onko kellään tiedossa niksiä millä saa muovailuvahan pehmenemään? Tyttären muovaluvaha on jo kovettunut ja sitä on hankala muovailla.
Vastaukset 3
- vahat(on)
Laita muovailuvaha tiiviiseen muovipussiin ja pussi vesihauteeseen. Lämmön pitäisi pehmentää kovettunut vaha. Joskus vanha vaha voi olla kovettunut niin ettei sitä saa enää pehmenemään.
- Nonrock
Sehän riippuu siitä, mikä on muovailuvahasi pohjamateriaali. Lasten myrkyttömät muovailuvahat on pääsääntöisesti elintarvikevahaa (siis sama kuin vanhan ajan edamjuuston punainen vahakuori), ja/tai mehiläisvaha.
Näillä pohjustetut muovailuvahat on pääsääntöisesti pehmennettävissä lämmön avulla, ja iänmyötä muovailuvahassa oleva rasva tarttuu muovailijoiden käsiin, vaatteisiin ja muovailualustoihin (paperi ja pahvi kovia imemään rasvaa, jotenmuovi parempi alusta), jolloin pehmeneminen heikkenee iän myötä.
Säilytys kannattaa tehdä muovissa tai muussa ilmatiiviissä, jolloin kuivuminen vähenee huomattavasti (no oho).
Kovaan massaan voi lisätä itse mehiläisvahaa (vahoista se rasvaisempi), jota saa ostaa näin joulun aikaan monilta toreilta ja marketeista kynttilän muodossa. Se levystä kierretty malli on kätevä, kun sen saa aukirullattua, niin sulatus onnistuu helposti. Kannattaa kutien myyjältä varmistaa että on puhdasta mehiläisvahaa.
Mikäli sattuu olemaan niin onnekas, että lähistöllä on Sinooperi tai harraste, tai muu askartelutarvikeliike, jossa mehiläisvahalevyjä myydään, niin tulee se tietenkin halvemmaksi.
Muiden pohjavahojen ominaisuuksia en tunne. - Anonyymi
Laita se tiiviiseen
Muovipussiin ja lämpimään veteen pariksi tuntia💚
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391187Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä2841041Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s296880Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto25869Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33761Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte191639- 59555
- 40526
Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁59457Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine58448