Olen kaverini kanssa suunnitellut laskettelumatkaa Åreen viikolle 15. Haluaisin kuulla kokemuksia ja kaikellaisia vinkkejä jne kyseisestä paikasta. Kyytiimme mahtuisi pari hyvä tapaista ihmistä niin kustannukset saataisiin hieman pienenmiksi. Siitä ei kyllä olla ihan täys varmoja, mutta jos joitain kiinnostais niin me mietitään sitten.
Åreen laskettelemaan
4
4030
Vastaukset
- åre on åk!
ei muuta ku sinne vaan..helppo ajella omalla autolla ruotsin halki..en oo ollu laskemassa siellä kesällä vaan ajanut siitä läpi ja kaikki näytti olevan todella simppelisti keskellä kylää, päätie sukelsi tunnelin alta ja päältä meni åren rinteet, hyvänkokoisilta näytti rinteet ja muu systeemi ihan ok!
- hexu
Majoittumisessa ottaisin huomioon auton käytön.
Björnenin rinteet ovat helppoja aloittelijoillekin.Siirtyminen B:stä Åren puolelle on helppoa,siirtymät ovat mukavia alkuverryttelylaskuja.Autoa B:ssä tarvitsee jos käy iltaisin Åren puolella.
Duved ja Tegelfjäl ovat yhtenäinen isohko rinnekokonaisuus josta ei ole yhteyttä Åren puolelle.D T:n rinteet ovat ihan mainioita.
Esimerkiksi Leråbacken(hissi 7)on harvoin ruuhkainen(ei edes jonoa hissiin).Jos Åressa jonot kiusaavat, suosittelen.
Rödkulle ja Ullådal ovat helppoja pitkien rinteiden/hissien aluetta.Tväråvalvet on tyynellä ja aurinkoisella mukava "lentokenttä" jossa voi tykittää tasaista rinnettä niin paljon kuin sielu sietää.Usein aika tyhjää eikä jonoja juuri synny.
Skutanin alue on erittäin vaihteleva alue jossa voi laskea "omia" reittejä.Jos lunta riittää voi Skutanilta hiihdellä Sadelnin kautta Björneniin.
Alue on isoihin alppipaikkoihin verrattuna sen verran "kompakti"että sen koluaa nopeasti läpi.Rinteissä Åren ei tarvitse hävetä alppien rinteille.
Mielestäni Åre on mainio paikka.- Jeppe
Hei,
Asun itse Ruotsissa. Jos matka Åreen tuntuu pitkältä niin on niitä vaihtoehtojakin. Ruotsin suosituin laskettelukeskus on Sälen. Suomalaiset eivät yleensä tunne sitä ollenkaan. Se on etelämpänä kuin Åre. Sälenin ja Åren välillä on toinen tunnettu laskettelukeskus Idre. Olen Sälenillä ja Idressä useamman kerran ja voin suositella. Säleniltä pääsee autolla myös Norjan puolelle isoon laskettelukeskukseen nimeltä Trysil. Sielläkin oli ihan mukavaa.
- Make
Hei,
Asun itse Ruotsissa. Jos matka Åreen tuntuu pitkältä niin on niitä vaihtoehtojakin. Ruotsin suosituin laskettelukeskus on Sälen. Suomalaiset eivät yleensä tunne sitä ollenkaan. Se on etelämpänä kuin Åre. Sälenin ja Åren välillä on toinen tunnettu laskettelukeskus Idre. Olen Sälenillä ja Idressä useamman kerran ja voin suositella. Säleniltä pääsee autolla myös Norjan puolelle isoon laskettelukeskukseen nimeltä Trysil. Sielläkin oli ihan mukavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822