Moi, onko kukaan hakenut suomen liikemiesten kauppaopistoon tai helsinki business collegeen tammikuussa 2007 alkavaan merkonomin tutkintoon valmistavaan koulutukseen aikuis/iltaopiskeluna?? Ja mahdatteko tietää onko kouluun vaikea päästä? Onko tälle linjalle paljon hakijoita ja paljon otetaan sisään? Kiitos vastaajille..
Merkonomi, HBC tai SLK??
7
2151
Vastaukset
- valmistuva
aika helpostihan kumpaankin pääsee sisään. itse opiskelen merkonomiksi SLK:ssa (suosittelen) ja valmistun tammikuussa.
- TYÖTÖN _____!
Mieti vielä kannattaako kyseisen koulutus. Itse Olen SLK:sta valmistunut työtön työnhakija nykyisin, samoin kuin monet muutkin. En suosittele kaupanalan koulutusta, ellet sitten mieli kassatyöntekijäksi tai muuhun pa-hommaan! Tradenomikoulutus samaa *askaa! Koululla on tuskin mitään väliä, merkonomiopinnot helppoja pelkkää pintaraapaisua. Kirjanpito on debit/credittiä justjoo! No onneksi itse jo hamuan muualle jatko-opiskelemaa, ei kauppaa eikä hallintoa NEVER EVER AGAIN!
- slk:hon minäkin..
TYÖTÖN _____! kirjoitti:
Mieti vielä kannattaako kyseisen koulutus. Itse Olen SLK:sta valmistunut työtön työnhakija nykyisin, samoin kuin monet muutkin. En suosittele kaupanalan koulutusta, ellet sitten mieli kassatyöntekijäksi tai muuhun pa-hommaan! Tradenomikoulutus samaa *askaa! Koululla on tuskin mitään väliä, merkonomiopinnot helppoja pelkkää pintaraapaisua. Kirjanpito on debit/credittiä justjoo! No onneksi itse jo hamuan muualle jatko-opiskelemaa, ei kauppaa eikä hallintoa NEVER EVER AGAIN!
Itse kun olen peruskoulun 9. luokalla ja suunnittelmissa olisi hakea merkonomi koulutukseen, niin kiinostaisi vain tietää että mikä siinä nyt on niin vikana!?
ja mitä muihin vaihtoehtoihin tulee niin lukio se vasta ajanhukkaa onkin. kolmen vuoden kulutta sitä olisi kuitenkin päätöksen teon paikka ja mitäs sitten? ei olisi sen parempaa tietoa kuin nytkään vaihtoehdoista saati sitten omista kiinostuksistaan ja kyvyistään.
... jos en mene kauppaopistoon niin muita mistä olen vähisten tietojeni perusteella kiinostunut ovat: ravitsemusalan koulutus (tarjoilija), liikenne ala, (merenkulku ym.) ja amk-tason ympäristöalan koulustus (hortonomi)
teoria opinnot ovat minulle helppoja, ylä-asteen keskiarvo yli 9!
KERTA TIEDÄT NIIN HYVIN, NIIN MITÄ SITTEN KANNATTAISI ENNEMMIN TEHDÄ!? - TYÖTÖN SLK
slk:hon minäkin.. kirjoitti:
Itse kun olen peruskoulun 9. luokalla ja suunnittelmissa olisi hakea merkonomi koulutukseen, niin kiinostaisi vain tietää että mikä siinä nyt on niin vikana!?
ja mitä muihin vaihtoehtoihin tulee niin lukio se vasta ajanhukkaa onkin. kolmen vuoden kulutta sitä olisi kuitenkin päätöksen teon paikka ja mitäs sitten? ei olisi sen parempaa tietoa kuin nytkään vaihtoehdoista saati sitten omista kiinostuksistaan ja kyvyistään.
... jos en mene kauppaopistoon niin muita mistä olen vähisten tietojeni perusteella kiinostunut ovat: ravitsemusalan koulutus (tarjoilija), liikenne ala, (merenkulku ym.) ja amk-tason ympäristöalan koulustus (hortonomi)
teoria opinnot ovat minulle helppoja, ylä-asteen keskiarvo yli 9!
KERTA TIEDÄT NIIN HYVIN, NIIN MITÄ SITTEN KANNATTAISI ENNEMMIN TEHDÄ!?No terveydenhuoltoalalta ei työt lopu. Oletko ajatellut esim. lähihoitajan asiakaspalvelun ja tietohallinnan koulutusohjelmaa? Merkonomin koulutusohjelmista taloushallinto on ehdottomasti kannattavin. Itse menin heti peruskoulun jälkeen kauppikseen ja ajatuksissa oli heti valmistuttua päästä toimistohommiin pikkusievään jakkupukuun pukeutuneena:) Valmistua siis nopeasti ammattiin ja päästä uraputkeen. No yhtään vakkari toimistotyötä en ole löytänyt, ainoastaan vuokrafirman keikkoja ja joitain vuorotteluvapaasijaisuuksia. Nyt mielin jo yliopistolle. Kiinnostuksen kohteet on muuttuneet täysin, merkomonin papereilla voisin nyt melkeinpä pyyhkiä persettä (ka. 4)! Ei oikein auta pääsykokeissa, kun on ihan toisentyyppinen ala. Lukio ois sinäänsä ollu mun kannalta kannattavampi, mut sillon halus vaan nopsaa sen hemmetin turhan ammatin. Amiksesta ois kyl löytynyt hieman samankaltainen ala kuin nyt on tämä kiinnostuksen kohteena oleva yo-koulutus. Tosin kahta amistutkintoa en suorita. Viihdyin vuoden tradenominakin, mutta onneksi tajusin lopettaa, argh mitä paskaa sekin:((((((
- mahdollista
TYÖTÖN _____! kirjoitti:
SLK-merkonomit työllistyvät kaikki. Miten ihmeessä et ole työllistynyt? Ei tainnut opiskelut mennä kovinkaan putkeen? Taisit päästä armonumeroilla läpi, että pääsevät eroon. Laittoivat siis vanhingon kiertämään. Ja näyttää kiertävän oikealle taholle eli sinulle itsellesi! :-)))
Kokeile ompeluhommia tai lapiohommia. Saat itse valita sukupuolesi mukaan. - Minä vaan
Uteliaisuus heräsi nyt!.. kukahan mahdat olla =) ??? ties vaikka samoilla tunneilla ollaan oltu! SLK on mielestäni aika huono koulu..
- :P.
eli oon itekki ajatellu totamerkonomi alaa, siis oon ihan varma et haen sinne ku ei mikää amis kiinnosta :S oon nytte hakemassa ainaki HBC'hen SLK'hon ja malmin liikekauppaopistoo vai mikä olikaa :D ei kannata tota välivuottakaa pitäää ku siin menee vaa vuos hukkaa ja sitte ei oo niin hyvät mahollisuudet pääästä minnekkää.
mut joo mä en ite ainakaa lopeta merkonomiks haluumist sen takii et muutama itkee työttömyyttään.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265