valkoinenpaimenkoira

Onko se sama kuin

saksanpaimenkoira mutta vaan valkoinen?

11

990

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka mistuttaa =)

• mitshi

Ovat eri rotuja, vaikka yhteistä historiaa kyllä on.

• Valkoisenpaimenkoiran alkuperä on kyllä valkoinen saksanpaimenkoira. Sitten kun niitä ei enää hyväksytty saksanpaimenkoirien rekisteriin, ne hävisivät Euroopasta, mutta niiden kasvatus ja jalostus jatkui Amerikassa. Nykyinen meidän valkoinenpaimenkoira on esim. englanniksi White Swiss Shepherd, eli Sveitsistä on lähtöisin nykyinen eurooppalainen kanta. Olen kyllä kuullut, että jalostuksessa silloin tällöin käytetään myös valkoisia saksanpaimenkoiria, tästä on sitten kahdenlaista mielipidettä olemassa. Muutamien kasvattajien kanssa olen ollut yhteydessä, heille on rodun puhtaus ollut tärkeää, eli eivät hyväksy saksanpaimenkoirien käyttöä jalostuksessa.

• mitshi

Jotenkin jännää että valkoisenpaimenkoiran ja saksanpaimenkoiran risteytys hyväksytään kuitenkin valkoiseksipaimenkoiraksi, vaikka vanhemmat ovat eri rotuja...

• mitshi kirjoitti:

Jotenkin jännää että valkoisenpaimenkoiran ja saksanpaimenkoiran risteytys hyväksytään kuitenkin valkoiseksipaimenkoiraksi, vaikka vanhemmat ovat eri rotuja...

hakee vielä sijaansa, niin kyllä varmasti epäilyttäviä rekisteröintejä on tapahtunut, eivätkä kaikki linjat tosiaankaan ole puhdasta valkkaria. Tarkkana pitää olla, jos haluaa oikeasti olla varma, että kyseessä on "pitkänlinjan valkoinenpaimenkoira".

• Sama rotu
        mitshi kirjoitti:

Niin, siis itse asiassahan ne ovat samaa rotua alun perin, joten valkoisten sakujen nykyinenkin käyttäminen on vain hyväksi, geenipohjan leventämiseksi.

• voi taata
        Sama rotu kirjoitti:

Niin, siis itse asiassahan ne ovat samaa rotua alun perin, joten valkoisten sakujen nykyinenkin käyttäminen on vain hyväksi, geenipohjan leventämiseksi.

valkoisia pentuja, jos toinen vanhemmista on saksanpaimenkoira? Vaikka kuin olisi valkoinen.

• Sama rotu
        voi taata kirjoitti:

valkoisia pentuja, jos toinen vanhemmista on saksanpaimenkoira? Vaikka kuin olisi valkoinen.

Toisaaltahan ei voi myöskään taata värivirheetöntä sakuakaan, kun niitäkin nyt kuitenkin esim. valkoisinakin syntyy, silloin tällöin.

• silakka ja

silli.

• kun mulle

hyvin monesti sanottu että tutullani ON valkoinen saksanpaimenkoiran,.niin että onko niitä sitten olemassa??P?

• kun mulle kirjoitti:

hyvin monesti sanottu että tutullani ON valkoinen saksanpaimenkoiran,.niin että onko niitä sitten olemassa??P?

saksanpaimenkoiria, mutta se ei ole hyväksytty väri saksanpaimenkoiralle. :) Niitä voi sitten kuitenkin yrittää saada rotuunotetuksi valkoisenpaimenkoiran rotuun... En tiedä miten ja millä perustein tuo tapahtuu. Tutullasi on ehkä "värivirheellinen" saksanpaimenkoira jota ei siten ole virallisesti rekisteröity? Hurmaavia ne joka tapauksessa ovat valkoisinakin. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      123
      1845
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1579
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1365
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1312
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      127
      1146
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      48
      1035
    7. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      987
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      858
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      783
    Aihe