saksanpaimenkoira mutta vaan valkoinen?
valkoinenpaimenkoira
11
990
Vastaukset
vaikka mistuttaa =)
- mitshi
Ovat eri rotuja, vaikka yhteistä historiaa kyllä on.
Valkoisenpaimenkoiran alkuperä on kyllä valkoinen saksanpaimenkoira. Sitten kun niitä ei enää hyväksytty saksanpaimenkoirien rekisteriin, ne hävisivät Euroopasta, mutta niiden kasvatus ja jalostus jatkui Amerikassa. Nykyinen meidän valkoinenpaimenkoira on esim. englanniksi White Swiss Shepherd, eli Sveitsistä on lähtöisin nykyinen eurooppalainen kanta. Olen kyllä kuullut, että jalostuksessa silloin tällöin käytetään myös valkoisia saksanpaimenkoiria, tästä on sitten kahdenlaista mielipidettä olemassa. Muutamien kasvattajien kanssa olen ollut yhteydessä, heille on rodun puhtaus ollut tärkeää, eli eivät hyväksy saksanpaimenkoirien käyttöä jalostuksessa.
- mitshi
Jotenkin jännää että valkoisenpaimenkoiran ja saksanpaimenkoiran risteytys hyväksytään kuitenkin valkoiseksipaimenkoiraksi, vaikka vanhemmat ovat eri rotuja...
mitshi kirjoitti:
Jotenkin jännää että valkoisenpaimenkoiran ja saksanpaimenkoiran risteytys hyväksytään kuitenkin valkoiseksipaimenkoiraksi, vaikka vanhemmat ovat eri rotuja...
hakee vielä sijaansa, niin kyllä varmasti epäilyttäviä rekisteröintejä on tapahtunut, eivätkä kaikki linjat tosiaankaan ole puhdasta valkkaria. Tarkkana pitää olla, jos haluaa oikeasti olla varma, että kyseessä on "pitkänlinjan valkoinenpaimenkoira".
- Sama rotu
mitshi kirjoitti:
Niin, siis itse asiassahan ne ovat samaa rotua alun perin, joten valkoisten sakujen nykyinenkin käyttäminen on vain hyväksi, geenipohjan leventämiseksi.
- voi taata
Sama rotu kirjoitti:
Niin, siis itse asiassahan ne ovat samaa rotua alun perin, joten valkoisten sakujen nykyinenkin käyttäminen on vain hyväksi, geenipohjan leventämiseksi.
valkoisia pentuja, jos toinen vanhemmista on saksanpaimenkoira? Vaikka kuin olisi valkoinen.
- Sama rotu
voi taata kirjoitti:
valkoisia pentuja, jos toinen vanhemmista on saksanpaimenkoira? Vaikka kuin olisi valkoinen.
Toisaaltahan ei voi myöskään taata värivirheetöntä sakuakaan, kun niitäkin nyt kuitenkin esim. valkoisinakin syntyy, silloin tällöin.
- silakka ja
silli.
- kun mulle
hyvin monesti sanottu että tutullani ON valkoinen saksanpaimenkoiran,.niin että onko niitä sitten olemassa??P?
kun mulle kirjoitti:
hyvin monesti sanottu että tutullani ON valkoinen saksanpaimenkoiran,.niin että onko niitä sitten olemassa??P?
saksanpaimenkoiria, mutta se ei ole hyväksytty väri saksanpaimenkoiralle. :) Niitä voi sitten kuitenkin yrittää saada rotuunotetuksi valkoisenpaimenkoiran rotuun... En tiedä miten ja millä perustein tuo tapahtuu. Tutullasi on ehkä "värivirheellinen" saksanpaimenkoira jota ei siten ole virallisesti rekisteröity? Hurmaavia ne joka tapauksessa ovat valkoisinakin. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231845
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261579Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras761365- 301312
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1271146Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet481035Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011- 22987
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66858- 46783