Taitaa RL-Transilla mennä aika huonosti, kuulemma kuskeja on lopettanut jo aika monta ihan vähän ajan sisään. Kaksi autoakin on kaatunut tosin niistä toinen oli torppari. Läpituntipalkka ja tiukat aikataulut niin ei kuulosta hyvältä.
RL-Trans
137
51063
Vastaukset
- stycke
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/muudetail.asp?id=440
Ilmeisesti kuskin ei kuitenkaan käynyt pahasti. Kärrykin meni aika kuhmuiseksi:
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/muudetail.asp?id=437- diipadaa
aikas likaiset säiliöt sisältä ai ai
- halpa on
diipadaa kirjoitti:
aikas likaiset säiliöt sisältä ai ai
Halpa on veturi, kun ottaa huomioon miten vähän ajettu se on. Edessä vielä melkein 1,5 miljoonaa kilsaa...
- siloman
Tiedätkö miksi tiedän että olet väärässä? Todennäköisesti siksi että täällä haukutaan ja potkitaan aina menestyjiä. Firman hyvin läheltä seuranneenna niin voin sanoa että jos tämän firman työt ei kelpaa niin ei kelpaa mikään muukaan. Se voi olla totta että aikataulut ovat tiukat, mutta jos yritys kasvaa niin kyllä pitää välillä ajaakin. Ihan sama se on muuallakin, esim. Ahola jne. Saa ajaa kuinka paljon haluaa....
- bulkki
Pulaa on kuskeista ja keikkaa pukkaa enemmän kuin kalusto antaa myötä. Ja hinnoista en ole kuullut mitään huonoa.
- bulk
Minäkin olen seurannut vielä lähempää kyseista firmaa jo Lindedahl ky:n ajoilta. Tunnen 85% kuljettajista. Älä murehdi minä tiedän mistä minä puhun.
- heh heh
bulk kirjoitti:
Minäkin olen seurannut vielä lähempää kyseista firmaa jo Lindedahl ky:n ajoilta. Tunnen 85% kuljettajista. Älä murehdi minä tiedän mistä minä puhun.
Jos miehiä on lähtenyt pois, ja samat ajot ajetaan, niin täyttyyhän miehiä tulla lisääkin...
- tai tai
heh heh kirjoitti:
Jos miehiä on lähtenyt pois, ja samat ajot ajetaan, niin täyttyyhän miehiä tulla lisääkin...
miesten tai neitien pitää venyä tai tingata omista yöunistaan.vuorokaudessa ei ole ainakaan meillä päin kuin 24 tuntia.miettikääpä sitä????????????????????????
- huonosta
en tiedä huonosti menemisestä,mutta on kuulemieni mukaan ovi käynyt ja suuntana ollut lähtevää.Kai niitä autoja kaatuu kun vichy-pulloja etsitään ja paperossit on kadoksissa ja voihan näin syksysin olla hirviäkin tienposkissa.että näin.....
- siloman
Jos autot ovat lisääntyneet, niin on vissiin sisään tullut lisää? Vai onko sinulla jotain muita matikankaavoja millä sä lasket?
- kaunistella
siloman kirjoitti:
Jos autot ovat lisääntyneet, niin on vissiin sisään tullut lisää? Vai onko sinulla jotain muita matikankaavoja millä sä lasket?
mitäs tuota kaunistelee. Miehiä on lähtenyt ja syyt on mitkä on.
- kuuluu
juuri siihen ryhmään,jossa ei välitetä työaikalaista mitään. Kuljettajat ajavat läpituntipalkalla joka sekin jo kertoo missä mennään.
- TRE
Kuinka sinä määrittelet "läpituntipalkka"? Sanan varsinaisessa merkityksessä...
- läpituntipalkka rules
TRE kirjoitti:
Kuinka sinä määrittelet "läpituntipalkka"? Sanan varsinaisessa merkityksessä...
Läpituntipalkkaan sisältyy lisät siis ilta ja yölisät plus pyhä ja juhlapyhätyöt,
Pekkaspäivät ja tietenkin normaalit lomat maksetaan ja pidetään kuin tes määrää.Palkka n.2-3 euroo tunnilta parempi kuin tes.Pointtihan on siinä näin kuljettaja pääsee paremmille ansioille kuin jos ajaisi prosenttitunneila.Isännäthän laittavat rosenttimiehet vapaalle 80 t jälkeen.Läpituntipalkka taloissa on aina mahdolisuus myös prosenttipalkkaan mut sit ei tehä ku 80t. - kuskit
läpituntipalkka rules kirjoitti:
Läpituntipalkkaan sisältyy lisät siis ilta ja yölisät plus pyhä ja juhlapyhätyöt,
Pekkaspäivät ja tietenkin normaalit lomat maksetaan ja pidetään kuin tes määrää.Palkka n.2-3 euroo tunnilta parempi kuin tes.Pointtihan on siinä näin kuljettaja pääsee paremmille ansioille kuin jos ajaisi prosenttitunneila.Isännäthän laittavat rosenttimiehet vapaalle 80 t jälkeen.Läpituntipalkka taloissa on aina mahdolisuus myös prosenttipalkkaan mut sit ei tehä ku 80t.ei kai kuskit sentään niin hölmöjä ole että hyväksyisivät samaan taloon molemmat järjestelmät, silloinhan TES miehet tekee arkipäivät ja läpituntipalkkaliset yöt ja viikonloput.
- bulk
TRE kirjoitti:
Kuinka sinä määrittelet "läpituntipalkka"? Sanan varsinaisessa merkityksessä...
Sama palkka vuorokauden ja vuoden jokaisena aikana on läpituntipalkka. Ja todellakin siihen pitäisi sisällyttää kaikki ns. lisät eli läpituntipalkan pitaisi olla noin 3-4 € parempi, kun perustuntipalkan. Ja sen voin kertoa, että RL-Transilla maksetaan läpituntipalkkaa ilman mitään korotuksia eli pelkkä perustuntipalkka vuorokauden ajasta riippumatta.
- bulk
kuskit kirjoitti:
ei kai kuskit sentään niin hölmöjä ole että hyväksyisivät samaan taloon molemmat järjestelmät, silloinhan TES miehet tekee arkipäivät ja läpituntipalkkaliset yöt ja viikonloput.
RL-Transilla AGA:n miehet ajavat TES palkalla, koska se on AGA:n vaatimus. Kaikki muut (eli bulkkikuskit) ajavat pelkällä perustuntipalkalla (ilman lisiä).
- quartzi
bulk kirjoitti:
Sama palkka vuorokauden ja vuoden jokaisena aikana on läpituntipalkka. Ja todellakin siihen pitäisi sisällyttää kaikki ns. lisät eli läpituntipalkan pitaisi olla noin 3-4 € parempi, kun perustuntipalkan. Ja sen voin kertoa, että RL-Transilla maksetaan läpituntipalkkaa ilman mitään korotuksia eli pelkkä perustuntipalkka vuorokauden ajasta riippumatta.
Sen verran tiedän että nykyään ainakin palkkan saa itse valita ottaako läpituntipalkan vai liitonmukaisen. Jos haluaa liitonmukaisen, ajetaan lakipykälän mukaan, mutta läpituntipalkalla saa tehdä töitä kyllä senkin edestä!
- tessin palkka
läpituntipalkka rules kirjoitti:
Läpituntipalkkaan sisältyy lisät siis ilta ja yölisät plus pyhä ja juhlapyhätyöt,
Pekkaspäivät ja tietenkin normaalit lomat maksetaan ja pidetään kuin tes määrää.Palkka n.2-3 euroo tunnilta parempi kuin tes.Pointtihan on siinä näin kuljettaja pääsee paremmille ansioille kuin jos ajaisi prosenttitunneila.Isännäthän laittavat rosenttimiehet vapaalle 80 t jälkeen.Läpituntipalkka taloissa on aina mahdolisuus myös prosenttipalkkaan mut sit ei tehä ku 80t.kyllä sun laskutaitos on varmaan ala-asteelta??? jos teet ylitöitä,niinkun sielä tehään niin sulla on varmaan aika kova tuntipalkka jos on 2-3 euroa parempi kun tes,esim minä ajan sunnuntaina 14e tunti ylityölisä14e ja jos on ilta niin tietty ilta/yö lisä,tulee reilu 28e tunnille ja sulla on 2-3e parempi :).. ja toiseks miten ne pistää prosentti miehen vapaalle jos ei o muutenkaan miehiä?? jost tollasten takia muut joutuu kärsii eikä kaikki rupee maksaa tessiä,ja rl saa polkee kaikkien kuormien hinnat ja saa siitä hyvästä skallilta vuoden yrittäjä palkinnon!! T.konkurssia odotellessa.
- trucker1
bulk kirjoitti:
RL-Transilla AGA:n miehet ajavat TES palkalla, koska se on AGA:n vaatimus. Kaikki muut (eli bulkkikuskit) ajavat pelkällä perustuntipalkalla (ilman lisiä).
agan kuljetuspäällikkö oikea nestemäinen kusipää
- laskeskelin
että jo pelkät pekkaset tekee n.3,5 euroa tunnille, siihen kun lisätään ilta/yö/pyhälisät taitaa tulla toiset 3,5 euroa. Että jos saisin 7 euroa yli Tessin perustuntipalkan "voisin harkita". Eli läpituntipalkka voisi olla 18,55
- suattaa olla pitämättäkii
Vähän riippuu miten auto liikuu, mutta suunta on oikea!
Ei euro eikä kaks yli tessin riitä....
- se oo niin
että rl transsilla on siistein ja nyky aikaisin kalusto bulk puolella. ei oo ruosteessa eikä kalkki/sementti pinttyny pyttyihin niinkuin näkee esim oak:in nulk autoista. jos firmalla menis muka huonosti niin ei se kalusto varmaankaan olis tuon näköistä mitä se nyt on.. mutta toisaalta kyllähän se monasti näkee siitä kalustosta että miten palkat maksetaan, ku jostainhan ne rahat on otettava siihen kaluston hankintaan/karjapuskureihin ym. ei oo paljo muita vaihto ehtoja ku että kuskin selkänahasta...
- siloman
Ei se aina ole niin että jos kalusto on uusi, palkanmaksu on huono. Mitä oon nähnyt niin aika harvoin rl:n autot tulevat vastaan tyhjinä, kyllä niillä an melkein aina kuorma päällä eli logistiikka on toimiva, ja siten on rahaa ostaa hyvää kalustoa
- aina täysi
siloman kirjoitti:
Ei se aina ole niin että jos kalusto on uusi, palkanmaksu on huono. Mitä oon nähnyt niin aika harvoin rl:n autot tulevat vastaan tyhjinä, kyllä niillä an melkein aina kuorma päällä eli logistiikka on toimiva, ja siten on rahaa ostaa hyvää kalustoa
jos kuormat aina täysi niin yleensä on otettu töitä liian halvalla.
- mennen tullen
aina täysi kirjoitti:
jos kuormat aina täysi niin yleensä on otettu töitä liian halvalla.
ei välttämättä voihan olla asiakkaiden luotto niin kova että on töitä mennen tullen
- KY
karjapuskureihin su muihin...tuyota kuulee aina.. se vaan nyt on niin, että 300 000 e autossa se parin tonnin puskuri ei kustanna yhtikäs mitään..mutta silti tuota kuulee että palkkoja ei makseta kun on niin kallis puskuri ja lisävalotkin vielä!!!
- mielenkiintoinen
Oli niin mielenkiintoinen keskustelu että vaikka asialla ei minulle mitään muuta merkitystä uhrasin 5 Eur ja totesin luotto tietojen olevan kunnossa (A,normaali hyvä), toisin kun useimmilla ko. kokoluokan kuljetus yrityksillä.
Useimmat 10-150 autoa työllistävät nykyään ei suositella luottoa luokissa. joten jossain muualla lienee vielä konkursseja tulossa.
Esim Powder Trans Ei suositella luottoa (B), mutta ei vielä ihan konkka luokassa, pyrkii ilmeisesti siirtään riskiä alihankkijoille, sen katsoin koska haki autoilijoita ajoon, luonnollisesti jätin asian siihen, enkä vastannut ilmoitukseen
Kappalatavara/lankku ja sellu/Paperi rahti yrityksistä useat "konkka vaarassa" (C)luokitus.- kjht
Missä powder haki autoilijoita?
- Luettu
kjht kirjoitti:
Missä powder haki autoilijoita?
Uusimmassa aviisis on ilmoitus sopimusliikennöitsijöistä, lueppas sieltä.
- bölkki
Mistä saa nämä luottotiedot tarkistettua? Mielenkiintoista.. Powderilla ei taida mennä hyvin enää. Tais tilanne hieman riistäytyä käsistä sen Viinikan kaupan jälkeen ja menettivät jonkin verran ajoja tänä vuonna. Ja sit taas RL-trans sai lisää ajoja..
- täältä löytyy
bölkki kirjoitti:
Mistä saa nämä luottotiedot tarkistettua? Mielenkiintoista.. Powderilla ei taida mennä hyvin enää. Tais tilanne hieman riistäytyä käsistä sen Viinikan kaupan jälkeen ja menettivät jonkin verran ajoja tänä vuonna. Ja sit taas RL-trans sai lisää ajoja..
http://dbfinland.dnb.com/Finnish/default.htm
Luottotiedot julkisia jaa niitä keräilevät yritykset myyvät niitä.
esim. D&B asiakkuus ei maksa mitään, mutta tiedon laajuudesta riippuen yrityksen tarkistaminen 5-25 EUR/kerta.
Asiakastieto edellyttää maksullista vuosisopimusta.
WWW.asiakastieto.fi
Yleensä niistä löytyy tuo kirjaimella osoitettu yleis arvio ja halutessa tilinpäätökset ja maksuviive tiedot.
maksuviive tiedot yleensä hyvin tuoreita. - kutiansa
bölkki kirjoitti:
Mistä saa nämä luottotiedot tarkistettua? Mielenkiintoista.. Powderilla ei taida mennä hyvin enää. Tais tilanne hieman riistäytyä käsistä sen Viinikan kaupan jälkeen ja menettivät jonkin verran ajoja tänä vuonna. Ja sit taas RL-trans sai lisää ajoja..
Powdwrin tilanteessa täytyy huomioida laajentuminen. Jos automäärä tuplataan ritysostolla, niin velkaa tulee väkisin. Eli huonosti meneminen taitaa olla väärä johtopäätös. Eikä luottoluokitus A kerro mistään rahasammosta, joten se siitäkin. Ja mitä tulee Powderin kilpailijoihin, niin Laurila ilmeisesti on RL-transin edellä.
- bulk
kutiansa kirjoitti:
Powdwrin tilanteessa täytyy huomioida laajentuminen. Jos automäärä tuplataan ritysostolla, niin velkaa tulee väkisin. Eli huonosti meneminen taitaa olla väärä johtopäätös. Eikä luottoluokitus A kerro mistään rahasammosta, joten se siitäkin. Ja mitä tulee Powderin kilpailijoihin, niin Laurila ilmeisesti on RL-transin edellä.
Powder-Transilla ei kuuleman mukaan ollut muuta vaihtoehtoa enään, kuin "ostaa" ADR-Haanpään bulkkiautot. Rahaa ei kuulemma tuossa kaupassa ei käytetty ollenkaan vaan ADR-Haanpäästä tuli Powderin osakas, omistus-suhde on (huhu) Powder 65 % ja Haanpää 35 % (jotkut väittää lukujen olevan toisinpäin).
- tämä kanssa
bulk kirjoitti:
Powder-Transilla ei kuuleman mukaan ollut muuta vaihtoehtoa enään, kuin "ostaa" ADR-Haanpään bulkkiautot. Rahaa ei kuulemma tuossa kaupassa ei käytetty ollenkaan vaan ADR-Haanpäästä tuli Powderin osakas, omistus-suhde on (huhu) Powder 65 % ja Haanpää 35 % (jotkut väittää lukujen olevan toisinpäin).
Vaikkei kaupassa käytetty rahaa, niin autojen "velat" siirrettiin Powderin nimiin. Vaikuttaa luottolukitukseen.
- niin+
tämä kanssa kirjoitti:
Vaikkei kaupassa käytetty rahaa, niin autojen "velat" siirrettiin Powderin nimiin. Vaikuttaa luottolukitukseen.
Ei se Powder autoja ilmaiseksi saanut. Kyllä taseeseen tuli lisää kalustoon sitoutunutta pääomaa.
- näin-
niin+ kirjoitti:
Ei se Powder autoja ilmaiseksi saanut. Kyllä taseeseen tuli lisää kalustoon sitoutunutta pääomaa.
Ja Repa sai täyskäden, kun penalla oli vain kolme kurkoa, jätkä ja seiska!
- siloman
kutiansa kirjoitti:
Powdwrin tilanteessa täytyy huomioida laajentuminen. Jos automäärä tuplataan ritysostolla, niin velkaa tulee väkisin. Eli huonosti meneminen taitaa olla väärä johtopäätös. Eikä luottoluokitus A kerro mistään rahasammosta, joten se siitäkin. Ja mitä tulee Powderin kilpailijoihin, niin Laurila ilmeisesti on RL-transin edellä.
Laurila RL:n edellä? Laurilan kalusto näki parhaat päivänsä kymmenen vuotta sitten. RL:n kalusto on kyllä melkein viimeisen päälle. Kappalemäärä esson baarin mukaan Laurila hieman alle 30 kpl, RL hieman yli 30...
- uudelleen
siloman kirjoitti:
Laurila RL:n edellä? Laurilan kalusto näki parhaat päivänsä kymmenen vuotta sitten. RL:n kalusto on kyllä melkein viimeisen päälle. Kappalemäärä esson baarin mukaan Laurila hieman alle 30 kpl, RL hieman yli 30...
Kapasiteetin osalta tietosi ovat väärät.Laurila on RL:ää suurempi bulk-firma
- Laurilalla
siloman kirjoitti:
Laurila RL:n edellä? Laurilan kalusto näki parhaat päivänsä kymmenen vuotta sitten. RL:n kalusto on kyllä melkein viimeisen päälle. Kappalemäärä esson baarin mukaan Laurila hieman alle 30 kpl, RL hieman yli 30...
Muusta en tiedä, mutta Laurilan palkat eivät ole mitään läpituntipalkkoja. RL maksaa jos jaksaa.
- bulk
uudelleen kirjoitti:
Kapasiteetin osalta tietosi ovat väärät.Laurila on RL:ää suurempi bulk-firma
Eihän RL-Transilla ole yli 30 autoa edes kaasuautoineen tai torppareineen.
- Nuuskija
täältä löytyy kirjoitti:
http://dbfinland.dnb.com/Finnish/default.htm
Luottotiedot julkisia jaa niitä keräilevät yritykset myyvät niitä.
esim. D&B asiakkuus ei maksa mitään, mutta tiedon laajuudesta riippuen yrityksen tarkistaminen 5-25 EUR/kerta.
Asiakastieto edellyttää maksullista vuosisopimusta.
WWW.asiakastieto.fi
Yleensä niistä löytyy tuo kirjaimella osoitettu yleis arvio ja halutessa tilinpäätökset ja maksuviive tiedot.
maksuviive tiedot yleensä hyvin tuoreita.Tilinpäätökset ja taloudelliset tunnusluvut saa tietyistä korkeakouluista kirjastojen päätteiltä, joilla on jatkuva käyttöoikeus em. tietoja tarjoaviin tietokantoihin. Nämä sisältävät tiedot kaikista suomalaisista yrityksistä, olettaen että ovat lain vaatimusten mukaisesti toimittaneet tilinpäätöksensä patentti- ja rekisterihallitukselle.
Mielenkiintoisia lukuja tullut nähtyä... :) - Tietoa.
bulk kirjoitti:
Powder-Transilla ei kuuleman mukaan ollut muuta vaihtoehtoa enään, kuin "ostaa" ADR-Haanpään bulkkiautot. Rahaa ei kuulemma tuossa kaupassa ei käytetty ollenkaan vaan ADR-Haanpäästä tuli Powderin osakas, omistus-suhde on (huhu) Powder 65 % ja Haanpää 35 % (jotkut väittää lukujen olevan toisinpäin).
Powderin "Kalle"istuu yksin hallituksessa,mutta Haanpääläisiä on sitten melkoisesti enemmän!Kyllä ne ohjeet tulee tuolta Oulun suunnasta! nm.ent kuski.
- nmekuski
Tietoa. kirjoitti:
Powderin "Kalle"istuu yksin hallituksessa,mutta Haanpääläisiä on sitten melkoisesti enemmän!Kyllä ne ohjeet tulee tuolta Oulun suunnasta! nm.ent kuski.
Et taidaolla ex-kuski, jos väität käskyjen tulevan Oulusta. Oulussa ei päätetä enää mitään.
- Keskustelleet
Laurilalla kirjoitti:
Muusta en tiedä, mutta Laurilan palkat eivät ole mitään läpituntipalkkoja. RL maksaa jos jaksaa.
Miten saisimme palkkamme sille tasolle, joka se kuuluisi olla mutta me olemme niin sanotusti puun ja kuoren välissä. Isäntä sanoo "ettei täällä ole pakko olla" ja "kyllä tulijoita on" niin antakaa nyt hyvät virkaveljet vinkkiä mitä pitäisi tehdä?
- yrittää
kutiansa kirjoitti:
Powdwrin tilanteessa täytyy huomioida laajentuminen. Jos automäärä tuplataan ritysostolla, niin velkaa tulee väkisin. Eli huonosti meneminen taitaa olla väärä johtopäätös. Eikä luottoluokitus A kerro mistään rahasammosta, joten se siitäkin. Ja mitä tulee Powderin kilpailijoihin, niin Laurila ilmeisesti on RL-transin edellä.
Vähentää vain omia autoja ja lisätä torppareita, joka jo minusta kielii siitä että ei ole kovin kannattavaa hommaa tuo sementin ajo.
- gtre
Keskustelleet kirjoitti:
Miten saisimme palkkamme sille tasolle, joka se kuuluisi olla mutta me olemme niin sanotusti puun ja kuoren välissä. Isäntä sanoo "ettei täällä ole pakko olla" ja "kyllä tulijoita on" niin antakaa nyt hyvät virkaveljet vinkkiä mitä pitäisi tehdä?
Et kai ole niin tyhmä että täältä haet ratkaisua? Sellaisille kuin sinulle ei varmaan riitä mikään. Kylmä tosiasia on että kuljetusalalla ei ole tällaisia rahoja jota vaaditaan. Jos kuskit ryhtyvät hankaliksi, ulkoistetaan autot tai laitetaan venäläisiä tai virolaisia hyttiin. näin se vain menee, ei sille voi mitään. Jos haet parempaa palkkaa, siirry toiselle alalle.
Työtaistelut ei johda mihinkään... - erty
yrittää kirjoitti:
Vähentää vain omia autoja ja lisätä torppareita, joka jo minusta kielii siitä että ei ole kovin kannattavaa hommaa tuo sementin ajo.
ajaahan ne vissiin paljon muutakin kuin sementtiä. Eikö niillä ole kaikki kemiran ja iso osa Nordkalkin keikoista? vissiin muoviakin likkuu nykyään jonkin verran pytyissä myös.
- Kuulin
erty kirjoitti:
ajaahan ne vissiin paljon muutakin kuin sementtiä. Eikö niillä ole kaikki kemiran ja iso osa Nordkalkin keikoista? vissiin muoviakin likkuu nykyään jonkin verran pytyissä myös.
Laurilalla on 18 autoo, et siinä määrä. RL:llä n 30 autoo. Alunaakin paperitehtaat tarvii.
- noilta
Keskustelleet kirjoitti:
Miten saisimme palkkamme sille tasolle, joka se kuuluisi olla mutta me olemme niin sanotusti puun ja kuoren välissä. Isäntä sanoo "ettei täällä ole pakko olla" ja "kyllä tulijoita on" niin antakaa nyt hyvät virkaveljet vinkkiä mitä pitäisi tehdä?
Tuossa toisessa firmassa asioita laitettiin aikanaan parempaan jamaan. Kysy sen Lapuan firman juskeilta.
- Mineraalin
Kuulin kirjoitti:
Laurilalla on 18 autoo, et siinä määrä. RL:llä n 30 autoo. Alunaakin paperitehtaat tarvii.
Et laskenut kaikkia
- Vänkyrä..
nmekuski kirjoitti:
Et taidaolla ex-kuski, jos väität käskyjen tulevan Oulusta. Oulussa ei päätetä enää mitään.
No sovitaan sitten että sieltä venäjältä? Mutta toimiikohan tuolla bulkki puolella sama linja kuin litkupuolella,Hampin j kehui että ei tule ikinä palkkaamaan suomalaista kuskia=autot torppareille! (ei muuten ole palkannut,sanansa mittainen mies?)
- Rattimies
täältä löytyy kirjoitti:
http://dbfinland.dnb.com/Finnish/default.htm
Luottotiedot julkisia jaa niitä keräilevät yritykset myyvät niitä.
esim. D&B asiakkuus ei maksa mitään, mutta tiedon laajuudesta riippuen yrityksen tarkistaminen 5-25 EUR/kerta.
Asiakastieto edellyttää maksullista vuosisopimusta.
WWW.asiakastieto.fi
Yleensä niistä löytyy tuo kirjaimella osoitettu yleis arvio ja halutessa tilinpäätökset ja maksuviive tiedot.
maksuviive tiedot yleensä hyvin tuoreita.Asiakastiedon etusivulta kun valitsee sen "avoimet palvelut"-kohdan, niin ei tarvitse mitään vuosisopimusta, vaan voi maksaa ihan yksittäisen haun.
- Korzhakov's boy
Vänkyrä.. kirjoitti:
No sovitaan sitten että sieltä venäjältä? Mutta toimiikohan tuolla bulkki puolella sama linja kuin litkupuolella,Hampin j kehui että ei tule ikinä palkkaamaan suomalaista kuskia=autot torppareille! (ei muuten ole palkannut,sanansa mittainen mies?)
Kun käskyt tulee nykyään ex.KGBn korzhakovin pojilta...nykyisiä Mafiosoja jotka mm Alfa Groupin takana josta nämä Haanpää&co rahat tulee.
- Yksin ole
Tietoa. kirjoitti:
Powderin "Kalle"istuu yksin hallituksessa,mutta Haanpääläisiä on sitten melkoisesti enemmän!Kyllä ne ohjeet tulee tuolta Oulun suunnasta! nm.ent kuski.
On siellä pojatkin näemmä.
Kiki(nimi syystä että ei uskalla ajaa kun lumi tulee maahan) ja Fredrik tuo aina niin iloinen.
mutta taasen firman tila on aika surkea jos tunnuslukuja katsoo. 80Teuro miinuksella tulos ja silleen. - kasvanut
bulk kirjoitti:
Eihän RL-Transilla ole yli 30 autoa edes kaasuautoineen tai torppareineen.
kun nykyään kaasuautoineen ja torppareineen yli 50-autoa. Omiakin kai yli 30
- aa6
Laurilalla kirjoitti:
Muusta en tiedä, mutta Laurilan palkat eivät ole mitään läpituntipalkkoja. RL maksaa jos jaksaa.
täällä pohjanmaalla kyllä riittää läpituntipalkkaa maksavia kuljetusyrityksiä! lähes kaikki Moveren autoilijat maksavat kuljettajilleen läpituntipalkkaa. ei pekkasia! vain läpituntipalkka, joka ei ole korotettu mitenkään!
- hyvät miehet lähtevät
Kovaa kasvua,ja tulos romahtaa,
katso täältä
http://www.inoa.fi/showFinancialInformation.do?&company=164447
Powderia johdetaan oulusta,voisi sanoa,että jäljet pelottaa,(koska alkaa yt-neuvottelut?)http://www.inoa.fi/showKeyPersons.do?company=168776 Hallituksen puheenjohtaja vastaa isoista asioista.- Tuloslaskelma
Ilmeisesti puheet RL-transsin loistokkuudesta voidaan unohtaa. Aikamoinen sukellus tapahtunut.
- Heh heh
Tuloslaskelma kirjoitti:
Ilmeisesti puheet RL-transsin loistokkuudesta voidaan unohtaa. Aikamoinen sukellus tapahtunut.
Onkohan sellaista mahdollisuutta, että RL olisi investoinut kalústoon
- omavaraisuudessa
Heh heh kirjoitti:
Onkohan sellaista mahdollisuutta, että RL olisi investoinut kalústoon
Eli ei ole mahdollista.
- Tienneet
Että Lindedahlin veljeksillä on myös yritys nimeltä Onestar. (Yksi tähti) toivottavasti ei vaan jäisi tähdenlennoksi. http://www.inoa.fi/showKeyPersons.do?&company=849562
- vain
Tienneet kirjoitti:
Että Lindedahlin veljeksillä on myös yritys nimeltä Onestar. (Yksi tähti) toivottavasti ei vaan jäisi tähdenlennoksi. http://www.inoa.fi/showKeyPersons.do?&company=849562
Tais muuten naftan hinta hieman nousta minkä takia tulos voi hieman tippua -04-)-05. Vuonna -04 teki muutama muukin kuljetusliike kohtuullisen hyvän tuloksen ja -05 ei menny ihan niin hyvin.
- paikkansa
vain kirjoitti:
Tais muuten naftan hinta hieman nousta minkä takia tulos voi hieman tippua -04-)-05. Vuonna -04 teki muutama muukin kuljetusliike kohtuullisen hyvän tuloksen ja -05 ei menny ihan niin hyvin.
toimala vertailun mukaan kuljetus liikkeiden kannattavuus on laskenut 2004 jälkeen koskee niin keskiarvoja, kuin hyvien käyriä ja huonojen käyriä.
- RL-Trans hyvässä mallissa
paikkansa kirjoitti:
toimala vertailun mukaan kuljetus liikkeiden kannattavuus on laskenut 2004 jälkeen koskee niin keskiarvoja, kuin hyvien käyriä ja huonojen käyriä.
Verrattuna tähän...
http://www.inoa.fi/showFinancialInformation.do?company=168776
Liikevaihto% kuralla onneksi muutos on parempaan päin ja omavariasuus aste kautta historian lähes naurettava tai murhaava. - ei o puukenkii
RL-Trans hyvässä mallissa kirjoitti:
Verrattuna tähän...
http://www.inoa.fi/showFinancialInformation.do?company=168776
Liikevaihto% kuralla onneksi muutos on parempaan päin ja omavariasuus aste kautta historian lähes naurettava tai murhaava.HEH HEH näin siinä yleensä käy!!! Eli pilkka se vaan tuppaa osumaan omaan nilkkaa!!!
- ei o puukenkii
RL-Trans hyvässä mallissa kirjoitti:
Verrattuna tähän...
http://www.inoa.fi/showFinancialInformation.do?company=168776
Liikevaihto% kuralla onneksi muutos on parempaan päin ja omavariasuus aste kautta historian lähes naurettava tai murhaava.HEH HEH näin siinä yleensä käy!!! Eli pilkka se vaan tuppaa osumaan omaan nilkkaa!!!
- 10-akselia
ei o puukenkii kirjoitti:
HEH HEH näin siinä yleensä käy!!! Eli pilkka se vaan tuppaa osumaan omaan nilkkaa!!!
Joku povasi jo hyvinä aikoina, että kaatuuhan se.....Kovasti näyttää vielä olevan pystyssä! Kivan toimistonkin rakensivat...... Paskanpuhujat lienevät vaienneet ;)
- kuumottaako niska?
10-akselia kirjoitti:
Joku povasi jo hyvinä aikoina, että kaatuuhan se.....Kovasti näyttää vielä olevan pystyssä! Kivan toimistonkin rakensivat...... Paskanpuhujat lienevät vaienneet ;)
saataisiin tehtyä tänne tuollainen ketju jossa olis pakollisena kirjoittaa oma nimensä? :))
Saatais oikeesti nuo kaiken tietävät paskanpuhujat kans esille. Lakkais täällä noi kenkää saaneet arvostelemasta firmoja yleensäkin. Firmojen nimiä kirjotellaan ja kaikkea haukutaan kuin vanhat juoruämmät aidoilla. Toisten asiat tiedetään paremmin kuin omat ja ollaan niiin viisaita ETTÄ !! Perustakaa ihmeessä oma kuljetusliike jos kerran tiedätte miten firman kuulu toimia ja menestyä. Ja laittakaa arvosteluviesteihin omat nimet. Muuten olette hameessa kulkevia rääkkyjiä. Korppikotkat kun ei voi hame päällä lentää ... - tarkennus
kuumottaako niska? kirjoitti:
saataisiin tehtyä tänne tuollainen ketju jossa olis pakollisena kirjoittaa oma nimensä? :))
Saatais oikeesti nuo kaiken tietävät paskanpuhujat kans esille. Lakkais täällä noi kenkää saaneet arvostelemasta firmoja yleensäkin. Firmojen nimiä kirjotellaan ja kaikkea haukutaan kuin vanhat juoruämmät aidoilla. Toisten asiat tiedetään paremmin kuin omat ja ollaan niiin viisaita ETTÄ !! Perustakaa ihmeessä oma kuljetusliike jos kerran tiedätte miten firman kuulu toimia ja menestyä. Ja laittakaa arvosteluviesteihin omat nimet. Muuten olette hameessa kulkevia rääkkyjiä. Korppikotkat kun ei voi hame päällä lentää ...oli ylistys MR. 10-akseliselle. Ei hänen niskaa pidä kuumottaa, vaan noiden ketkä viestin alkuketjussa ovat kirjoittaneen niin asiantuntevasti muitten asioita :)
- Kovaa työtä
Minulla oli kaveri töissä kyseisessä talossa muutama vuosi takaperin. Lähti pois,kun mikään ei riittänyt!! Sanottin kuulema suoraan et tarvii vaan mennä,vaikka oli tunnit päivää kohden täynnä!!! Tuskin kaverini olis lähtenyt,koska on kova työnarkomaani mut kai järki mies??
- jomra
Jaa-a kuinkahan Laurilalla pyyhkii näinä päivinä? Kauppalehti kirjoitteli joskus juttua melkoisesta taantumasta...
- gunnar ite
Kuinkas tätä keskustelua ei ole poistettu,kun viime viikolla kyseistä firmaa koski 3 keskustelua ja kaikki poistettiin ,vaikkei olut mitän asiatonta.Minä saan ainaki palkan tes,in mukaan ylitöineen ja kaikkine lisineen. Mulla ole valittamista hyvä firma ja kaikilla vissiin tiukkaa tänä päivänä,mut ne pärjää jotka maksaa kuten laki velvoittaa.
- Juh?ni
gunnar ite kirjoitti:
Kuinkas tätä keskustelua ei ole poistettu,kun viime viikolla kyseistä firmaa koski 3 keskustelua ja kaikki poistettiin ,vaikkei olut mitän asiatonta.Minä saan ainaki palkan tes,in mukaan ylitöineen ja kaikkine lisineen. Mulla ole valittamista hyvä firma ja kaikilla vissiin tiukkaa tänä päivänä,mut ne pärjää jotka maksaa kuten laki velvoittaa.
Ne ovat herkkähipiäästä väkiä, jolla on aikaa kytätä netis, että mitä heistä kirjoitellaan. Ja pyytävät ylläpitoa poistamaan kommentit.
Paljon oon kaikenlaisesta filunkipelistä kuullut kyseisestä firmasta ja ainahan asioissa on totuudensiemen mukana. Eivät ne huhut tyhjästä synny.
Harmi poikien isälle, joka firman on laittanut pystyyn.
- Bärttil ja Palle
PÄRKKELÉN PÄRKKELEN PÄRK-KELE!!! JA-A, JÅ-Å, SATAN! BRA PENGAR MYKKE JÅ! JAVIST! OCK JA NU ME MENNE JA KÄYNTTIN VOLVO LAITTAN SATAN!!
- 4g3bög
Hej! Åletko sinä Närpes kans? Minä bönde ja paljon maa. Spanmål ja sellainen, henuhe. Alla andra haukku minun kun osata suomikieli, kukan toinen täällä i Närpes ei osata. Vain minä ja siksi toinen hauku minää. Kova se livet här i Närpes, juu.
- jöran potatis
4g3bög kirjoitti:
Hej! Åletko sinä Närpes kans? Minä bönde ja paljon maa. Spanmål ja sellainen, henuhe. Alla andra haukku minun kun osata suomikieli, kukan toinen täällä i Närpes ei osata. Vain minä ja siksi toinen hauku minää. Kova se livet här i Närpes, juu.
kohta lähtee tämäki keskustelu ,ku rantaruottalaisia ei saa pilkata.me suuttu kovin paljo sitte.
- *m*TTI
Laurila on paskin firma, mitä tältä alalta löytyy. Siitä ei pääse mihinkään. Isänniltä puuttuu koulutus ja johtotaidot. Ei nykyään enää ilman pärjää.
Konkurssikypsä pulju ja se on hyvä niin. Sitä saavat mitä tilasivat.- tes palkka
pohjanmaan ja /ranta ruottalaisten puliveivaamiset palkoissa loppuu,kun ilmoitetaan aina työsuojeluun,jos ei rupea tulemaan tes palkkaa mitä kuuluu.
Rahdeissa itketään ja poletaan hintoja ja sitte palkoissa kuskeilla maksatetaan oma laskutaidottomuus.
Vaasan työsuojeluun vaan ilmoitus.
- ähäkutti
Millähän tavalla se RL-Trans on niitä kuskeja lopettanut?
- näläkä tuloo
oisko tappanu nälkään
- vittuuntunu näihin r
näläkä tuloo kirjoitti:
oisko tappanu nälkään
tällaiset saatanan suomipelle 24 hinttipalsta vois kokonaan työntää vaikka lehmän perseeseen
- ahristaako
vittuuntunu näihin r kirjoitti:
tällaiset saatanan suomipelle 24 hinttipalsta vois kokonaan työntää vaikka lehmän perseeseen
ahistaako auton vai omassa pytyssä.
- Pelle o Jöns
Ja, nyt on loppu sitten se kirjoitukset tässä! Ej finnipaskiane tässä vituile koko aika! Jå, kun bulkki kulke niin te ajata ja pitä päänse kiini!!!
- Pele ja hans
just så site mine sanoa se sama asia koko aika,mut te ei usko ollenka mite mine sanoa,te vaan janka te janka koko aika siitä palkkasta.
Mine sano ,että se ei käy jankata siitä palkka.te aja vaan.
- Sigurd Rävrumpa
Mine olla sama mieli jankaminen.Jos sitä ei lopeta nii mine jauha te minu kuski minkki rehu ja syötä meidä firma minkille ja ne paska sitte kaiva meidän toisen firma suuri pottupelto!
- sm
jokainen tarvii leipänsä pöytään ja myös lihaakin päälle.
- totaalisesti kusettu
niimpä niin, kyllä nämä selitykset ja "harjottelujaksot" on tullu nähtyä kuparinväristen autojen päällä, mutta kun on kerran Aivar, Igor, Andrej, Kalev ja vielä Kaido ajamassa niin kyllähän ne miehet ajaa puoli ilman, ja sitte osa näistä fiksuista suomalaisistaki ihan vain sillä kiitoksella että on ny muutaman kuukauden vanha auto alla niin sillä on ihan mukava ajaa huonollaki palkalla, tai vaikka ilman palkkaaki, ei kannata tuonne yrittää, kyllä paljo ennemmin lieto tai lapua lukemaan auton oveen ku lappfjärd.......
- ei ikinä kappaletava
se o toi pulkin aju se verta kuninkas-hommaa et kyl siin voi vähä työ-ehdoist ja palkast tinkäkii
- paskiainen2
ei ikinä kappaletava kirjoitti:
se o toi pulkin aju se verta kuninkas-hommaa et kyl siin voi vähä työ-ehdoist ja palkast tinkäkii
iliman muuta siitä pitää tinkiä,minä ainaki ajaisin vaikka kympin tunti ,ku bulkki vehkeeseen vaan pääsis.ylitöitä ja pyhiä ei tarvi korvata erikseen.Kympillä läpi se on riittävä palkka.
- Anonyymi
Mitenkä tuolla homma toimii? Kalustoa yli 200 yksikköä, henkilöstöä 9. Että ketkä niitä autoja ajaa?
- Anonyymi
Mitä maksetaan kokeneelle kuskille, miettiny pitäskö hakea töihin.
- Anonyymi
Sen kun tietäisi. Jos 9 miestä hoitaa 200 autoa niin jokaisella on vähintään 4 digikorttia. Tai sitten ajot on "Ulkoistettu", joista toimeksiantaja ei tietenkään "Tiedä tai vastaa"....
- Anonyymi
Jos en tietäisi ,mutta onneksi tiedän ,että tämänkin kirjoituksen takana on esim. alkoholisoitunut kuski poloinen joka sai loparit ja nyt haluaa trollata oluen voimalla oikein urakalla. Ei tämän kokoluokan johtavassa yrityksessä toimita edellisen kirjoituksien tavoilla. Yhdelläkään suomalaisella kuskilla ei ole 4 kpl digikorttia omalla nimellä taskussa. Ja yrityksessä aivan varmasti joku vastaa asioista ja se joku on toimitusjohtaja viimekädessä. Niin hän vastaa,eikä varmasti lähde istumaan linnaan, jonkun kuskipoloisen takia koska asiat hoidetaan särmästi. Viranomaisilla ei ole nokankopattamista asioiden hoidossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos en tietäisi ,mutta onneksi tiedän ,että tämänkin kirjoituksen takana on esim. alkoholisoitunut kuski poloinen joka sai loparit ja nyt haluaa trollata oluen voimalla oikein urakalla. Ei tämän kokoluokan johtavassa yrityksessä toimita edellisen kirjoituksien tavoilla. Yhdelläkään suomalaisella kuskilla ei ole 4 kpl digikorttia omalla nimellä taskussa. Ja yrityksessä aivan varmasti joku vastaa asioista ja se joku on toimitusjohtaja viimekädessä. Niin hän vastaa,eikä varmasti lähde istumaan linnaan, jonkun kuskipoloisen takia koska asiat hoidetaan särmästi. Viranomaisilla ei ole nokankopattamista asioiden hoidossa.
No kerro toki viisaampana, keiden toimesta loput 191 autoa liikkuu, jollei RL:än? Vai ovatko vara-autoina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro toki viisaampana, keiden toimesta loput 191 autoa liikkuu, jollei RL:än? Vai ovatko vara-autoina?
Ymmärrän toki ,että olet se eksynyt keski-ikäinen " teini" jolla pallo on aivan kateissa.RL-Trans Oy:llä on toimitusjohtaja hän on se henkilö joka vastaa viimekädessä missä hänen omistamansa autot , myös nämä 191 hukassa olevaa autoa liikennöi. Aivan turha kysellä meiltä tavallisilta tallaajilta tällaisia asioita. Toimitusjohtajalle löytyy aivan varmasti puhelinnumero ja kun soitat hänelle niin hän ystavällisesti kertoo missä nämä kaikki autot ovat ja ketkä henkilöt niitä ajaa. On tämä uskomatonta ,että tällaisia viestiketjuja saa lukea vuonna 2023 "kenen toimesta kulkee"kun asia on päivänselvä Toimitusjohtaja vastaa yrityksestään viimeiseen asti. Ainoastaan yhtiön hallitus voi antaa vastuuvapauden toimitusjohtajalle.
- Anonyymi
Pistetään sit pelleilyks kus kert keskustelu on tätä tasoo.
Lervo oli kuulemmä männäviikolla puhaltanut alkometriin 3,12 promillea ja samalla puhaltanut kolitsiinsa mureaa, sitä föikkaa, aimo annoksen ja jatkanut aju duunaustaan. Pirkon krillimmäellä oli syöny makkaraperunoita ja ahminut höyrikkään, ilman salaattia, tripla suolalla ja puhellut nuorelle krillitytölle härskejä nussimisjuttujaan. Kiljukassu länkyssä karjahteli että ”tuus Lervo nii otetaa pikku kumarat” eihän sitä paviaanimullia tartte kahtakertaa käskee ja Lervolla ei promillet laske koskaa alle yhden! Rattoriitan Kesoililla se kertoili aju duuneistaan eli puhui tytölle nussimisesta ja panemisesta kokoajan ja mylvi vimmatun härskisti, kuin tuhatpäinen tinnerihuuruinen mullilauma! Lervon anopii odotti aina että saisi Lervolta ”sitä isoa hyvää” ja sitähän se akka sai, toki. LErvo vaan mylvi! Lervo, tuo peijakas, Kaljahessun kamu ja Kiljukassun toveri oli lappu lattiasa nilkka oikosena pudotellut kuorma päällämantereenkeikalla. Lapanen tuulilasissa oli vaan tuttuja rahtiniiloja moikkaillut ja parit kunnon karjaisut äl-aassakin nakannut kunnes koitti lounas aika. Rahtilounaaksi Lervo, frendienkesken vaan tutummin Lepukka, oli niitannut turhapuromaiseen pärstäänsä ison rahti-lihiksen ilman salaattia toki. Sitte ei muutaku jatkamaan saudikeikkaansa. Lervo ottaa aina vekseleitä ennen keikkoja ja se oli kerran murjaissut aju goleekoilleen että ajaa ajua hamaan tappiin asti mutta samalla mylväisten oli kysäissyt Kiljukassulta missä tuo hama tappi mahtaa sijaita. Noh, Kiljukassu, tuo ainainen vääräleuka, oli karjaissut Lervolle että se tappi saattaisi sijaita Lervon aju urassa, eli se aju tulppa. Lervo vaan turhapuroilme ruokottomallapärställään oli toljottanut ja nykäissyt rahtikossustaan aimo siivut kitusiinsa, ilmeenkään värähtämättä! Oli siinä moni rekkatero ihmeissään kun katsoivat kuinka Lervo nostettiin trukilla kanjansa hyttään kun se ei sinne millään itse päässyt hulppeasta pöhnäkekkulistaan johtuen. Niinvaan lykkäsi pikimustat putkista pihalle ja lähti kiskomaan mälliä. Tämä tapahtui 1991 pyöreälamppuisella viirusilmällä, päivähytillisellä xxl-topline-FL10-Scanialla. - Anonyymi
itse olen jo vuosia pohtinut samaa asiaa muidenmuassa mutta vähän aikaa stten törmäsin pariin artikkeliin joissa kerrottiin oikeudenkäynnistä frank dux in ja van dammen välillä ja tuossa oikeuden käynnissä eräs dux in pitkä aikainen ystäövä oli todistanut kuinka herran kuuluisa temppu jossa hän oli lyönyt palasiksi luodin kestävän lasin olikin tosi asiassa ollut hutera plexin palanen tiedän itse sen verran että laji josta hän puhuu sitä ei enää eikä hänenkää nuoruus vuosina osanneet kuin 3 ihmistä dr masaaki hatsumi(togakure ninjutsu ryuha), soto tanemura(iga ryu) sekä tunnettu ninjutsu tutkija mutta jolla todistetusti ei ollut oppilasta ja joka käytti oppimastaan samaa nimeä kuin herra dux tämän herrabn nimi oli seiko fujita(koga,yamabushi ninpo ryuha)mutta sen aikaiset japanilaiset tämän alan tietäjät ovat kanssa sanoneet että hänen temppunsa olivat lähinnä samoja kuin yamabushien uskonnollisissatilaisuuksissa tekemät taika temput jotka kuuluvat heidän rituuaaleihinsa kuitenkin tosiasia on se että fujitalla ei ollut ainoatakaan oppilasta ja hän oli ainoa ja viimeinen jonka jossain määrin on väitetty tietävän jotain koga ninjojen taidoista vaikkakin hän sanoi kääröjen tuhoutuneen isoisänsä toimesta jolla ei vuosia aikasemmin ollut aikomusta siirtää oppia eteenpäin mutta sen kyllä sanoo järki että dux eikä fujita ole edes ikinä tavannut toisiaan mutta on helppo sanoa olevansa koga ninjutsun taitaja koska kukaan ei ole 40v tietänyt mitään taikka ketään jota tietäisi siitä jotain mutta dux han sanoo olevansa oikea koga ihmelapsi mutta usko se o p puhetta
- Anonyymi
Kuten edellä kirjoitetusta huomasimme kuljetusala on äärimmäisessä hätätilassa, molemmat edelliset kirjoittajat ovat huumeiden käyttäjiä eli narkomaaneja. tälläisiä ihmisiä on yhä enemmän liikenteessä, tosin useimmiten he törmäävät tienlaidassa olevaan puuhun 200 km/h
tuntinopeudella viikonloppuna(onneksi) kun liikennettä on todella vähän. Tämän saa todistaa joka kesä iltapäivälehtien sivuilta. Täysin säälittävää toimintaa . Sitten tämä Lervo nimimerkki
kannustaa kaikkia tällaiseen toimintaan. Hän on täysin sairas ihminen.Pitäisi sulkea laitokseen pysyvästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten edellä kirjoitetusta huomasimme kuljetusala on äärimmäisessä hätätilassa, molemmat edelliset kirjoittajat ovat huumeiden käyttäjiä eli narkomaaneja. tälläisiä ihmisiä on yhä enemmän liikenteessä, tosin useimmiten he törmäävät tienlaidassa olevaan puuhun 200 km/h
tuntinopeudella viikonloppuna(onneksi) kun liikennettä on todella vähän. Tämän saa todistaa joka kesä iltapäivälehtien sivuilta. Täysin säälittävää toimintaa . Sitten tämä Lervo nimimerkki
kannustaa kaikkia tällaiseen toimintaan. Hän on täysin sairas ihminen.Pitäisi sulkea laitokseen pysyvästi.Lervo on täysin mukava rahti ruitti ajaa ajua ja päästää krapulapaskan kolitsiin käskemättä.
Älä jauha paskaa vanhasta karvaperse mullikojootti ajukonnasta!
- Anonyymi
Ajonopeuksista puheen ollen, näyttää olevan ainakin Volvoilla vaikeaa kun suoralla tiellä annetaan hyytyä 50 asti, siltä varalta et kolmen kilometrin päästä saattaa alkaa alamäki. Kyllä ne I-seet saa pois joko katkaijasta tai ihan vaan kaasupolkimella. Rasittavaa ajaa sellaisen perässä. Motarilla pääsee toki ohi, muttei 2-kaistaisella. Vai saako jostain bonusta säästetystä bensiinistä?
- Anonyymi
No niin nyt on taas tosi pro-mies kirjoittamassa asiasta lauseissa vilahtelee katkaija? , lisäksi edellinen kirjoittaja epäilee ,että bensiinin säästelystä saa bonusta? Vuoden 1950 jälkeen kuorma-autot ovat käyneet polttoöljyllä eli Dieselillä/kansanomaisella nimellä Naftaa. Voin ihan kirkkain silmin väittää ,että EUR 6 Volvo FM 380 hv ilman lastutusta menee kirkkaasti 15 tonnin kuormalla mäen kuin mäen ja huipulla on vähintään 88 km/h. Totuus on kuitenkin se ,että järkevät yrittäjät seuraavat tarkasti Volvon tarjoaman palvelun avulla taloudellista ajoa. Autoa seurataan herkeämättä satelliitin avulla missä se on , mikä on nopeus jne. Aivan kyllä hyvät yritykset antavat bonuksia kuljettajalle jos on pystynyt ajamaan taloudellisesti. Todella hienoa asia ja ei vaadi kuin pintä säätöä ajotavoissa, käytetään rullausenergiaa, jalka kaasulta ajoissa ennen risteystä ja käytetään auton omaa liike energiaa hyödyksi.
Oli sitten Volvo, Scania , Mersu niin kaikilla sama asia , ei siellä valtatiellä kukaan ajele 50 km/h - Anonyymi
No niin nyt on taas tosi pro-mies kirjoittamassa asiasta lauseissa vilahtelee katkaija? , lisäksi edellinen kirjoittaja epäilee ,että bensiinin säästelystä saa bonusta? Vuoden 1950 jälkeen kuorma-autot ovat käyneet polttoöljyllä eli Dieselillä/kansanomaisella nimellä Naftaa. Voin ihan kirkkain silmin väittää ,että EUR 6 Volvo FM 380 hv ilman lastutusta menee kirkkaasti 15 tonnin kuormalla mäen kuin mäen ja huipulla on vähintään 88 km/h. Totuus on kuitenkin se ,että järkevät yrittäjät seuraavat tarkasti Volvon tarjoaman palvelun avulla taloudellista ajoa. Autoa seurataan herkeämättä satelliitin avulla missä se on , mikä on nopeus jne. Aivan kyllä hyvät yritykset antavat bonuksia kuljettajalle jos on pystynyt ajamaan taloudellisesti. Todella hienoa asia ja ei vaadi kuin pintä säätöä ajotavoissa, käytetään rullausenergiaa, jalka kaasulta ajoissa ennen risteystä ja käytetään auton omaa liike energiaa hyödyksi.
Oli sitten Volvo, Scania , Mersu niin kaikilla sama asia , ei siellä valtatiellä kukaan ajele 50 km/h - Anonyymi
No niin nyt on taas tosi pro-mies kirjoittamassa asiasta lauseissa vilahtelee katkaija? , lisäksi edellinen kirjoittaja epäilee ,että bensiinin säästelystä saa bonusta? Vuoden 1950 jälkeen kuorma-autot ovat käyneet polttoöljyllä eli Dieselillä/kansanomaisella nimellä Naftaa. Voin ihan kirkkain silmin väittää ,että EUR 6 Volvo FM 380 hv ilman lastutusta menee kirkkaasti 15 tonnin kuormalla mäen kuin mäen ja huipulla on vähintään 88 km/h. Totuus on kuitenkin se ,että järkevät yrittäjät seuraavat tarkasti Volvon tarjoaman palvelun avulla taloudellista ajoa. Autoa seurataan herkeämättä satelliitin avulla missä se on , mikä on nopeus jne. Aivan kyllä hyvät yritykset antavat bonuksia kuljettajalle jos on pystynyt ajamaan taloudellisesti. Todella hienoa asia ja ei vaadi kuin pintä säätöä ajotavoissa, käytetään rullausenergiaa, jalka kaasulta ajoissa ennen risteystä ja käytetään auton omaa liike energiaa hyödyksi.
Oli sitten Volvo, Scania , Mersu niin kaikilla sama asia , ei siellä valtatiellä kukaan ajele 50 km/h - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin nyt on taas tosi pro-mies kirjoittamassa asiasta lauseissa vilahtelee katkaija? , lisäksi edellinen kirjoittaja epäilee ,että bensiinin säästelystä saa bonusta? Vuoden 1950 jälkeen kuorma-autot ovat käyneet polttoöljyllä eli Dieselillä/kansanomaisella nimellä Naftaa. Voin ihan kirkkain silmin väittää ,että EUR 6 Volvo FM 380 hv ilman lastutusta menee kirkkaasti 15 tonnin kuormalla mäen kuin mäen ja huipulla on vähintään 88 km/h. Totuus on kuitenkin se ,että järkevät yrittäjät seuraavat tarkasti Volvon tarjoaman palvelun avulla taloudellista ajoa. Autoa seurataan herkeämättä satelliitin avulla missä se on , mikä on nopeus jne. Aivan kyllä hyvät yritykset antavat bonuksia kuljettajalle jos on pystynyt ajamaan taloudellisesti. Todella hienoa asia ja ei vaadi kuin pintä säätöä ajotavoissa, käytetään rullausenergiaa, jalka kaasulta ajoissa ennen risteystä ja käytetään auton omaa liike energiaa hyödyksi.
Oli sitten Volvo, Scania , Mersu niin kaikilla sama asia , ei siellä valtatiellä kukaan ajele 50 km/hOn hienoa ,että laitoit oikein 3 kertaa asian esille.Tuli kaikille lukijoille selväksi. Olen täysin samaa mieltä kanssasi , pienillä asioilla saadaan suuret säästöt. 85 km/h 90 km /h sijaan valtava säästö polttoainekuluissa. mainitsemasi rullausenergia ennen risteyksiä ja turhan tyhjäkäynnin välttäminen. Pieniä asioita , mutta auttaa yrittäjää raskaalla uralla, jos vielä siitä saa kuski edes pienen bonuksen , niin se kannustaa jatkamaan ja luonto kiittää. nm. Paula rahtari henkeen ja vereen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hienoa ,että laitoit oikein 3 kertaa asian esille.Tuli kaikille lukijoille selväksi. Olen täysin samaa mieltä kanssasi , pienillä asioilla saadaan suuret säästöt. 85 km/h 90 km /h sijaan valtava säästö polttoainekuluissa. mainitsemasi rullausenergia ennen risteyksiä ja turhan tyhjäkäynnin välttäminen. Pieniä asioita , mutta auttaa yrittäjää raskaalla uralla, jos vielä siitä saa kuski edes pienen bonuksen , niin se kannustaa jatkamaan ja luonto kiittää. nm. Paula rahtari henkeen ja vereen.
Mutta astetta pidemmälle ovat menneet todella monet yrittäjät. Ovat hankkineet Biokaasulla toimivia jakeluajoon toimivia Scanioita ja Volvo biokaasulla toimivia pitkän matkan rekkavetureita. Myös Iveco on erikoistunut lähijakeluun sopivilla ajoneuvoilla. Kyllä nyt yrittäjän kelpaa olla luontoystävällinen ja myös todella edullisesti, niin säästää polttoainekuluissa. Katso videot Arla Suomi ja Scania / Gasum niin näet. Myös Lidl Suomi on kaasuautojen asialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta astetta pidemmälle ovat menneet todella monet yrittäjät. Ovat hankkineet Biokaasulla toimivia jakeluajoon toimivia Scanioita ja Volvo biokaasulla toimivia pitkän matkan rekkavetureita. Myös Iveco on erikoistunut lähijakeluun sopivilla ajoneuvoilla. Kyllä nyt yrittäjän kelpaa olla luontoystävällinen ja myös todella edullisesti, niin säästää polttoainekuluissa. Katso videot Arla Suomi ja Scania / Gasum niin näet. Myös Lidl Suomi on kaasuautojen asialla.
Se oikea osoite on Youtube: Kestävän liikennöinnin edeltä kävijät Arla Suomi ja Scania Suomi. Ja tiedän omasta kokemuksesta ,että ne kaasu Scaniat ovat ihan samoja autoja kuin aikaisemmin , käyntiääni on vain todella hiljainen . Hytissä on todella hiljaista kuin henkilöautossa ajonaikana ja tankkaus kestää juurikin saman aikaa kun diesel autolla. Tankkauksen jälkeen kädet eivät haise naftalta. Se on hyvä homma. Eli ei kannata pelätä ympäristöystävällistä autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oikea osoite on Youtube: Kestävän liikennöinnin edeltä kävijät Arla Suomi ja Scania Suomi. Ja tiedän omasta kokemuksesta ,että ne kaasu Scaniat ovat ihan samoja autoja kuin aikaisemmin , käyntiääni on vain todella hiljainen . Hytissä on todella hiljaista kuin henkilöautossa ajonaikana ja tankkaus kestää juurikin saman aikaa kun diesel autolla. Tankkauksen jälkeen kädet eivät haise naftalta. Se on hyvä homma. Eli ei kannata pelätä ympäristöystävällistä autoa.
Minäkin liputan kuorma-autojen puolesta jotka käyttävät kaasua polttoaineena. Ei ole mitään pahaa sanottavaa, ei ole mikään harmittava asia ollenkaan . Ilolla tankkaan kaasua ihan samalla tavalla kuin dieseliä aiemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin liputan kuorma-autojen puolesta jotka käyttävät kaasua polttoaineena. Ei ole mitään pahaa sanottavaa, ei ole mikään harmittava asia ollenkaan . Ilolla tankkaan kaasua ihan samalla tavalla kuin dieseliä aiemmin.
Ihan hyvä ympäistöaiheinen kommentti, ihan hyvä ajatus mutta mitä se auttaa siihen RL-Trans on konkurssikypsä yritys ja ympäristöyställisyys ei auta .... niin ei ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä ympäistöaiheinen kommentti, ihan hyvä ajatus mutta mitä se auttaa siihen RL-Trans on konkurssikypsä yritys ja ympäristöyställisyys ei auta .... niin ei ollenkaan.
Jos näin on asiat niin kyseinen yritys RL- trans pitää hakea konkursiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä ympäistöaiheinen kommentti, ihan hyvä ajatus mutta mitä se auttaa siihen RL-Trans on konkurssikypsä yritys ja ympäristöyställisyys ei auta .... niin ei ollenkaan.
Niin Lervo ja tämä toinen sekoboltsi käänsi keskustelun täysin väärille raiteille ja niinhän siinä sitten aina käy puhutaan ihan muusta kuin oikeasta asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Lervo ja tämä toinen sekoboltsi käänsi keskustelun täysin väärille raiteille ja niinhän siinä sitten aina käy puhutaan ihan muusta kuin oikeasta asiasta.
siis alkuperäisestä asiasta.
- Anonyymi
Saako RL:än rekkaa pitää viikonloput kotona? Entä ajaako joku toinen ajokkiasi vapaapäivänäsi? Ja saako laittaa Michelin-ukkoa keulaan?
- Anonyymi
Mahtavaa taas joku amis trolli jolla kasvaa ne 3 karvaa ylähuulen päällä ja nimittää niitä parraksi. On mukamas tosi pro ja mukamas hyvä vitsi, vaikka tosi ammattilaisilla voi olla oma työpaikka vaarassa ja vitsailu ei tunnu hyvältä. Tiedoksi RL:n autoja ei pidetä kotona edes viikolla. Toinen kuski ajaa autoasi heti kun sinun työvuorosi päättyy. Michelin ukkoja on todella
vaikea löytää on ollut jo kauan 20 vuotta. Jos sellaisen löydät jostain niin kiinnität sen varmasti
kotiisi, askarteluhuoneeseen tai autotalliin tai makuuhuoneesi seinään. Tyttöystäväsi ei kyllä pidä tästä ideasta olleenkaan,"kumiukot helvettiin" ja nopeasti tulee korkealta ja kovaa.
Nyt aloitat siellä amiksessa logistiikkalinjalla opinnot ja ehkä valmistut jonain päivänä.Perhana ja muistat myös valmistua. Kuskeja tarvitaan siis sellaisia tosi kuskeja. - Anonyymi
Mahtavaa taas joku amis trolli jolla kasvaa ne 3 karvaa ylähuulen päällä ja nimittää niitä parraksi. On mukamas tosi pro ja mukamas hyvä vitsi, vaikka tosi ammattilaisilla voi olla oma työpaikka vaarassa ja vitsailu ei tunnu hyvältä. Tiedoksi RL:n autoja ei pidetä kotona edes viikolla. Toinen kuski ajaa autoasi heti kun sinun työvuorosi päättyy. Michelin ukkoja on todella
vaikea löytää on ollut jo kauan 20 vuotta. Jos sellaisen löydät jostain niin kiinnität sen varmasti
kotiisi, askarteluhuoneeseen tai autotalliin tai makuuhuoneesi seinään. Tyttöystäväsi ei kyllä pidä tästä ideasta olleenkaan,"kumiukot helvettiin" ja nopeasti tulee korkealta ja kovaa.
Nyt aloitat siellä amiksessa logistiikkalinjalla opinnot ja ehkä valmistut jonain päivänä.Perhana ja muistat myös valmistua. Kuskeja tarvitaan siis sellaisia tosi kuskeja.
- Anonyymi
Miten jos autoon haluaa lisävarusteita kuten jääkaappia, mikroa, telkkaria tai Scaniaan aurinkolippaa, joutuuko kuski ite ne kustantaan? Mietin jos haen töitä, olis kiva tietää nämä ennakkoon. Nykyinen pomo pihtaa Scanian aurinkolipasta, maksais jopa 350 e lisää.. . 100 tuhannen veturissa se onkin iso säästö. Muilla merkeillä se tulisi vakiovarusteena. Joten ei yhtään lipatonta Scaniaan enää mulle. Nimim. Tarpeeksi vittuilua kuullut.
- Anonyymi
Lisää teinipellejä , amisjäpiä omasta mielestään elämän kolhimia väärin ymmärrettyjä taas viestiketjussa. Aurinkolippa v..ttuttaa. Ei mitään hyöty kyseisestä härpäkkeestä. Siitä ei ole mitään hyötyä todellisuudessa. Jos olisin nuori ja urani alussa pitäisin kiinni työehtosopimuksesta, ruokarahoista, kotimaan päivärahoista, vuosi bonuksista jos yritys on tehnyt hyvän tuloksen.
Näillä ehdoilla olen aina tehnyt töitä ja todellla ahkerasti...liiankin ahkerasti. Kotona en ole juuri ehtinyt olla,mutta kohta eläkepäivät koittaa. Koska tulot ovat kohdillaan niin myös tuleva eläkkeeni on tosi hyvä. Nuorena mietitään aurinkolippoja ei eläkettä..... niin se ei fiksua ,kun huomioi miten eläkekertymä kehittyy,niin se kertyy todella hitaasti. - Anonyymi
No ... jassoo. Jääkaappi, mikro,telkkari ja siihen vielä kaupan päälle aurinkolippa. Jos nyt tekisit ensin töitä ja näyttäisit ,että tulosta syntyy, niin ehkä työnantajasi suostuisi tuohon jääkaappiin,ettei sinun pikku pikku evääsi ja coca cola purkkisi lämpenisi. Tulosta pitää syntyä hommissa tai ulos on minun resepti koeajalla.
- Anonyymi
Tietämättä RL-transista mitään, täytyy aurinkolippa-asiaan kommentoida, oli se lippa tarpeellinen tai ei, kyllä mikä tahansa kuorma-auto näyttää tyhmältä ilman sitä. Todettakoon bongatuista NextGeneistä päätellen, ettei Lappfjärdin lisäksi aurinko näytä paistavan häiritsevästi Kokkolassa, eikä Oripäässäkään... Volvossa se on vakiona 😉
- Anonyymi
Aurinkolippa miehelle. Työautossani on ollut aurinkolippa merkistä riippumatta yli 30 vuotta. Sitä vanhemmissa työautoissani MB 1113 sellaista ei ollut ,ehkä rahalla olisi saatu,mutta kun nöösi poika olin 19 v. en edes kehdannut sellaista ruinata vuonna 1982. Nyt vuosien varrella kun olen ajellut 41 vuotta ammatikseni olen funtsannut monesti mikä aurinkolipan merkitys on. Alussa se kiiltää ja lävitse näkyy hyvin. Kun harjakoneet hioo kaikkia pintoja vuosi niin aurinkolippa näyttää ihan paskalta. A-tikkaat esille ja yrität käsitellä pinnat uusiksi. No hetken näyttää hyvältä. Yes hyvä meininki ,sitten taas aivan paska. Olenkin alkanut seniorina miettiä mikä aurinkolipan tarkoitus on. Saman asian ajaa hyvät aurinkolipat auton sisällä ja kunnon aurinkolasit sellaiset oikein optikolta hommatut. Kaikki nykyiset autot näyttävät ihan yhtä surkeilta lipoilla tai ilman. Voiton Vie Renault hirvitys ja uusi Iveco . Molemmat oikein irvistävät vastaan tulevaa. Näin on totuus jos muotoilusta halutaan puhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aurinkolippa miehelle. Työautossani on ollut aurinkolippa merkistä riippumatta yli 30 vuotta. Sitä vanhemmissa työautoissani MB 1113 sellaista ei ollut ,ehkä rahalla olisi saatu,mutta kun nöösi poika olin 19 v. en edes kehdannut sellaista ruinata vuonna 1982. Nyt vuosien varrella kun olen ajellut 41 vuotta ammatikseni olen funtsannut monesti mikä aurinkolipan merkitys on. Alussa se kiiltää ja lävitse näkyy hyvin. Kun harjakoneet hioo kaikkia pintoja vuosi niin aurinkolippa näyttää ihan paskalta. A-tikkaat esille ja yrität käsitellä pinnat uusiksi. No hetken näyttää hyvältä. Yes hyvä meininki ,sitten taas aivan paska. Olenkin alkanut seniorina miettiä mikä aurinkolipan tarkoitus on. Saman asian ajaa hyvät aurinkolipat auton sisällä ja kunnon aurinkolasit sellaiset oikein optikolta hommatut. Kaikki nykyiset autot näyttävät ihan yhtä surkeilta lipoilla tai ilman. Voiton Vie Renault hirvitys ja uusi Iveco . Molemmat oikein irvistävät vastaan tulevaa. Näin on totuus jos muotoilusta halutaan puhua.
Pakko kommentoida ihan tuoreeltaan RL Transilla tai olla ainakin yksi sellainen Renault hirvitys, olen bongannut Porvoonväylällä. Kyllä Renaultin muotoilu on mennyt täysin retuperälle ja mitä olen kuullut kavereiltani kun ovat saaneet Volvolta sijaisautoksi Renaultin niin kaverit ovat ihmeissään kun mikään asia ei voi toimia kuten muissa merkeissä Volvo, Scania , MB ja Man. Kaikkia asiat pitää Ranskalaisittaan eri tavalla.
Armeijassa ,1980 luvulla oli Saviem-Relluja ja jopa vaihdekaavio piti olla peilikuva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko kommentoida ihan tuoreeltaan RL Transilla tai olla ainakin yksi sellainen Renault hirvitys, olen bongannut Porvoonväylällä. Kyllä Renaultin muotoilu on mennyt täysin retuperälle ja mitä olen kuullut kavereiltani kun ovat saaneet Volvolta sijaisautoksi Renaultin niin kaverit ovat ihmeissään kun mikään asia ei voi toimia kuten muissa merkeissä Volvo, Scania , MB ja Man. Kaikkia asiat pitää Ranskalaisittaan eri tavalla.
Armeijassa ,1980 luvulla oli Saviem-Relluja ja jopa vaihdekaavio piti olla peilikuva.Olen nuori yhdistelmäkuljettajan alku ja tiedän ,että kuljettajia on vaikea saada alalle. Tiedän ,että nyt on kuljettajien markkinat ja olen asettanut monia ehtoja jotta suostun tulemaan firmaan töihin. Ehto 6. Aurinkolippa on oltava ehdottomasti. Kun olen hakenut moniin yrityksiin myös sellaisiin "hyviin" niin en ole saanut mitään vastauksia. Onneksi iskä ostaa pizzaa pakastimeen niin meillä on aina pizza perjantai. Kyllä se aurinkolippa on tärkeä asia varsinkin jos on nuori kuljettaja. En halua joutua rasistisen kiusauksen kohteeksi.
Vaikka sellainen kielletty Suomessa niin täällä Pohjanmaalla taakka on raskas ja kestää läpi elämän. Pohjanmaalla ollaa todella pitkävihaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko kommentoida ihan tuoreeltaan RL Transilla tai olla ainakin yksi sellainen Renault hirvitys, olen bongannut Porvoonväylällä. Kyllä Renaultin muotoilu on mennyt täysin retuperälle ja mitä olen kuullut kavereiltani kun ovat saaneet Volvolta sijaisautoksi Renaultin niin kaverit ovat ihmeissään kun mikään asia ei voi toimia kuten muissa merkeissä Volvo, Scania , MB ja Man. Kaikkia asiat pitää Ranskalaisittaan eri tavalla.
Armeijassa ,1980 luvulla oli Saviem-Relluja ja jopa vaihdekaavio piti olla peilikuva.Olen nuori yhdistelmäkuljettajan alku ja tiedän ,että kuljettajia on vaikea saada alalle. Tiedän ,että nyt on kuljettajien markkinat ja olen asettanut monia ehtoja jotta suostun tulemaan firmaan töihin. Ehto 6. Aurinkolippa on oltava ehdottomasti. Kun olen hakenut moniin yrityksiin myös sellaisiin "hyviin" niin en ole saanut mitään vastauksia. Onneksi iskä ostaa pizzaa pakastimeen niin meillä on aina pizza perjantai. Kyllä se aurinkolippa on tärkeä asia varsinkin jos on nuori kuljettaja. En halua joutua rasistisen kiusauksen kohteeksi.
Vaikka sellainen kielletty Suomessa niin täällä Pohjanmaalla taakka on raskas ja kestää läpi elämän. Pohjanmaalla ollaa todella pitkävihaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nuori yhdistelmäkuljettajan alku ja tiedän ,että kuljettajia on vaikea saada alalle. Tiedän ,että nyt on kuljettajien markkinat ja olen asettanut monia ehtoja jotta suostun tulemaan firmaan töihin. Ehto 6. Aurinkolippa on oltava ehdottomasti. Kun olen hakenut moniin yrityksiin myös sellaisiin "hyviin" niin en ole saanut mitään vastauksia. Onneksi iskä ostaa pizzaa pakastimeen niin meillä on aina pizza perjantai. Kyllä se aurinkolippa on tärkeä asia varsinkin jos on nuori kuljettaja. En halua joutua rasistisen kiusauksen kohteeksi.
Vaikka sellainen kielletty Suomessa niin täällä Pohjanmaalla taakka on raskas ja kestää läpi elämän. Pohjanmaalla ollaa todella pitkävihaisia.Voi voi teitä nuoria. Kun perustatte perheen ja lapsia syntyy 1, 2 ja 3 ja kaikki rumba 3 tunnin yöunet ennen työvuoroa. Vaippoja, vaippoja ja vielä lisää vaippoja ja ne ovat ihan hyvän hintaisia, ei mitään tarjous WC paperia. Siellä kun tuskanhikiotsassa marketissa raskaan työpäivän jälkeen etsitte juuri niitä ainoita oikeita vaippoja jota vaimo/ avovaimo määräsi sinut ostamaan niin aurinkolippaongelmat unohtuvat,itseasiassa se ei ole enää ongelma ollenkaan. Olisit onnellinen jos aurinko paistaisi oikein kunnolla ja kotona kaikki olisi tosi hyvin. Onhan minulla nämä tehtaan asentamat aurinkolipat autosi sisällä jotka ovat ihan toimivat.Ja ne varmasti myös on toimivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi teitä nuoria. Kun perustatte perheen ja lapsia syntyy 1, 2 ja 3 ja kaikki rumba 3 tunnin yöunet ennen työvuoroa. Vaippoja, vaippoja ja vielä lisää vaippoja ja ne ovat ihan hyvän hintaisia, ei mitään tarjous WC paperia. Siellä kun tuskanhikiotsassa marketissa raskaan työpäivän jälkeen etsitte juuri niitä ainoita oikeita vaippoja jota vaimo/ avovaimo määräsi sinut ostamaan niin aurinkolippaongelmat unohtuvat,itseasiassa se ei ole enää ongelma ollenkaan. Olisit onnellinen jos aurinko paistaisi oikein kunnolla ja kotona kaikki olisi tosi hyvin. Onhan minulla nämä tehtaan asentamat aurinkolipat autosi sisällä jotka ovat ihan toimivat.Ja ne varmasti myös on toimivat.
On tylyä ,mutta niin totta luin nämä viestiketjut,olette nuoria ja teillä on tyttöystävät.
Jos tyttöystävä ilmoittaa ,että on raskaana. No totta kai olette onnellesia,Suomi kaipaa uusia kansalaisia. Oma maailmanne menee ihan sekaisin vau minusta tulee iskä. Odotusaika on yllättävän lyhyt ja avopuolisonne tarvitsee kaiken tukenne. Viimeistään tällöin uuden Scanian aurinkolipan puute on täysin sivuseikka. Kukaan ei halveksi sinua aurinkolipan puutteesta vaan onnittelee isäksi tulosta, sellaista se on elämä Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tylyä ,mutta niin totta luin nämä viestiketjut,olette nuoria ja teillä on tyttöystävät.
Jos tyttöystävä ilmoittaa ,että on raskaana. No totta kai olette onnellesia,Suomi kaipaa uusia kansalaisia. Oma maailmanne menee ihan sekaisin vau minusta tulee iskä. Odotusaika on yllättävän lyhyt ja avopuolisonne tarvitsee kaiken tukenne. Viimeistään tällöin uuden Scanian aurinkolipan puute on täysin sivuseikka. Kukaan ei halveksi sinua aurinkolipan puutteesta vaan onnittelee isäksi tulosta, sellaista se on elämä Suomessa.No näin se on ja hyvin usein nuoren juuri valmistuneen kuskin elämä mullistuu kun unelmien nainen oma tyttöystävä ilmoittaa ,että perheen lisäystä on tulossa. Ei hätää hyvä ammatti ja siitä vain eteenpäin elämässä aurinkolipalla tai ilman ihan sama. onneksi olkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No näin se on ja hyvin usein nuoren juuri valmistuneen kuskin elämä mullistuu kun unelmien nainen oma tyttöystävä ilmoittaa ,että perheen lisäystä on tulossa. Ei hätää hyvä ammatti ja siitä vain eteenpäin elämässä aurinkolipalla tai ilman ihan sama. onneksi olkoon.
Niin ja miten tämä kaikki edellä kirjoitettu liittyy alkuperäiseen aiheeseen,niin ei mitenkään.
Tosiasia on kuitenkin se,että jo nyt ja jatkossa yhä enemmän kuorma-autojen ilmanvastusta halutaan pienentää, siksi lipat poistuvat tai ovat aivan minimaalisen pieniä.Sivupeilit siirtyvät hyttiin sisälle kuten MB on jo tehnyt.DAF seuraa perässä.Muut merkit tulevat pienellä viiveellä. Palatkaa ystävät hyvät nyt siihen alkuperäiseen aiheeseen mikä oli otsikossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja miten tämä kaikki edellä kirjoitettu liittyy alkuperäiseen aiheeseen,niin ei mitenkään.
Tosiasia on kuitenkin se,että jo nyt ja jatkossa yhä enemmän kuorma-autojen ilmanvastusta halutaan pienentää, siksi lipat poistuvat tai ovat aivan minimaalisen pieniä.Sivupeilit siirtyvät hyttiin sisälle kuten MB on jo tehnyt.DAF seuraa perässä.Muut merkit tulevat pienellä viiveellä. Palatkaa ystävät hyvät nyt siihen alkuperäiseen aiheeseen mikä oli otsikossa.Eikö se suoraan liity aloitukseen, huonosti taitaa mennä ku aletaan säästämään aurinkolipoista?
Asiasta toiseen. Itseänikin kiinnostaisi kyllä tietää minkä firman työntekijät hoitaa ajamisen. 9 työntekijää ja 200 autoa on melko mahdoton yhtälö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se suoraan liity aloitukseen, huonosti taitaa mennä ku aletaan säästämään aurinkolipoista?
Asiasta toiseen. Itseänikin kiinnostaisi kyllä tietää minkä firman työntekijät hoitaa ajamisen. 9 työntekijää ja 200 autoa on melko mahdoton yhtälö.Olisiko kyseessä modernitapa ulkoistaa työntekijät,eli 191 työntekijää tulee henkilöstöpalvelufirmojen kautta yritykseen töihin. SE on täysin laillinen tapa saada kuskit yritystoimintaan. Yrittäjä maksaa sovitun hinnan henkilöstöpalveluyritykselle ja kyseinen yritys maksaa palkan, verot ja lakisääteiset maksut kuljettajalle. Mikään halpa ratkaisu se ei ole kuljetusyrittäjälle, Myös tämä yhden miehen henkilöstöpalvelu jossa kuski on yrittäjä ja maksaa itse kaikki velvoitteet (2020-luvun torppari) ja ajaa yrityksen autoja. Moneen otteeseen verottaja on tarttunut tähän asiaan. Jos yrittäjällä on haalarit ja hanskat niin se ei ole mitään yrittämistä, ei ole yrittämisen riskiä. Miksi ammattiyhdistysliike AKT on tässä asiassa täysin munaton siis täysin eunukki. Tällaisella "yrittäjä pellellä " ei ole mitään sosiaaliturvaa,ei sairaslomilta palkkaa, ei vuosilomia. Eläkekertymä ihan olematon, koska on nuuka kaveri ja elän ikuisesti en halua maksaajärkevää eläkemaksua vanhuuden varalle.Todellisia orjia koko sakki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko kyseessä modernitapa ulkoistaa työntekijät,eli 191 työntekijää tulee henkilöstöpalvelufirmojen kautta yritykseen töihin. SE on täysin laillinen tapa saada kuskit yritystoimintaan. Yrittäjä maksaa sovitun hinnan henkilöstöpalveluyritykselle ja kyseinen yritys maksaa palkan, verot ja lakisääteiset maksut kuljettajalle. Mikään halpa ratkaisu se ei ole kuljetusyrittäjälle, Myös tämä yhden miehen henkilöstöpalvelu jossa kuski on yrittäjä ja maksaa itse kaikki velvoitteet (2020-luvun torppari) ja ajaa yrityksen autoja. Moneen otteeseen verottaja on tarttunut tähän asiaan. Jos yrittäjällä on haalarit ja hanskat niin se ei ole mitään yrittämistä, ei ole yrittämisen riskiä. Miksi ammattiyhdistysliike AKT on tässä asiassa täysin munaton siis täysin eunukki. Tällaisella "yrittäjä pellellä " ei ole mitään sosiaaliturvaa,ei sairaslomilta palkkaa, ei vuosilomia. Eläkekertymä ihan olematon, koska on nuuka kaveri ja elän ikuisesti en halua maksaajärkevää eläkemaksua vanhuuden varalle.Todellisia orjia koko sakki.
No vihdoin joku uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Ihmiset jotka tuntevat yrityksen läpi kotaisin puhuvat 9 ihmistä 200 autoa yhtälöstä vaikka tietävät totuuden 100 % varmuudella.Hävetkää....... Totta munassa ne 192 auto on ulkoistettu ja niitä ajaa nämä edellä mainitut yhden miehen henkilöstöpalveluyrittäjät kuten hienosti kuuluu sanoa itsensä työllistäjät.Miksi se on niin vaikea sanoa suoraan. AKT on täysin munaton näissä asioissa . Verottajakin on nykyisin täysi vellihousu ja katsoo läpi sormien tällaisen yritystoiminnan. Loppupeleissä kun nämä yrittäjäsankarit jäävät ekäkkeelle niin me veronmaksajat jelppaamme heitä kun eläkekertymä on heillä niin pieni ettei se riitä edes ruokaan.
Missä on se räyhä AKT joka aikoinaan oli.... sitä ei enää ole.
- Anonyymi
Itse suorassa työsuhteessa olevana, pakko kysyä mitä tuolla henkilöstövuokrauksella voitetaan?
- Anonyymi
Henkilöstövuokrausta perinteisellä tavalla kyseessä on jos paikataan tilapäisesti yrityksen henkilöstövaetta esimerkiksi jos työntekijälle on tullut poikkeuksellisen pitkä sairasloma, vakava vamma tai esim. syöpä hoito.Iloisena asiana kuljettajan isyysloma Jos vapailta markkinoilta ei löydy tuuraajaa niin vuokrafirmasta saa avun. Totta on ,että henkilöstövuokrauksen kautta kulut eivät alennu. Pitää muistaa ,että nämä ihmiset jotka ovat yrittäjiä ja ajavat omaan lukuun eivät ole perinteisiä henkilöstöpalvelufirman työntekijöitä vaan ovat itsenäisiä yrittäjiä kuljetusalalla ja tässähän on juuri tämä mtäpaise miksi AKT ei puutu tällaiseen toimintaan. AKT on täysin hiljaa vaikka kyseessä on suomalaisen lainsäädännön mukaan epärehellinen toiminta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöstövuokrausta perinteisellä tavalla kyseessä on jos paikataan tilapäisesti yrityksen henkilöstövaetta esimerkiksi jos työntekijälle on tullut poikkeuksellisen pitkä sairasloma, vakava vamma tai esim. syöpä hoito.Iloisena asiana kuljettajan isyysloma Jos vapailta markkinoilta ei löydy tuuraajaa niin vuokrafirmasta saa avun. Totta on ,että henkilöstövuokrauksen kautta kulut eivät alennu. Pitää muistaa ,että nämä ihmiset jotka ovat yrittäjiä ja ajavat omaan lukuun eivät ole perinteisiä henkilöstöpalvelufirman työntekijöitä vaan ovat itsenäisiä yrittäjiä kuljetusalalla ja tässähän on juuri tämä mtäpaise miksi AKT ei puutu tällaiseen toimintaan. AKT on täysin hiljaa vaikka kyseessä on suomalaisen lainsäädännön mukaan epärehellinen toiminta.
Kuten työelämän tutkijat ovat jo aikoja sitten todenneet,raja yrittämisen ja työtekijänä olemisen välillä on hämärtynyt tällaisessa toiminnassa. Tällainen 1 ihmisen henkilöstö-palvelu kurjistaa koko kuljetusalaa.Heillä ei ole vuosilomia,pekkasia,ylityökorvauksia ja jos maksavat työeläkemaksuja liian vähän,niin eläke on sitten myös todella pieni. Harva pystyy pitämään palkatonta kesälomaa saati sitten uskaltaa sellaista edes kysyä asiakkaaltaan eli kuljetusyritykseltä. Alkuvaiheessa jo vuosia sitten verottaja teki stopin monelle ja homma loppui. Nykyisin ei taida enää edes verottajaa kiinnostaa koko asia,kunhan maksavat verot. Sääli sillä toiminta on levinnyt myös monille muille aloille. Parturit "ostavat tuoleja" kampaamoista. Wolt kuskit kuskaavat ruokaa koteihin itsenäisinä "kuljetusyrittäjinä"
- Anonyymi
Käsitän jos akuutissa sairastapauksessa tms. otetaan vuokrafirman tekijä hätiin. Mutta aika erikoista jos noin ison åkerin koko liikennöinti hoituu heillä. Mene ja tiedä, voi olla hyväkin ratkaisu, ihmettelen silti mistä moinen ratkaisu.
- Anonyymi
Hyvä veli ,tässä asiassa kyse ihan eri asiasta. Vuokrafirman työntekijä on juuri oiva apu hankaliin tilanteisiin ja työ on hyvin lyhyt aikaista. Nyt on puhe siitä ,että kuljettajien työt hoitaa ihmiset joille on annettu nimitys suomenkielessä "Itsensä työllistäjät" tällaista sanontaa käyttävät myös viranomaiset ihmisistä jotka menevät työhön yritykseen yrittäjinä eli tekevät kuskin hommat asiakkaan eli yrityksen omalla kalustolla,maksavat verot, työeläkemaksut itse ja laskuttavat kuljetusyrittäjää tehdyistä tunneista. Niin toiset osaavat laskuttaa kunnon hinnat, moni ajaa lähes tappiolla. Koska he ovat yrittäjiä niin mitään sellaista turvaa mitä perustyöntekijöillä on ei ole heillä. Ei vuosilomia, ei pekkasia sillä he ovat yrittäjiä... niin on luotu 2020 uusi torpparilaitos pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon. Ihmeiden aika ei ole ohitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä veli ,tässä asiassa kyse ihan eri asiasta. Vuokrafirman työntekijä on juuri oiva apu hankaliin tilanteisiin ja työ on hyvin lyhyt aikaista. Nyt on puhe siitä ,että kuljettajien työt hoitaa ihmiset joille on annettu nimitys suomenkielessä "Itsensä työllistäjät" tällaista sanontaa käyttävät myös viranomaiset ihmisistä jotka menevät työhön yritykseen yrittäjinä eli tekevät kuskin hommat asiakkaan eli yrityksen omalla kalustolla,maksavat verot, työeläkemaksut itse ja laskuttavat kuljetusyrittäjää tehdyistä tunneista. Niin toiset osaavat laskuttaa kunnon hinnat, moni ajaa lähes tappiolla. Koska he ovat yrittäjiä niin mitään sellaista turvaa mitä perustyöntekijöillä on ei ole heillä. Ei vuosilomia, ei pekkasia sillä he ovat yrittäjiä... niin on luotu 2020 uusi torpparilaitos pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon. Ihmeiden aika ei ole ohitse.
Ok, kiitos tiedosta. No, jokainen tyylillään...
- Anonyymi
On joko rajoittimet runkattu 81:een tai periaatteen miehet asialla. Ainakaan vauhti ei kasva vaikka on kilometrin letka perässä. Mitä sitä muista välittämään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305627
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112921- 1862219
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631703Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan731517Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.731287- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2201162