ohessa tai ottaa palkatonta vapaata jotta olisin voinut hoitaa ilmaistyön. Tuosta esityksestä löytyy jopa tekstinä asia.
        Joten olkaa varovaisia ja harkitkaa vapaaehtoistyöhön liittymistä. Sillä kauniita ajatuksia esittävä pyytäjä voikin olla "ketunnahka" kainalossa. Minä olen saanut kuulla haukkumista, moittimista ja piruilua sen verran, etten lähde enää vapaaehtoistyöhön kuin läheisille sukulaisille ja erittäin hyville tutuille ja heillekin talkoisiin.


      • onhan
        vapaaehtoiseksi kirjoitti:

        Enpä voi muuta kuin yhtyä Sinun puheeseen. Sillä itse sorruin vapaaehtoistyöntekijäksi erääseen suureen "korserniin" tein työtä vuorotta. Kuluja tuli ja kun esitin matkalaskua niin sanottiin, ettei vapaaehtoistyö ole vapaaehtoistyötä ellei siitä synny tekijälle kustannuksia. Kelläpäs muilla on innostusta ja aikaa kuin pienellä eläkkeellä olevalla tai työttömällä. Paremmalla eläkkeellä olevat matkustelevat ja on varaa mökkeihin jms. joten tässä yritettiin "kyniä" se viimeinenkin höyhen.
        Mutta ei tässä kaikki. Kun sain työpaikan,määräaikaisen kylläkin, niin silloin tuolta suunnalta alettiin haukkumaan ja moittimaan minua siitä kun jätin heidän työn, enkä jatkanut vapaaehtoisena. Siis vapaaehtoistyötä olisi pitänyt jatkaa työn ohessa tai ottaa palkatonta vapaata jotta olisin voinut hoitaa ilmaistyön. Tuosta esityksestä löytyy jopa tekstinä asia.
        Joten olkaa varovaisia ja harkitkaa vapaaehtoistyöhön liittymistä. Sillä kauniita ajatuksia esittävä pyytäjä voikin olla "ketunnahka" kainalossa. Minä olen saanut kuulla haukkumista, moittimista ja piruilua sen verran, etten lähde enää vapaaehtoistyöhön kuin läheisille sukulaisille ja erittäin hyville tutuille ja heillekin talkoisiin.

        itse tarkkailtava sitä,ettei liian kiinteästi sitoudu vapaaehtoistyöhön.Toki on itselle ja omille asioille varattava aikaa.Ja kotiavustajat ym.ovat erikseen,ja hoitavat omat työnsä,kuten myös vanhainkotien,ym.henkilökunta.


    • se kyllä

      tosi hienoa,jos vanhusten hoitajia palkattaisiin lisää,vaan suuntaus on jo pitemmän aikaa ollut sellainen,että entistä pienemmällä henkilökunnalla on yhä enemmän töitä.
      Aikaa ei yksinkertaisesti ole esim.juttutuokioihin vanhusten kanssa,saati sitten ulkoiluun.
      Mielestäni se olisi vanhuksilta ja muiltakin pois,jos ei vapaaehtoistyötä olisi.
      Ja pidän tärkeänä sitä,että auttaa toisia.
      Terv.Itsekin vapaaehtoistyötä tekevä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2162
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      44
      1864
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1550
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      68
      1525
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1442
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1372
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1332
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe