Onko kenelläkään muulla ollut rinnassa/rinnoissa kramppimaista kipua? Mulla on ollut toinen rinta kipeä kk tolkulla. Epäilen itse Raynaud´sin oireryhmää. Vauva on nyt 5,5kk. Kivut alkoivat 3kk maissa. vaikka ensimmäinen kk oli myös sama rinta erilainen ja arka. Tuntuu että maitotiehyet kramppaa ja niissä virtaa tabascoa. kirvelee, pistelee ja SÄRKEE, niin etten saa nukutta. Lämpö auttaa. Nänni on ihan sika hellä ja arka ja kipeä. Tekee mieli huutaa kun imetän. Itse kramppi kipu alkaa 10min imetyksen jälkeen ja voi kestää 1-2h. Netissä kerronut lääkkeet kramppien helpottamiseen eivät lääkärin mukaan sovellukaan imetyksen aikana. TUntuu ettei kukaan tiedä ja ketään ei oikeasti kiinnosta. Kaikki, neuvolaa myöten kehottaa vain lopettamaan imettämisen. Helpoin vaihtoehto niille. Enkä haluaisi. olen kokeillut tuttelia pullosta. Ei toivoakaan. (en voi lypsää kun sekin sattuu) nyt olen aloittanut kiinteät, jotta edes voisin vähentää. Mutta onneksi toinen rinta on terve, vaikka nänni joutuukin koville, kun imetän enemmän siitä. Onko kellään kokemusta tai samanlaisia vaivoja ollut? hiiva ja rintatulehdus on pois laskuista, olen syönyt kuurit ilman muutosta.
Neuvoita tai kokemuksista kiitollinen!
Kramppeja, aaltoilevaa kipua
2
669
Vastaukset
- doipa
..imettää vain hyvällä rinnalla! Ei mulla samanlaista ongelmaa ole mutta tuli vaan mieleen. Minulla ainakin maidon määrä väheni ratkaisevasti kun aloitin antamaan kiinteitä. Mulla suihkuava tisu. Nyt enää pientä tissuttelua mun "vammasesta" rinnasta!
- tuu-tikki78
Heips,
Mulla kans vasemmassa rinnassa imetyksen jälkeen järkyttävää vihlovaa/repivää kipua. Kuin joku viiltelisi puukon kärjellä ja yöunet takuulla menee sen kivun takia! Omituista kyllä, kipua ei tunnu juuri lainkaan vauvan imiessä eikä kipua tule joka kerta imetyksen jälkeen. Mutta silloin kun kipu tulee, juuri mitään muuta ei pysty ajattelemaan tai tekemään.
Kyselin itse apua vauva-lehden keskustelu palstalla ja joku kirjoitti vastaavista oireista, johon oli antibiottikuuri tuonut avun. Itse epäilen että minulla tiehyttukoksen jäljiltä vieläkin jokin tulehdus rinnassa, vaikkei mitään perinteisiä tulehduksen merkkejä olekaan (kuume, punoitus, turvotus).
Vauvallani (3kk) on huomenna neuvola, taidanpa ottaa asian siellä esille. Jos se nyt mitään auttaa. Tulee taas vaan niitä "kyllä se ajan oloon helpottaa" kommentteja...
P.S. Puhuit jostain Raynaud `sin oireyhtymästä. Mikä se sellainen oireyhtymä on ja miten ilmenee??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484