Cerdaus

Eetuna

Kennel kasvattaa kuulemma sakujen ohella valkoisia paimenkoiria?
onko kokemuksia kennelin valkkareista?

16

11887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

      Jos nartun sisaruksilla pahoaa nivelrikkoa, eikä luonteita tutkittu kellään, niin jättäisin kyllä väliin.

      Valkkari kannattaa ostaa vain luonnetestatuista vanhemmista. Sekopäitä, joilla hylätyt luonnetestit, on näyttelymenestyjissä ja muotovalioissakin. Valkkareita lopetettu kun on käyneet ihmisten päälle ja tappaneet perheen muita koiria.

    • löydät
    • jep jep

      Kannattaisi käydä esim kotisivuilla ennen,kun tulee tänne spekuloimaan mitään...Kultaisianoutajia kasvattaa saksanpaimenkoiran ohella. Itselläni on koira touosta kennelistä ja kasvattaja on aivan mahtava!

    • Kotikoiran emo

      Tämä on erityisesti sinulle Ihan tosi. Itselläni on Cerdaus-kennelistä 1,5-vuotias erittäin terve ja hyväluontoinen (joskin ahne) kultsi. Minulla ei ole pahaa sanottavaa kyseisestä kennelistä, joka kasvattaa käsittääkseni pääasiassa "kotimopeiksi" (jos nyt ymmärrän Ihan tosi-nimimerkin vertauksen oikein)sopivia koiria. Itse en pidä hyvänä asiana koirien runsasta kilpailuttamista erityisesti näyttelyissä, koska koira nauttii niistä harvoin. Toinen asia on harrastukset, joista sekä koira että omistaja nauttivat yhdessä. Pidän yhtenä jalostuksen tärkeimmistä kriteereistä suhteellisen alhaista sukusiitosprosenttia (kuten omalla koirallani), koska se turvaa rodun ja koko lajin terveyden.

      • DANI 1

        Meillä 16.03.2006 syntynyt cerdauksen narttu kultsukka, onko koirasi samaa sisarussarjaa?? Olisi kiva kuulla
        kuulumisia, mielellään odotetaan ajatusten vaihtoa koirista, sähköpostios. [email protected]
        Myös muut, joilla on samaa sisarussarjaa, viestit, kuvat tervetulleita. Meillä ihana, syöppö vain ainoastaan
        perinnöllistä ihosairautta poteva ihana Daniela haukku!!!!!


    • -ei näin-

      Siis turha teidän, joilla ei ole sieltä koiraa, haukkua paikkaa.. Oletteko sattumalta käyneet siellä viimeisten parin kuukauden sisällä? Ahtaat olot?? Jo nyt on, siellä en erittäin tilavat ulkoilu kopit koirille. Ja siellä on jokaikinen aidattu koira -alue mitattu, niin että jokaisella koiralla on LAINMUKAINEN tila... Koirat saavat erittäin hyvää ravintoa ja koirani on saanut lääkäriltä erittäin hyvät arvostelut kehityymisestä (koiraa pidetty täysin heidän ohjeiden mukaan!!). Sekä kasvattajat miettivät erittäin tarkkaan kenelle koiran antaa, eli todellakin välittävät koirista... Tutustukaa asioihi ennen kuin tänne kirjoitatte mitään negatiivista kenestäkään!!!

    • -paimenkoirat

      Valkkareista ei kokemuksia henkilökohtaisesti, mutta kuullut (sieltä otetuista) pelkkää positiivista!!

    • tuutelituuteli

      Mulla 12 vkon ikäinen urospentu sieltä. Tuntuu reippaalta ja sosiaaliselta miehen alulta. Valkkariksi rohkean tuntuinen.
      Kasvattajan meille valitsema 10 pennun pentueesta. Oli pentueen aktiivisin ja kovin jätkä. Päätökseeni vaikutti myös isälinjasta löytyneet suojelutulokset (sch3), löytyi myös nartuilta kolmosta ja ykköstä.
      Emällä huonot luonnepisteet. Emän kuitenkin tavatessani ihastuin siihen täysillä. Sosiaalinen, vilkas ja rohkea tyttö! Lisäksi vielä kauniskin.

      • .-.-.-.-

        Rohkea emä vaikka luonnetestissä huonot pisteet? Testasitko kenties? Eikös se emä ole sama koira jota etsittiin kissojen ja koirien kanssa pariviikkoa metsästä kun säikähti jotain OMALLAPIHALLA? Sen koiran karkumatkaa seurattiin ahkeraan netissä silloin.Eli onko se silloin Rohkea?


      • happyiiii
        .-.-.-.- kirjoitti:

        Rohkea emä vaikka luonnetestissä huonot pisteet? Testasitko kenties? Eikös se emä ole sama koira jota etsittiin kissojen ja koirien kanssa pariviikkoa metsästä kun säikähti jotain OMALLAPIHALLA? Sen koiran karkumatkaa seurattiin ahkeraan netissä silloin.Eli onko se silloin Rohkea?

        Minulla on kennelin kasvatti,valkoinenpaimenkoira,ja olen kyllä ollut eritäin tyytyväinen.Ihastuin myös pentujen emään ja emä on kyllä periyttänyt ihastuttavan luonteensa koiraani :)
        Ei ainakaan ole ilmennyt mitään niistä ongelmista joista olen kuullut joillakin valkkareilla olevan.


    • Nähty, koettu.

      Taitavat kasvattaa kaikkia mahdollisia rotuja joista vaan kysyntää löytyy. Mm phalene, tanskandoggi, tiibetinspanieli, chihuahua, englanninbulldoggi, kultainennoutaja,. labradorinnoutaja, saksanpaimenkoira, valkoinepaimenkoira, ransbulldoggi.
      Ottamatta kantaa koiriin/kasvattajaan sen enempää, niin mitenkähän hyvin kaikki rodut tuntevat?

    • Koiramme

      Kyseinen kasvattaja on tuomittu rekisteröintikieltoon ja toiminut vastoin Kennelliiton sääntöjä. Kannattaa siis miettiä mistä koiransa ottaa, onhan noita muitakin rehellisiä kasvattajia.

      • Cerdau's kennel

        Mistä kyseinen kennel tuomittiin rekisteröintikieltoon, ja kuinka pitkäksi ajaksi?
        Kyllähän ovat kasvattaneet tuonkin jälleen tuttujen ja esim.miehen nimellä jne.
        Mikähän mahtaa olla kennelin nykytilanne?
        Ja millaiset olot koirilla oli aikoinaan, joku ilmeisesti tänne oli kommentoinut ahtaista tiloista jne, mutta viestiä ei enään ole?


    • zorro13

      minulla on yksi kennel cerdauksen koirista nimeltään
      cerdau`s mymmelin armas
      nykyinen nimi
      zorro
      käyn sen kans aika paljon mätsäreissä ja on ihan hyviä sijotuksia tullu:)

    • terveyssisar

      Mikä tämän kasvattajan/kennelin tilanne on nykyään? Ja millä paikkakunnalla tämä sijaitsee? Tarvitsisin lisää tietoa...

      • Anonyymi

        Olispa kiva kuulla mitä kenneliin kuuluu nykyään… ?


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe