The best treats are strawberries, bananas, romaine lettuce, carrots, papaya, mango, pineapple, kiwi fruit, apples (no seeds, because they contain arsenic),
http://www.mspca.org/shelters/resourcesforpetowners/Gerbil_GPig.htm
Ei ompun siemeniä gerbuille-arsenikkia?????
3
301
Vastaukset
- Miina
saattavathan ne ulkomailla sisältää ties mitä myrkkyjä, mutta suomessa ei sentään niin hanakasti olla omenoihin tunkemassa mitään aineita, eli suosikaa Suomalaista! = ) Eli siis en tiedä siitä arsenikista, mutta kyllä ne siemenkodat kannattaa poistaa, sillä ainakin ulkomaiset omenat saattavat sisältää ties mitä aineita.
- Vicky
Niin. Kyllähän ne suomalaisetkin omenat sitä käsittääkseni sisältävät, sehän taitaa olla joku omenan siemenen joku aine. Niin. Ompun siemeniä ei saa antaa, kysyin sitä varmuudeksi vielä jalostusneuvojalta (siis gerbiilin jalostusneuvojalta, ei omenan), vaikka olen sen itsekkin tiennyt.
- Janey
Olen itsekin kuullut, että omenan siemenet olisivat myrkyllisiä gerbiileille, en tosin mistä syystä. En sitten ole edes kokeillu, ovatko ne tosiaan myrkyllisiä, harvemmin edes syötän gerbiileilleni omenaa. Jokatapauksessa ne eivät sitä söisi paljoa, joten ihan hyvin voi antaa omenan siitä osasta, minkä itsekin syö, palan. Kanit taas ovat eri asia, kun ovat isompiakin, niille ei viitsi parin sentin palaa antaa. Omalle kanille olen syöttänyt omenan kotia siemenineen, eli ilmeisesti eivät ole kaneille myrkyllisiä, tai sitten se on sen verran isompi eläin, että pieni määrä arsenikkiä tai mitä siinä sitten onkaan, ei siihen vaikuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232