Isäpuolet isänpäivänä!

nuottiavain

Eli miten äidit (ja lapset) huomioitte ISÄPUOLEN isänpäivänä, vai huomioitteko ollenkaan?

Lapsellani ei ole biologinen isä elämässään millään tavalla ja nyt on tilanne se että miesystäväni on ottanut meidän perheen isän roolin. Mietin miten isänpäivänä toimisi, ostaisko jonkin lahjan ja tekis kortin HYVÄÄ ISÄPUOLEN PÄIVÄÄ, tai jotain tuollaista..

16

2652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päättää

      Mielestäni se on lapsen tehtävä perusperheessäkin huomioida isän- ja äidinpäivät, ainakin siinä vaiheessa, kun on tarpeeksi iso väsäämään jonkinlaisen kortin =)

      En ole ikinä ymmärtänyt, miksi minun pitäisi ostaa lahja lapseni isälle, minähän muistan omaa isääni, ja lapsi omaansa...

      Mutta en näe mitään estettä sille, että lapsi tekee kortin tai lahjan isäpuolelle, oli bioisä kuvioissa tai ei, mutta jos isäpuoli on tärkeä, niin miksei häntä voisi muistaa?! Kun ei erikseen ole niitä puolikkaiden päiviä... Huom! markkinamiehet voivat vapaasti käyttää tätä ideaa, saadaan krääsää lisää myytyä =)

      Oma lapsipuoleni ( kauhea sana..) vie äitienpäivänä kortin äidin haudalle, minua ei muisteta kuin omien lasten taholta, enkä sitä odotakaan. En ole oikein omaksunut äitipuolen roolia, olen "vaan" isän vaimo ja perheen toinen aikuinen. Äiti olen omille biolapsille.

      • vanhempia?

        En missään tapauksessa halua mieheni lapsilta mitään muistamisia äitienpäivänä, omat on asia erikeen. En välttämättä niiltäkään odota mitään.

        Olen erittäin äitienpäivävastainen!
        Äitien- kuten isänpäivät ovat vaan krääsän myyntiin tähtääviä turhia hömpötyksiä. Se kiintymys ja rakkaus pitää näkyä jokapäiväisessä elämässä, puolin ja toisin.


      • kuitenkin tuolloin
        vanhempia? kirjoitti:

        En missään tapauksessa halua mieheni lapsilta mitään muistamisia äitienpäivänä, omat on asia erikeen. En välttämättä niiltäkään odota mitään.

        Olen erittäin äitienpäivävastainen!
        Äitien- kuten isänpäivät ovat vaan krääsän myyntiin tähtääviä turhia hömpötyksiä. Se kiintymys ja rakkaus pitää näkyä jokapäiväisessä elämässä, puolin ja toisin.

        Joo, en minäkään halua mieheni lapsilta mitää muistamista, mutta me asummekin eri osoitteessa kuin nämä.
        Nämä 5 vuotta ovat vain menneet niin, että nämä lapsukaiset(tuolloin 10-ja 11v) on aina tulleet meille, kun on äitienpäivä, ja isänpäivänä pysyvät poissa!
        Olenkin kritisoinut tätä, koska näkisin mielelläni omat 4 lastani luonani tuolloin, enkä näitä.Asuvat osa kaukana ja yötä pitäisi olla, mutta kun meille ei mahdu.

        Olen sanonut miehelleni, että nyt stop lastensa tulemiselle,kun omani tuolloin tulevat, ja aina on sama valitus, etten voi näitä(hänen lapsiaan) kieltää tulemasta...Mutta nähtävästi voin sen tehdä omilta lapsiltani?Asunto on kuitenkin minun eikä mieheni taikka yhteinen..

        Isänpäivänä lapsukaiset(nyt 16-ja 17-vuotiaat) ovat aina kotonaan.....

        Ilmeisesti se on miehen exän tapa viestittää olemassaolostaan suorastaan minulle vit...la


      • äitipuolen luo?
        kuitenkin tuolloin kirjoitti:

        Joo, en minäkään halua mieheni lapsilta mitää muistamista, mutta me asummekin eri osoitteessa kuin nämä.
        Nämä 5 vuotta ovat vain menneet niin, että nämä lapsukaiset(tuolloin 10-ja 11v) on aina tulleet meille, kun on äitienpäivä, ja isänpäivänä pysyvät poissa!
        Olenkin kritisoinut tätä, koska näkisin mielelläni omat 4 lastani luonani tuolloin, enkä näitä.Asuvat osa kaukana ja yötä pitäisi olla, mutta kun meille ei mahdu.

        Olen sanonut miehelleni, että nyt stop lastensa tulemiselle,kun omani tuolloin tulevat, ja aina on sama valitus, etten voi näitä(hänen lapsiaan) kieltää tulemasta...Mutta nähtävästi voin sen tehdä omilta lapsiltani?Asunto on kuitenkin minun eikä mieheni taikka yhteinen..

        Isänpäivänä lapsukaiset(nyt 16-ja 17-vuotiaat) ovat aina kotonaan.....

        Ilmeisesti se on miehen exän tapa viestittää olemassaolostaan suorastaan minulle vit...la

        Tottakai voit kieltää tulemasta silloin. Eikö heidän pidä olla kotonaan hemmottelemassa biologista äitiään? Siinä on syytä riittämiin.

        Pidä puolesi ja pidä leijonaemon lailla myös lastesi puolta.


      • kyllä keinon kekkas, mut..
        äitipuolen luo? kirjoitti:

        Tottakai voit kieltää tulemasta silloin. Eikö heidän pidä olla kotonaan hemmottelemassa biologista äitiään? Siinä on syytä riittämiin.

        Pidä puolesi ja pidä leijonaemon lailla myös lastesi puolta.

        Näin sen olin itsekin kuvitellut, mutta ex vetoaa kuulemma näihin tapaamisvkl:n jotka ovat vuodesta toiseen samat. Eli lapset tapaavat isäänsä parittomina vkl:na, eikä hän voi tästä joustaa.....
        Ja järjen käyttöhän tässä tapauksessa on kielletty! ;//
        Nyt kahtena vuonna nämä vkltapaamiset olen saanut järjestettyä viikkoa myöhemmiksi siksi kun olen järjestänyt lapsilleni omaa ohjelmaa, mihin ei miehenikään ole tohtinut "lapsukaisiaan" tuoda.
        Mutta on se vaivan takana, ja rahan myös!Onneksi mies on nuukaa sorttia.:))


      • Anonyymi
        kuitenkin tuolloin kirjoitti:

        Joo, en minäkään halua mieheni lapsilta mitää muistamista, mutta me asummekin eri osoitteessa kuin nämä.
        Nämä 5 vuotta ovat vain menneet niin, että nämä lapsukaiset(tuolloin 10-ja 11v) on aina tulleet meille, kun on äitienpäivä, ja isänpäivänä pysyvät poissa!
        Olenkin kritisoinut tätä, koska näkisin mielelläni omat 4 lastani luonani tuolloin, enkä näitä.Asuvat osa kaukana ja yötä pitäisi olla, mutta kun meille ei mahdu.

        Olen sanonut miehelleni, että nyt stop lastensa tulemiselle,kun omani tuolloin tulevat, ja aina on sama valitus, etten voi näitä(hänen lapsiaan) kieltää tulemasta...Mutta nähtävästi voin sen tehdä omilta lapsiltani?Asunto on kuitenkin minun eikä mieheni taikka yhteinen..

        Isänpäivänä lapsukaiset(nyt 16-ja 17-vuotiaat) ovat aina kotonaan.....

        Ilmeisesti se on miehen exän tapa viestittää olemassaolostaan suorastaan minulle vit...la

        Täh, no todellakin voit kieltää miehesi lapsia tulemasta SINUN luoksesi. Siis jos nyt ymmärsin tekstin oikein että ette edes asu yhdessä? Mutta ei miehen lapset voi olla esteenä sille etteivät omasi saa tulla kotiin kun eivät mahdu.


      • Anonyymi
        kyllä keinon kekkas, mut.. kirjoitti:

        Näin sen olin itsekin kuvitellut, mutta ex vetoaa kuulemma näihin tapaamisvkl:n jotka ovat vuodesta toiseen samat. Eli lapset tapaavat isäänsä parittomina vkl:na, eikä hän voi tästä joustaa.....
        Ja järjen käyttöhän tässä tapauksessa on kielletty! ;//
        Nyt kahtena vuonna nämä vkltapaamiset olen saanut järjestettyä viikkoa myöhemmiksi siksi kun olen järjestänyt lapsilleni omaa ohjelmaa, mihin ei miehenikään ole tohtinut "lapsukaisiaan" tuoda.
        Mutta on se vaivan takana, ja rahan myös!Onneksi mies on nuukaa sorttia.:))

        Meillä toimii myös samoin, että miehelläni on lapset parittomina viikkoina, mutta tämä järjestelyhän nimeomaan toimii äitien ja isienpäivien suhteen koska äitienpäivä on aina parillisella viikolla ja isänpäivä parittomana. Joten kyllä vika on nyt jossain muualla jos miehesi lapset ovat teillä aina äitienpäivänä.


    • Amalia

      Ja siinä lukee ihan että hyvää isänpäivää. Ei mitään puolia siihen laiteta.
      Meillä mies on lapsen psykologinen isä, se bio on vaan "kiva" setä jota tapaa harvakseltaan. Toki hänellekin menee kortti.

    • h-nanna

      Meil poika on hoidos tehny isälleen (biol.) kortin ja lahjan, joka on sit toimitettu taval tai toisel perille. Iskälle (siis jonka kanssa asuu), me yhdes mennään kauppaan ja ostetaan jotain, kortit tehdään myös pappoille. Edes isänpäivänä biolog. isä ei halua poikaansa nähdä (ei ole hänen vkonloppu), niin sitä juhlitaan sitten täällä...

    • puolikkaan iskän avovaimo

      Sitäpä tässä pohdin myös. Mieheni lapset tulevat tietenkin isänpäivänä meille (ovat muutenkin ko. viikonlopun meillä). Minun lapseni menevät oman isänsä luo päiväksi koska se viikonloppu on tavallaan minun viikonloppu pitää lapsia. Sitä tässä pohdin että ostanko tälle miehelleni lahjan vaikka hän ei ole minun lasteni isä?? Kertokaa. Vai ostanko/leivonko täytekakun hänelle pelkästään?

      Kertokaa mitä tekisin? Tämä on ensimmäinen isänpäivä ollaan sen verran tuore uusperhe. Mieheni toi äitienpäivänä minulle kahvit/pullat sänkyyn, ei lahjaa. Enkä tosiaan odottanutkaan häneltä sellaista. Olin otettu siitä että sain aamukahvit sänkyyn :)

      • älä enempää mieti

        Tuohan oli ihan siistiä mieheltäsi, siis tee samoin kahvia sänkyyn.


      • puolikkaan iskän avovaimo
        älä enempää mieti kirjoitti:

        Tuohan oli ihan siistiä mieheltäsi, siis tee samoin kahvia sänkyyn.

        Kiitos, ainoa vastaus jolla kannalla itsekkin olen. Oma lapseni tekee päiväkodissa omalle isälleen isänpäiväkortin, ei kai ole kauheaa jos laitan itse omien lasteni kanssa hänelle "Isänpäivä kortin" kun näitä uusperheisä-kortteja ei ole markkinoilla myytävänä :DD? Miehen lapset varmaankin tuovat oma-tekemät kortit isälleen.

        Kuitenkin tuntuu että haluttaisi joku lahjakin ostaa, hän kun on aivan ihana omia lapsiani kohtaan. Jos vaikka jotain käyttötavaraa ostaisi niin ei ole liian kornia?


      • Anonyymi
        älä enempää mieti kirjoitti:

        Tuohan oli ihan siistiä mieheltäsi, siis tee samoin kahvia sänkyyn.

        Minusta kornia ,eihän tuo nainen ole sen miehen äiti.


    • Anonyymi

      Meillä puolison lapset ei ole kun kämppiksiä, en vaadi heiltä mitään enkä odota mitään. Heillä on isä joten tehköön hänelle kortin jos haluaa. Hyvin tuo on toiminut ainakin täälä. Kuin myös että olen heille vain henkilö. En bonus/isäpuoli.

    • Anonyymi

      Se on lapsen päätettävissä, haluaako hän kutsua sun uuutta ukkoo isäksi vai ei. Painostaminen tuo ongelmia. Jos lapsella onn oma isä elossa niin se on lapsen isä, toine mies on äidin ilo.

    • Anonyymi

      Älä ole naivi.Lapsilla on vain yksi isä.Ei koskan Isä tai Äiti puolta. Miten itse olet tilanne vaikutanut ettei isä pidä yhteys ja HUOM! Isän puolen isovanhemmat ja suku? Jos sinä eroat miehestä,miehn suvusta.ei tarkoita lapsi/ lapset eroaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2266
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1881
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1322
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1190
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe