sisä vai ulkopuolinen teline? sisäpuolisessa ainakin saa nosturin lähemmäs autoa jolloin tyhjänä mukavampi ajaa. lienekkö muuta hyötyä?
puuauton nosturiteline?
8
3838
Vastaukset
- Weckman
Ehottomasti sisäpuolinen, tukevampi lastata ja voi olla vähän kevyempi. Ulkopuolinen väljistyy helpommin. Sisäpuolinen helpompi laittaessa perään kun ei ole valopalakit eikä muut hilikuttimien päät lähellä
Nuo puuautot on meidän verstaala harvoin nähtyjä autoja.
Mitä tarkoittaa sisä ja ulkopuolinen teline kyseisessä tapauksessa?http://services.mascus.com/image.aspx?did=sisunew&Ctl=cargo-transport&prodID={F7E91BB9-BF32-4EDF-B83D-509A4A3B0CC8}&imageid=3
Tuo on niin sanottu ulkopuolinen nosturiteline. Eli nosturin tupet tulevat noihin rungon ulkopuolella oleviin tuppeihin. Tai millä nimellä niitä kutsuukaan.
Tässä ns. sisäpuolinen teline:
http://services.mascus.com/image.aspx?did=sisunew&Ctl=cargo-transport&prodID={073EB44C-2E43-4055-8BF2-C5CA05E8DE38}&imageid=4
Sisäpuolisessa nosturitelineessä nosturin tupet tulevat rungon sisäpuolelle. Mahdollistavat muun muassa sen, että nosturia saa ajettua rungon "sisään". Eli esim. hyttinosturin suhteen etu näkyy siinä, että auton perän ja perävaunun etunipun väliä saa kasvatettua. Muutenkin ahdas se väli, eikä sitä nosturin hyttiäkään kehtaisi rutistella.
Lisäksi jo mainittu seikka, että taitaapa parantaa ajo-ominaisuuksia tyhjänä ajettaessa.puukuski kirjoitti:
http://services.mascus.com/image.aspx?did=sisunew&Ctl=cargo-transport&prodID={F7E91BB9-BF32-4EDF-B83D-509A4A3B0CC8}&imageid=3
Tuo on niin sanottu ulkopuolinen nosturiteline. Eli nosturin tupet tulevat noihin rungon ulkopuolella oleviin tuppeihin. Tai millä nimellä niitä kutsuukaan.
Tässä ns. sisäpuolinen teline:
http://services.mascus.com/image.aspx?did=sisunew&Ctl=cargo-transport&prodID={073EB44C-2E43-4055-8BF2-C5CA05E8DE38}&imageid=4
Sisäpuolisessa nosturitelineessä nosturin tupet tulevat rungon sisäpuolelle. Mahdollistavat muun muassa sen, että nosturia saa ajettua rungon "sisään". Eli esim. hyttinosturin suhteen etu näkyy siinä, että auton perän ja perävaunun etunipun väliä saa kasvatettua. Muutenkin ahdas se väli, eikä sitä nosturin hyttiäkään kehtaisi rutistella.
Lisäksi jo mainittu seikka, että taitaapa parantaa ajo-ominaisuuksia tyhjänä ajettaessa.Kiinnitys tapa on minulle tuttu, mutta en ole ajatellu/katsoneeni niitä niin tarkaan että niitä olisi kahta vaihtoehtoa.
"tupet"
Ootko ikinä pelannut TUPPEA? (korttipeli)
Lapsuuden kesät vietin pohjoisessa jossa metsurit pelasi tuppea, minäkin sitä pelasin, mutta en muista enään sääntöjä. Muistaakseni se oli enemmän järkipeli kuin onnen.RK-asentaja kirjoitti:
Kiinnitys tapa on minulle tuttu, mutta en ole ajatellu/katsoneeni niitä niin tarkaan että niitä olisi kahta vaihtoehtoa.
"tupet"
Ootko ikinä pelannut TUPPEA? (korttipeli)
Lapsuuden kesät vietin pohjoisessa jossa metsurit pelasi tuppea, minäkin sitä pelasin, mutta en muista enään sääntöjä. Muistaakseni se oli enemmän järkipeli kuin onnen.Voit sitten seuraavalla kerralla opastaa minua, vuoroin vieraissa :)
Nosturin kiinnitysmuotoja on myös muunlaisia, mitä tulee mieleen niin kiinteäasennus (eli pultataan auton runkoon) ja taitaapa olla jonkinlainen kääntökehämallikin olemassa. Nosturin saa kuulemma irrotettua ilman perävaunun jättöä. Ja joku kääntökehämalli on sellainen, että nosturin saa käännettyä jotenkin auton sivulle ja kuulemma kärsii vielä lastatakkin.
Noista kääntökehällisistä en osaa kertoilla mitään kun en ole eläissäni nähnyt.
Yleensähän hytillisissä puutavaranostureissa se hytti on "kuljettajan puolella". Vaan kerran näin sellaisenkin ihmeen missä hytti oli sijoitettu niin sanotusti apumiehen puolelle autoa. Kieltämättä oli niin suuri ihmetys että ehdin ihan pariin kertaan hämmästellä meidän sivuuttaessa toisemme.
En ole pelannut tuppea, muistelen näin lonkalta että aikoinaan mehtätyömiehet olisivat pelanneet sitä. Muuta en pelistä tiedä.
- cat 18
no en nyt ihan yhtysi sisä puoliseen. ei kyllä henk kokemusta mut seurannu kuunnellu niitä juttuja et kumpikin väljistyy ihan samalla tavalla. ja ei siinä niin isoa painon voittoa saa siinä wekmannin telineessä et sen takia laittaisin. mut se on tosi asia et lähemmäksi autoa saa sen ja sitä mukaa myös teli piano kuorman kans pienempi. ja häntä ylitys pienmpi mut saman saa myös vanhalla pukilla kun rakentaa lyhyemmän rungon pää. ja ei kyllä nopeuta nosturin ottoa sen enempää jälkeen kuin vanhaakaan mallia. eli ihan maku kysymys vain mitä haluaa laittaa kukin autoon.
- kokemuksella
Kun työnnät ulkopuolisen telineen pitkälle jos laitat 3 metristä ja autossa on kuormatila 3.5 metriä niin sehän ei oo kun pikkasen tupen päistä rungon sisällä, mutta sisäpuolisessa se makaa runkoon päällä paljon enemmän, niin onhan se paljo tukevampi. Ukopuolinen on vaan mahtivirman Alucaren ajamaa rakennustyyliä, mutta aikaansa jäljessä. Katoppa noita aikasemmissa jutuissa olevia kuvia miten ulkopuolisessa on valopalkit paljon aremmassa paikassa nosturia laittaessa perään,
- kestää
yksin kertaisesti. meillä on alucar alumiinisena ulkopuolisilla tuppiilla ja weckmannia sisäpuolisena ja on wecman mukavempi käyttää. ja kestää ei kirpun vikaa toisin ku alucar
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121441
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361047- 68974
- 39897
- 69864
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54832Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774