DELHI, INTIA

Heippa!

Onko kenelläkään kokemusta helmikuisesta Delhistä? Onko siellä kylmä? Entä mistäpäin kannattaisi varata hotelli? Miten pääsee helpoimmin käymään Agrassa ja Taj Mahalissa? Ja ne Delhin nähtävyydet, kannattaako ottaa yhteyttä paikalliseen turisti-infoon? Ja vielä sekin, mitä kautta oletta varanneet hotellin, jossa olisi uima-allas ja vähintään 3 tähteä??
Muita matkavinkkejä otan vastaan mielelläni.

Vastaa täällä tai suoraan e-mailiini.
Kiitos paljon!

Terveisin yksi maailmanmatkaaja ja tyttärensä 15 vee.

6

4563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tln

      Heippa! Kokemukseni on joulukuisesta Delhistä, Agrasta ja Jaipurista. Silloin oli viileää, ainakin sinä vuonna. Delhissä 7 astetta. Iltapäiväksi lämpeni. Olin ns. valmispakettimatkalla.Joten ei ole kokemusta omatoimilomasta siinä maassa.Mutta nähtävää siellä riittää, hyvää ja huonoa. Todella mielenkiintoisia kaikki nuo kolme kaupunkia lähiseutuineen, joissa vierailin. Taj Mahal vei sydämeni, vaikka olikin sumun peitossa sinne mennessämme.Antoisaa Intian matkaa sinulle ja tyttärellesi. Olette valinneet erittäin mielenkiintoisen matkakohteen.

    • haukkamies

      Jos et ole ollut Intiassa ennen, niin neuvoni sinulle on, että varaa paljon aikaa ja pitkä pinna kun järjestelet jatkoyhteyksiä. Jos matkasi on lyhyt (=2-3vkoa), älä haali liikaa nähtävyyksiä pitkien matkojen takaa. Vaan keskity joihinkin haluamisiin kohteisiin.
      Varaa aikaa myös sairastamiseen (=vatsatauti=ripuli). Olen kuusi kertaa ollut Intiassa ja kertaakaan en ole säästynyt ripulilta. Minun matkani alkaa marraskuun alussa ja kestää vuoden loppuun. Asun 1-5e hotelleissa joten en osaa neuvoa sinua uimaallas-hotelleiden
      varauksessa. Onnistunee netissä. Itse otan sen minkä kulloinkin saa. Ja jos se ei ole hyvä, vaihdan seuraavana päivänä. Tosin hinnat on karannut ainakin Mumbayssa pilviin. Onnea matkaan.

    • yöllä pakkasta

      Sitä vain että Delhissä illat ja yöt ovat kylmiä, toppatakki ja pipo ja käsineet mukaan, lämpötila voi laskea alle nollan.Talvisin varsinkin öisin kuolee paikallisia asunnottomia kylmyyteen.

    • Villasukkatyttö

      Olin joskus 80-luvulla viettämässä joulua Delhissä. Siellä oli kylmä. Kuten myös Kalkutassa ja muissa pohjois-Intian kohteissa missä kiertelimme. Huhu kertoi, ettei sataan vuoteen ollut ollut niin kylmää. Ihmisiä paleltui öisin kaduille. Tuskin mikään kasvihuoneilmiö on ilmaa näinä menneinä vuosina siellä kovasti ehtinyt muuttamaan? Mutta eipä hätää, Suomityttö laittaa toppatakin päälle ja pipon päähän. Ja vielä villasukat jalkaan ja nauttii Intian ihmeistä ja nähtävyyksistä ;)) Ollaanhan me talveen totuttu :))

      • haaveileva

        Eikö Intiassa ole lämmintä talvella. Yllätyin noista kertomuksista kylmyydestä. Onkö pävällä kuitenkin lämmintä melkein hellettä, vaikka öisin olisi pakkasta ?


    • valtov

      Olin tyttären kanssa Delhissä ja mm. Agrassa marraskuussa 2007. Delhin, Agran ja Jaipurin
      nähtävyyksiä voi katsella kotisivulta:
      http://www.saunalahti.fi/~vavauh/
      Helpoimmin ja järkevimmin liikut varaamalla
      taksin koko matkan ajaksi lentokentältä-lentokentälle joko suoraan luottettavalta kuskilta esim. [email protected] tai Intian turisti-infosta. Myös hotellivaraukset kannattaa jättää heidän huoleksi , kerrot vain minkä tasoisia hotelleja haluat (ilmastointi, min. ***, uima-allas, aamiaiset, tms.) . Monilla hyvillä ja edullisilla hotelleilla ei edes ole netissä sivuja joista niitä voisi varata.Paikalliset yrittäjät osaavat valita niistä sinulle parhaiten sopivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe