Elikkäs olen ens kesänä (2007) hankkimassa skootteria. Oon katellu jo pidemmän aikaa nuita eri skootteri-vaihtoehtoja ja tullut tulokseen, että ostokseni olisi joko Piaggio Fly 50 [http://www.piaggio.fi/index.php?sivu=mallit&id=31] tai sitten Peugeot Vivacity N 50cc [http://www.peugeot-motocycles.fi/vivacity_n50cc.html]
Ongelmana minulla on tässä, että en osaa päättää kumpi se minulle sopivin olisi.
Piaggiossahan on 4-tahti moottori, kun taas tuossa Peugeotissa 2-tahti. Kannattaako tähän kiinnittää huomiota? Kumpi on parempi vaihtoehto? Mitä eroja?
Piaggion tankkikin on suurempi eli 7,2 l (peugeot 6 l) ja piaggiossa on myös tuo hansikaslokero, kun taas peugeotissa kassikoukku.. [piaggion esittelyssä ympäristöystävällisyyskin antaa plussaa]
Peugeot on taas mielestäni hienompi ja tunnetumpikin, kuin piaggio..
Jos sinulta löytyy kokemuksia jommastakummasta tai kummastakin skootterista, niin toivoisin, että voisit laittaa skootterin plus ja miinus puolet sekä ehdotuksesi minulle. Kiitän jo nyt vastauksistanne, ne tulee tarpeeseen!
Piaggio Fly 50 || Peugeot Vivacity N 50cc
10
8724
Vastaukset
- Lontoolainen
Flyssa on muuten myos kasilaukkukoukku: se on siina penkin etuosassa. Siihen saa myos katevan tuulilasin (auttaa erittain paljon sateella, eika tuulikaan kay silmiin; Italiassa lahes kaikilla on sellainen), seka boxin. Itsellani on Vespa GT, enka juuri kayta sen kasilaukkukoukkua, silla kasilaukku mahtuu penkin alle, seka ostokset boxiin tai myos penkin alle.
Itse olen ajanut ainoastaan Piaggioilla ja nyt Vespoilla, joten en osaa sanoa mitaan Posoista. Piaggioilla on kuulemma sellainen maine, etta ne ovat helpoimpia korjattavia, silla ovat niin yksinkertaisia.
Miksi et ole harkinnut Vespaa? Erittain tunnettu merkki, ja moottorit ovat rakennettu 100,000km varten.- SkodeGirl
Vespat tahtoo olla melko hintavia.. Ei siinä muuten mitään. Ne on kyllä kans toooosi hienoja! :D Jos ois sen verran ylimääräistä rahaa, niin kyllä ostaisin vespan! ;)
- n11n
SkodeGirl kirjoitti:
Vespat tahtoo olla melko hintavia.. Ei siinä muuten mitään. Ne on kyllä kans toooosi hienoja! :D Jos ois sen verran ylimääräistä rahaa, niin kyllä ostaisin vespan! ;)
sitten Piaggio Fly nelarilla. Kulutus ja muut ominaisuudet ovat mukavammat kuin 2t-moottorilla.
2t:n ainoa etu on parempi viritettävyys ja jonkin verran parempi kiihtyvyys vakiona (hiljaisissa nopeuksissa), lähellä huippunopeutta siinäkään ei ole eroa 2t ja 4t välillä.
Uskon kyllä että Peugeotissa on hyvä äänenvaimennus, mutta yleisesti ottaen nelarit ovat hiljaisempia ja siten mukavampia ajella jos ei nimenomaan halua kuunnella selvää racing röpötystä jota 2t moottorista tulee vähän joka kulmassa..
Nelari säästää luultavasti bensaa (kaasutin versiot) 2t koneeseen verrattuna n. litran satasella.
Tosiaan 2t sopii jos haluaa viritellä, kuunnella röpötystä, ei välitä mitään kulutuksesta, pitää 2t bensan palaneen öljyn hajusta jne, mutta nelari on sivistyneempi ja ei leivo normaalissa käytössä kiinni koskaan, toisin kuin 2t. - SkodeGirl
n11n kirjoitti:
sitten Piaggio Fly nelarilla. Kulutus ja muut ominaisuudet ovat mukavammat kuin 2t-moottorilla.
2t:n ainoa etu on parempi viritettävyys ja jonkin verran parempi kiihtyvyys vakiona (hiljaisissa nopeuksissa), lähellä huippunopeutta siinäkään ei ole eroa 2t ja 4t välillä.
Uskon kyllä että Peugeotissa on hyvä äänenvaimennus, mutta yleisesti ottaen nelarit ovat hiljaisempia ja siten mukavampia ajella jos ei nimenomaan halua kuunnella selvää racing röpötystä jota 2t moottorista tulee vähän joka kulmassa..
Nelari säästää luultavasti bensaa (kaasutin versiot) 2t koneeseen verrattuna n. litran satasella.
Tosiaan 2t sopii jos haluaa viritellä, kuunnella röpötystä, ei välitä mitään kulutuksesta, pitää 2t bensan palaneen öljyn hajusta jne, mutta nelari on sivistyneempi ja ei leivo normaalissa käytössä kiinni koskaan, toisin kuin 2t.Kiitti neuvoista! Ne tuli tosiaan tarpeeseen. Lisääkin saa laittaa tulemaan, kuuntelen kaikkia. (haluan tehdä oikean ostopäätöksen :P)
- drftgyh
n11n kirjoitti:
sitten Piaggio Fly nelarilla. Kulutus ja muut ominaisuudet ovat mukavammat kuin 2t-moottorilla.
2t:n ainoa etu on parempi viritettävyys ja jonkin verran parempi kiihtyvyys vakiona (hiljaisissa nopeuksissa), lähellä huippunopeutta siinäkään ei ole eroa 2t ja 4t välillä.
Uskon kyllä että Peugeotissa on hyvä äänenvaimennus, mutta yleisesti ottaen nelarit ovat hiljaisempia ja siten mukavampia ajella jos ei nimenomaan halua kuunnella selvää racing röpötystä jota 2t moottorista tulee vähän joka kulmassa..
Nelari säästää luultavasti bensaa (kaasutin versiot) 2t koneeseen verrattuna n. litran satasella.
Tosiaan 2t sopii jos haluaa viritellä, kuunnella röpötystä, ei välitä mitään kulutuksesta, pitää 2t bensan palaneen öljyn hajusta jne, mutta nelari on sivistyneempi ja ei leivo normaalissa käytössä kiinni koskaan, toisin kuin 2t.Että äänet riippuu TÄYSIN vaimentimista, esim. hero on taatusti hiljaisempi kuin fude.
Ja lisäksi nelitahdista ei peritä päästömaksua, joka on 17€/vuosi - Oliver 2t
drftgyh kirjoitti:
Että äänet riippuu TÄYSIN vaimentimista, esim. hero on taatusti hiljaisempi kuin fude.
Ja lisäksi nelitahdista ei peritä päästömaksua, joka on 17€/vuosiMinulla on CPI Oliver 2t ja mistään päästömaksusta en ole kuullutkaan?
Päästöt riippuu iham muusta kuin tahtiluvusta, esim. ruisku 2t moottoreilla ei tarvita katalysaattoria Euro 2 normiin, ne kun ovat riittävän vähäpäästöisiä muutenkin.
Varmaan Aprilia DI-Tech 2t ruisku on puhtaampi kuin Fude 4t.. - drftgyh
Oliver 2t kirjoitti:
Minulla on CPI Oliver 2t ja mistään päästömaksusta en ole kuullutkaan?
Päästöt riippuu iham muusta kuin tahtiluvusta, esim. ruisku 2t moottoreilla ei tarvita katalysaattoria Euro 2 normiin, ne kun ovat riittävän vähäpäästöisiä muutenkin.
Varmaan Aprilia DI-Tech 2t ruisku on puhtaampi kuin Fude 4t..Missä saoin että se peritään kaksitahdista? En missään, sanoin vain että sitä ei nelitahdissa peritä.
- metsä ratio 55555
drftgyh kirjoitti:
Missä saoin että se peritään kaksitahdista? En missään, sanoin vain että sitä ei nelitahdissa peritä.
mun mieles piaggio saa myös 2tnä meinaan mulla on ajo-kokemusta piaggio flysta. se on 2t.
- piaggiot
metsä ratio 55555 kirjoitti:
mun mieles piaggio saa myös 2tnä meinaan mulla on ajo-kokemusta piaggio flysta. se on 2t.
on nelareita.
- ..
kyllähä ainaki mun piaggiossa on myös kassikoukku ja jos ostat 2-tahdin nii saat varautua siiihen kauheaan hajuun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760