Pentu ei juo

lisbet

Miten saada pentu juomaan kiposta? Muuten syö kyllä hyvin ja on aktiivinen, mutta ei osaa ollenkaan juoda vesikupistaan. Olen antanut vettä lääkeruiskulla suoraan suuhun ja sormesta nuolee myös kun kastaa sen vesikippoon. Onko tämä normaalia ja pentu oppii ajallaan juomaan itse suoraan kiposta? Kuinka paljon yleensä 7 viikoiset pienikokoisen koiran pennut tarvitsevat vettä päivässä?

8

7548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun janottaa

Yleensä pentu juo kyllä silloin kun sen on jano ja vähän kerrallaan.
      Ymmärrän kyllä huolesi :) Itseänikin hirvitti ensimmäisinä päivinä kun pentu vaan kävi uittamassa kuonoaan silloin tällöin eikä juonut oikeastaan ollenkaan. Kuitenkin kunhan pentu oli kotiutunut kunnolla kävi ihan normaalisti kupilla silloin kun jano yllätti.
      Tietysti jos pentu vaikuttaa sairaalta kannattaa kääntyä ELL:n puoleen..

• lisbet

Tämä meiän nassikka ei käy edes vilkaisemassa juomakuppia. Kauanko sitä sitten uskaltaa odottaa josko jo joisi jotain itsekseen, ettei tarvitse väkisin juottaa? Eilenkään ei juonut yhtään koko päivänä!

• kosteaa ruokaa??
        lisbet kirjoitti:

Tämä meiän nassikka ei käy edes vilkaisemassa juomakuppia. Kauanko sitä sitten uskaltaa odottaa josko jo joisi jotain itsekseen, ettei tarvitse väkisin juottaa? Eilenkään ei juonut yhtään koko päivänä!

Meinaan vaan että jos syö esim liotettuja nappuloita niin saa kyllä nestettä siitäkin ja voithan kokeilla onko pentu kuiva... Nosta vaikka niskasta nahkaa vähän ylöspäin ja jos se kohta jää pitkäksi aikaa pystyyn ja palautuu hitaasti niin alkaa olemaan kuiva ja silloin kipinkapin lääkäriin. Jos nahka palautuu nopeasti takaisin ja pentu on virkeä eikä vaikuta kipeältä voit katsella päivän tai pari... Tämä on siis vain mun mielipide.. Jos vielä epäilyttää niin soita heti huomen aamulla lääkärille joka kertoo paremmin jatkosta..

• lisbet
        kosteaa ruokaa?? kirjoitti:

Meinaan vaan että jos syö esim liotettuja nappuloita niin saa kyllä nestettä siitäkin ja voithan kokeilla onko pentu kuiva... Nosta vaikka niskasta nahkaa vähän ylöspäin ja jos se kohta jää pitkäksi aikaa pystyyn ja palautuu hitaasti niin alkaa olemaan kuiva ja silloin kipinkapin lääkäriin. Jos nahka palautuu nopeasti takaisin ja pentu on virkeä eikä vaikuta kipeältä voit katsella päivän tai pari... Tämä on siis vain mun mielipide.. Jos vielä epäilyttää niin soita heti huomen aamulla lääkärille joka kertoo paremmin jatkosta..

Kyllä pentu syö liotettuja nappuloita ja on todella touhukas, ja ihokin palautuu heti normaaliksi kun kokeilee, joten ehkä olen huolissani turhaan. Juo sitten kupista kun tulee jano, ei kai noin pienet tarvitsekaan sitä vettä paljon? Pieni ei vain tunnu edes ymmärtävän koko vesikuppia, vaikka kävi kyllä haistamassa sitä eilen illalla kun laitoin sinne pari nappulaa houkuttimeksi. Ei kuitenkaan ole sen enempää kiinnittänyt siihen huomiota.

• penikka
        lisbet kirjoitti:

Kyllä pentu syö liotettuja nappuloita ja on todella touhukas, ja ihokin palautuu heti normaaliksi kun kokeilee, joten ehkä olen huolissani turhaan. Juo sitten kupista kun tulee jano, ei kai noin pienet tarvitsekaan sitä vettä paljon? Pieni ei vain tunnu edes ymmärtävän koko vesikuppia, vaikka kävi kyllä haistamassa sitä eilen illalla kun laitoin sinne pari nappulaa houkuttimeksi. Ei kuitenkaan ole sen enempää kiinnittänyt siihen huomiota.

oli tullessaan meille n. 8vko vanha ja ei juonut 3viikkoon kupista ollenkaan. Ruuan tarjoilin silloin piimään ja veteen liotettuna. ja ruoka on aina vesikupin vieressä. Kyllä pentusi juo sitten kun ruoka annetaan "kuivempana" kun janottaa. Meidän pentu toki on todella nirso ruualle joten lisään vieläkin ruokaansa nestettä. Se ei syö ollenkaan kaupan ruokaa eikä nappuloita sellaisenaan joten lisään sitten kotiruokaan nappuloita ja vitamiinit. Touhukas koira juo kyllä sitten kun nesteen tarve kasvaa!
        Se muuten on ok keino testata kuivuutta se niska-nahan nosto!
        Myös jos koira läähättää enemmän kuin normaalisti ja kuono on koko ajan kuiva ja kuuma, on koiralla luultavimmin jo nestehukkaa/muu sairaus joten kipinkapin lääkäriin.

• koiruus22

Ei osannu juoda pentuna vesikupista! Juotin sille sitten maitoa ja marjamehua(josta se tykkäs kovasti pienenä :D ) ja piimää ja vettä laitoin sekaan välillä. Sekin nuoli kyllä sormesta, mut ei kupista.
      Sen juomisen se kyllä sitten oppi ajallaan, kyllähän terve koira huolehtii itse nesteytyksestään mikäli sillä on koko ajan vettä tarjolla :)

• hmm on koria jotka ei pidä ns:seisoneesta vedestä koita juoko juoksevaa vettä jos juo niin osta juokseva vesi astia :)

• näin on

just niin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3195
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1254
    3. Vältelläänkö me molemmat toisiamme??

😘
      Ikävä
      66
      1183
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      988
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      886
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      856
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      819
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      750
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      698
    Aihe