Jos isäntä haukkuu tai korottaa ääntä sulle ( rengille )
niin kannattaa miettiä olisko siihen joku syy
että vois itse katsoa peiliin!! -eikä heti
haukkua isäntää mulkuksi.
esimerkki:
Teet auton kylkeen lommon, ajat peilin hajalle,
rikot kuljetettavaa tavaraa, hukkaat pari sidontaköyttä, ajat epätaloudellisesti kaasu ON/OFF tyylillä ym, ym, ym, ym .....
Mitäs luulet kuka sen aina maksaa?
Kyllä se on isäntä, ja harva isäntä se on joka ei
renkiä tuollaisessa tilanteessa "ojentaisi"
Ei se raha taivaalta tipu isännillekkään...
Mietippä jos isäntä vähentäis sun tilistä aina
tulleet vahingot, jäiskö sulle tiliä ollenkaan...
aina haukutaan vaan... 2
13
2571
Vastaukset
- harvoin
on haukuttu. Ja silloinkin kun sanottu on, aiheesta on naristu. Puolin ja toisin. Ja peili- yms vauriot ei ole johtanut koskaan nurinaan, vaan kuskin/pomon oma hölmöys. Liekö sitten ollut tuuria kun on osunut työnantajaksi hyvä tyyppi, oli sitten kasvoton iso talo tai pieni muutaman auton yrittäjä.
- puolustelet
Se vain on niin, että nuo pienten kuljetusliikkeiden omistajat tuntuu olevan palkkapäivänä rosvoja. Tuntuvat ajattelen, että työntekijät ei tartte palkkaa ollenkaan. Ja huonot taksat ei ole kuskien vika, joten siihen on turha vedota. Minusta kaikkien tulisi ottaa noilta pienten talojen ahneiltä johtajilta kaikki lisät korkojenkanssa viimeiseltä kymmeneltä vuodelta.
- jooseppi,
kyllä se on niin että hyvälle työntekijälle
varmasti maksetaan, että pysyis talossa.
Ja huonolle voi "unohtua"
jotain maksamatta... Karu totuus on tämä...
Että olisko syytä katsoa peiliin.
Tehdä hommat huolellisemmin ja paremmin, niin vois
palkkakin olla oikein.. - ööööööö
jooseppi, kirjoitti:
kyllä se on niin että hyvälle työntekijälle
varmasti maksetaan, että pysyis talossa.
Ja huonolle voi "unohtua"
jotain maksamatta... Karu totuus on tämä...
Että olisko syytä katsoa peiliin.
Tehdä hommat huolellisemmin ja paremmin, niin vois
palkkakin olla oikein..Lainaus:
Minusta kaikkien tulisi ottaa noilta pienten talojen ahneiltä johtajilta kaikki lisät korkojenkanssa viimeiseltä kymmeneltä vuodelta.
Sitten jos alan vaihtoa ja muuttamista ulkomaille suunnitelet niin sitten ehkä, muutoin ei.
Jos meinaat joskus "uudelleen työllistyä"
Sana kulkee isänniltä toisille hyvin äkkiää jooseppi, kirjoitti:
kyllä se on niin että hyvälle työntekijälle
varmasti maksetaan, että pysyis talossa.
Ja huonolle voi "unohtua"
jotain maksamatta... Karu totuus on tämä...
Että olisko syytä katsoa peiliin.
Tehdä hommat huolellisemmin ja paremmin, niin vois
palkkakin olla oikein.."kyllä se on niin että hyvälle työntekijälle
varmasti maksetaan"
Harvassa mahtaa olla nekin talot mitkä maksavat kaikki niin kuin pitää. Kun ei kannata, kun ei kannata-virttä veisataan ja siihen vedotaan. On se jännä tämä vastaikkainasettelu tällä alalla. Kukaan isäntä ei voi sitä kiistää etteikö kuljettajat tekisi ihan perkeleen paljon talkoilla hommia.
Jokainen alalla oleva, varsinkin asiansa osaava, talkoilee jos ei saa joka ikistä senttiä mikä hänelle kuuluisi. Mutta harvassa on ne isännät jotka maksavat kaiken. Kannattavuutta haetaan kuppaamalla rengin saatavia.
Olet ihan oikeassa tuon peiliin katsomisen suhteen. Jokaisen kuljettajan pitäis katsoa peiliin - sen takia että miksi tekevät töitä jos eivät saa asianmukaista korvausta. Vuosien saatossa jää isännän kukkaroon niin paljon rahaa että köyhempiä hirvittää. Ja kaiken kuppaamisen jälkeen jos vielä isäntä ilkiää kitistä jostain niin huh huh.
Vanha totuus on tietty se, että jos niistä tileistä "unohtuisi" jotain maksamatta, niin se on täsmälleen sama asia kun isäntä menisi rengin lompakolle ja veisi sieltä rahaa. Siinä ei itkut auta jos ja kun työntekijä alkaa perätä saataviaan. Mutta sinusta jää sellainen kuva ettet taida isäntä ollakkaan. Voi olla että olen väärässä, mutta veikkaan ettet ole isäntä.- olet mutta
puukuski kirjoitti:
"kyllä se on niin että hyvälle työntekijälle
varmasti maksetaan"
Harvassa mahtaa olla nekin talot mitkä maksavat kaikki niin kuin pitää. Kun ei kannata, kun ei kannata-virttä veisataan ja siihen vedotaan. On se jännä tämä vastaikkainasettelu tällä alalla. Kukaan isäntä ei voi sitä kiistää etteikö kuljettajat tekisi ihan perkeleen paljon talkoilla hommia.
Jokainen alalla oleva, varsinkin asiansa osaava, talkoilee jos ei saa joka ikistä senttiä mikä hänelle kuuluisi. Mutta harvassa on ne isännät jotka maksavat kaiken. Kannattavuutta haetaan kuppaamalla rengin saatavia.
Olet ihan oikeassa tuon peiliin katsomisen suhteen. Jokaisen kuljettajan pitäis katsoa peiliin - sen takia että miksi tekevät töitä jos eivät saa asianmukaista korvausta. Vuosien saatossa jää isännän kukkaroon niin paljon rahaa että köyhempiä hirvittää. Ja kaiken kuppaamisen jälkeen jos vielä isäntä ilkiää kitistä jostain niin huh huh.
Vanha totuus on tietty se, että jos niistä tileistä "unohtuisi" jotain maksamatta, niin se on täsmälleen sama asia kun isäntä menisi rengin lompakolle ja veisi sieltä rahaa. Siinä ei itkut auta jos ja kun työntekijä alkaa perätä saataviaan. Mutta sinusta jää sellainen kuva ettet taida isäntä ollakkaan. Voi olla että olen väärässä, mutta veikkaan ettet ole isäntä.Niin kauan kun on hölmöjä kuskeja, on isäntiä jotka käyttää hyväksi, ja hölmöimmät niistä antaa rahan asiakkaalle, kyllä asiat korjaantuu vasta kun kuljettajat ymmärtää vaatia omansa. terv. pikkuyrittäjä ps. on kyllä ns. kolmen A:n luotto luokitus.
- noinn
ööööööö kirjoitti:
Lainaus:
Minusta kaikkien tulisi ottaa noilta pienten talojen ahneiltä johtajilta kaikki lisät korkojenkanssa viimeiseltä kymmeneltä vuodelta.
Sitten jos alan vaihtoa ja muuttamista ulkomaille suunnitelet niin sitten ehkä, muutoin ei.
Jos meinaat joskus "uudelleen työllistyä"
Sana kulkee isänniltä toisille hyvin äkkiääOlen kyllä ottanut palkkoja jälkikäteen kahdelta yritykseltä, eikä ole mitään vaikuttanut työn saantiin. Nykyään tuntuu olevan hyvin töitä tarjolla. Tuo sinun ajattelu herran pelosta on jostein syvältä.
- Ilmari3
jooseppi, kirjoitti:
kyllä se on niin että hyvälle työntekijälle
varmasti maksetaan, että pysyis talossa.
Ja huonolle voi "unohtua"
jotain maksamatta... Karu totuus on tämä...
Että olisko syytä katsoa peiliin.
Tehdä hommat huolellisemmin ja paremmin, niin vois
palkkakin olla oikein..Et varmaan ole kuljetusalalla ollenkaan, kun esität näin tolloja. Suurin osa pienistä taloista kuppaa surutta palkkoja työntekijöiltä. Siinä se työmotivaatio nousee.
olet mutta kirjoitti:
Niin kauan kun on hölmöjä kuskeja, on isäntiä jotka käyttää hyväksi, ja hölmöimmät niistä antaa rahan asiakkaalle, kyllä asiat korjaantuu vasta kun kuljettajat ymmärtää vaatia omansa. terv. pikkuyrittäjä ps. on kyllä ns. kolmen A:n luotto luokitus.
Niinpä se taitaa olla. Yksi riesa ns. terveemmille yrittäjille taitaa olla nämä laskutaidottomat, harrastuspohjalta ajelevat yrittäjät jotka perustavat "kannattavuuden" ylikuormiin ja älyttömiin ajosuoritteisiin. Toinen samanlainen autoilija tulee väliin ja ajaa vielä halvemmalla, pitäähän autojen pyöriä. Mistähän sitä rahaa oikein riittääkään jos kaikilla on oikeasti niin tiukkaa...
No, digipiirturi on jo täällä. Veikkaan että muutoksia tapahtuu. Aika näyttää onko ne muutokset miten hyviä ja mihin suuntaan ne alaa vievät. Vai ovatko kuljettajat vieläkin valmiita tinkimään omista tienesteistään (kun tuntimäärät pienenevät) asenteella "pitäähän sitä isäntääkin ajatella ja firman etua, ajellaan vaan karvalakkituntipalkalla ilman mitään lisiä / korvauksia".- stycke
puukuski kirjoitti:
Niinpä se taitaa olla. Yksi riesa ns. terveemmille yrittäjille taitaa olla nämä laskutaidottomat, harrastuspohjalta ajelevat yrittäjät jotka perustavat "kannattavuuden" ylikuormiin ja älyttömiin ajosuoritteisiin. Toinen samanlainen autoilija tulee väliin ja ajaa vielä halvemmalla, pitäähän autojen pyöriä. Mistähän sitä rahaa oikein riittääkään jos kaikilla on oikeasti niin tiukkaa...
No, digipiirturi on jo täällä. Veikkaan että muutoksia tapahtuu. Aika näyttää onko ne muutokset miten hyviä ja mihin suuntaan ne alaa vievät. Vai ovatko kuljettajat vieläkin valmiita tinkimään omista tienesteistään (kun tuntimäärät pienenevät) asenteella "pitäähän sitä isäntääkin ajatella ja firman etua, ajellaan vaan karvalakkituntipalkalla ilman mitään lisiä / korvauksia".Jep. Kilpailua on kahdenlaista, tervettä ja epätervettä. Se epäterve on pesiytynyt kuljetusalalle, tosissaan yrittävien riesaksi.
Digipiirturin hyöty nähdään sitten kunhan saavat valvontasysteemit kunnolla toimimaan. Edelleenkin olen sitä mieltä että kannattaisi keskittyä niihin jotka todella rikkovat ajoaikamääräyksiä, eikä niitä joilla lain noudattamisyrityksestä huolimatta on mennyt ajoaika vartin pitkäksi.
Vaan kyllä kuljettajan kuuluu isäntääkin ajatella. Palkastaan ei sovi tinkiä, mutta jotta isäntä voi sen maksaa, kannattaa miettiä ajotapaansa, reitinvalintoja ja sen sellaisia asioita, missä voi säästää isännän rahaa menettämättä sitä itse. Tai hyvässä lykyssä siinä voittaa vähän itsekin. Sen verran olisi jokaisen kuljettajan veressä hyvä olla yrittäjähenkisyyttä. Kokemus auttaa juurikin reitinvalinnoissa, ja joskus ihan navikin tuo hyviä yllätyksiä reittiehdotuksineen; joskus vähän pidempi reitti voi olla nopeampi ja taloudellisempi kuin lyhin mahdollinen, joskus vain kannattaa sitä lyhintä mennä. Riippuu niin paljon tilanteesta, kelistä, kuormasta etc. stycke kirjoitti:
Jep. Kilpailua on kahdenlaista, tervettä ja epätervettä. Se epäterve on pesiytynyt kuljetusalalle, tosissaan yrittävien riesaksi.
Digipiirturin hyöty nähdään sitten kunhan saavat valvontasysteemit kunnolla toimimaan. Edelleenkin olen sitä mieltä että kannattaisi keskittyä niihin jotka todella rikkovat ajoaikamääräyksiä, eikä niitä joilla lain noudattamisyrityksestä huolimatta on mennyt ajoaika vartin pitkäksi.
Vaan kyllä kuljettajan kuuluu isäntääkin ajatella. Palkastaan ei sovi tinkiä, mutta jotta isäntä voi sen maksaa, kannattaa miettiä ajotapaansa, reitinvalintoja ja sen sellaisia asioita, missä voi säästää isännän rahaa menettämättä sitä itse. Tai hyvässä lykyssä siinä voittaa vähän itsekin. Sen verran olisi jokaisen kuljettajan veressä hyvä olla yrittäjähenkisyyttä. Kokemus auttaa juurikin reitinvalinnoissa, ja joskus ihan navikin tuo hyviä yllätyksiä reittiehdotuksineen; joskus vähän pidempi reitti voi olla nopeampi ja taloudellisempi kuin lyhin mahdollinen, joskus vain kannattaa sitä lyhintä mennä. Riippuu niin paljon tilanteesta, kelistä, kuormasta etc.Ajoaikojen suhteen pitäisi olla olemassa joustoa. Ajoaikoja pitäisi tarkastella kokonaisuutena eikä tulkita kuin piru raamattua. Esimerkiksi vaikkapa 15-30 minuutin ylitykset. Jokainen alallla oleva tietää että harvemmin se työpäivä loppuu siihen kun kello on pykälässä, minun tietääkseni se loppuu siihen kun auto on määränpäässä. Olipahan määränpää sitten vuoronvaihtopaikka tai isännän piha. Tai miksei laivan autokansikin.
No, sitten kun kykitään ratsiassa ja työsuojelun ukot tai poliisi katselee että ompas törkeitä ajoajan ylityksiä kun tuona ja tuona päivänä, tai vaikka jokaisena päivänä olet ajanut sen 15-30 minuuttia liian pitkään. Sakkoa ja penalttia tulee että pätkähtää. Eivätkä suostu ymmärtämään ettei sitä pisteen A ja pisteen B välistä matkaa saa lyhennettyä vaikka mitä tekisi, oman aikansa se kulkeminen aina ottaa. Se vain pitäisi jäädä nukkumaan autoon vaikka koti ja oma sänky olisi siinä parinkymmenen minuutin päässä. Tai jos on laivaan kiire niin siitä pitäisi sitten myöhästyä. Tai se vuoronvaihto pitäisi järjestää sinne minne ajoaika loppuu. Tai pahimmillaan perjantai- / lauantai-iltana pitäisi kutsua työkaveri ajamaan auto kotiin sieltä 20km:n päästä kun on tunnit täynnä. Mites käykään työkaverin viikkolevolle... :)
Olen samaa mieltä että kuljettajan olisi hyvä olla ns. taloon päin kallellaan. Yhteistä hyväähän siinä yritetään saada aikaan autoilijan kanssa. Varsinkin kun puhutaan pienemmistä firmoista.
Niin maanteitä kuin pienempiä teitä koluavat pystyvät omalta osaltaan parantamaan sitä tulosta kun miettivät sitä kaasupolkimen asentoa. Pikkuteiden ajelijat tavallaan enemmän kun eivät aja kaasu pohjassa joka paikkaan vaan malttavat ajella hiljempää niihin monttuihin. Säästää kalustoa yllättävän paljon. Korjaamokäynnitkin kun on melkoisen hintavia.
Ja kuten mainitsit, reittivalinnoillakin on väliä.
- Jyry
Moni renki todellakin kuvittelee, että sillä isännällä on rahaa kuin roskaa ettei paskalle taivu. Todellisuudessa monessa firmassa voi se esim. turha laatikko remppa olla jo liikaa sen hetkisessä tilanteessa. Itse en ole ko. alalla, mutta sivusta olen seurannut perhesyistä etenkin maansiirtoalalla tätä älytöntä selviytymis kamppailua.
Sen jälkeen kun puukengät on suunistaneet lähimpään kantakuppilaan alkaa isännällä toinen vuoro (varmaan moni ymmärtää tän vinkin).
Mielestäni asiansa oikein hoitava ja pätevä renki saa nykyäänkin palkan sen kummemmin venkoilematta (tosin talojahan on joka lähtöön). - Kypsä
Saatana,vaikka kapakasta tuunkin niin pakko kommentoija: Perkkele jos 3h olen latekseja/reissu HARJANNUT pytyistä,seuraava lastaus semmoinen,että valkoista ei saa näkyä missään,pytyt pitää olla niin kuivat TALVELLAKIN että vettä ei saa olla seuraavassa lastauspaikassa pytyissä desiäkään,muuten ei lastata! Niin kysyn vaan että kyllä siinä vaan isääntääkin ajatellaan välillä ihan "talkoo hengelläkin"? n18v ajeltu,ainoa vahinko räjätänyt rengas,joka vei mennessään lokasuojat! Revi nyt siitä maksamattomat vahingot! ..kele!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949037Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki544804Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414481Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit522780Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001546- 401326
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441266Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641222Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota411189Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1681140