Liekö tämä oikee paikka tälle asialle, MUTTA täällä ihan varmaan on muitakin joille maito aiheuttaa vatsavaivoja, joten teiltä nyt kaipaisin kokemuksia/tietoo.
Muutama vuosi sitten siis siirryin vähälaktoosisiin tuotteisiin, pari vuotta sitten laktoosittomiin ja nyt ei enää sekään riitä. Pari kuukautta nyt olen ollut täysin maidottomalla linjalla ja elämä on helpottunut kummasti :)
Lääkäri kammoisena en kumminkaan koskaan ole käynyt tään vaivan takia lääkärissä, mutta kun tämä on nyt menny tähän pisteeseen, niin ois kait syytä lopultakin käydä...vai onko...?
Nyt halluisinkin teiltä muilta kuulla, jos olette käynyt samasta syystä lääkärillä, niin mitä siellä tapahtuu? Kuinka tuota allergiaa testataan ja testataanko jos on itse varma että vatsavaivat johtuu nimenomaan maidosta?
Nyt kun en ole käyttänyt mitään maitotuotteita olen syönyt Orion Pharman Vitacalsor-kalkkitabletteja ohjeen mukaan 2 päivässä. Osaako joku sanoa saanko noista tableteista sitten tarpeeksi sitä kalkkia??? Jos tässä nyt menee kauankin ennenkuin sinne lääkäriin rohkenen mennä...
Toivottavasti joku osaa auttaa -kiitos!
kalkkitabletit
4
2103
Vastaukset
- kalsiumia
Tableteista saat kalsiumia paremmin kuin maidosta, sillä maidon kalsiumista imeytyy noin kolmannes. Eli ei kannata hätäillä. Vielä jos haluat varmistua että luusto pysyy kunnossa muista liikunta, riittävä D-vitamiinin saanti ja se, että liiallinen eläinproteiinin saanti lisää kalsiumin hävikkiä luista - se kun hajoaa happamiksi yhdisteiksi, joiden neutralointiin tarvittavan kalsiumin elimistö ottaa luista.
- siinä on
Potilaalla on itsemääräämisoikeus, joten mitään toimenpiteitä ei tehdä väkisin, vaikka olisi sairaskin. Voit itse siis määrätä mitä tutkitaan ja lääkärin pitää selvittää mitä missäkin kokeessa tai toimenpiteessä tehdään.
Ne maito-ongelmat ovat sen verran yleisiä nykään, että lääkäri voi käsitellä rutiinilla, mutta kun alat kyselemään, niin varmasti selviää.
Voit siis huoletta mennä tutkimuksiin. Jokaisen on huolehdittava omasta terveydestään. - goldcube
Mikäli sinulla on aistihavainnot mailon ja sen juonnin aiheuttamista ongelmista. Luota siihen. Aistihavainto on parasta. Sitä ei allergiatestikään voita.
Itse olen jättänyt maidon juonnin vatsakipujen tai pöräyttelyjen takia. Hyvä juttu on kuitenkin se, että minun vatsalle sopivampana sopii Gefilus-mehut ja Gefilus-piimä.
Kalkkivalmisteena olen käyttänyt Twinlabin ClaMag Plussaa, ja se on hyväksi havaittu tuote. Magnesiumlisän saa sen mukana, suojelee kehoa ja vähemmän stressaantuu vaikeista asioista. Kalaöljyä suosittelen sen lisäksi. Yhteisvaikutuksena aivotoiminta terävöityy ja olo kevenee.
Suosittelen seuraamaan sivuston aihepiirejä ja linkkejä. Itse olen saanut nautittavamman elämänvalon soveltamalla ilmaisia vihjeitä. http://www.drtolonen.com/uutiskirje.asp - mene
laktoosirasituskokeeseen. Tyttäreni kävi siinä ja koe näytti että ei ole laktoosi-intoleranssia. Tyttäreni sai kuitenkin heti litkun juomisen jälkeen kauheita vatsanväänteitä, istui lopunpäivää ripulilla vessassa ja oksensi kerran. Lääkärin lausunto oli: voimakas laktoosi-intoleranssi. Lääkärikin totesi että koe ei ole laisinkaan luotettava...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804