TV-maksuista ruikuttavat

miettikääpä jos

itse olette vaikka kaupassa töissä ja asiakkaat haluaa kaikkea tavaraa ilmaiseksi, annatteko asiakkaiden marssia kaupasta maksamatta? Sehän olisi teidän palkasta pois!

Sama pätee tv:n katseluun. Kun ne Yleläiset saa palkan (niin radio- kuin tv-puolellakin) juuri niistä lupamaksuista. Eli olemme palkanmaksajia. Onko teistä oikein että osa saa potkut tai ei makseta palkkaa sen takia että te haluatte jotain ilmaiseksi?

Eri asia on jos joku tekee jotain vapaaehtoisesti palkatta/korvauksetta, silloin tosin on korrektia auttaa vastapuolta tekemällä jokin vastaava vastapalvelus. Silloin ei raha liiku.

Mutta kyse onkin normaaleista palkollisista, työntekijöistä. Ei Yle ole hyväntekeväisyyslaitos jossa toimittajat ym. tekevät vapaaehtoisvoimin työtä. Lisäksi on muistettava toimitilojen kulut, tekniikan kulut, tekijänoikeusmaksut ym. sekä ne ohjelmien kulut.

Joten älkää narisko vaan olkaa tyytyväisiä tai ainakin vaietkaa ja lopettakaa se mollaus meitä kohtaan jotka sentään suoritamme velvoitteemme. Eli maksamme Yleläisille sen heidän ansaitsemansa liksan!

13

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skido

Jos joku varastaa kaupasta,niin se ei todellakaan ole pois duunareiden palkasta.

• mietis vähän pidemmälle

Entäs kun porukka alkaa varastaa kaupasta ja kaupalle tulee paljon tappiota siitä? Mistäs luulet sen lopulta otettavan? Siitä että porukkaa joutuu pellolle koska pakko on jotenkin saada kaupan tulos plussalle...kärsijät on työntekijöitä ja varkaiden kustannuksella.

Ei siis lainkaan kaukaa haettu vertaus verrata sitä tv-luvan maksuun.

• hieman..
        mietis vähän pidemmälle kirjoitti:

Entäs kun porukka alkaa varastaa kaupasta ja kaupalle tulee paljon tappiota siitä? Mistäs luulet sen lopulta otettavan? Siitä että porukkaa joutuu pellolle koska pakko on jotenkin saada kaupan tulos plussalle...kärsijät on työntekijöitä ja varkaiden kustannuksella.

Ei siis lainkaan kaukaa haettu vertaus verrata sitä tv-luvan maksuun.

Sanoin väärin, ei siis varkaiden kustannuksella vaan että varkaat hyötyy ja työntekijät kärsii (potkujen muodossa).

• Näppärä mies
        hieman.. kirjoitti:

Sanoin väärin, ei siis varkaiden kustannuksella vaan että varkaat hyötyy ja työntekijät kärsii (potkujen muodossa).

En tarvitse, en halua, EN KÄYTÄ ylen tarjoamia palveluita = EN MAKSA NIISTÄ.

Turha ruveta itku kurkussa tuommosesta paskasta pulittamaan mitään.

• iha ite

Miksi maksaa "Yleläisille" TV vastaanottimen
      omistamisesta?

Yle tarjoaa palvelua, jota minä en käytä.
      Silti joudun maksamaan TV lupani, koska omistan
      TV:n.

Hommaa voisi verrata esim. auton omistamiseen.
      Ei auton omistajankaan tarvitse hankkia kallista
      ajokorttia. Saati maksaa ajokortista joka vuosi
      yhä enemmän.

Jos siis omistan auton ja palkkaan siihen oman
      kuljettajan (=maksu TV) en todellakaan maksa
      ajokortistani jollekin suojatyöpaikalle.

• Jozef W.Krazow

lopeta toi paskanjauhanta.

• vertaus

TV-luvan maksamattomuudella ja kaupasta varastamisella on yhteistä vain sen verran, että molemmat ovat vastoin lakia.

Minä en Yleä kaipaa. MTV3 ja Nelonen pystyvät tuottamaan parempaa ohjelmaa ilman lupamaksutuloja. Päinvastoin, ne jopa rahoittavat Ylen toimintaa toimilupamaksujen muodossa! Koko järjestelmä on niin epäoikeuden mukainen, että en taatusti tule sitä tukemaan.

Ja lisäksi, miksi minun tv:n katsojana pitäisi rahoittaa radiokanavat, musiikkitalot ja muut hömpät?

Yleisradion rahoitus pitäisi hoitaa verorahoin, jos koko laitosta ylipäänsä on pakko pitää pystyssä. Siihen pystyssä pitämiseenkään en näe enää suurtakaan tarvetta.

• logiikka.

Ylen logiikalla sinun pitäisi aina maksaa kaupassa käydessäsi, ostit sitten mitään tai et. Ihan vaan pelkästään sen takia kun VOIT ostaa jotain.

• Ruikuttaja!

Itse olet vaikka kirjastossa töissä ja asiakkaat haluavat lukea kirjoja ja lehtiä ilmaiseksi! Lisäksi vaativat saada mukaansa aivan myyntikuntoisia CD-levyjä, ja vieläpä ilman erillistä korvausta!!!

Hyi kamala!

• - tv-maksulla pitää rahoittaa myös radiota, internetpalvelua, musiikkitaloa, ...
      - tv-maksun pitää olla laitimmaisen epäoikeudenmukainen,
      - julkista palvelua ei kustannettaisi julkisista varoista,
      - yhä useammat YLE:n ulkopuoliset tahot olisivat luopumassa tv-maksusta,
      - nykyiselle käytännölle on niin vaikea enää keksiä pitäviä perusteluita,
      - niin moni jättää maksamatta ja
      - kännykkälaitteiden aikakaudella valvottavuus suorastaan romahtaa.

• asioita ??

TV-maksuista ruikuttavat
      Kirjoittanut: miettikääpä jos 23.10.2006 klo 00.05

itse olette vaikka kaupassa töissä ja asiakkaat haluaa kaikkea tavaraa ilmaiseksi, annatteko asiakkaiden marssia kaupasta maksamatta?

---------

Vaarin. Oikea vertaus olisi: kaupassa kassiisi laitetaan tavaroita joita et halua, mutta joutuisit ne kassalla kuitenkin maksamaan. Olisiko tama oikein?

• tyytdf

" Onko teistä oikein että osa saa potkut tai ei makseta palkkaa sen takia että te haluatte jotain ilmaiseksi?"

Mutta kun minä en ainakaan halua yleisradiolta yhtään mitään. Ei mulla ole mitään tekemistä koko yleisradion kanssa, mutta silti pitäisi maksaa tv maksu.

"lopettakaa se mollaus meitä kohtaan jotka sentään suoritamme velvoitteemme"

Mitkä helkutin velvoitteet??? Ihmisten uhkailu ja kiristäminen vai??

• MUTTA!!!

Jos ei perkules kato niitä ylen ohjelmia niin keneltä siinä muka varastetaan? HÄ!?

taidat olla itse töissä jossain ylellä ja nyt kiukutellaan ku mentiin suomen paskimpaanm työpaikkaan!

Olkaa hiljaa ja antakaa meidän katsoa TV;tä eikä mitään pakkoruottalaisia paskaohjelmia ja jotain Vidyn Dokumentteja!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe